Äitini sanoi eilen, että; "Te olette veljesi kanssa ensimmäistä sukupolvea, joka ei tehnyt lapsia".
Mikä teissä on mennyt pieleen? Olen 49 vuotias. Ohitin sanomisen samantien, mutta se sattui todella pahasti, koska en ole vapaaehtoisesti lapseton. Ihmissuhteeni ovat vaan aina olleet epäonnistuneita. Miksi se on ainakin noilla 75-80 vuotiailla vallitseva ajatus, että kaikki menee elämässä aina kuin oppikirjassa. Näin minullekin lapsena suorastaan ohjeistettiin, että mies, oma asunto ja lapsia. Mikää näistä ei ole kohdallani toteutunut, ja tunnen olevani todella epäonnistunut kummajainen vanhempieni silmissä.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta älykkäältä hän.
Mulla on kaksi lähes satavuotiasta kummitätiä, jotka eivät tehneet lapsia yli 70 vuotta sitten.
Ja ""ensimmäinen sukupolvi, joka ei tee lapsia" olisi myös viimeinen.
Kummitäti ei välttämätä ole sukua lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vika sittenkään syntyvyydessä? Onhan niitä muitakin tekijöitä. Abortteja on tehty vuodesta 1975 jo noin 600 000 kpl. Pelkästään Suomessa siis. Hyvä kun saa tehdä, mutta määrä pistää miettimään.
Puliväki ei osaa eikä muista ehkäistä. Nuo kasaantuvat pienelle joukolle.
Mietipä sitä, että joka toinen raskaus menee spontaanisti kesken varhaisilla viikoilla.
Niinpä minullakin lienee taustalla 2 keskenmenoa, joita en ole edes huomannut. 50000 syntyvää kohti vuodessa on 50000 keskenmenoa.Kesken menneistä sikiöistä ei olisi koskaan tullut elävää ihmistä. Siksi vähän turha rinnastaa niitä ja abortteja.
Aborteista iso osa on tehty sikiön kehityshäiriön vuoksi ja osa päihderiippuvaisille, joiden lapsesta olisi tullut fas-lapsia. Joten ihan asiallinen rinnastus.
Juuri tuollaista p*skaa kuulee minunkin äidiltä, 75-v.
Tulee mieleen mitä hänen äitinsä eli mummoni sanoi kuolinvuoteellaan:
Voi kun olis ollut joku keino ettei niitä lapsia olis tullut, mutkun ei silloin ollut.
Mitäs jos osoittaisit hänen väitteensä vääräksi ja pykäisit pari lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi lähes satavuotiasta kummitätiä, jotka eivät tehneet lapsia yli 70 vuotta sitten.
Aivan varmasti ovat jotain SUKUPOLVEA ja myös jollekulle sukua (minulle). Ongelmia luetun ymmärtämisessä sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Hän tarkoitti kommentillaan koko ikäpolveani, ei pelkästään minua ja veljeäni.
AP.
Ei ihan siltä vaikuta, että ihmiskunta olisi kuolemassa sukupuuttoon, vaikka sinä ja sisaruksesi jäisitte lapsettomiksi. Kaipa äitisi sisaruksilla tai serkuilla on sentään lapsia, ettei ihan koko suku ole nyt hiipumassa? Tai jos ei ole, niin ei suvun jatkumattomuus yksin sinun vikasi ole vaan äiti voi syyttää omaa ja aikaisempia sukupolvia. Olisi itse tehnyt enemmän lapsia, niin olisi ehkä saanut lapsenlapsia ja sukuhaara jatkoa.
Lapsettomuudessa on se hyvä puoli, että se ei periydy.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olis ollut joku keino ettei niitä lapsia olis tullut, mutkun ei silloin ollut.
Niinpä. Oli kyllä, muttei saatavilla, ja keskeytyksiin kuoltiin ja niiden tekijä joutui linnaan.
Opiskelukaverin mummo abortoi sikiöitään rautalankahenkarilla, oli syntynyt 1910-luvulla.
Aika moni tunnustaa olevansa katkera jos ei saa yhtään lastenlasta. Lastenlasten kanssa voi elää sellaista kiireetöntä lapsuutta. Minusta on ihanaa kun koko lähisuku kokoontuu yhteen viettämään jotain juhlaa, ja syödään yhdessä hyvin , levätään ja sitten siivotaan kaikki yhdessä. Jos itsellä on useampi lapsi , on kai toiveena saada muutama lapsenlapsi. Joillakin on myös rakkaita bonus-lastenlapsia. Ainakin muinulle minun mummini oli rakkain ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosi itsekästä, että vuosisatoja kestänyt suvun jatkaminen päättyy nyt tähän voimaantuneeseen sukupolveen, ja miksi?
