Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin pitää ikkunaa auki, mutta naapurin tupakansavut tulevat sisään

Vierailija
30.05.2020 |

Vuokranantaja sanoi, ettei naapurien tupakointia voida kieltää. Olen käynyt soittamassa naapurien ovikelloa, mutta eivät avaa ovea.

Onko muuta ratkaisua kuin muuttaa pois?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vastapäinen ikkunakin, niin savut menee sieltä ulos.

Vierailija
2/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yskimässä parvekkeella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omakotaloon

Vierailija
4/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoita myöhemmin tänä vuonna kansalaisaloite sen puolesta, että tupakointi kiellettään lähtökohtaisesti kaikissa taloyhtiöissä. Aloitetta ei ole laitettu vielä vireille, mutta sellainen on tulossa. Mainosta kansalaisaloitetta!

Vierailija
5/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoita myöhemmin tänä vuonna kansalaisaloite sen puolesta, että tupakointi kiellettään lähtökohtaisesti kaikissa taloyhtiöissä. Aloitetta ei ole laitettu vielä vireille, mutta sellainen on tulossa. Mainosta kansalaisaloitetta!

Aivan mahtavaa!

Vierailija
6/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Ei voi pitää ikkunoita auki, koska naapureiden röökinsavut tulee sisään. :( Parvekkeellakaan ei ole mukavaa tämän takia olla.

Vierailija
7/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti saatava savuttomat taloyhtiöt sitä haluaville. Samoin lapsi- ja lemmikkivapaat.

En tupakoi, mutta ei minua tupakan haju häiritse. Lasten kirkuminen ja koirien haukkuminen sitä vastoin häiritsee nyt etätöissä.

Vierailija
8/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Ehkä seuraavaĺla vuosisadalla saadaan tupakointikiellot voimaan.

Vierailija
9/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Ehkä seuraavaĺla vuosisadalla saadaan tupakointikiellot voimaan.

Vierailija
10/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ikkuna talon toiselta puolen

Vierailija
11/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä paskamaista kun ei voi saada viileämpää ilmaa sisätiloihin kun jompikumpi viereisessä tai kerrosta alemmassa olevat päättävät saastuttaa myrkyillään toisen hengitysilmaa.

Näissä ei edes ole lasitettuja parvekkeita ja vain uudemmissa rakennuksissa on tupakointikielto.

Miksi ihmiset eivät käyttäisi sen sijaan nuuskaa? Markkinoille niitä ja spaddut helkattiin.

Vierailija
12/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet silti onnekkaiden joukossa, täällä tulee savut sisään ilmanvaihdon kautta, eli ikkunoiden kiinnipitäminen ei auta.

Vierailija
13/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko nyt savusta vai hajusta?

Vierailija
14/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti jos niillä on korona? Se tulee sen savun mukana.

Vierailija
15/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sietänyt jo liian monta vuotta vastaavaa paskaa, asun rivarin päätykämpässä, mutta tietenkin just mun ainoo seinänaapuri on kunnon ketjupolttaja. Heidän röökipenkki ihan siinä meidän terassien väliseinässä kiinni ja mun keittiön ikkuna ja terassin ovi on sit siinä ehkä metrin päässä näistä röökaajista. Istuvat varsinkin keväisin ja kesäisin jopa tunteja siinä vähän väliä poltellen ja ihana savupilvi leijailee mun terassin lävitse. Kyllä joskus ehkä 15min ajan käyvät sisällä. Melkein sama kun omalla terassilla joku polttas koko ajan, ei vaan tarvii nähä sentään..

Ja tässä taloyhtiössä on kielletty terassilla tupakointi vuosia sitten, röökipaikoiksi tuli kaksi semmosta tupakkiroskista pihaan, mut eipä niitä ole kukaan käyttänyt, eikä muuten näykään enää missään kumpaakaan.

Vierailija
16/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi tulisi kieltää taloyhtiöissä kokonaan, mutta ehkä jonkinlainen tupakointipaikka kauas rakennuksista missä saa käydä tupakalla. Itse muutin pois edellisestä asunnosta, koska yläkerran asukas poltti sisällä ja kaikki haju tuli meidän asuntoon. Lisäksi suoraan makuuhuoneen ikkunan alle oli laitettu asukkaiden oma tupakointipenkki. 

Myöhemmin aloin itsekin polttamaan tupakkaa, mutta en polta parvekkeella, vaan kävelen tuonne kadun varteen, jotta savut ei häiritsisi ketään.

Vierailija
17/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen perinteisen kusipellin viemistä naapurin postiluukkuun. Ei auta ratkaisemaan ongelmaa, mutta tulee parempi mieli.

Vierailija
18/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi pitää kesäisin ikkunaa auki kesäpäivisin koska naapurin kersat huutavat jatkuvasti, ja vanhemmat illasta karjuvat lapsilleen.

Vierailija
19/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sietänyt jo liian monta vuotta vastaavaa paskaa, asun rivarin päätykämpässä, mutta tietenkin just mun ainoo seinänaapuri on kunnon ketjupolttaja. Heidän röökipenkki ihan siinä meidän terassien väliseinässä kiinni ja mun keittiön ikkuna ja terassin ovi on sit siinä ehkä metrin päässä näistä röökaajista. Istuvat varsinkin keväisin ja kesäisin jopa tunteja siinä vähän väliä poltellen ja ihana savupilvi leijailee mun terassin lävitse. Kyllä joskus ehkä 15min ajan käyvät sisällä. Melkein sama kun omalla terassilla joku polttas koko ajan, ei vaan tarvii nähä sentään..

Ja tässä taloyhtiössä on kielletty terassilla tupakointi vuosia sitten, röökipaikoiksi tuli kaksi semmosta tupakkiroskista pihaan, mut eipä niitä ole kukaan käyttänyt, eikä muuten näykään enää missään kumpaakaan.

Kukkalaatikko kanankakalla siihen väliseinän viereen.

Vierailija
20/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta omakotaloon

Ei auta. Me asutaan omakotitalossa ja silti naapurin tupakansavut tulee meille sisälle kun pidetään ovea ja/tai ikkunoita auki. Niin ärsyttävää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme