Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat ovat tulleet sinulle yllätyksenä deittimaailmassa?

Vierailija
28.05.2020 |

En olisi uskonut, että miten paljon moniongelmaisia ihmisiä on tarjolla siellä..

Kommentit (580)

Vierailija
281/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Statuksen suuri merkitys naisille on ollut kieltämättä yllätys minulle. Ehkä olin myös asian suhteen hieman naiivi ja kuvittelin, että nykyajan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa sillä ei enää olisi juurikaan painoarvoa.

Olin ennen johtotehtävissä kansainvälisen yrityksen markkinoinnin parissa, mutta en ikinä tuntenut sitä omakseni ja lopulta menetin kiinnostukseni siihen täysin. Tällöin katosivat kuin taikaiskusta myös minusta kiinnostuneet naiset, ja nykyään kun kerron etten ole aktiivisesti työelämässä (teen kyllä paljon muuta kuten vapaaehtoistöitä), niin keskustelu loppuu kuin seinään.

Tukia en ole nostanut elämässäni lainkaan yliopistoajan opintotukea lukuunottamatta, ja pärjään varsin hyvin omilla säästöilläni. Kunnianhimoni ja kiinnostuksen kohteeni ovat vain nykyään täysin muualla kuin oravanpyörässä pyörimisessä.

Ehkä yrität liian hyvännäköisiä naisia? Varakkaille miehillehän syntyy usein harha omasta vetävyydestään. Sitten kun statukset riisutaan, paljastuu mikä on se oma "taso" ihan vain miehenä, ilman muita ansioita.

Totta kai kiinnostun itseäni viehättävistä naisista, mutta mikään instamalli ei todellakaan ole se ihmistyyppi.

Saan kyllä esimerkiksi tinderissä ihan saman verran kiinnostusta ja tykkäyksiä kuin ennenkin, mutta erona on se, että keskustelu tuntuu hyytyvän totaalisesti, kun työtittelini ja sen olemattomuus paljastuu..

Jos vain naiselle kerrot että et ole työelämässä, naisen silmissä olet hyvin todennäköisesti ongelmainen yksilö. Eli joko mt-eläkkeellä tai jotenkin vastuuton elämän haihattelija tms. Oma tilanteesi on sen verran erikoinen, ettei tollainen vaihtoehto tule mieleen ja sitä on vaikea uskoa todeksi vaikka kertoisit. Eli ikävä kyllä työttömyys on aika massiivinen red flag.

Kiitos rehellisyydestä. Minä perin hyvin nuorena melko suuren summan rahaa isovanhemmiltani ja mm. omistusasunnon Helsingin keskustasta. Olen myös ollut toistakymmentä vuotta hyväpalkkaisessa työssä ja sijoittanut suurimman osan palkastani, koska minulla ei ole koskaan ollut tarvetta ottaa velkaa ja maksaa sitä pois. En myöskään ole työtön, vaikka en ansiotöitä teekään. Ei kai tuo nyt niin uskomattomalta kuulosta etteikö se voisi olla totta... Tunnen myös muita samanlaisessa elämäntilanteessa olevia miehiä pääkaupunkiseudulta.

Koen raha-asioiden olevan kuitenkin hyvin yksityisiä ja en mielelläni puhu täysin uusille tuttavuuksille niistä kovinkaan paljoa. On tietenkin suuri sääli, että minua sitten pidetään pelkästään naisten ennakkoluulojen takia automaattisesti mielenterveysongelmaisena.

Kyllä minä rehellisesti myönnän kaipaavani kumppanuutta ja parisuhdetta, mutta en silti ole valmis palaamaan ainoastaan sen takia kuluttavaan työelämään, että naiset "uskaltaisivat" tutustua minuun paremmin. Elämäni on näin paljon palkitsevampaa ja mielekkäämpää - olkoonkin sitten myös vähän yksinäisempää.

Onkohan työttömyys (tai työelämän ulkopuolisuus) myös miehille yhtä suuri red flag kuin se ilmeisesti naisille on?

