Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ikävöi kuollutta lemmikkiään?

Vierailija
29.05.2020 |

Miten on?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistoja tulee mieleen ja olen kiitollinen ajasta minkä saimme taivaltaa yhdessä.

Vierailija
42/63 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaista heitä! Pikku palleroitani. Heillä oli pikku elämä. Ikävöin myös joskus lapsuuteni lehmiä ja muita eläimiä. Ne lehmät antoivat elämänsä meille kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli 2kk kissani poismenosta ja olen ihan rikki. Hän oli lähes 15 ja piti päästää pois sairauden takia. Ajattelen ja ikävöin häntä joka päivä. Tieto siitä, että tulemme vielä tapaamaan lohduttaa. Toinen kissani kuoli vuosi sitten ja häntäkin ajattelen ja ikävöin vielä ihan joka päivä. Jotkut ihmiset kysyvät kuin lohduttaakseen, että ota uusi kissa, mutta asia ei ole ihan niin yksinkertainen. En todellakaan ole valmis siihen, voi olla että en enää koskaan tule olemaankaan.

Vierailija
44/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, löysin äskettäin yhden ihanan valokuvan villakoirastani. Se loikoili pihakeinussa, lämmitteli auringossa. Niin kaunis, valkoinen ja ihana koira. Kaipuu ja suru hyökyi ylitseni voimalla. Eli 16 vuotiaaksi. Siitä on jo aikaa.

Vierailija
45/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä edellistä ikävöi, mutta uuden haluaisin. Mistä rahat?

Vierailija
46/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko nähneet todellisen tuntuisia unia kuolleista lemmikeistä? Tai oletteko kuulleet tyhjässä asunnossanne kissan miukumista tai koiran haukuntaa?

Aluksi saatoin kuulla kynsien rapinaa laminaatilla tai huokauksia( koira). Uniinkin on joskus tullut vaikka siitä on jo 5v. Unissa kaveri elossa ja ne ovat kovin todentuntuisia ja aamulla itkettää kun herää, vaikka tosiaan on kiitollinen että sai toisen "nähdä". Unissa on siis kyllä tiennyt että toinen on jo poissa. Eli juu elämäni koira tulee varmaan kulkemaan mukanani niin kauan kun syke löytyy meikäläisestä. Lähes päivittäin on edelleen mielessä, nyt toki muistot vähän vähemmän kipeitä, ikävä ja itku saattaa välillä silti yllättää. Sitä ymmärtää vain ne joilla on itsellään ollut se "elämää suurempi" lemmikki. Kaikista ei samanlaista jälkeä jää. Elämä toki jatkuu, mutta en näe syytä miksi pitää hävetä, että kaverin varjo kulkee lähes aina mukana <3

Vierailija
47/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä edellistä ikävöi, mutta uuden haluaisin. Mistä rahat?

Saanko kysyä mikset ikävöi? Tai muisteletko lemmikkiä kuitenkin lämmöllä vai mitä tapahtui? Kuinka paljon rahaa tarvitset uuteen lemmikkiin?

48/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋💔

Vierailija
49/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Meiltä lopetettiin koira 3vk sitten. Suru ja ikävä on kova :'(

Vierailija
50/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöpö 4ever.

Vierailija
51/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni

Vierailija
52/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas pikkuisemme, musta toy-villakoira, kuoli 5,5 vuotta sitten 16 vuoden iässä ja yhä kaipaamme. Ihana koira ja uskollinen ystävä.

Vierailija
53/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni

Jatkan..

Meidän rakas karvanaama kuoli viikkoa ennen äitienpäivää, ja samalla vkoa vaille 12 vuotta oli meillä ollut. Maailman ihanin, kaunein ja hauskin koira 😊! En ikinä halua uutta, kukaan ei voi koskaan korvata tuota tyyppiä, eikä mun sielu ja varsinkaan mieli kestäisi enää luopumista lemmikistä.

Onnekseni hän lepää pihallamme, joka aamu, kun lähden töihin, ja aina kun palaan jostain kotiin, sanon hälle heipat 😊..

Vierailija
54/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikävöin aina välillä.

Minulla on nytkin onneksi ihana ja rakas koira, mutta ei se estä ikävöimästä edesmenneitä. Varsinkaan sitä yhtä Elämäni Koiraa. Sieluun sattuu, kun muistelen sen tuoksua, katsetta ja sitä, miltä sen päälaki tuntui.

Vierailija
55/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipaan lapsuuteni koiraa. Se oli paras ystäväni kun olin murrosikäinen ja teini. Kun lähdin kotoa siitä tuli isäni koira.

Kun koira piti lopettaa vanhempieni muutettua maalta kerrostaloon isäni oli itkenyt. Äiti kertoi. En itse muista isäni itkeneen koskaan.

Vierailija
56/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänenaika minä vieläkin muistelen koiraa 30v takaa, mutta en enää itke. Itkin 10v.

Kissani lopetettiin vuonna 1987 ja vieläkin ikävöin sitä. Olin työmatkalla, kun sain kuulla uutisen.

Vierailija
57/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ikävöin aina välillä.

Minulla on nytkin onneksi ihana ja rakas koira, mutta ei se estä ikävöimästä edesmenneitä. Varsinkaan sitä yhtä Elämäni Koiraa. Sieluun sattuu, kun muistelen sen tuoksua, katsetta ja sitä, miltä sen päälaki tuntui.

Lisään vielä, että nykyistä edellisen koiramme kuoltua olimme hieman yli vuoden ilman koiraa, ensimmäistä kertaa yli 30 vuoteen. Kun viime lokakuussa sitten saimme tämän nykyisen, ikävä ei ole enää niin lohdutonta, koira tuo niin valtavasti iloa.

En halua enää ikinä olla niin kauan ilman koiraa, jos vain terveyttä riittää niin että koiran pitäminen onnistuu.

Vierailija
58/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan ja itken rakkaita kissojani varmaan niin pitkään kuin heitä muistan. Parhaita ystäviäni.

Vierailija
59/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittain ikävä iskee, onneksi on kuvia ja videoita. Kissani jouduin lopettamaan 18 v iässä, oli minulla 17 v. Eli kuitenkin pitkän ja uskoakseni hyvän kissan elämän.

Vierailija
60/63 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävöin niin hemmetisti reilu vuosi sitten kuollutta kissaani, että itkettää kirjoittaa tätäkin. Samoin ikävöin kahta jo useampia vuosia aiemmin kuollutta koiraani.

Nyt kaksi nykyisistä kissoista ovat jo seniori-ikäisiä ja molemmilla perussairauksia. Toinen on sairastellut viime aikoina paljon ja kyllä tämä alkaa valitettavasti näyttämään silti, että tämä jää kisun viimeiseksi kesäksi. Koirakin on jo 9-vuotias, vaikkakin hyvä kuntoinen. Ahdistaa ajatella, että pian alkaa näiden kanssa saattohoitokierre.