Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus: onko sinua kadehdittu tai oletko sinä kadehtinut?

Vierailija
31.05.2020 |

Oletko joskus huomannut, että sinulle ollaan kateellisia? Miten ja missä tilanteissa tämä on ilmennyt?

Entä oletko itse ollut joskus jollekulle kateellinen? Mistä syystä? Oletko jotenkin osoittanut kateellisuutesi kateuden kohteelle?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on sairaus. Kateelliset ovat kateellisia kaikille. Kateus tekee ihmisen rumaksi.

Kaikestahan ne ovat kateellisia.

Vierailija
2/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko minua kadehdittu, mutta olin vihreä kateudesta, kun veljeni muutti Ranskan rivieralle. Olen sanonut, että olen kateellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena kun olin hyvännäköinen huomasin joidenkin olevan siitä kateellisia.

Vierailija
4/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko minua kadehdittu, mutta olin vihreä kateudesta, kun veljeni muutti Ranskan rivieralle. Olen sanonut, että olen kateellinen.

Miksi olet kateellinen?

Vierailija
5/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulle joskus sanottu ihan suoraan, että olen kateellinen siitä tai tästä. Ihan turhaa sellasset. Varmaan itsekin joskus ollut hetken kateellinen jollekin, esim. että on osannut tehdä oikeita valintoja elämässä. Mutta ei siihen ole jaksanut oikeasti panosta, kateuteen siis, ja siinä oikein velloa kuten jotkut tekee. Kyllä oma elämä on pitänyt ihan kiireisenä ja sitä on tullut elettyä ilman, että on tarvinnut miettiä muitten elämisiä.

Vierailija
6/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti... Esim osa naisvaltasen alan ilkeitä naisista ihan varmasti on vaan kateellisia. Ja sitte harvemmin itse olen, ainakaan paljoa.. Joskus varmaan mun käytös on tulkittu kateudeks, jos oon ollu ärsyyntyy esim ihmisen ylimielisyydestä tai perusteettomasta itsekehusta muita lannistaen tms.

Vierailija
7/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kateellinen?

Mikä kysymys tämä on? Kateushan ON sitä, että toisella on sitä mitä itselleen haluaisi.

Vierailija
8/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kadehdi ketään. En ole huomannut, että kukaan olisi kadehtinut minuakaan. Aina on hyvä niin kun on.

Vierailija
9/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti kateelliset eivät sitä tietenkään ääneen myönnä.

Vierailija
10/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että tänäkin viikonloppuna on paljon kateutta ilmassa. Ollaan kateellisia kun naapurin lapset sai hyvät arvosanat. Tai kun valmistuttiin hyvin arvosanoin hyvään ammattiin.

Vierailija
11/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltu esim. miehestäni joka on todella hyvä isä ja arki sujuu mutkattomasti lasten kanssa. Toimitaan yhdessä kuin ajatus. Tästä on ihan sanottu suoraankin.

Olen sellainen ettei muiden mielipiteet kiinnosta, elän niinkuin elän niin sekin tuntuu joitakin ärsyttävän. En tiedä onko se kateutta nyt kuitenkaan vai jotain muuta.

Itse en oikein osaa olla kateellinen. Jotkut luulee että olen kun puhun jostain mistä en ole kiinnostunut esim. en ole koskaan kokenut matkakuumetta niin olen kuulemma kateellinen? Ei. En oikeasti ole ikinä ollut kiinnostunut matkailusta ja ikää on yli 30. Tämä on häirinnyt yllättävän monia enkä ymmärrä miksi.

Vierailija
12/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kateutta on vaikea myöntää ja harvemmin sitä ääneen sanotaan, mutta käyttäytymisestä voi päätellä jotain.

Vierailija
13/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kateutta on vaikea myöntää ja harvemmin sitä ääneen sanotaan, mutta käyttäytymisestä voi päätellä jotain.

Ja sitten taas ne jotka ääneen sen sanovat "ai että mä oon niin kateellinen noista sun hiuksista" ni se on vaan kehu joilla pönkitetään toisen itseluottamusta eikä ne oikeasti nyt niin kateellisia ole :)

Vierailija
14/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tuttava voittaisi lotossa päävoiton, voisin ehkä olla kade.

Vierailija
15/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en ollut kovin kateellinen, mutta kun menetin terveyteni niin olen ollut kateellinen muille normaaliudesta. Aikaisemmin jos näki vaikka hyvin treenatun kropan tai iloisen kaveriporukan, sitä tiesi että ainakin teoriassa on mahdollista itse saavuttaa sama. Nyt monet tavallisetkin asiat ovat täysin ulottumattomissani ja se satuttaa kovasti.

Vierailija
16/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi pojan jälkeen tyttö vaikkei sukupuolella ollut meille merkitystä. Sukulaisen naama meni ihan vihreällerusinalle kun kerrottiin.. ei kunnollisia onnitteluja tytön kohdalla. Surullista tuollainen ylimenevä kateus.

Vierailija
17/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kateellinen?

Mikä kysymys tämä on? Kateushan ON sitä, että toisella on sitä mitä itselleen haluaisi.

Sitten pitää alkaa toimia siten, että pääsee omassa elämässä samaan kuin hän, jota kadehtii.

Vierailija
18/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Olen aina halunnut lihaksikkaan vartalon. Ainut vaan, että lihasten kasvattaminen on tosi kovaa hommaa ja pitää syödäkin aivan valtavasti, että ne lihakset kasvaa. Itse en vaan pysty siihen, olen joksu toki yrittänyt, mutta liian raskasta ja aikaa vievää . Olen kateellinen kaikille tuttuille miehille, joilla on treenattu salikroppa. 

Myönnän. Olen pinnallinen. 

Vierailija
19/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on oltu kateellisia siitä, että kuvaamataito oli aina 10. Eihän tuolla numerolla ole elämässä mitään merkitystä. En edes piirrä tai maalaa toisten kiusaksi vaan omaksi ilokseni. En tyrkytä töitäni kotikaupunki kirjastoon näyttelyyn jne juuri siksi, ettei enää aikuisiällä joutuisi kuuntelemaan kateellisten urputusta.

Vierailija
20/56 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmasti... Esim osa naisvaltasen alan ilkeitä naisista ihan varmasti on vaan kateellisia. Ja sitte harvemmin itse olen, ainakaan paljoa.. Joskus varmaan mun käytös on tulkittu kateudeks, jos oon ollu ärsyyntyy esim ihmisen ylimielisyydestä tai perusteettomasta itsekehusta muita lannistaen tms.

Miksi aina puhutaan, että naisvaltaisilla aloilla on kateutta. Eikö miesvaltaisilla aloilla sitten ole? Eivätkö miehet ole toisilleen kateellisia? Onko se jotenkin enemmän naisten piirre olla kateellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän