Miksi jotkut karpit laskevat hiilarien lisäksi myös kaloreita?
Olen tutkinut noita karppaus sivustoja ja yllätyksekseni huomannut monen tosiaankin laskevan päivittäistä kalorimääräänsä. Mihin ihmeeseen tuo perustuu? Eikös karppaamisen tarkoitus juuri ole jättää kalorit huomioimatta ja laskea vain hiilareita? Selittäkääs tyhmälle!
Kommentit (28)
Mieti miten vähän voi syödä kun rasva kuitenkin oleellinen asia karppaamisessa. Aivan hullua porukkaa!
pelaa helpommin ja joillakin huonommin. Osa laskee ainakin ajoittain kaloreita. MInä en laske kaloreita, mutta pidän mielessä että en voi syödä ihan mahdottomasti pähkinöitä, juustoa ja maitotuotteita.
Etenkin pähkinöissä on niin paljon energiaa, että jos en lihokkaan ainakin painonlasku loppuu.
Ilman rasvan lisäämistä ruokavaliosta tulee liian vähäkalorinen tai jos syö protskua ilman rasvaa ylimääräinen proteiini muuttuu glukoosiksi eli sokeriksi.
Liian vähillä kaloreilla ja rasvalla iskee nälkä, mieliteot ja kroppa voi mennä säästöliekille.
rajaton karppiruoan syominen ei enaa kai laihduta. Esim. mulla kun on paljon pudotettavaa, paino laskee vaikken rajoitakaan syomisen maaraa. Vain hiilarit lasken suurinpiirtein.
tai sitä lähellä, niin ei edelleenkään tartte kaloreita laskea.
Mä oon ollut tavoitepainossa nyt 1v 8 kk ja edelleen siis syön sen about 200o kcal päivässä. Hiilarirajaa en myöskään ole nostanut.
todella normaali painoindeksi ja tiristelle viimeisiä läskejä pois, ei se onnistu ilman tarkempaa seurantaan
" Hienosäätölaihduttajien" on oltava tarkempia. Ja karppauksessa on se hieno puoli, että laihduttaja ei menetä lihaksia, kuten pv-laihislainen menettää. Lihakset säilyvät/kasvavat ja läski lähtee. Pv-llä voi käydä niin, että lihakset lähtevät ja läski pysyy.
Laihdutin siis normaalipainon sisällä 68:sta 55:een kiloon. Ja kaloreita menee silloin tällöin tarkistellen se 2000 kcal, ei merkittävästi urheilua.
Pystyykö karppauksella lihoa? Ymmärrän että paino voi jumittua paikoilleen mutta entäs tuo lihominen, onkos mahdollista?
ja jos on kilpirauhasongelma, pitää olla tarkempi.
En laske kaloreita, mutta rajoitan tiettyjä ruoka-aineita, joissa on erittäin paljon kaloreita. Pieni kourallinen pähkinöitä on ok. Koko pussi ei .
Ehkä jos voit juoda pullon öljyä ja syödä muutaman kilon lihaa per päivä + voita + juustoa .....
Mutta voiko kukaan. Hmmm.... mitähän tapahtuisi jos joisin pullon oliiviöljyä????? No, en halua tietääkään.
Toinen päivä vasta menossa ja ollut jotenkin etova olo. Välillä ollut kylmä, varpaat jäässä, lievää päänsärkyäkin ja en jaksanut jumpata kunnolla. Liekö kuuluu asiaan, toivon niin
päänsärkyä yms. Suosittelen juomaan paljon ja kivennäisvettä.
Ja kyllä se helpottaa muutaman päivän kuluessa. Vieroitusoireita...
Tänään itsellä rasvoja 94 grammaa. Onko rasvaa sopivasti? Liikaa? Liian vähän?
Täytyy kokeilla villivadelmaa, kiitos vinkistä!
oli puoli kiloa viikossa ja treeniä koko ajan.
Ja miksi taas karpit laskevat kaloreita.. no siksi, että on ihan yks ja sama mitä syöt, jos syömäsi kalorimäärät ylittävät kulutuksesi, et laihdu vaan lihot.
Vierailija:
todella normaali painoindeksi ja tiristelle viimeisiä läskejä pois, ei se onnistu ilman tarkempaa seurantaan" Hienosäätölaihduttajien" on oltava tarkempia. Ja karppauksessa on se hieno puoli, että laihduttaja ei menetä lihaksia, kuten pv-laihislainen menettää. Lihakset säilyvät/kasvavat ja läski lähtee. Pv-llä voi käydä niin, että lihakset lähtevät ja läski pysyy.
höttöruokaa (peruna, pastat, leipä), joka saa verensokerit nousemaan ja laskemaan nopeasti. Kun verensokeri laskee alkavat mieliteot. JÄLKIRUOKAA! KARKKIA! JÄÄTELÖÄ!!....
Karpauksella, jota suositellaan mm. aikuisiän diabetekseenkin, pidetään verensokerit tasaisina. Joten mielitekoja on vähemmän ja syömisiä on helpompi hallista. Paikkareilla on helposti nälkä, karpilla ei. Ei tarvitse napostella nälkäänsä, ruuat riittävät. Kun saa tarpeeksi proteiinia, ei laihdu lihaksista.
Hyvä vitsi.
Myös minun kuvani on siellä. Vyötärö kaventui 71 cm:stä 64:ään. En kutsuisi sitä vyötärön katoamiseksi.
karppauksella jää lihakset ja vähemmän läskiä ympärille. Pv:llä voi tulla " vyötärö" kun lihakset lähetee ja fläsät jää takapuoleen ja reisiin ja rintoihin. Ja pömppövatsaan.
Sitten on sellaista koulukuntaa, jotka on iät ja ajat laskeneet kaloreita, joten siitä on tullut tapa.
Ja jotkut laskee ihan huvin vuoksi.
Itse en usko koko kaloriteoriaan ja sen takia en kaloreita laske muuta kuin joskus ihan huvikseen katsoakseni paljonko olen mättänyt. Yleensä uppoaa tollainen 2000 kcal/pvä.