Esivanhemmissasi on vaikka voinut olla joku, joka ei olisi halunnut lisääntyä, mutta joku on vähät välittänyt ja raiskannut. Aina on myös ollut ihmisiä jotka eivät ole halunneet tai voineet lisääntyä, se on myös osa luonnon ja elämän monimuotoisuutta. Jos nyt jonkun mielestä ihmisen tärkein tehtävä on siirtää omaa geeniperimää eteenpäin, lapsettomat ihmiset voivat osallistua lähisukulaistensa lasten hoivaamiseen ja siten edistää myös osittain oman perimänsä jatkuvuutta. En usko että lapsia haluamattomat ikinä kokonaan katoavat, onhan homojakin aina ollut vaikka heidän pitäisi periaatteessa kuolla sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti ovat jotain SUKUPOLVEA ja myös jollekulle sukua (minulle). Ongelmia luetun ymmärtämisessä sinulla?
"Sukupolvi tarkoittaa tasoa vanhempien ja heidän jälkeläistensä muodostamassa jatkumossa. Esimerkiksi isovanhemmat, vanhemmat ja lapset muodostavat kaikki oman sukupolvensa."
Wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuudessa on se hyvä puoli, että se ei periydy.
Niin, se varmaan katoaa samalla tavalla kuin homous.
Sanopa äidilles että nii-in, ollaan myös ensimmäinen fiksu ja harkitseva sukupolvi, jonka ainoa elämäntehtävä ei ole tuottaa liukuhihnalta lisää jälkeläisiä maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun olis ollut joku keino ettei niitä lapsia olis tullut, mutkun ei silloin ollut.Niinpä. Oli kyllä, muttei saatavilla, ja keskeytyksiin kuoltiin ja niiden tekijä joutui linnaan.
Opiskelukaverin mummo abortoi sikiöitään rautalankahenkarilla, oli syntynyt 1910-luvulla.
Luulen että mummo tarkoitti ihan vaan e-pillereitä, ei rautalankahenkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan äiti varmastikin tarkoitti heidän sukunsa ensimmäistä sukupolvea eikä koko kansan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vika sittenkään syntyvyydessä? Onhan niitä muitakin tekijöitä. Abortteja on tehty vuodesta 1975 jo noin 600 000 kpl. Pelkästään Suomessa siis. Hyvä kun saa tehdä, mutta määrä pistää miettimään.
Mietipä sitä, että joka toinen raskaus menee spontaanisti kesken varhaisilla viikoilla.
Niinpä minullakin lienee taustalla 2 keskenmenoa, joita en ole edes huomannut. 50000 syntyvää kohti vuodessa on 50000 keskenmenoa.Kesken menneistä sikiöistä ei olisi koskaan tullut elävää ihmistä. Siksi vähän turha rinnastaa niitä ja abortteja.
Aborteista iso osa on tehty sikiön kehityshäiriön vuoksi ja osa päihderiippuvaisille, joiden lapsesta olisi tullut fas-lapsia. Joten ihan asiallinen rinnastus.
Eikä ole. Sairauksia on ihan pieni osa. 80% aborteista tehdään alkuraskaudessa (ennen viikkoa 9), jolloin sairauksista ei ole vielä tietoakaan. Sosiaalisin perustein abortteja tehdään 92,5% tapauksista. Eli noita sinun selittämiä on vain 7,5%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Sairauksia on ihan pieni osa. 80% aborteista tehdään alkuraskaudessa (ennen viikkoa 9), jolloin sairauksista ei ole vielä tietoakaan. Sosiaalisin perustein abortteja tehdään 92,5% tapauksista. Eli noita sinun selittämiä on vain 7,5%.
7,5 prosenttia on iso osa. Vai haluatko antaa minulle 7,5 prosenttia omaisuudestasi, koska eihän se ole paljon?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos osoittaisit hänen väitteensä vääräksi ja pykäisit pari lasta?
Ei niitä enää tuossa iässä kukaan pysty tekemään. Ulkomailla ehkä saa noin vanha lapsettomuushoitoja luovutetuista munasoluista jos on varaa maksaa siitä kymmeniä tuhansia euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7,5 prosenttia on iso osa. Vai haluatko antaa minulle 7,5 prosenttia omaisuudestasi, koska eihän se ole paljon?
Ehkä hahmotan lukuja eri tavalla. 555 000 sikiötä pois sillä perusteella, ettei lasta halua ja 45 000 koska ovat sairaita.
Itse olen 35-vuotias sinkku ja lapseton mies ja minulla kanssa vanhat sukulaiset irvailevat, että "eikös sitä tuossa iässä pitäis olla jo perhettä perustamassa" .
Kyllästyin totaalisesti näihin kommenteihin ja kerran pamautin takaisin, " mulla on kuule tapana panna äm miä p3333r3eikään.
Eipä ole kuules sen jälkeen kommentoineet lapsettomuuttani ja sinkuuttani.
En halua lapsia. Piste.