No mä luulen, että pitkäaikaistyöttömyys on red flag ihan kaikille. Aika harvat on perijöitä tai perijättäriä, joten jos tavis jää työelämän ulkopuolelle, siihen on joku syy. Vai kuinka innolla itse tapailisit naista, joka ei jostain syystä ole ollut työelämässä vuosiin ja joka todennäköisesti jäisi sun elätettäväksesi, koska jos toinen on työtön, se on yleensä myös köyhä. Eli yhteiset lomamatkat ja mahdolliset asuntolainat ja perheenperustamiset on heti paljon hankalampia projekteja. Nettideittailussa ihmiset on armottomampia epäilyttäven asioiden suheen, sillä turvallisinta ja helpointa on olettaa pahinta.Tavallaan pinnallista, mutta mielestäni ihan ymmärrettävää. Ei kukaan etsi hyväntekeväisyyskohdetta deittimarkkinoilta.

Ymmärrän tottakai että et halua avata tota kuviota heti kaikille. Voithan sä aina kertoa pieniä valkoisia valheita. Eli jos joku kysyy, kerrot että olet alalla X. Työskentelit firmassa jossa et viihtynyt ja työ ei ollut mielekästä tms. Oli vähän säästöjä, joen päätit ottaa loparit ja nyt etsit uutta, mielenkiintoista ja mielekästä duunia. Tai jatko-opiskelet. Tai jotain vastaavaa. Joku tarina joka liippaa tarpeeksi läheltä, mutta antaa ymmärtää että olet täysjärkinen, elämässä kiinni ja kanssasi on mahdollista suunnitella tulevaisuutta. 

Vierailija
282/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaisella +25v sinkkunaisella on tatuointeja. Ja monella myös lapsia aiemmasta suhteesta.

Kertoo kyllä sinusta paljon kun tuollaisia valitset 🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain miehillä oikeus syödä isoja annoksia ja muita herkkuja, mies saa myös olla lihava mutta nainen oo, koska silloin haukutaan siideruvalaaksi tms..

Lisäksi miehille ykkösasia on ulkonäkö ja missä asennossa tykkää seksistä, aina vaan se seksi ja seksuaalisuus menee kaiken edelle ja se ulkonäkö

Vierailija
284/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nsnsn kirjoitti:

Vain miehillä oikeus syödä isoja annoksia ja muita herkkuja, mies saa myös olla lihava mutta nainen ei , koska silloin haukutaan siiderivalaaksi tms..

Lisäksi miehille ykkösasia on ulkonäkö ja missä asennossa tykkää seksistä, aina vaan se seksi ja seksuaalisuus menee kaiken edelle ja se ulkonäkö

Vierailija
285/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että miten älyttömän vaikeaa on edes päästä tutustumaan kehenkään.

Terveisin Naispelko27

Vierailija
286/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miten paljon deittailukulttuuri on muuttunut 10 vuodessa. Suhteen laadusta ei voi päätellä, mikä suhde on kyseessä, vaan siitä pitää sopia. Monien tapailu samanaikaisesti on myös yleistynyt ja jos muusta ei sovita, oletuksen pitää olla, että toinen tapailee muitakin.

Tämä. Varsinkin se on tuntunut (ja tuntuu edelleen) oudolta että kun suhde on jo sen verran vakiintunut ja vakavakin, että treffailua on jo hyvän aikaa takana (useampi viikko/kk) ja suhteeseen kuuluu myös jo seksiä, niin silti mies voi hyvinkin juosta "vieraissa" ja sen pitäisikin olla ihan ok.

Tuntuu että täällä Suomessa on vihdoin alettu treffailla samaan tyyliin kuin jenkeissä eli rennosti ja ei heti niin tositarkoituksella, mutta jostain kumman syystä täällä pinnalliseen sinne-tänne-treffailuun kuuluukin seksi suunnilleen ekoilla treffeillä.. Edelleenkään ei siis osata tutustua ihmisiin ja viettää kivaa iltaa rennosti vaan ennen oltiin liiankin sitoutumishaluisia ja ekatkin treffit otettiin todella vakavasti ja nyt kun siitä on päästy, niin sitten ollaankin yhtälailla yksitotisesti tiettyä asiaa vailla, mutta haussa ei ole parisuhde vaan irtoseksi. Miksi täällä (ekojen) treffien pitää johtaa aina johonkin ja on niin kamala kiire? Miksi "se jokin" ei voi olla vaan uudet treffit ja uusi kiva ilta yhdessä ilman sen suurempaa/muuta päämäärää? Missä on kaikki rentous ja mihin on niin kamala kiire?

