Mitkä asiat ovat tulleet sinulle yllätyksenä deittimaailmassa?
En olisi uskonut, että miten paljon moniongelmaisia ihmisiä on tarjolla siellä..
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
En olisi koskaan uskonut miten haluttu nainen voin olla sinkkuunnuttuani. Miehiä pyörii ympärillä kuin kärpäsiä. Tinderissä saan matchin keneltä haluan. Olen liikunnallinen, taiteellisesti lahjakas ja luonnollinen ulkonäöltä. (en värjää hiuksia, enkä omista tatuointeja) Ikää 30v.
Unelmanaiseni olet...
Se miten moni vihaa lapsia! Olen siis yh-äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse sinkku mutta tapaan työni puolesta paljon sinkkumiehiä kenen kanssa juttelen.
Ihan muutamissa vuosissa tullut esille se, että miehet eivät halua sitoutua, viihtyvät sinkkuna. Vielä hetki sitten kuulin jopa tasokkailta nuorilta miehiltä, että haluavat kivan tyttöystävän. Nyt kuuluu jopa etteivät ikinä halua tyttöystävää. Suurin syy tähän heidän puolelta on se kun monet naiset suostuvat pelkkään seksisuhteeseen, jotta saavat pidettyä nämä miehet.
Eipä olisi helppoa olla sinkkunainen..
Silti kummasti normaalit ja etenkin ns. menestyjä miehet vakiintuu ja avioituu ennen keski-ikää.
Tähän mennessä keski-iän savuttaneet ovat vielä naiiviita pikkupoikia nykynuoriin verrattuna, joten ei kannata vertailla. Lisäksi suhteisiin ruvetaan edelleen koska se nyt on vain se juttu, mitä ihmisiltä odotetaan tässä yhteiskunnassa. Aika muuttaa tavat ja parisuhteet ovat sitä myöten historiaa.
En usko että parisuhteet täysin katoavat mutta esim yhteenmuutto ei ole enää must. Moni myös kehittää itsetuntemustaan ja välttyy siten jatkossa hyväksikäyttösuhteilta. Vanhanaikainen perheeseen ja lisääntymiseen tähtäävä suhteilu on jo osin väistynyt. Se ei silti väistämättä tarkoita huonompaa elämänlaatua, ei automaattisesti parempaakaan. Kaikki eivät edelleenkään mene seksi edellä. Yleensäkin monimuotoisuus kasvaa. Se on myös helpotus.
Olen miehenä täysin päinvastaista mieltä ja 100% varma siitä, että aidot parisuhteet tulevat katoamaan. Tulevaisuudessa tulee olemaan vain "hyväksikäyttösuhteita". Miesten aito sitoutuminen tuhottu irtoseksiseksikulttuurin myötä, eikä siinä ole kyse pelkästään siitä, että miehet saavat helpommin, vaan myös yleisestä naiskuvasta.
Itse olen aina ollut enemmän parisuhdemies, mutta ei nykyään voi enää saada sitä tunnetta, että haluaisi sitoutua naiseen täysillä. "Parisuhteiden" muodostuminen vaati nykyään sen, ettei ota naisia liian vakavasti.
- sama eri (edellisessä unohtui mainita)
Sama tuo on naisellekin. Hirveän vaikea löytää miestä, jonka kohdalla tuntisi, että miehen voi ottaa vakavasti. Nämä irtosuhteililjat ja fwb-suhteita harrastavat ei synnytä sellaista tunnetta. Elämä kissan kanssa houkuttaa paljon enemmän.
Et nyt ihan sinäkään ymmärrä, mistä on kyse. Irtosuhteilijat olisi toimiva vertaus, jos olisin puhunut golddiggereistä, mutta nykyään naiset ovat itseriittoisempia (vaikka palstamiesten kommenteista ei niin voisi päätellä). Irtosuhteilijat ja varsinkin fwb-suhteilijat ovat yksinkertaisesti seurausta naisten käytöksestä. On itse asiassa hieman erikoista, että yleisesti vielä uskotaan parisuhteisiin, sillä se on aivan selvää universaalisti tarkasteltuna, että miesten osallistuminen riippuu naisten seksikäyttäytymisestä.
Tuo on just mulle se ajatusmalli, joka on luotaantyötävä ja karkoittava. Että miesten valinnat olisivat kiinni naisen seksikäyttäytymisestä. Jos niin on, niin juuri silloin tulee se ajatus, että miehet eivät ole parisuhteen arvoisia.
