Kuinka kauan olette tavanneet katsella intiimiosaaltaan epätyydyttäviä suhteita ennen kuin eroatte?
Olen mielestäni melko eroottinen ihminen ja olen seurustellut toisten samanlaisten kanssa, joten minulla ei ole missään suhteessa ollut kummoisempia taukoja seksissä. Henkilökohtaisena rajana olen kuitenkin pitänyt noin kuukautta. Jos suhteessa on kuukauden kuiva jakso (ei mitään eroottista säpinää), on jo todennäköisempää, ettei "se" enää palaa kuvioihin.
Mitä henkilökohtaisia rajoja teillä muilla on?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N kuukautta, jossa n on yhdessä vietettyjen vuosien määrä
Kyllä mulla on 0 kuukautta. Josei kuukaudessa mitään tapahdu, ni sit se on goodbye. Itseasiassa viikkokin aika pitkä aika jo.
Eli jos kumppani sairastuu eikä pysty seksiin, se on morjens vaan?
En osaa sanoa. Olen ollut nykyisessä parisuhteessani 22 vuotta, ja muistaakseni pisin kuiva jakso on ollut 2 viikkoa, kun oli molemmilla limittäin stressaavia työhommia. Pidempiäkin seksittömiä aikoja on ollut, mutta ne ovat johtuneet siitä, että olemme olleet erillämme työreissujen tai opiskelujen vuoksi. Ja siis tuon kahden viikon aikana ei vielä tullut mieleen että olisi liian pitkä aika. Edelliset suhteeni ovat päättyneet muista syistä.
Vajaa viikko ollut kuuteen vuoteen ilman seksiä.
Tuon verran meni aikaa kahteen vierailuun suomessa.
M. 55
Bangkok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuumassa kuukausi olisi todellakin hälyttävän pitkä tauko, pidemmässä suhteessa en vielä alkaisi siitä panikoida. Kahden kuukauden kohdalla alkaisin tiedustella että mikä homma.
Minun pisin suhteeni on 15 vuotta (tähän asti). Yhtään yli viikon taukoa ei ole ollut seksissä poislukien ne jaksot, kun toinen oli ulkomaankomennuksella ja kerran sairaalassa. Tuntuisi aivan ihmeelliseltä olla kaksi kuukautta ilman seksiä ilman mitään ilmeistä syytä.
No, kyllähän äkilliselle muutokselle seksielämässä on jokin syy. Jos se ihminen on muuten rakas, eikö se kannattaisi selvittää, eikä alkaa uhkailemaan erolla, jos ei irtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on 0 kuukautta. Josei kuukaudessa mitään tapahdu, ni sit se on goodbye. Itseasiassa viikkokin aika pitkä aika jo.
En ole tuo, keneltä kysyit, mutta itse olen ainakin tehnyt kumppanilleni alusta asti selväksi, että jos minä en pysty hänen seksuaalisiin tarpeisiinsa vastaamaan vaikkapa juuri sairauden vuoksi, hänen ei tarvitse lopettaa seksin harrastamista minun takiani. Samaa odotan tietysti myös kumppaniltani. Seksitön suhde ei ole vaihtoehto. Ero vai avoin suhde, se riippuu sitä, mikä tuossa tilanteessa on järkevintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuumassa kuukausi olisi todellakin hälyttävän pitkä tauko, pidemmässä suhteessa en vielä alkaisi siitä panikoida. Kahden kuukauden kohdalla alkaisin tiedustella että mikä homma.
Minun pisin suhteeni on 15 vuotta (tähän asti). Yhtään yli viikon taukoa ei ole ollut seksissä poislukien ne jaksot, kun toinen oli ulkomaankomennuksella ja kerran sairaalassa. Tuntuisi aivan ihmeelliseltä olla kaksi kuukautta ilman seksiä ilman mitään ilmeistä syytä.
No, kyllähän äkilliselle muutokselle seksielämässä on jokin syy. Jos se ihminen on muuten rakas, eikö se kannattaisi selvittää, eikä alkaa uhkailemaan erolla, jos ei irtoa?
