Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10vkon h*lvetti edessä, mitä teette lasten kanssa

Vierailija
02.06.2020 |

te muut, jotka koronan johdosta, ovat kotona koko kesän?
Puuduttavaa, kun tietää valmiiksi, että ei rahaa tehdä mitään koko kesänä ja kotona joutuu olemaan. Talous pilalla, rästilaskuja, Ruoka budjetti pahimmillaan 5e päivä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me menemme

- uimaan kylpylään (ne ovat nyt auenneet) tai luonnonveteen (itse en tarkene)

- ratsastamaan

- kirjastoon

- pyörällä kahvilaan jätskille

- tanssikurssille (opisto järjestää nyt kesällä tanssitunteja, jotka jäivät keväällä pitämättä)

- luonnontieteelliseen museoon

- kaupunginmuseoon

- taidemuseoon

- kolmeen mummulaan

- kotieläintarhaan

- huvipuistoon

- kiipeilypuistoon

- trampoliinipuistoon

- pari reissua Suomen parinsadan kilsan päähän toisiin kaupunkeihin (linna, kylpylä, huvipuisto)

- kalastamaan

- eväsretkelle luonnonpuistoon

- leffailtaan kotona herkkuineen

Olen varannut keskimäärin satasen per viikko lapsen kesähuvituksiin. Joka viikko tehdään pari juttua, muut päivät vietetään omassa pihassa polskutellen eri kavereiden kanssa. Uskon, että heinäkuulla jo alkaa olla ilmaistapahtumiakin kaupungilla.

Minulla ei ole pyörää, lapsia en yksi päästä pyöräilee rannalla.

Ja päivän Ruoka budjetti on pahimmillaan 5e,joten saa unohtaa museot, eikä 12v lasta kiinnosta piknikit tai metsäretket, jos ei ole hyviä eväitä.

Ap

Tee simaa ja popcorneja (siis itse öljyllä ja siemenillä). Ei maksa paljon ja riittää moneen reissuun.

Jos kerran sinulla ei ole pyörää, menette rannalle kaikki kävellen.

Vai onko tämä taas tämmöinen aloitus, että vaikka mitä ehdottaa, kaikki lytätään, kun ei vain onnistu kerta kaikkiaan. Kun simaakaan ei voi tehdä kun on se sitrusallergia eikä poppareitakaan voi paistaa kun ei ole kattilaa.

12 kilsaa ei kävellä rannalle.

Vierailija
42/51 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin ulkoileen, ulkopelit kiinnosti 10min,sitten vali vali, kitinää ja vinkumista kun ei saanu limukkaa kioskilta. Nyt sentään tyytyväisiä, kiitos netti!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai helvettiä lasten kanssa ? Ei olis kannattanu niitä tähän maailmaan edes vääntää. Kuule, menkää pihalle, siellä voi tehdä ihan ilmaiseksi vaikka ja mitä ! Luontoon retkelle ja eväät mukaan aina kun on hyvä ilma. Sisällä voi keksiä sitten vaikka mitä kivaa, pelata lautapelejä jne. Teidän ei sentään tarvitse olla pommisuojassa lasten kanssa niinkuin monet muut tässä maailmassa ja sodan keskellä. 

Tätä ihmettelen itsekin. Että miten se lapsiperheen elämä on niin kamalaa. En pysty ymmärtämään tätä asennetta perheellisillä. Jos oma perhe on niin kamala, ota ero ja tapaa lapsia vaan silloin tällöin. Eikö se olisi kivempi niin.

En saa vuokrattua asuntoa maksuhäiriön vuoksi, siksi olen jumissa tässä yhdinperhe-elämässä.

Ap

Ydinperhe-elämä on monen haave.

Niin on, muttei aapeen.

Kyllä raha helpottaisi tilannetta.

Jos sitä ei ole, niin sitten vaan on sovellettava tai mökötettävä.

Lapset ei kärsi. Ne nauttii kesästä.

Vierailija
44/51 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja etäkoulu alla. Vähän liian rankkaa.

Joo kyllähän  tämä pistää mielen matalaksi. Pennut kotona koko kesän ja kuoulultakaan ei saa enää safkaa, en tajuu miks. Mutta tein ratkaisun, kesäkuussa lapset saa olla koko pöivön naapurissa niin eivät ne kehtaa olla niitä syöttämättä. Heinakuuks laitan isovanhemmille Kälviälle. 

Ny meikä lähtee terdelle, on tätä iltaa odoteltu hallituksen idioottien rajoitusten takia.

Jaksamista meille kaikille!

Vierailija
45/51 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lasten pelata surutta useamman tunnin päivässä, välillä heitän ulkoilemaan pariksi tunniksi (viihtyvät sitten yleensä 4-5h kevyesti, jos kavereita löytyy). Ei kannata stressata liikaa!

