Lapsella kauheasti vaikkkua korvissa. Lääkäri kehoitti käyttämään Removaxia...
... Ostin putelin, mutta ohjeissa puhutaankin vielä korvien huuhtelusta. Tästä lekuri ei maininnut. Tietäiskö joku, pitääkö sellainen pumppukin nyt hankkia vai riittäkö pelkät tipat korviin? Tuleeko se vaikku sieltä itsetään ulos?
Kommentit (12)
Lääkäri kehotti laittamaan parina iltana Remowaxia ja varaamaan uuden ajan. Kävi niin, että lapselta ei tarvinnut huuhdella korvia - vaikku oli " sulanut" (tms.). Äidiltä kyllä piti huuhdella... Sen teki sairaanhoitaja. Olin lähes kuuro edellisen illan, taisi olla tarvetta puhdistukselle... ;)
Kyllä se taitaa olla terveyskeskuskeikka. Meinas tulla hiki pahemman kerran, kun laitettiin sitä möhnää sinne korvaan. Kaksi piti kiinni ja minä tiputin tippoja. Kauheat voimat tuolla tytöllä (1,5 v). Huusi kuin syötävä ja ihan turhaa oli huuto, kun en keksinyt keinoa, millä sen pumpulitupon sais pysymään siinä korvan suulla.
Onnistuiskohan päivällä niin, että laittais sitten korvaläpällisen hatun päähän... Täytyy kokeilla.
Ne tipat laitetaan kotona parin päivän ajan. Laita vaikka toiseen korvaan kun lapsi nukkuu tms. Se aine tavallaan syövyttää sen vaikun irti, mutta huuhtelu on tarpeen kyllä.
Kotona voi huuhdella tai käyttää lapsi tk:ssa. Jos itse huuhtelet, osta vaikka 100ml ruisku, täytä lämpöisellä vedellä ja ruiskuta korvaan. Toista pari kertaa.
Kannattais olla tiukkana, kun on lääkitsemisestä kyse. Kun sanotaan, ettei saa ottaa pois, niin pitäisi mennä jakeluun vai onko vaikkua niin paljon, ettei kuule?
Kyllä meidän 1,5-vuotias on vielä niin luupää, ettei se vielä ymmärrä, mikä on hänelle hyväksi ja mikä ei.
Miten pieni lapsi ilmaisee että, sillä on vettä korvassa. Saako siitä korvatulehduksen, jos se vesi kauan muhii siellä korvassa?
mene suihkimaan vettä korvaan!! siis millään tavallisella! tärykalvo ei kestä sitä painetta. tyhmä neuvo. meillä sama ongelma, ja lääkäri antoi luvan max. varovaisesti HILJAISELLA suihkulla kylvyn yhteydessä yrittää huuhtoa.. mutta mieluummin lääkäri sen tekee, turvallisesti.
ja vielä yhteiskunna varoilla.... Voi hyvä tavaton mitä avutonta sakkia on taas hankkiutunu vanhemmiksi....
" yhteiskunnan varoilla" . mene sitten yksityiselle. siellä mekin käydään, ja vakuutus maksaa.
mutta maksan toki vakuutusmaksuni itse, sinun ei tarvitse huolehtia siitä. huolehdi vain omasta sossuajastasi, ettei mene ohi.
Removaxin korvapumppua ohjeen mukaan?!?!?!?
Aivan käsittämättömiä tyyppejä täällä taas... Kyllä tuollaisen pienen korvat on ihan hyvä käydä siellä terveydenhoitajalla huuhteluttamassa, niin siinä nähdään sitten heti, että puhdistuiko ne korvat. Itse kun tuon ikäisen korvia putsailee, niin ei koskaan voi tietää, mikä on tilanne.
helpointa olisi huuhdella tuolla pumpulla
Toki sitä möhnää valuu ja voit varovasti pumpulipuikolla puhdistaa ne korvat.