Joko toinen haluaa seksiä kanssani tai sitten ei halua. Ei ole minun tehtäväni alkaa kaivelemaan toisesta, että mikä herraa mahtaa mättää. Ihmiset, jotka haluavvat seksiä, harrastavat seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suhteen pitäisi jatkua, jos siinä ei ole seksiä? Yhtä hyvin voisi sitten olla vain rehellisesti ystäviä. Paljon paremmat välit ja vähemmän ongelmia sillä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suhteen pitäisi jatkua, jos siinä ei ole seksiä? Yhtä hyvin voisi sitten olla vain rehellisesti ystäviä. Paljon paremmat välit ja vähemmän ongelmia sillä lailla.
No siksi, että sitä toista rakastaa, eikös se ole sen parisuhteen pointti. Ja siinä suhteessa on muutakin, kuin seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksi, että sitä toista rakastaa, eikös se ole sen parisuhteen pointti. Ja siinä suhteessa on muutakin, kuin seksiä?
On tietenkin paljon muuta. Mutta seksi on se, mikä erottaa parisuhteen ystävyyssuhteesta. Rakastan minä ystäviäni ja sukulaisianikin, mutta en harrasta heidän kanssaan seksiä. Jos en tarvitsisi seksiä ja fyysistä läheisyyttä, en olisi koskaan alkanut seurustelemaan, koska emotionaalisiin ja sosiaalisiin tarpeisiini pystyvät kyllä ystävyyssuhteetin tarpeen tullen vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko toinen haluaa seksiä kanssani tai sitten ei halua. Ei ole minun tehtäväni alkaa kaivelemaan toisesta, että mikä herraa mahtaa mättää. Ihmiset, jotka haluavvat seksiä, harrastavat seksiä.
Juuri näin. Etenkin naisten odotetaan usein ryhtyvän miehen terapeutiksi ja tukihenkilöksi, kun homma ei toimi, ja mies on itsensä kanssa aivan hukassa. Kiitos ei. Jos mies ei kykene itse varaamaan lääkäriaikaa, hakeutumaan psykologille tai tekemään elämäntapamuutoksia, tai ei koe seksittömyyttä sellaiseksi ongelmaksi, jolle viitsisi tehdä mitään, ei hän ole minua varten.
Minua ei huvita kerjätä seksiä jotta saisin kerran, pari kuussa, joten annan asian olla ja runkkaan. Pian vuosi täynnä eikä tee tiukkaa. Vaimo tosin itkeskelee kun "ei enää kelpaa" mutta olisi miettinyt asiaa aikasemmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Etenkin naisten odotetaan usein ryhtyvän miehen terapeutiksi ja tukihenkilöksi, kun homma ei toimi, ja mies on itsensä kanssa aivan hukassa. Kiitos ei. Jos mies ei kykene itse varaamaan lääkäriaikaa, hakeutumaan psykologille tai tekemään elämäntapamuutoksia, tai ei koe seksittömyyttä sellaiseksi ongelmaksi, jolle viitsisi tehdä mitään, ei hän ole minua varten.
Ja kun naista ei huvita, syy on aina miehessä
Seksi ei ole minulle tärkeää, joten jos suhde on muuten hyvä, en kyllä eroaisi seksittömyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole seksiä, ei ole intiimiä läheisyyttä ja kun sitä ei ole, ei ole myöskään parisuhdetta. Huonokin suhde pysyy koossa hyvällä seksillä, mutta juttelemalla kivoja ei mitään parisuhdetta pidetä.
En ole tavannut katsella hetkeäkään.
No nyt on neljäs vuosi menossa...
Vierailija kirjoitti:
No nyt on neljäs vuosi menossa...
Mikset ole eronnut?
Vierailija kirjoitti:
Viiteen vuoteen olen vetänyt rajan.
Viiteen vuoteenko vetöidst rajan myös vankilassa syyttömänä istumiselle?
Näitä kun lukee, niin en yhtään ihmettele, kun ihmiset jatkuvasti eroaa.
Joo, kyllä se melkein heti huomaa, onko tilanne kehittymässä parempaan suuntaan vai ei. Edistystä pitää alkaa näkyä välittömästi.