Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan valmistunut miksikään, ja tämä viikonloppu on aina raskas ja kyyneleitä täynnä

Vierailija
31.05.2020 |

Saa haukkua ja saa ihmetellä, miksi olen tällainen luuseri. Ihmettelen samaa itsekin. En vaan saa kouluja käytyä. Ne on jääneet kesken, olen saanut pahoja ahdistuskohtauksia, pelkotiloja. Olen jäätynyt täysin, kun olen tehnyt jonkin virheen tai huomaan tai luulen, että opettaja katsoo jotenkin pahasti.

Ja kyllä, olen mt-ongelmainen ja ei, en saa terapiaa koska olen eläkkeellä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä useammankin, joka saa terapiaa, vaikka on eläkkeellä. Toki en tunne yksityiskohtia sinun tapauksestasi eivätkä ne tänne kuulukaan. Kuulostaa vain kummalliselta, että apua ei muka olisi saatavilla. 

Se pitäisi itse maksaa kokonaan, Kela ei auta. Ja omassa tapauksessani terapian pitäisi olla intensiivistä, eikä minulla riitä rahat siihen, että maksan 80€/h. Eli yli 320€ kuussa. Olen etsinyt opiskelijoita ja olen etsinyt apua, mutta ainoa mitä on tarjolla, on lääkitys ja juttelu psykiatrian sh:n kanssa kerran kuussa. Ap

Miksi ei auta,kun minuakin auttoi? Psyk.sairaanhoitaja antaa lähetteen psykiatrille joka antaa laput kelaan. Pitää vaan osata itse vaatia ja olla lujana. Itse olin todella ahdistunut pitkään ja masentunut,mutta 2v kelan tukemaa psykoterapiaa auttoi ja nyt olen valmistumassa 36vuotiaana ammattiin ja töitäkin päässyt jo tekemään. Itse jäi maksettavaa 30€ ,kun kokonaissumma oli 85€ 45min terapiaa kerran viikossa. Tämän omavastuun saa vielä toimeentulotukena jos ei ole rahaa maksaa itse. Nyt tsemppaat itsesi ja vaadit päästä terapiaan!! Helppoa ei ole tiedän ja terapia on välillä hirmu raskasta,mutta pikkuhiljaa alkaa olo kevenemään 👍❣️

Vierailija
22/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meitä ongelmaisia myös valmistuneissa, jos se jotenkin lohduttaa. t. työkyvyttömyyseläkkeellä oleva ylioppilas 

No kuule ei lohduta, vaan saa itkemään kahta kauheammin. Kun muut pystyy ja itse ei. Omasta puolestani saat painua helvettiin. Ap

Tsemppiä ap. Mä täytän kohta viisikymppiä eikä minustakaan ole ollut mihinkään enkä ole mitään tutkintoa pystynyt suorittamaan. Se katkeruus helpottaa ajan myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo eläkkeellä, niin miksi tarvitset opiskelupaikkaa?

Vierailija
24/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen, että saat rahaa kotona makaamisesta ja täällä ulvomisesta. Aika monessa paikassa ei ole asiat yhtä hyvin. 

Vierailija
25/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kaipaavani sitä aikaa, kun valmistui lukiosta. Vaikka itse olin uupunut ja sen jälkeen yksinäinenkin, oli siinä jotain taikaa, kun ympärillä oli vielä paljon nuoria, joilla elämä alkoi. Nuoruuden hehku. Ehkä kaipaa sitä, kuinka lopulta kuitenkin sai nauttia sen jälkeisistä vuosista. Välillä ahdistaa, että ne on jo takana. 

Vierailija
26/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo eläkkeellä, niin miksi tarvitset opiskelupaikkaa?

Miksi meistä kukaan tarvitsee opiskelupaikkaa enemmän kuin joku toinen?

Vierailija
27/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme marttyyri tämä ap. Toinen yrittää lohduttaa, niin saakin p*skaa niskaan. Luuletko olevasi niin uniikki lumihiutale, että nimenomaan sinua pitäisi sääliä ja auttaa, eikä kohtalotoveri saa mainita itsestään mitään?

Ihan oikein sulle tuo tilanteesi, kerta tuollaiseksi paljastuit.

Vierailija
28/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään. Ymmärrän miltä se tuntuu. Oon 30vuotias nainen, eikä mulla ole mitään koulutusta. Oon sairastanu masennusta ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa alle teini ikäisestä. Oon työkyvyttömyyseläkkeellä.

