Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä pilalla polttopuiden takia ja mies sanoo että minun täytyy maksaa!

Vierailija
31.05.2020 |

Minulle iski lomautus varhaisessa vaiheessa kevättä, mies on voinut jatkaa töissään. No olen sitten viettänyt paljon aikaa mökillä touhuillen sitä kesäkuntoon, laittanut pihaa ja tällaista. Olen saunonut paljon ja tänä viikonloppuna kun mieskin oli pitkästä aikaa mukana mökillämme niin hän sanoi päin naamaa että olen tuhlannut, oikein korostaen, "hänen tekemiään puita" ja että liiterin sisältö ei riitä edes juhannusta! Ja että omasta metsästämme ei riitä tällaiseen puu mitenkään, nyt pitää ostaa kylältä JA MINUN MAKSAA! Eihän minulla lomautettuna sellaiseen kuormaan riitä rahat! Surettaa ajatella tulevaa kesää...

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololoooo. Huono.

Vierailija
2/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole puita, niin sitten ei saunota. Olisit nyt edes juhannusta varten vähän säästänyt puita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaisi istua alas ja käydä ihan kunnon keskustelu rahankäytöstä ja kustannusten jaosta parisuhteessanne. Kuulostaa, että olette vähän eri linjoilla asiassa. 

Vierailija
4/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt taas viitsi provoilla, nää on sysipaskoja.

Vierailija
5/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökissänne on sähkölämmitys niin puut varmaan riittää juhannukseen asti.

Vierailija
6/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Aina vaan miestä haukutaan.

Vastenmielistä.

Vierailija
7/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän kannattaisi istua alas ja käydä ihan kunnon keskustelu rahankäytöstä ja kustannusten jaosta parisuhteessanne. Kuulostaa, että olette vähän eri linjoilla asiassa. 

Olemme pienituloisia molemmat, elämme aika vaatimattomasti, tämä perintömökki on sinänsä halpa ja meille rakas koska siellä voimme viettää mieleistämme lomaa. Olen ollut aika masentunut ja ahdistunut koronakevään takia ja saunominen ollut se luksus minkä itselleni sallin, se on ollut siinä tarjolla...

Vierailija
8/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö ap että kun puu otetaan liiteristä ja poltetaan, se muuttuu tuhkaksi ja uutta ei itsestään tule tilalle?

Vierailija
9/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulle ei tullut mieleen niitä puita poltellessa, että ne ei loputtomiin riitä? Kovin monet ihmiset eivät sitä tajua, jos eivät itse mitään niiden klapien eteen tee. Ei meilläkään vaimo tajunnut ennen kuin annoin kirveen käteen, että teeppä nyt sitten motti klapeja. Sitä ennen ne vaan ilmestyi sinne varastoon. Jäipä sekin motin teko minun vastuulle kun ei kuulemma osaa ja on liian vaarallista.

Vierailija
10/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesku Loiro myy kuulemma hyvää puuta.

Vierailija
11/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet mökillä, niin naapureilta kannattaa kysyä, kenen metsästä saa hakkuun jälkeen kerätä rankoja.

Vierailija
12/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkakaa liiteri ja polttakaa ne laudat.

Voit vaikka yllättää miehesi, purkaa sen miehesi ollessa töissä ja näyttää siistin pinon lämmitetyn saunan edessä.

Vierailija
13/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Aina vaan miestä haukutaan.

Vastenmielistä.

Miten niin? Vaimoaan tässä haukuttiin tuhlaajaksi.

Vierailija
14/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun mies vaatii sinua maksamaan jotain. 

Vierailija
15/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muissakin asioissa lyhytnäköinen ja kyvytön suunnittelemaan pidemmälle sekä näkemään toimintasi vaikutukset? Ei liity nyt mitenkään mihinkään mies- nainen asetelmiin eikä muuhunkaan, mutta aina ihmetellyt aikuisia ihmisiä millä on järjenjuoksu kuin pikkulapsen.

Vierailija
16/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että. Minun mies pitää puiden pilkkomisesta. On kuulemma kiva tehdä fyysistä työtä, kirjoituspöytätyön vastapainoksi.

