Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa, jos kelan tukia ei tulisikaan lainkaan

Vierailija
01.06.2020 |

Mitä sitten tekisitte?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan alkaa myymään itseä, että perussairas mies ja lapsi pysyisivät hengissä 🤔 Ei siis ihan näillä lääkkeiden hinnoilla riittäisi meidän tulot siihen. Tai menisi molempien palkasta 80%.

Vierailija
62/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin murtoja työssäkäyvien asuntoihin päivisin klo 7-18 välisenä aikana. Vähän enemmän tarkkailua ja säätöä vaatisi epätyypillistä työaikaa tekevien asuntoihin murtautuminen. Ihan kivasti tulisin tällä toimeen, toki kilpailuakin olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä uskot ihmisen tekevän, jos nälkä hakkaa päälle ja mitään tukea ei saa?

Aika moni menee töihin, suosittelisin sinullekin.

Niitä töitähän tosiaan on kaikille halukkaille, siitä vaan valitset työpaikan.

Tiesithän, että hyvin monenlaisia töitä voi tehdä, vaikka työpaikkaa ei olisikaan juuri sinulle valmiiksi kotiin tarjoiltuna. Tämä varmasti tulee paatuneelle suomalaistyöttömälle shokkina.

Kerro toki lisää

Vierailija
64/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin murtoja työssäkäyvien asuntoihin päivisin klo 7-18 välisenä aikana. Vähän enemmän tarkkailua ja säätöä vaatisi epätyypillistä työaikaa tekevien asuntoihin murtautuminen. Ihan kivasti tulisin tällä toimeen, toki kilpailuakin olisi.

Tämä ja sivubisneksenä myisin ja asentaisin varashälytinjärjestelmiä.

Vierailija
65/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta sitä en kyllä tiedä mitä vanhemmilleni tekisin. Toinen nyt palvelutalossa (jos valtio ei näitäkään mitenkään tukisi niin siihen ei mitenkään minulla olisi varaa). Toinen on lähes itsenäisesti asuva pyörätuolissa oleva, ketjupolttaja ja useinmiten juoppo. Kumpaakaan en tänne lapsiperheen keskelle kerrostaloon haluaisi ja toista en huolisi vaikka olisi "pakko". Ylimääräisiä tyhjiä huoneita ei ole niin sen toisenkin kanssa olisi hankalaa. 

Miehen äiti saattaisi vielä näiden lisäksi tulla. Myös miehen veli ja veljen vaimo jäisivät luultavasti taivasalle vaikka toinen heistä osa-aikaisesti töissä onkin. Ahtaaksi kävisi meidän neliöt jos tänne pitäisi kaikki mahduttaa. Vaan en tiedä voisiko heitä kuitenkaan kadullekkaan heittää.

Vierailija
66/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta sitä en kyllä tiedä mitä vanhemmilleni tekisin. Toinen nyt palvelutalossa (jos valtio ei näitäkään mitenkään tukisi niin siihen ei mitenkään minulla olisi varaa). Toinen on lähes itsenäisesti asuva pyörätuolissa oleva, ketjupolttaja ja useinmiten juoppo. Kumpaakaan en tänne lapsiperheen keskelle kerrostaloon haluaisi ja toista en huolisi vaikka olisi "pakko". Ylimääräisiä tyhjiä huoneita ei ole niin sen toisenkin kanssa olisi hankalaa. 

Miehen äiti saattaisi vielä näiden lisäksi tulla. Myös miehen veli ja veljen vaimo jäisivät luultavasti taivasalle vaikka toinen heistä osa-aikaisesti töissä onkin. Ahtaaksi kävisi meidän neliöt jos tänne pitäisi kaikki mahduttaa. Vaan en tiedä voisiko heitä kuitenkaan kadullekkaan heittää.

Toki jäisin kyllä varmaan itsekkin työttömäksi kun toimin rakennusalalla ja jos tästä nyt iso määrä porukkaa jäisi kadulle ja asuntojen arvo putoaisi huomattavasti niin tuskimpa niitä ihan hirveästi lisää hetkeen rakennettaisiin. Yhtäkkinen lakkautus  saisi aikaan aika järjettömän mittakaavan laman niin en tiedä oisko niitä töitä sitten miehelläkään.

Vierailija
67/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet, jotka kelalta olen saanut ovat äitiyspäiväraha, opintotuki, lapsilisä ja sairauspäivien palkka. Nyt ei ole enää tarpeen mikään noista, joten mun elämä ei hetkahtaisi kuin positiiviseen suuntaan verojen ja muiden maksujen pienentyessä.

.....Hmm...paitsi jos joutuisit tapaturmaan tai muutoin sairastuisit vakavasti, etkä kykenisi enää elättämään itseäsi palkkatuloilla.

Sellaisen tilanteen jatkuessa pitkään tai ollen lopullista, ei suurikaan omaisuus kannattelisi sinua. Terveenä ja palkkaa nauttivana on hyvä huudella!

Vierailija
68/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten fakta tieto: sosiaalituet kaikki tulevat muuttumaan ja vaikeutumaan.

Vierailija
69/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin lähikauppaan ja kantaisin tarvittavat ostokset kaupasta ulos, mitä poliisi tuolle mahtaisi? Edes nykyisiä juoksukaljoja ei saada kuriin.

