Äitini sanoi eilen, että; "Te olette veljesi kanssa ensimmäistä sukupolvea, joka ei tehnyt lapsia".
Mikä teissä on mennyt pieleen? Olen 49 vuotias. Ohitin sanomisen samantien, mutta se sattui todella pahasti, koska en ole vapaaehtoisesti lapseton. Ihmissuhteeni ovat vaan aina olleet epäonnistuneita. Miksi se on ainakin noilla 75-80 vuotiailla vallitseva ajatus, että kaikki menee elämässä aina kuin oppikirjassa. Näin minullekin lapsena suorastaan ohjeistettiin, että mies, oma asunto ja lapsia. Mikää näistä ei ole kohdallani toteutunut, ja tunnen olevani todella epäonnistunut kummajainen vanhempieni silmissä.
Kommentit (61)
Samalla myös viimeistä sukupolvea.
Voit sanoa, että "olen sellainen millaiseksi minut kasvatit".
Ei vaikuta älykkäältä hän.
Mulla on kaksi lähes satavuotiasta kummitätiä, jotka eivät tehneet lapsia yli 70 vuotta sitten.
Ja ""ensimmäinen sukupolvi, joka ei tee lapsia" olisi myös viimeinen.
Hän tarkoitti kommentillaan koko ikäpolveani, ei pelkästään minua ja veljeäni.
AP.
No ton nyt voi palauttaa bumerangina äidille suoraan: suhteet epäonnistuneet = paska ihmissuhdemalli kotoa.
Mulla sama mutta olen lapsen ehtinyt tehsä ennen eroa kun olen sillai nopea käänteissäni.
Vähän sisällötön tokaisu. Jos sinun sukupolvesi on olemassa, määritelmällisesti jokainen edellinen sukupolvi on hankkinut lapsia. Tuo ei ole mitenkään ihmeellinen saavutus. Maailmanhistoriassa on myös miljoonia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan saaneet lapsia, teidän suvussanne myös.
Vain mielisairas tai persoonallisuushäiriöinen odottaa lastensa toteuttavan hänen unelmansa.
Sori mutta mutsillas on pissaa päässä.
Vastaus ehdotuksia:
-Hmmm.
-Aha.
-Jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta älykkäältä hän.
Mulla on kaksi lähes satavuotiasta kummitätiä, jotka eivät tehneet lapsia yli 70 vuotta sitten.
Ja ""ensimmäinen sukupolvi, joka ei tee lapsia" olisi myös viimeinen.
Värinvaihto on menossa ..
Zinc
Olet tänään normaalia pahemmin sekaisin. Pitäiskö käydä apteekissa?
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ehdotuksia:
-Hmmm.
-Aha.
-Jaa.
Tiedän kyllä, että vastausehdotuksia on yhdyssana!
Loogisesti. :)
Toki jos vilkaisette sukukirjoja, niin varmasti siellä on päättyviä haaroja ollut maailman sivu. Osattiin sitä ennenkin.
Se, mikä voi nykysukupolvelle olla erilaista, on se, että lapsettomaksi jäädään yhä useammin omasta valinnasta. Tai mistä minä tiedän. Oli niitä omasta tahdostaan lapsettomia (puolisottomia) varmasti ennenkin.
Jos veli vielä ehtisi saamaan lapsen? Kerro hänelle, että tahdot tädiksi?
Onko aloitus provo? Näitä pohditaan yleensä kun 30 v lähestyy ja viimeistään 35 v iässä, jos on perehtynyt lisääntymiseen. Miksi ei perehtyisi, sillä onhan kyseessä erittäin tärkeä elämänvalinta? Asiat täytyy osata laittaa tärkeysjärjestykseen nuorempana, eikä ottaa kaikkia ohjeita aivan vakavasti. Eikö vanhempasi kertoneet sinulle tästä aiemmin, vaan painottivat edelleen materiaalisia puitteita?
On varmaan kivaa, kun sulla ei ole sitten jälkeläisiä.
Se luo turvallista tunnetta vanhana, lähellä kuolemaa, että ole osuuteni tehnyt.
Iästäsi päätellen äidilläsi voi olla dementia alullaan. Samoin Zinkillä, joka on vaihtamassa väriä sinimustasta punamustaan ja ompelee itselleen hellemekkoa natsilipusta.
Vastaa hänelle että hän itse on sukupolvea, jolle hänen lapset voi määrätä eutanasian.
Äitisi on väärässä. Syntyvyys on laskenut 70-luvulta lähtien.
Onko vanha äitee katkera, kun/jos ei saanut lapsenlapsia?
Monet vase mmistolaiset suvut kuihtuvat nyt lopullisesti pois. Ei se haittaa, aikansa kutakin.
Ne, jotka arvostavat sukuaan ja juuriaan hankkivat kyllä monilapsisen perheen. Perinteiset arvot ovat heilla kunniassa.
Kaikki esi-isäsi- ja äitisi ovat saaneet lapsia. Joten onhan se äitisi oikeassa.