Ja eihän ne kesämökit ja mökkielämä kellekään ilmaisia ole. Matkat maksaa ja ylläpito sun muu.

Mutta ei ne saunapuut sentäs niin paljon maksa, etteikö niitä voi kesäsaunaan ostaa, eri asia on, jos on myös takka ja liesi ja uuni, joka lämmitetään puilla.  Sillon puuta tarvitaankin jo enemmän.

Mutta tuskin teillä, ap niin tiukassa rahat sentään, ettei puuta pysty ostamaan?

Ja tottahan tuo on, että jotkut miehet ovat huippupihejä, ilkeitä ja haluttomia ja saamattomia tekemään puuta itse.  Miehesi vaikuttaa just tuollaiselta.

Maaseudulla on aina jollakin myydä valmista puuta mökeille niin saunanuuniin kuin muihin uuneihin.

Vierailija
17/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko muissakin asioissa lyhytnäköinen ja kyvytön suunnittelemaan pidemmälle sekä näkemään toimintasi vaikutukset? Ei liity nyt mitenkään mihinkään mies- nainen asetelmiin eikä muuhunkaan, mutta aina ihmetellyt aikuisia ihmisiä millä on järjenjuoksu kuin pikkulapsen.

En mielestäni.

Vierailija
18/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi että. Minun mies pitää puiden pilkkomisesta. On kuulemma kiva tehdä fyysistä työtä, kirjoituspöytätyön vastapainoksi.

Ja eihän ne kesämökit ja mökkielämä kellekään ilmaisia ole. Matkat maksaa ja ylläpito sun muu.

Mutta ei ne saunapuut sentäs niin paljon maksa, etteikö niitä voi kesäsaunaan ostaa, eri asia on, jos on myös takka ja liesi ja uuni, joka lämmitetään puilla.  Sillon puuta tarvitaankin jo enemmän.

Mutta tuskin teillä, ap niin tiukassa rahat sentään, ettei puuta pysty ostamaan?

Ja tottahan tuo on, että jotkut miehet ovat huippupihejä, ilkeitä ja haluttomia ja saamattomia tekemään puuta itse.  Miehesi vaikuttaa just tuollaiselta.

Maaseudulla on aina jollakin myydä valmista puuta mökeille niin saunanuuniin kuin muihin uuneihin.

Takkaa piti lämmittää tavallista enemmän keväällä myös.

Vierailija
19/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap valitat?  Jos olet lomautettu, saat ansiosidonnaista päivärahaa.

Tottahan mökistä aina kuluja on, mitä kummallista siinä on.  Ja kuka ne mökinkulut on muina vuosina maksanut?  Eikös teillä raha-asiat liitossa sovittu menoineen ja tuloineen.

Miestä vaan ärsyttää, kun joutuu lomallaan tai vkonloppuina puuhommiin, laiskanpulskealta ja saidalta tyypiltä kuuloostaa.

Jos minun mieheni moittisi itseäni siitä, että olen kuluttanut liikaa puita mökillä ollessani, niin aivan varmasti en olisi hänen kanssa enää päiväkään samassa mökissä ja menisin muutkin tavarat jakoon.

Ja voithan sinä ap ole mukana puuhommissa miehen kanssa.

Jos omaa metsää on, niin kyllä sieltä aivan varmasti saunapuut löytyy, sen eteen pitää vaan nähdä vaivaa ja työtä.

Vierailija
20/65 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ilveellä sä nyt tän niin käännöt, että mies on pihi ja saamaton? Jos pikkurouva on niin ajattelamaton, että kuutiotolkulla polttelee puita saunassa, kun ”saunominen on niin kivaa” vailla mitään ymmärrystä seurauksista niin kyllä minuakin alkaisi ärsyttämään. Ja vaimo olisi silloin hyvä ja hoitaisi niitä klapeja lisää. Ne ei ole ilmaisia eikä ne sinne puuliiteriin yleensä ilman työtä päädy. Hyvä tässä ap:n ymmärtää hieman ajattelua pidemmälle kuin sen yhden kiukaan pesällisen päähän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi