Olen iloinen poikani 7,52 keskiarvosta! :)
Koulu on ollut hänelle vaikeaa ja takkuisaa alusta asti. Vaikea lukihäiriö vaivaa. Me vanhemmatkin olemme olleet aikanaan noin seiskan oppilaita, joten emme odota lapsiltammekaan ihmeitä. Vanhemman lapsen päättötodistuksen keskiarvo yläasteelta oli 7,8 ja jatkoi lukioon jonka saanee nippa nappa vuoden päästä käytyä heikohkoin arvosanoin. Tällä nuoremmalla pojalla kuitenkin oli jossain vaiheessa keskiarvo noin 6,5 ja nyt kun se nousi, niin olen ylpeä ja onnellinen äiti. :) Poika tähtää amikseen ja pääsee varmemmin haluamalleen alalle kun sai keskiarvoa nyt noin hyvin nostettua. Vielä vuosi tosin yläkoulua jäljellä ennen sitä.
Kommentit (25)
Aika tavallinen keskiarvo pojilla. Isona niistä sitten tulee menestyjiä. Opettajat tietävät sen ja katsovat siksi usein vähän sormien läpi poikien osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Aika avuton suoritus. Minun pojalla oli sentään 8,437
Voitko ottaa kuvan todistuksesta ja ladata nettiin ja laittaa linkin meille?
Mahtavaa! Sama täällä, olen tosi iloinen kasin päättäneen pojan 7,5 keskiarvosta. Varsinkin olen ylpeä siitä, että käytöksestä tuli 9, vaikka se ei keskiarvoon vaikutakaan. Jos hymypoikapatsaita olisi jaettu, uskon että poikani olisi ollut vahva kandidaatti luokaltaan. Ja ihan sama, vaikka alakoulun päättötodistuksesta on tultu alaspäin ja reippaasti. Kasi on hankalaa aikaa. Poika totesi, että tuolla pääsee oman kunnan lukioon ja se on hänen tavoitteensa myös ysin suhteen. Riittää mulle. Itse olin hikari, enkä saavuttanut sillä mitään tavoittelemisen arvoista. Eläköön tavalliset teinit!!
Päämäärä on paras motivaattori. Mikä se sittenkin onkin, tietty jatko-opiskelupaikka tai ällät ja eet yo-todistuksessa, palkinto hyvästä todistuksesta tai kurssiarvosanasta.
Pohtikaa mikä motivoisi.