Miksi oksennustauti alkaa aina yöllä.?
Ollut alle vuoden paikkeilla kaksi oksennustauti. Tämä viimeöinen tuli aika puskista.
Olis niin kiva, kun alkais päivällä kun yöllä pitäis voida nukkuu.
Kommentit (24)
Kenellä on useampi oksennustauti vuodessa? Itselläni ollut viimeksi 12-vuotiaana eli 16 vuotta sitten.
Mutta sitä en kyllä tiedä miksi ne tosiaan aina lapsuudessa alkoivat nimenomaan yöllä.
Ratkaisu ongelmaan kirjoitti:
Muuta australiaan niin helpottaa.
Siellä on silloin talvi kun täällä on kesä ja siellä on silloin yö kun täällä on päivä
joten australiassa voit oksennella vaikka aamusta iltaan.
Siellä on tuskastuttavaa olla, kun joutuu olemaan koko ajan ylösalaisin. Veri menee päähän.
Koska lihakset rentoutuu ja ne vaativat vähemmän kun ruoka kulkee vaakasuunnassa eikä pystysuunnassa. Ja makuuasentokin siihen jonkin verran vaikuttaa. Kun joskus olin taudissa niin muuten pystyi makoilemaan missä asennossa tahansa, mutta kun käännyin vasemmalle kyljelle niin heti lensi laatta.
Vierailija kirjoitti:
Koska lihakset rentoutuu ja ne vaativat vähemmän kun ruoka kulkee vaakasuunnassa eikä pystysuunnassa. Ja makuuasentokin siihen jonkin verran vaikuttaa. Kun joskus olin taudissa niin muuten pystyi makoilemaan missä asennossa tahansa, mutta kun käännyin vasemmalle kyljelle niin heti lensi laatta.
Tämä oli hyvä selitys. Pitäisikö yrittää nukkua seisaalleen.
Ap
Jostain oon lukenut että liittyy hormonitoimintaan, miks alkaa usein öisin
Ole onnellinen. Mulla on alkanut kesken kauppareissun, ruokakaupassa, juoksin niin lujaa kuin pääsin kädet suun edessä ja ehdin nipin napin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on useampi oksennustauti vuodessa? Itselläni ollut viimeksi 12-vuotiaana eli 16 vuotta sitten.
Mutta sitä en kyllä tiedä miksi ne tosiaan aina lapsuudessa alkoivat nimenomaan yöllä.
Mulla oli vuosi sitten ja talvella. On tarhaikäistä ja koululaista perheessä. Tätä ennen oli pari vuotta sitten. Ennen lapsia ei tosiaan ollutkaan kuin viimeksi lapsena.
Ei aina öisin. Itselläni kerran töissä tuli kauhean paha olo. Sinnittelin sen päivän loppuun kun päivä oli melkein pulkassa. Kauhean huonossa olossa matkustin bussilla kotiinpäin. Melkein jo luulin selvinneeni kotiin mutta hississä tuli kauhea ripulipaska housuun. Onneksi ketään ei tullut samaan hissiin.
Ehkäpä töissä. Teen töitä teidän kullanmurujen parissa.
Mulla ei ole ikinä alkanut yöllä. Lapsilla on ollut aika vähän oksennustauteja, vain toisella on kerran alkanut yöllä.
Mulla on ollut aikuisiällä kaksi oksennustautia, jotka ovat molemmat alkaneet illalla, siinä kahdeksan aikoihin. Ei yöllä. En muista lapsenakaan että olisi alkanut yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen. Mulla on alkanut kesken kauppareissun, ruokakaupassa, juoksin niin lujaa kuin pääsin kädet suun edessä ja ehdin nipin napin ulos.
Ruokamyrkytys? On muuten hirveä kokemus.
En ole havainnut tällaista. Kerran muistan, että alkoi aamuyöllä, muutoin mielestäni päivällä.
Koska Nukkumatin serkku Kakkamatti käy kakkaamassa uhriensa suihin yöllä kun he nukkuvat ja kuorsaavat suu avoinna.
Liittynee tasapainoaistiin ja sen häiriintymiseen vaaka-asennossa ollessa. Jokainenhan tietää ettei pahoinvoivana voi maata, vaan on pakko olla jonkinlaisessa puoli-istuvassa tai istuvassa asennossa kyyristelemässä. Vaakatasoon meneminen sotkee tasapainoaistin, mikä puolestaan aiheuttaa pahoinvoinnin, mikä johtaa siihen oksenteluun.
Aikuisena on kolmestii ollut oksenustauti. Kaikki tarttuneet lapsilta. Kahdesti alkanut yöllä ja kerran illalla. Pahin kesti neljä vuorokautta. Luulin jo että se on menoa. Yksi alkoi tosi nopeasti ja loppui yhtä nopeasti. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä alkoi ja samalla kävi kuume ties kuinka korkealla. Ma aamuna kun alkoi jo helpottaa pystyin mittaamaan kuumeen niin 39 ja risat.
Sellainen lämpö saa jo pään yleensä sekaisin. Silti tunsin että laskee ja olo alkaa helpottaa. Maanantaina päivällä enää vähän hutera olo ja kuume oli jo kokonaan laskenut. Se pisin neljän päivän tauti oli paha kun siinä oltiin molemmat aikuiset yhtäaikaa kipeinä. Hyi se oli jotain niin hirveää ettei haluta muistella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vuosi sitten ja talvella. On tarhaikäistä ja koululaista perheessä. Tätä ennen oli pari vuotta sitten. Ennen lapsia ei tosiaan ollutkaan kuin viimeksi lapsena.
Aivan, lapset kantavat kaiken maailman paskaa himaan säkkikaupalla. En ajatellut. Taas yksi hyvä syy olla lisääntymättä. :D
/2
Kerran alkoi kyllä kampaajalla, kun istuskelin värit hiuksissa. Kunnon norovirus myös, eli ei auttanut kuin pestä värit nopeesti pois ja pyöräillä oksennellen kotiin.
Muuta australiaan niin helpottaa.
Siellä on silloin talvi kun täällä on kesä ja siellä on silloin yö kun täällä on päivä
joten australiassa voit oksennella vaikka aamusta iltaan.