Tulisi takaisin tiskit neukkutyyliin, tavarat saisi osoittamalla tuotetta ja maksamalla roposet etukäteen.

:)

Vierailija
70/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa kiitellään, kun pitäisi kiittää veronmaksajia ja poliitikkoja, jotka rahahanoja ohjailevat.

Vierailija
71/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työkyvyttömyyseläkettä mutta en Kelalta. Jos se kuitenkin loppuisi niin pakko olisi jotain rikollista puuhata (ehkä kasvattaa jotain huumekasveja). Ei mua kukaan töihin palkkaisi, en pystyisi varmaan ryöstelemäänkään kun saan hädin tuskin omaa ulko-oveakaan avaimella auki niin ei ainakaan asuntomurtoja pystyisi fyysisesti tekemään. Tai sitten vain kuolisin nälkään tai päätyisin jonnekin vankilaan missä saa ruokaa ja katon pään päälle.

Vierailija
72/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan työkyvyttömyyseläkettä mutta en Kelalta. Jos se kuitenkin loppuisi niin pakko olisi jotain rikollista puuhata (ehkä kasvattaa jotain huumekasveja). Ei mua kukaan töihin palkkaisi, en pystyisi varmaan ryöstelemäänkään kun saan hädin tuskin omaa ulko-oveakaan avaimella auki niin ei ainakaan asuntomurtoja pystyisi fyysisesti tekemään. Tai sitten vain kuolisin nälkään tai päätyisin jonnekin vankilaan missä saa ruokaa ja katon pään päälle.

Miksi olet työkyvyttömyyseläkkeellä jos pystyt kasvattamaan huumekasveja ja tekemään rikollisia tekoja? Silloinhan sinulla on työkykyä jäljellä vaikka millaisiin erilaisiin työtehtäviin.

Vierailija
73/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa*hanmuuttajia olisi varmasti 90% vähemmän.

Vierailija
74/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tukia? Olen kyllä kuullut niistä, mutta eihän niillä mitään täysipäinen normaali aikuinen tee mitään. Enkä edes haluaisi alistua autettavan loisen asemaan. Vastaan ihan itse perheen ja itseni elatuksesta ja sijoitan myös puskuria varten. Pääomatulojen määrä on eläkeiässä sitä luokkaa, että jo niillä eläisi ilman eläkettä.

Näin minäkin ajattelin ennen kuin loukkaannuin vakavasti ja nyt olen työkyvytön joka ei kykene edes toimistotyöhön omasta työstä puhumattakaan. Onneksi oli sijoitettu puskuria mutta ei ne loppuiäksi ikävä kyllä tässä vaiheessa riitä. Ihan täysipäinen olen kylläkin edelleen mutta fyysisesti raajarikko.

Vierailija
75/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet työkyvyttömyyseläkkeellä jos pystyt kasvattamaan huumekasveja ja tekemään rikollisia tekoja? Silloinhan sinulla on työkykyä jäljellä vaikka millaisiin erilaisiin työtehtäviin.

Kuule, älä jaksa. Huumekasveista saa varmaan ihan todella pienellä fyysisellä työllä sellaisia summia että normityöllä saisi tehdä hirveällä tahdilla 8h mihin en todellakaan fyysisesti pystyisi. Ja juurihan kirjoitin että ulko-oven avaaminenkin on kivuliasta joten tuskin pystyisin ryöstelemään jos pitäisi ikkuna rikkoa tai tiirikoida jotain lukkoa. Eiköhän hoitava ortopedini tiedä hieman paremmin onko työkykyä jäljellä kuin sinä.

Vierailija
76/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 1970-luvulla ollut ryöstelyaaltoja, vaikka Kela maksoi vain rippusen verrattuna nykyisiin etuuksiin. Lapsilisä, opintoraha ja sairauspäiväraha sekä kansaneläke taisi olla ne ainoat etuudet, joita oli jaossa minimaalisen työttömyysetuuden lisäksi.

Meillä maksetaan nykyisin aivan liian paljon rahaa vain siksi, että "mä haluun". Iso osa etuuksista voitaisiin poistaa (esim. asumistuki) ja opettaa ihmisille, että josko itse tekisitte jotain elämänne eteen?

Kelan tuet, etenkin asumistuet ovat pelkkiä tulonsiirtoja. Vielä 1970-luvulla asumisen kustannukset olivat pieniä. Nykyään monella pienituloisella ihmisellä menee pahimmillaan 60% palkasta asumiskuluihin. Ennen siivojan palkallakin sai asuntolainan omaa omistusasuntoa varten. Nykyään pelkkää toiveajattelua. 

Vierailija
77/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kela-tuet loppuisivat, niin sitten odottaisin, että loppuisivat myös työkokeilut ja muut ilmaishommat. 

Vierailija
78/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkaisi huoraus

Ilmoittautuu asiakkaaksi ;-)

Vierailija
79/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske kultamunia.

Lähtisivät viikossa pois maasta.

Vierailija
80/91 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaisin itseni valtion hotelliin. Eikö se kustanna jotain 200 euroa vuorokausi valtiolle?

Entäs jos ei olisi hotellia, olisi vain pakkotyötä louhoksella tai metsässä ?

Zinc

Katselkaa metsiin ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi