Ajatella! Meillä on jäänyt koronan aikana yli 2000 € enemmän kuukaudessa säästöön!
Siis miehen ja minun palkasta! Nettotulot minulla noin 1800, miehellä 2300 ja vuokratuloa verojen jälkeen 700 € kk. Ollaan sijoitettu joka kuukausi 1200€ osakkeisiin ja rahastoihin. Nyt toukokuussa rahaa kului 905 €, huhtikuussa 780 € ja maaliskuussa 978 €. Joka kuussa jäänyt yli 2000€ tilille säästöön enemmän kuin aikaisemmin. Noista maksettu ruoka, bensat, vaatteet, puhelimet ja laajakaista ym. Sitten sähkö, vakuutukset ja jätehuolto tulee tuohon lisäksi, eipä muuta eli pari-kolme sataa kolmelta kuukaudelta.
Ruokaa ollaan tilattu Stockan herkusta ja K-marketista. 3-4 kertaa kuussa, noin 100-150 kerralla. Olen leiponut itse, ei olla käyty ravintoloissa eikä kahvilla, eikä ennen muuta ostettu mitään turhaa.
Ai niin ihonhoitotuotteita tilasin noin 200€ lla maaliskuussa, mut sekin on mukana tuossa. Ja ne riittää koko kesäksi. Ja toukokuussa ostettiin lannoitteita ja multaa ja kasveja puutarhaan noin 150.
Kommentit (2)
Meillä ei. Ostin Juran automaattisen kahvikeittimen, makuuhuoneen kattoon tuulettimen, itsekasrelevan yrttikasvatuslaatikon, uuden olohuoneen maton..... ihan hyvä tällainen matkustuspaasto, niin on rahaa päivittää kotia.
Olen mt-kuntoutuja ja elän tt-tuella. Ei ole rahaa. Lisäksi kaaduin kerrostalon pihalla ja loukkasin polven.