Gerbiili syliin
Moi!
Oon 13 vuotias tyttö ja meille tuli kaks tyttö gerbiiliä viikko sitten. Ne oli sillon just luovutusikäisiä. Oon pitäny kättä häkissä ja aluksi ne vähän näykki kättä, koska olin antanut niille siitä herkkuja mutta nyt näykkimistä ollaan saatu vähemmälle. Vaikka gerbut uskaltaa tulla kädelle ne menee siltä heti pois jos yritän nostaa kättä ottaakseni ne kunnolla syliin. Pitääkö mun yrittää ottaa ne väkisin syliin vai ootanko, että ne tottuu vielä enemmän ja pysyy kädellä itsestään? Ja miten saisin ne pysymään kädellä? Muitakin vinkkejä saa antaa :)
Kommentit (5)
Heippa! Viikko gerbiilien kanssa tutustumista on vielä lyhyt aika, mutta hyvä että olet jo gerbiileiden kanssa touhunnut ja että tottuvat ihmisen tuoksuun. Gerbiili saattaa pelästyä ja luikkia vastaisuudessa pakoon jos yrittää väkisin saada käsiin. Ylöspäin kouraisemalla ei myöskään saa nostaa/saatika hännästä ikinä, vaan sivuilta:)
Päästäisin gerbiilit jaloittelemaan ja voit mennä lattialle makaamaan niin gerbiilit saa rauhassa käydä nuuskuttelemassa ja kipittelemässä päällä. Vessapaperirullalla saa gerbiilit takaisin terraarioon.
Sitä vielä että gerbiili ei oikeastaan koskaan pysy paikoillaan kämmenellä vaan kiipeilee pitkin ihmistä, ei ole siis samanlainen esimmkuin marsu
Gerbiilejä ei saisi pitää häkissä, vaan terraariossa.
Hei, ikinä ei saa ottaa väkisin kädelle. Voi olla että ne eiväy jatkossa enään uskalla tulla edes kädelle
Älä hätäile,kyllä ne siitä ajan kanssa kesyyntyy. Opeta menemään esim paperihylsyyn tai muuhun putkeen ja nostat sillä :-)