Oon saanu ihmetyksiä ja haukkuja omilta vanhemmiltani ja suvulta, koska luulevat että lusmuilen huvikseni. Heistä kukaan ei tiedä, mikä tilanteeni on, joten toisaalta ymmärrän että asenne on ihmettelevä, mutta ei tarttis kuitenkaan v*ttuilla.

Äiti aina välillä jauhaa sitä, kuinka häntä niin surettaa kun mun valmistumista ammattiin ei koskaan ole juhlittu ja kuinka muiden lastensa on juhlittu, koska kaikki ovat käyneet jonkun ammatin. Tuo satuttaa mua niin, etteivät sanat riitä 😔 Mutta en voi heille kertoa totuutta, koska eivät ymmärrä mielenterveys ongelmia. Parempi olla hiljaa.

Onneks välimatkaa on 300km ettei tartte usein nähdä ja kuunnella sitä samaa paskaa.

Viime vuonna äiti soitti ja hehkutti, kuinka mun siskon tyttö on valmistunut ja kuinka fiksu ja menestynyt se on. En ole yli 10v ollu siskon kanssa tekemisissä ja äiti tietää sen ja sen, ettei mua siskon elämä ja hänen elämäänsä liittyvät asiat kiinnosta, mutta pitäähän sitä päästä piilov*ttuilemaan mulle heti kun joku valmistuu 🙂

Vierailija
29/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsikaan ei ole valmistunut mistään eli et ole ainoa.

Vierailija
30/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläää huoli. Mä valmiistun muttta olen liika ruma tekemään niiitä töitä kun tämä maailma on nykysin niin sivistynyt.

Vierailija
31/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi voi lukea vaikka 60-vuotiaana.

Vierailija
32/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme marttyyri tämä ap. Toinen yrittää lohduttaa, niin saakin p*skaa niskaan. Luuletko olevasi niin uniikki lumihiutale, että nimenomaan sinua pitäisi sääliä ja auttaa, eikä kohtalotoveri saa mainita itsestään mitään?

Eihän tuore ylioppilas ole mikään ap:n kohtalotoveri vaan juuri sellainen, jollainen ap haluaisi olla mutta ei pysty. 

Vierailija
33/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuore ylioppilas ole mikään ap:n kohtalotoveri vaan juuri sellainen, jollainen ap haluaisi olla mutta ei pysty. 

Tuskinpa oli tuore ylioppilas kyseessä. 

Vierailija
34/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttu mikä luuseri ap olet. Jopa syöpäsairaat ovat valmistuneet korkeakouluista kesken hoitojen.

Vierailija
35/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Itse olen jo 34v mies ja ainoat käydyt koulutukset ovat lukio ja ammattikoulu(lähihoitaja) ja urheiluhierojakoulu.

1 vuoden ajan kävin amk:ssa tietojenkäsittelyä mutta jätin sen kesken.

Lähihoitajan töissä käyn vakituisesti, mutta en tiedä jaksaako tätä lopun elämää tehdä.

Vierailija
36/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainakin käynyt elämänkoulua, onhan sekin jotain. :)

Vierailija
37/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä 34? Olet ylioppilas, lähihoitaja ja hieroja. Siinä on kaksi ammattia ja yksi yleissivistävä toisen asteen tutkinto.

Aloittajalla ei ilmeisesti ole mitään peruskoulun jälkeistä tutkintoa.

Tilanteenne eivät todellakaan ole vertailukelpoisia, tavallinen ammattikoulun käynyt duunari ei ole täysin kouluttamaton.

Vierailija
38/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan asenne on kyllä sellainen, ettei ole ihme jos ei ole edes oppisopimuksella minnekään päässyt. Mukava olla aina vain äidin oma vauva eikä omaa vastuuta tarvitse ottaa, byää kun pitäisi pystyä koulujakin käymään mutta ihan AHDISTAA hui.

Vierailija
39/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini mummi pääsi ylioppilaaksi 70v, eli niin kauan kun on elämää on toivoa! Ei kyllä ollut mitkään laudaturin paperit mutta nuorena ei ollut kouluja saanut käydä! Piti vielä isot ylppärijuhlat!

Vierailija
40/50 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksikymmentä vuotta työelämää takana, enkä vieläkään omista muuta kuin tuulenhuuhtoman perseen. Revi siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi