Nuoriso-ohjaajan ahdistelu?..
Kävimme 12v pikkusiskon kanssa viime viikolla kahdestaan Helsingissä sijaitsevalla nuorisotalolla.
Hän meni alakertaan tekemään jotain, kun minä jäin sohvalle selaamaan puhelinta.
Kun lähdimme, ulkona hän kertoi, että yksi nuoriso-ohjaaja oli ahdistellut häntä. En itse käynyt alakerrassa ollenkaan.
En voi todistaa pikkusiskoni kertomaa todeksi, en sitten kertonut kenellekkään. Ei kuitenkaan palata tänne ikinä.
Eikö kuitenkin kaikilla nuorisotyöntekijöillä ole velvollisuutta olla turvallinen ja luottamuksellinen? Millä koulutuksella pääsee nuorisotyöhön? Mietin vain, että eikai sinne kaikenlaisia pedofiileja päästetä..
Kommentit (22)
Näin vanhempana on todella huolestuttavaa että maailmassa on ylipäänsä olemassa lapsiin kohdistuvaa seksuaalista kaltoinkohtelua mutta vielä huolestuttavampaa on että asiasta väännetään vitsiä ja käytetään jonkinlaisena vallankäytön välineenä. Tarinassasi on niin paljon epäkohtia jotka selviävät hyvin pienellä tutkimisella että en voi kuin ihmetellä. Ihan näin alkuun et viitsinyt tarkistaa ennen valhettasi että nuorisotalo on ollut kiinni 18.3. lähtien?
Mitä kuvittelit tällä saavuttavasi? Toivottavasti teollasi on tuntuvat seuraukset ja nimenomaan sinulle. Ja kaikki te taustalla huutelijat, hävetkää. Luulisi ihmisellä jonkinlaisen hälytyskellon soivan kun tämänkaltaiselle julkiselle lynkkausfoorumille ilmestyy näin hataria väitteitä.
Meidän tytöt ovat tuolla käyneet jo vuosia ja käyvät kyllä jatkossakin. Minulla ei ole mitään syytä epäillä nuorisotalon henkilökunnan ammattitaitoa, päinvastoin. Ansaitsisivat enemmän kunnioitusta tekemäänsä hienoa työtä kohtaan.
Ei sinne päästetä jos on tuomittu tuollaisesta ennen, mutta kerta se on ensimmäinenkin ja suurin osa ei jää kiinni.