Ärsyttävä lehtimyyjä
Tänään soitettiin taas jostakin lehdestä, ja kyllä oli ärsyttävä myyjä.
Kun sanoin, etten tilaa mitään, huusi että minähän lupasinkin lehdet ilmaiseksi (joo niin varmaan) ja sulki puhelimen. Myöhemmin yritti soittaa vielä uudestaan, en vastannut. Tuolla tyylillä varmaan saakin tosi paljon myytyä :D
Kommentit (3)
Soittavat sittenkin vaikka kielto on voimassa. Minulle on soitettu mm. sillä verukkeella että olen muka osallistunut jollain messuilla johonkin kyselyyn. Minä kun kierrän kaikki sellaiset tapahtumat kaukaa:-) Toki soittelu on vähentynyt paljon.
Muutaman minuutin odotin kakkosnumerossa, ja sitten sain asian hoidettua. Sanoin vaan että haluan sen kiellon päälle.
Kysyivät nimen ja osoitteen ja puhelinnumeron näkivätkin itse.
ap
Suoramarkkinointikielto
Puhelinmyynti
Kuluttaja voi kieltää puhelinmyyjien soitot, jotka liittyvät hyväntekeväisyyteen, markkinatutkimukseen ja puhelinmyyntiin. Kielto voi koskea yhtä myyjää, yhtä yritystä tai Suomen Suoramarkkinointiliiton kaikkia jäsenyrityksiä. Kielto on henkilökohtainen ja se tehdään maksulliseen palvelunumeroon. Kielto on voimassa 3 vuotta kerrallaan. Mikäli puhelinnumero muuttuu, kieltoilmoitus on uusittava.
Palvelu toimii maanantaista perjantaihin klo 8-20 numeroissa 0600 9 3404 ja 0600 1 3404.
Useimmat yritykset vievät tiedot rekistereihinsä joka toinen kuukausi, joten kielto vaikuttaa täydellä teholla vasta 3-4 kuukauden kuluttua.