Tämähän se on nykyään ongema, kun naisten pitäisi saada kaikki ilman että heidän käytöksellä on mitään seurauksia. Naisilla on vastaavat oikkunsa, mutta ne ovat normi, koska naiset asetetaan miesten yläpuolelle, eivätkö miehet kyseenalaista mitään. Loppupeleissä se ei kuitenkaan ole miehiltä pois, vaan teiltä itseltänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävintä ovat tähtisilmät ja ketunkorvat kuvissa.
Toiseksi yllättävintä useampi kuva live, love, laugh tjsp. mietelauseista.
Kolmanneksi yllättävintä pari-kolme riviä emojeita.
Neljänneksi yllättävintä ovat kuvat lapsista.
Viidenneksi yllättävintä on ranskalaisista viivoista koottu lista ominaisuuksista mitä tulevalta kumppaniltaan haluaa, joista useimmat eivät kuitenkaan kohtaa hakijan oman persoonan kanssa.
...
Heh, just noin.
Muokkasin aikoinaan Tinder-profiilin teksteineen ja kuvineen siihen malliin, että tykkäyksiä tulee vain ja ainoastaan itsestään huolta pitäviltä ja selkeästi urheilullisilta naisilta (tai sitten ei tule ollenkaan).
Tai niinhän luulin...
Jossain vaiheessa kantti petti swaippailuun ja ostin Goldin kuukaudeksi, että pääsen näkemään tykkääjäni. Yllätys oli suuri, kun edelleen tykkääjät koostuivat enimmäkseen panssarivaunusta virtahepoon -skaalan sisältä.
No eikös se oo rehellistä swaipata niin kuin ajattelee...tietysti rumakin tykkää hyvännäköisestä, mutta ei välttämättä odota matchia...
Se, kuinka yhteen ei jakseta pysähtyä tutustumaan, olet ikäänkuin koeajolla koko ajan ja jos yksikin lause/teko/muu ei miellytä, niin ghostaus ja seuraavaan.
Huonot käytöstavat, suoranainen sikailu ja epärehellisten määrä yllätti. On epämääräistä taustaa, selvittämättömiä eroja, traumoja ja terapiantarpeessa olevia.
Tarve päästä vain "kahville" kun tuskin moit on vaihdettu.
Yllätykset:
- miesten sitoutumishalottomuus, joskus edes ekoihin treffeihin tai niille pyytämiseen ei jakseta panostaa (kai kun kysyntä on niin kova?) Kuitenkin keskustelun aloittavat mun kanssa..
- passiivis-agressiivisuus: "tuppisuut voivat painaa suoraa rastia" tms. Juu olen samaa mieltä, että mukavampi on jutella ei-tuppisuun kanssa, mutta en tuollaista ilkeämielistä tekstiä laittaisi.
- se, että ei suoraan sanota, että haetaan vaan seksiseuraa (itse haen vakavempaa). Tai pahinta, etteivät tiedä itsekään, mitä hakevat -> silloin ei ainakaan voi mitään vakavaa syntyä, koska mielestäni siihen tarvitaan sellainen asenne, että haluaa edes toisen sisäiseen maailmaan tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse sinkku mutta tapaan työni puolesta paljon sinkkumiehiä kenen kanssa juttelen.
Ihan muutamissa vuosissa tullut esille se, että miehet eivät halua sitoutua, viihtyvät sinkkuna. Vielä hetki sitten kuulin jopa tasokkailta nuorilta miehiltä, että haluavat kivan tyttöystävän. Nyt kuuluu jopa etteivät ikinä halua tyttöystävää. Suurin syy tähän heidän puolelta on se kun monet naiset suostuvat pelkkään seksisuhteeseen, jotta saavat pidettyä nämä miehet.
Silti kummasti normaalit ja etenkin ns. menestyjä miehet vakiintuu ja avioituu ennen keski-ikää.
Tähän mennessä keski-iän savuttaneet ovat vielä naiiviita pikkupoikia nykynuoriin verrattuna, joten ei kannata vertailla. Lisäksi suhteisiin ruvetaan edelleen koska se nyt on vain se juttu, mitä ihmisiltä odotetaan tässä yhteiskunnassa. Aika muuttaa tavat ja parisuhteet ovat sitä myöten historiaa.
En usko että parisuhteet täysin katoavat mutta esim yhteenmuutto ei ole enää must. Moni myös kehittää itsetuntemustaan ja välttyy siten jatkossa hyväksikäyttösuhteilta. Vanhanaikainen perheeseen ja lisääntymiseen tähtäävä suhteilu on jo osin väistynyt. Se ei silti väistämättä tarkoita huonompaa elämänlaatua, ei automaattisesti parempaakaan. Kaikki eivät edelleenkään mene seksi edellä. Yleensäkin monimuotoisuus kasvaa. Se on myös helpotus.
