Olen iloinen poikani 7,52 keskiarvosta! :)
Koulu on ollut hänelle vaikeaa ja takkuisaa alusta asti. Vaikea lukihäiriö vaivaa. Me vanhemmatkin olemme olleet aikanaan noin seiskan oppilaita, joten emme odota lapsiltammekaan ihmeitä. Vanhemman lapsen päättötodistuksen keskiarvo yläasteelta oli 7,8 ja jatkoi lukioon jonka saanee nippa nappa vuoden päästä käytyä heikohkoin arvosanoin. Tällä nuoremmalla pojalla kuitenkin oli jossain vaiheessa keskiarvo noin 6,5 ja nyt kun se nousi, niin olen ylpeä ja onnellinen äiti. :) Poika tähtää amikseen ja pääsee varmemmin haluamalleen alalle kun sai keskiarvoa nyt noin hyvin nostettua. Vielä vuosi tosin yläkoulua jäljellä ennen sitä.
Kommentit (25)
Hieno juttu. Kyllä siitä saakin olla ylpeä.
Aika avuton suoritus. Minun pojalla oli sentään 8,437
On tosi harvinaista, että poika onnistuu kasilla nostamaan keskiarvoa. Se kertoo kypsyydestä ja kyvystä asettaa itselleen tavoitteita ja pyrkiä niihin. Muista kehua poikaa, hän on sen ansainnut. Tuo ennustaa kaikkea hyvää tulevaisuuteen, jossa nimenomaan kyky tehdä töitä ratkaisee.
T. Ope
Kyllä, huomattava nosto _kasilla_ on huikea saavutus! Onnea!
Ihana kuulla, vaikutat olevan hyvin iloinen asiasta :) Kaikkea hyvää elämääsi <3
Hyvä homma. Meidän poika on lukion ekalla ja keskiarvo jotain 6.5 - sen saa näköjään pelaamalla tietokonepelejä. Heti kun pikkasen edes yrittää niin numerot nousee kasin päälle eli tuon pojan päässä mitään isoa vikaa taida olla. Millähän saisi tuon yrityksen päälle pidemmäksikin aikaa...? sanovat että nämä pojat alkaa viisastumaan lukion tokan aikana - sitä toivon mutta hieman vielä epäilen.
Juuri erityislapsella tuo onkin oikein hyvä keskiarvo.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma. Meidän poika on lukion ekalla ja keskiarvo jotain 6.5 - sen saa näköjään pelaamalla tietokonepelejä. Heti kun pikkasen edes yrittää niin numerot nousee kasin päälle eli tuon pojan päässä mitään isoa vikaa taida olla. Millähän saisi tuon yrityksen päälle pidemmäksikin aikaa...? sanovat että nämä pojat alkaa viisastumaan lukion tokan aikana - sitä toivon mutta hieman vielä epäilen.
Tätä toivotaan täälläkin.
Vaikutat kivalta äidiltä. Mulla oli peruskoulun lopussa 8,6, ei kelvannut äidille. Lukiossa en jaksanut enää yrittää. Siitä eteenpäin ei kuulemma kannattanut edes hakea koska olisin liian tyhmä enkä pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat kivalta äidiltä. Mulla oli peruskoulun lopussa 8,6, ei kelvannut äidille. Lukiossa en jaksanut enää yrittää. Siitä eteenpäin ei kuulemma kannattanut edes hakea koska olisin liian tyhmä enkä pärjäisi.
Olen tällainen äiti. On vaikea olla tyytyväinen, kun kokeisiin ei lueta lainkaan. Tehtävät tehdään ja jos jotain kappaleita joskus lukevat, niin koulussa. Yläasteen ihan hyvin arvosanoin vielä selvitti, mutta nyt lukiossa sen huomaa, että ei sama opiskelumäärä enää riitä. Ja ei kiinnosta, kun ei ennenkään ole tarvinnut lukea. Nyt yläasteen 8-10 arvosanat on 5-8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tällainen äiti. On vaikea olla tyytyväinen, kun kokeisiin ei lueta lainkaan. Tehtävät tehdään ja jos jotain kappaleita joskus lukevat, niin koulussa. Yläasteen ihan hyvin arvosanoin vielä selvitti, mutta nyt lukiossa sen huomaa, että ei sama opiskelumäärä enää riitä. Ja ei kiinnosta, kun ei ennenkään ole tarvinnut lukea. Nyt yläasteen 8-10 arvosanat on 5-8.
Lisätään vielä, että olisin tyytyväinen myös 7-8 numeroihin, jos ne tulisi opiskelemalla ja töitä numeroiden eteen tekemällä, kuten ap:n lapsella. :)
Omalla oli 7,4 nyt peruskoulun loppuessa. Ihan tyytyväinen, parissa aineessa olisi voinut tehdä enemmän töitä. Mutta paljon kyllä opiskellutkin, ei vain ole luonnonlahjakkuus. Epävarmaa riittääkö toivomalleen amislinjalle, mutta jollekin hakutoiveista kyllä. Sellainen 7-8 oppilas.
Lukio tosiaan olisi liian haastava. Isosisarus kävi oli 8 oppilas yläasteella ja kovin oli takkuista se opuskelu.
Hienoa. Tsemppiä.
M