Vierailija
46/51 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää että stressaa kun ei oo lomalla rahaa tuhlattavaksi. Menkää keräämään pulloja jos saisi vaikka jätskirahaa. Saisiko seurakunnalta ruoka-apua?

Vierailija
47/51 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi ttu, itä ruikutusta Ap, miksi olet hankkinut lapsia ?? Kun Minä olin pieni lapsi 1970-luvulla vanhemmat laittoivat minut ja pikkusiskon kaukolinjaan samana päivänä, kun koulu päättyi ja olimme maalla koko kesän. Siellä oli myös köyhää rahallisesti, mutta muuten ihanaa ja henkisesti rikasta. Mummo haki eräänkin kerran metsästä kulhollisen mustikoita, ja siitä valmisti mustikkakeittoa ja mustikkapiirakkaa, mitä ihania herkkuja. Pienellä tultiin toimeen ja meistä kasvoi isoja, rotunaisia : ) 

Vierailija
48/51 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävää että stressaa kun ei oo lomalla rahaa tuhlattavaksi. Menkää keräämään pulloja jos saisi vaikka jätskirahaa. Saisiko seurakunnalta ruoka-apua?

Alkaa kyllästyttää tämä seurakunnan huutaminen apuun. Joka toinen kimittää eroavansa koko pas*alaitoksesta, kun lokki lentää päin ikkunaa, mutta sitten pitäisi sieltä saada kakaralle opiskeluasuntoa ja maksukorttia ruokakauppaan ja psykologin keskusteluapua ja ilmaista soitonopetusta lapsille. 

Liittykää siihen seurakuntaan ja maksakaa niitä kirkollisveroja, jotta voitte sitten käyttää hyväksi palveluja. Tai tehkää ihan itse oman etunne eteen jotain, esim. töitä.

Vierailija
49/51 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me menemme

- uimaan kylpylään (ne ovat nyt auenneet) tai luonnonveteen (itse en tarkene)

- ratsastamaan

- kirjastoon

- pyörällä kahvilaan jätskille

- tanssikurssille (opisto järjestää nyt kesällä tanssitunteja, jotka jäivät keväällä pitämättä)

- luonnontieteelliseen museoon

- kaupunginmuseoon

- taidemuseoon

- kolmeen mummulaan

- kotieläintarhaan

- huvipuistoon

- kiipeilypuistoon

- trampoliinipuistoon

- pari reissua Suomen parinsadan kilsan päähän toisiin kaupunkeihin (linna, kylpylä, huvipuisto)

- kalastamaan

- eväsretkelle luonnonpuistoon

- leffailtaan kotona herkkuineen

Olen varannut keskimäärin satasen per viikko lapsen kesähuvituksiin. Joka viikko tehdään pari juttua, muut päivät vietetään omassa pihassa polskutellen eri kavereiden kanssa. Uskon, että heinäkuulla jo alkaa olla ilmaistapahtumiakin kaupungilla.

Minulla ei ole pyörää, lapsia en yksi päästä pyöräilee rannalla.

Ja päivän Ruoka budjetti on pahimmillaan 5e,joten saa unohtaa museot, eikä 12v lasta kiinnosta piknikit tai metsäretket, jos ei ole hyviä eväitä.

Ap

Niin? Ethän sinä kysynyt, mitä voi tehdä ilmaiseksi koko kesän paitsi uida kunnan uimarannassa ja juoksennella talon ympäri. Kysyit, mitä me muut teemme nyt kesällä lasten kanssa.

Museoihin pääsee toisinaan myös ilmaiseksi. 

Ruuallako ylipäänsä houkuttelet lasta tekemään jotain? Eikö se metsä itsessään ole se pointti? Jos kerran raha on tiukassa, sanot lapselle, että sori vaan, nyt lähdemme metsään ja eväänä on ketunleipiä, jahka niitä löydetään sieltä metsästä.

Ja mitä metsässä on 12-vuotiaalle?eiköhän se jää mieluummin kotiin, kun nettikin olemassa.

Eipä tosiaan se taitaa teidän 12-vuotiaanne edes tietää, mitä siellä metsässä on tai on olematta. Ei ole varmaan kukaan teidän perheestänne ikinä astunut jalallaan metsään tai luonnonpuistoon tai käynyt suolla kävelemässä.

Vierailija
50/51 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä lapsia, jos niiden kanssa oleminen on helvettiä?

Vierailija
51/51 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että ap: n perhe on aina ollut laiskanpulskea joukko vetelehtijöitä. Lapsia ei ole koskaan opetettu olemaan millään lailla reippaita tai oma-aloitteisia. Pelaavat ja nuhjaavat kotinurkissa märisemässä. Ei ihme, että tuntuu hel*etiltä. Ponneton perhe pikku kuutioassaan valittamassa kauniina kesäpäivänä. Noh, olkaa sitten kaikki siellä netissä. Käy sä ap nyt edes se pari kertaa siellä terassilla tuulettumassa, niin ehkä selviät joten kuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme