Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opintopolussa virhe?

huolestunut
29.05.2020 |

Miten on mahdollista, että opintopolussa lukee, etten saanut opiskelupaikkaa, vaikka etäkoekin on vasta ensi viikolla? Ja kyseessä on siis ensimmäinen vaihtoehtoni, ja kahdessa muussa lukee opiskelijavalinta kesken. Onko muilla sama ja kannattaako enää osallistua kokeeseen vai onko siinä joku virhe? Auttakaa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa todistusvalintaa?

Vierailija
2/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaakohan se todistusvalinnan tuloksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee "et saanut opiskelupaikkaa, et ole ensikertalainen". Tämä siis todistusvalinnan kohdalla.

Vierailija
4/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittaisit ja kysyisit asiasta? Saisit ainakin varmuudella oikean tiedon. Vai voiko olla jotain ennakkopisteisiin liittyvää tms?

Vierailija
5/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muissa valintakohteissa ei lue samaa, vaikka en niihinkään todistusvalinnalla päässyt?

Vierailija
6/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestunut aloittaja kirjoitti:

Miksi muissa valintakohteissa ei lue samaa, vaikka en niihinkään todistusvalinnalla päässyt?

Ykkösvaihtoehdossa opiskelupaikat on otettu jo vastaan?

Vierailija
7/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös eri tekstit kaikissa kolmessa hakukohteessa. Relaa. :)

Vierailija
8/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hakukohde on kyseessä?

Vierailija
9/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla lukee "et saanut opiskelupaikkaa, et ole ensikertalainen". Tämä siis todistusvalinnan kohdalla.

Lukeeko sinulla kaikissa valinnoissani tuo sama? Olen ensikertalainen, mutta todistusvalinnat eivät riittäneet mihinkään 3 vaihtoehtooni, mutta 2 muussa lukee opiskelijavalinta kesken, vaikka sama tilanne pitäisi olla myös ensimmäisessä vaihtoehdossani.

Vierailija
10/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut ennakkotehtäviä? Jos et ole niitä palauttanut niin et voisaada paikkaa.

Vierailija
11/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voin vielä päästä 1. vaihtoehtooni, jos onnistun etäkokeissa :D

Vierailija
12/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolku on tänä vuonna tosi sekava.

Katso aina minkä jonon kohdalla tulos lukee. Jonot ovat täysin toisistaan riippumattomia, eli vaikka et tulisi valituksi toisesta jonosta, voit tulla valituksi toisesta.

Vierailija
13/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voin vielä päästä 1. vaihtoehtooni, jos onnistun etäkokeissa :D

Kyllä. Minulla oli kohde, johon saattoi päästä automaattisesti todistuksella toiseen vaiheeseen. En päässyt, mutta siihen oli myös karsiva pääsykoe.

Vierailija
14/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut ennakkotehtäviä? Jos et ole niitä palauttanut niin et voisaada paikkaa.

No ei ainakaan tietääkseni... Etäkokeet pitäisi olla ensi viikolla.

Vierailija
15/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko sinulla kaikissa valinnoissani tuo sama? Olen ensikertalainen, mutta todistusvalinnat eivät riittäneet mihinkään 3 vaihtoehtooni, mutta 2 muussa lukee opiskelijavalinta kesken, vaikka sama tilanne pitäisi olla myös ensimmäisessä vaihtoehdossani.

Tämä lukee vain ykkösvaihtoehdossa. Toisessa lukee, että olen varasijalla x. Sitten lukee muissa "kesken".

Olisiko mahdollista, että ykköskohde on niin suosittu, että siellä ei enää jonoteta varasijoilta?

Vierailija
16/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole saanut tarpeeksi pisteitä todistuksesta etkä sen takia voi osallistua pääsykokeeseen? Siinähän on joku minimipisteraja, joka oikeuttaa osallistumaan kokeeseen.

Vierailija
17/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso aina minkä jonon kohdalla tulos lukee. Jonot ovat täysin toisistaan riippumattomia, eli vaikka et tulisi valituksi toisesta jonosta, voit tulla valituksi toisesta.

Ok. Ymmärrän kyllä, että uusi tilanne voi aiheuttaa kaikenlaista eikä Opinpolkua pystytty valmistamaan kaikkeen uuteen, mutta haluaisin vain tietää, voinko vielä päästä 1. vaihtoehtooni.

Vierailija
18/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanut tarpeeksi pisteitä todistuksesta etkä sen takia voi osallistua pääsykokeeseen? Siinähän on joku minimipisteraja, joka oikeuttaa osallistumaan kokeeseen.

Millä alalla on näin? Enpä ole kuullutkaan.

Vierailija
19/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tälläisestä en ole kuullutkaan, mutta kutsun olen saanut valintakokeeseen. Onko tämä joku uusi koronamuutos vai onko tämä yleistäkin?

Vierailija
20/22 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ymmärrän kyllä, että uusi tilanne voi aiheuttaa kaikenlaista eikä Opinpolkua pystytty valmistamaan kaikkeen uuteen, mutta haluaisin vain tietää, voinko vielä päästä 1. vaihtoehtooni.

Kerro kohde, niin joku voi tarkastaa asian puolestasi...