Ajatelkaa, jos kelan tukia ei tulisikaan lainkaan
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Hommaisin itseni valtion hotelliin. Eikö se kustanna jotain 200 euroa vuorokausi valtiolle?
Saadaan helposti pudotettua puoleen tuo summa jos tarvetta nähdään. Tarkoittaa "hieman" askeettisempia olosuhteita vieraille, mutta ehkä se olisi ihan oikeus ja kohtuuskin.
Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi, tukijärjestelmät ajetaan alas tai muutetaan vastikkeellisiksi muutaman vuoden kuluessa. Syrjäytyminen ei ole enää jonneille uravaihtoehto.
Niinpä. Olen suuresti kiitollinen kaikesta tuesta mitä olen kelalta saanut. Opintorahat, vanhempainrahat, asumistuet.
Kiitos kela että olet olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä uskot ihmisen tekevän, jos nälkä hakkaa päälle ja mitään tukea ei saa?
Aika moni menee töihin, suosittelisin sinullekin.
Mihinkäs meet, jos töitä ei ole tarpeesi tai mihinkään sua ei huolita?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olen suuresti kiitollinen kaikesta tuesta mitä olen kelalta saanut. Opintorahat, vanhempainrahat, asumistuet.
Ei se raha tule kelalta vaan työssäkäyviltä ihmisiltä, jotka eivät ole kunnan tai valtion suojatyöpaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se raha tule kelalta vaan työssäkäyviltä ihmisiltä, jotka eivät ole kunnan tai valtion suojatyöpaikoissa.
Kun on työssä käynyt on oikeutettu saamaan tukia kun tarve tulee.
Vierailija kirjoitti:
Varastelu ja ryöstelyaalto.
Av-mammat ryöstelemässä Minnesotan tyyliin. Se olisi sen tason spektaakkeli, että jo sen takia toivoisin, että Kela menisi lopullisesti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Keksi jotain. Niin ne muutkin tekee maissa joissa ei ole Kelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Sitten pitää soveltaa. Kerätä metsistä risuja, marjoja, sieniä tai muita luonnontuotteita. Lankata ihmisten kenkiä, myydä rihkamaa, yrittää itse tienata elantonsa laillisin keinoin. Tehdä kaikkea sitä, mitä niissäkin maissa tehdään, joissa ei voi elellä mukavasti yhteiskunnan piikkiin ja keksiä tekosyitä. Kun yhteiskunnan maksama asunto laajakaistayhteyksineen lähtee alta ja nälkä kurnii, niin löytyy varmasti myös se motivaatio ja halu joka oli kateissa kun rahaa tuli automaattisesti tilille yhteiskunnan kukkarosta joka kuukausi.
Tuo "ku ei tääl oo mulle sopivii työpaikkoi" Ja "ei mua oteta mihkään töihin" -tekosyy-ulina on taakse jäänyttä selittelyä. Nyt alkaa puhaltaa uudet tuulet.
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää soveltaa. Kerätä metsistä risuja, marjoja, sieniä tai muita luonnontuotteita. Lankata ihmisten kenkiä, myydä rihkamaa, yrittää itse tienata elantonsa laillisin keinoin. Tehdä kaikkea sitä, mitä niissäkin maissa tehdään, joissa ei voi elellä mukavasti yhteiskunnan piikkiin ja keksiä tekosyitä.
Tämä. Kun seuraavan kerran olette rantalomalla ja kohtaatte näitä mielestänne häiritseviä rannoilla kierteleviä hedelmä- ja jäätelömyyjiä, tai kaduilla vettä ja kokista kaupustelevia ihmisiä tai kengänlankkaajia, niin suokaa heille se euro tai kaksi ja hetki ajastanne, sillä he yrittävät kovasti siinä hankkia itselleen ja perheelleen elantoa REHELLISELLÄ TYÖLLÄ.
Pieni vaiva teille, iso ilo heille.
Ja täällä on taas yllin kyllin ihmisiä, jotka eivät ole koskaan saaneet Kelan tukia, tai ainakaan eivät jatkossa tarvitse ikinä. Eivät koskaan sairastu yli viikoksi, tai jos sairastuvat ilmoittavat työnantajalle, ettei tarvitse hakea Kelan sairauspäivärahaa, ja jättävät hakematta tartuntatautipäivärahaa, jos joutuvat karanteeniin. Jättävät tietenkin lapsistakin hakematta lapsilisät.
Vierailija kirjoitti:
En mitään en ole ottanut muiden rahoja koskaan elämässäni, se on väärin.
Minulla on vastuu omasta elämästäni.
Muista tuo vakaumus myös sitten kun sairastut vakavasti tai joudut onnettomuuteen ja menee liikuntakyky ja mies (elättäjä) jättää :)
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä on taas yllin kyllin ihmisiä, jotka eivät ole koskaan saaneet Kelan tukia, tai ainakaan eivät jatkossa tarvitse ikinä. Eivät koskaan sairastu yli viikoksi, tai jos sairastuvat ilmoittavat työnantajalle, ettei tarvitse hakea Kelan sairauspäivärahaa, ja jättävät hakematta tartuntatautipäivärahaa, jos joutuvat karanteeniin. Jättävät tietenkin lapsistakin hakematta lapsilisät.
Huvittavaa tosiaan mutta eiköhän siinä käy samalla tavalla kuin näille yrittäjille jotka vuosikausia ovat huudelleet työttömille "mene töihin" ja nyt kun ei sitä halpatyövoimaa enää saanutkaan, olivat heti käsi ojossa ottamassa ja vaatimassa yhteiskuntaa apuun. Kaikille lahjoitettu raha kelpaa kun tilanne on tiukka, joka ikiselle, vaikka kuinka ylpeilisi että en ole koskaan tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
En mitään en ole ottanut muiden rahoja koskaan elämässäni, se on väärin.
Minulla on vastuu omasta elämästäni.
Ai et ole ikinä käynyt yksityisellä lääkärillä tai ostanut reseptilääkkeitä apteekista? Et ole koskaan saanut sairauspäivärahaa tai äitiys/isyyspäivärahaa? En usko. Kela maksaa jopa työnantajallesi siitä, että on järjestänyt sinulle työterveyshuollon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastelu ja ryöstelyaalto.
Av-mammat ryöstelemässä Minnesotan tyyliin. Se olisi sen tason spektaakkeli, että jo sen takia toivoisin, että Kela menisi lopullisesti kiinni.
Miksi oletat että sinä olisit vain katsomossa siinä tilanteessa? Joutuisit ehkä kovalla rahalla hankkimaan vartijaa ja kalteria ikkunoihin että uskallat silmät ummistaa edes hetkeksi.
Kelan tukia? Olen kyllä kuullut niistä, mutta eihän niillä mitään täysipäinen normaali aikuinen tee mitään. Enkä edes haluaisi alistua autettavan loisen asemaan. Vastaan ihan itse perheen ja itseni elatuksesta ja sijoitan myös puskuria varten. Pääomatulojen määrä on eläkeiässä sitä luokkaa, että jo niillä eläisi ilman eläkettä.