Ajatelkaa, jos kelan tukia ei tulisikaan lainkaan
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 1970-luvulla ollut ryöstelyaaltoja, vaikka Kela maksoi vain rippusen verrattuna nykyisiin etuuksiin. Lapsilisä, opintoraha ja sairauspäiväraha sekä kansaneläke taisi olla ne ainoat etuudet, joita oli jaossa minimaalisen työttömyysetuuden lisäksi.
Meillä maksetaan nykyisin aivan liian paljon rahaa vain siksi, että "mä haluun". Iso osa etuuksista voitaisiin poistaa (esim. asumistuki) ja opettaa ihmisille, että josko itse tekisitte jotain elämänne eteen?
Kelan tuet, etenkin asumistuet ovat pelkkiä tulonsiirtoja. Vielä 1970-luvulla asumisen kustannukset olivat pieniä. Nykyään monella pienituloisella ihmisellä menee pahimmillaan 60% palkasta asumiskuluihin. Ennen siivojan palkallakin sai asuntolainan omaa omistusasuntoa varten. Nykyään pelkkää toiveajattelua.
Niin ja ne kämpät on nyt vanhoja, kun sillon ne oli uusia ;)
Hinta nousee, kun kunto huononee ..
Zinc
Only in Matrix
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä, aikuisen ihmisen pitäisi itse vastata toimeentulostaan? Mahdoton ajatus.
On tilanteita joissa se ei ole mahdollista. Mieti vaikka USA:n koronatyöttömiä. Sosiaalituet on suora investointi yhteiskuntarauhaan, tätä ei ihan kaikki taida ymmärtää tässäkään ketjussa.
Ihan hyvä yhteiskuntarauha on mahdollista saavuttaa myös rakentamalla aita oman asuinalueen ympärille.
Näitä on Ruotsissa jo alettu rakentaa ja kysyntää on ollut runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaisin itseni valtion hotelliin. Eikö se kustanna jotain 200 euroa vuorokausi valtiolle?
Entäs jos ei olisi hotellia, olisi vain pakkotyötä louhoksella tai metsässä ?
Zinc
Katselkaa metsiin ..
Venäjältä voisi ehkä ostaa vankeinhoitopalveluja kilpailukykyiseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
En mitään en ole ottanut muiden rahoja koskaan elämässäni, se on väärin.
Minulla on vastuu omasta elämästäni.
Kyllä sä otat kuule jatkuvasti.
* apteekissa saat -40% alennuksen
* sairaalassa maksat vain murto-osan kustannuksista https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sairaanhoidon-todellinen-hinta-voi-…
* hammashoidossa maksat vain murto-osan kustannuksista tai saat yksityisellä käydessäsi Kela-korvauksen jne.
* saat ehkä lapsilisää
* jne jne. jne.
Turhaan kukaan hurskastelee, ettei muka olisi yhteiskunnan varoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* sairaalassa maksat vain murto-osan kustannuksista https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sairaanhoidon-todellinen-hinta-voi-…
* hammashoidossa maksat vain murto-osan kustannuksista tai saat yksityisellä käydessäsi Kela-korvauksen jne.
* saat ehkä lapsilisää
* jne jne. jne.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* apteekissa saat -40% alennuksen, sen maksaa yhteiskunta
* saat ehkä lapsilisää
* jne jne. jne.
Rikkaat asunnon omistajat ja asunnon vuokraajat savat monen vuokralaiset yhteiskunnan maksaman asumistuen tililleen. Yhteiskunnan varoja ne rikkaatkin ottaa!
Meistä ei ole kukaan toistaan parempia. Kaikki käyttää yhteiskuntaa hyödykseen, myös ne isotuloiset ex-kansanedustajat sopeutumiseläkkeen muodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* saat ehkä lapsilisää
* jne jne. jne.
Nämä edut ovat tarkoitettu KAIKILLE vaikka olisi miljoonia tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* saat ehkä lapsilisää
* jne jne. jne.
Alta kolmen tonnin saat vakuutuksen joka kattaa lapsilisää lukuunottamatta noi kaikki. Ja lapsilisää et tarvitse jos säästät veroissa 20 tonnia.
Louhoksen vartijoilla olisi ruoskat ja niitä saisi käyttää !
Zinc