Olen miehenä täysin päinvastaista mieltä ja 100% varma siitä, että aidot parisuhteet tulevat katoamaan. Tulevaisuudessa tulee olemaan vain "hyväksikäyttösuhteita". Miesten aito sitoutuminen tuhottu irtoseksiseksikulttuurin myötä, eikä siinä ole kyse pelkästään siitä, että miehet saavat helpommin, vaan myös yleisestä naiskuvasta.
Itse olen aina ollut enemmän parisuhdemies, mutta ei nykyään voi enää saada sitä tunnetta, että haluaisi sitoutua naiseen täysillä. "Parisuhteiden" muodostuminen vaati nykyään sen, ettei ota naisia liian vakavasti.
Sama tuo on naisellekin. Hirveän vaikea löytää miestä, jonka kohdalla tuntisi, että miehen voi ottaa vakavasti. Nämä irtosuhteililjat ja fwb-suhteita harrastavat ei synnytä sellaista tunnetta. Elämä kissan kanssa houkuttaa paljon enemmän.
Et nyt ihan sinäkään ymmärrä, mistä on kyse. Irtosuhteilijat olisi toimiva vertaus, jos olisin puhunut golddiggereistä, mutta nykyään naiset ovat itseriittoisempia (vaikka palstamiesten kommenteista ei niin voisi päätellä). Irtosuhteilijat ja varsinkin fwb-suhteilijat ovat yksinkertaisesti seurausta naisten käytöksestä. On itse asiassa hieman erikoista, että yleisesti vielä uskotaan parisuhteisiin, sillä se on aivan selvää universaalisti tarkasteltuna, että miesten osallistuminen riippuu naisten seksikäyttäytymisestä.
Tuo on just mulle se ajatusmalli, joka on luotaantyötävä ja karkoittava. Että miesten valinnat olisivat kiinni naisen seksikäyttäytymisestä. Jos niin on, niin juuri silloin tulee se ajatus, että miehet eivät ole parisuhteen arvoisia.
Tämähän se on nykyään ongema, kun naisten pitäisi saada kaikki ilman että heidän käytöksellä on mitään seurauksia. Naisilla on vastaavat oikkunsa, mutta ne ovat normi, koska naiset asetetaan miesten yläpuolelle, eivätkö miehet kyseenalaista mitään. Loppupeleissä se ei kuitenkaan ole miehiltä pois, vaan teiltä itseltänne.
Höpsis höpsis. Mä olen aina ollut vakavien suhteiden nainen. Nykyään vain on niin, että kaltaiseni naisen on vaikea löytää kaltaistaan miestä. Siispä elämä kissan kanssa on parempaa, kun vanhan ajan kunnollisia miehiä ei ole.
Se miten tapaamisella vakuutellaan että pian taas nähdään ja sitten ghostataan. En halua enää ikinä tapailla ketään, en kestä sitä hirveää tunnetta mikä ghostauksesta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Yllätykset:
- miesten sitoutumishalottomuus, joskus edes ekoihin treffeihin tai niille pyytämiseen ei jakseta panostaa (kai kun kysyntä on niin kova?) Kuitenkin keskustelun aloittavat mun kanssa..
- passiivis-agressiivisuus: "tuppisuut voivat painaa suoraa rastia" tms. Juu olen samaa mieltä, että mukavampi on jutella ei-tuppisuun kanssa, mutta en tuollaista ilkeämielistä tekstiä laittaisi.
- se, että ei suoraan sanota, että haetaan vaan seksiseuraa (itse haen vakavempaa). Tai pahinta, etteivät tiedä itsekään, mitä hakevat -> silloin ei ainakaan voi mitään vakavaa syntyä, koska mielestäni siihen tarvitaan sellainen asenne, että haluaa edes toisen sisäiseen maailmaan tutustua.
passiivis-aggresiivisuutta näkyy myös naisten profiileissa "oothan yli 180cm pankkiirilääkäri:)))"
Yllätyin miten paljon miehet tykkäsivät puhua existään. Vaikka oli muuten kiinnostava mies, jotenkin meni heti fiilis. Toinen vastaava rahoilla leveily.
Miten paljon miehet valehtelevat. Ei siis ole kysymys siitä, että jättäisivät kertomatta, vaan että suoraan kysyttäessä valehtelevat päästäkseen päämääräänsä. Ja yleensä se valhe on juuri se päämäärä.
Vierailija kirjoitti:
Se miten tapaamisella vakuutellaan että pian taas nähdään ja sitten ghostataan. En halua enää ikinä tapailla ketään, en kestä sitä hirveää tunnetta mikä ghostauksesta tulee.
Raukkoja tuollaiset ihmiset. Ihan eri juttu, jos ollaan nähty tyyliin kerran tai vaan kirjoiteltu, niin eipä siinä mitään isoja panoksia ole pelissä... Mutta kun ollaan tapailtu useampi kuukausi ja ollaan jopa esitelty lähipiirille ja sitten tulee se ghostaus, niin... Se on kyllä melkoinen loukkaus ihmistä kohtaan. Ihmettelen miten jollain on sydäntä tehdä niin toiselle? Ja enpä tiedä yhtään tapausta, jossa ghostaaja olisi oikeasti kuollut tai joutunut onnettomuuteen. Hyi mitä elukoita!
Deittimaailmassa yllätti seuran hakemisen helppous. Yhden kanssa juttu ei luista, jonosta seuraavat työnalle. Milloinkaan ei ole ollut näin helppoa löytää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin miten paljon miehet tykkäsivät puhua existään. Vaikka oli muuten kiinnostava mies, jotenkin meni heti fiilis. Toinen vastaava rahoilla leveily.
Joo, röyhkeästi exän seksimieltymyksistäkin kerrotaan kun ykköspesälle päästään. Oksettavat sikamiehet.
Vierailija kirjoitti:
Yllätykset:
Miksi sitoutua, kun on irtopesää tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis höpsis. Mä olen aina ollut vakavien suhteiden nainen. Nykyään vain on niin, että kaltaiseni naisen on vaikea löytää kaltaistaan miestä. Siispä elämä kissan kanssa on parempaa, kun vanhan ajan kunnollisia miehiä ei ole.
Niin, sinä olet, mutta olen tässä puhunut naisista monikossa viitateen naisiin kollektiivisesti. Se on sinun menetyksesi, että muut naiset eivät ole kuten sinä, mutta siitä huolimatta sinä näet ongelman vain miehissä, aivan kuten miesten pitäisi olla naisten vallan alla toimivia tahdottomia sätkynukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Yllätykset:
Miksi sitoutua, kun on irtotavaraa tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Yllättävintä on kuinka paljon helpompaa on saada aikaiseksi perus-häsläystä naisten kanssa kuin mitään parisuhteeseen viittaavaa.
Toinen yllättävä seikka ovat ns. kaveriseuraa hakevat. Ei siis mitään häsläystä, muttei mitään parisuhdettakaan, ihan vaan kavereita.
Haen kaveriseuraa, koska ei kiinnosta "romanttiset treffit" tuntemattoman tyypin kanssa. Liian paksua, pitäisi heti päättää ollako vai ei, edetä nopeasti tai unohtaa. En halua "parisuhteeseen" liian nopeasti, en sänkyyn, en antaa lupauksia, en kuulustella saati vastata mihinkään tenttaukseen jne.
"Parisuhde" kun tarkoittaa nykyään ihan eri asioita eri ihmisille. Kaikesta pitäisi erikseen sopia, mikä on "meidän" sääntömme, "meidän" tapamme, "meidän" tavoitteemme. Muutaman tapaamisen jälkeen en vielä halua "meitä", vaan sitä että kaksi yksilöä tutustuu toisiinsa rauhassa.
Odotukset ova isoja, mutta itse koen, että niitä voi aina muuttaa sen mukaan mitä on tarjolla. Siis pidän monenlaisista miehistä, ei ole vaan yhtä miestyyppiä. Mutta eri miesten kanssa ei mitenkään voi toteuttaa kaikkea, vaan jokaisen kanssa on luotava uusi suhde ihan alusta saakka.
Ja miksi kaverisuhde? Siksi, että en halua toisen vonkaavan seksiä joka käänteessä. Sänkyynmenon jälkeen suhde on mielestäni sitten seurustelua, en enää hyväksy muita tapailusuhteita kummaltakaan. Valitettavasti moni sinkkumies kiertää sängystä sänkyyn siinä tapaillessa. Kavereina voi viettää aikaa yhdessä, tehdä jotain mitä molemmat haluavat, tutustua ja ystävystyä vähitellen ja se voi johtaa seurusteluun, jos kaveruuden lisäksi löytyy kemiaa.
Että en halua vaimokseni jakavaa rasiaa joita sinkkunaisista tuntuu 99 % olevan. kiitos seksuaalisuuden ilosanoman levittäjien, naiset voimaantuvat nyt täysin rinnoin irtosuhteissaan!
Aah! Täältä taitaakin tulla Puolan morsiamien seuraavat miehet. Älkää huoliko nuo repii vanhoilliset miehet käsistä.