Vierailija
287/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhvanhainkoditoillisia naiset ovat deitti palstoilla (ja vaikuttaa että myös AV palstalaiset). Tai sitten ovat todella nössöjä.

Suurinosa naisista eivät tee aloitetta..

Valitettavasti jää aika vähiin parisuhde haaveeni tuon takia! Vaadin voimakasta sekä tasa-arvoista kumppania.. Ensimmäistä "testiä" ei kovinkaan moni läpäise.

Älä viitti selitellä. Itselläsi ei vain ole munaa lähestyä.

Isken naiset oikeassa elämässä en netissä. 😁 Munaa löytyy enemmänkin tarpeeksi, siksi näin. 😉

Ilmeisesti sanamuodon johdosta tää saa paljon alapeukkuja. Mutta mielestäni se on totta.

Löysin 45+ ikäisenä eronneena ihmisen näköisenä säilyneenä naisena nyksäni.. tadaa.. baarista!!! Kyllä. Ei olla kumpikaan mitään dekuja vaan ihan tylsiä taviksia jotka hoitaa velvoitteet aina säännöllisestä hammaslääkärikäynnistä kirkon ulkomaan apuun.

Suosittelen tällä 6 v hyvin menneellä kokemuksella edes kokeilemaan baareja vaikket mikään pubiruusu tai -pate olisikaan.

Valehtelijat, juopot, siat sun muut raakaa aika äkkiä sivuun. Se hyvä puoli on varttuneisuudessa että huonot elintavat näkyy naamasta.

Vierailija
288/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin siitä, miten paljon kysellään aiemmista suhteista ja muutenkin henkilökohtaisista asioista. Välillä tuntui siltä kuin olisi työhaastattelussa.

Ja se ghostaaminen. Lopetin sen vuoksi nettideittailun kokonaan.

Luulin olevani ihan ok tyyppi, mutta deittailusta jäi sellainen olo, ettei minua kukaan halua. Tapasin talvella harrastuksessa mukavan miehen, joka olisi halunnut tutustua minuun paremmin, mutta kieltäydyin, kun en jaksanut uskoa, että hän olisi oikeasti kiinnostunut minusta. On vaikea päästä tästä kelpaamattomuuden tunteesta yli.

Tuo kelpaamattomuuden tunne on niin tuttu. Olen joskus kieltäytynyt treffikutsuista, sillä olen uskonut, että saisin pakit kuitenkin, joten olen katsonut paremmaksi säästää itseäni ja olla menemättä. Siltikin treffeillä on tullut käytyä suhteellisen paljon ja paskaa on tullut niskaan siinä määrin, että itsetunto on ollut koetuksella monesti, ja on tälläkin hetkellä.

M31

Vierailija
289/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittimaailmassa yllätti millä nopeudella 40+ naiset vievät tapailun seuraavalle asteelle.

Tuo kyllä pätee hiljattain eronneisiin naisiin.

Ne ketkä ovat jo pölyt pyyhkineet ja luurankonsa hätistelleet kaapeista etenevät hitaammin.

Vierailija
290/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin siitä, miten paljon kysellään aiemmista suhteista ja muutenkin henkilökohtaisista asioista. Välillä tuntui siltä kuin olisi työhaastattelussa.

Luulin olevani ihan ok tyyppi, mutta deittailusta jäi sellainen olo, ettei minua kukaan halua. Tapasin talvella harrastuksessa mukavan miehen, joka olisi halunnut tutustua minuun paremmin, mutta kieltäydyin, kun en jaksanut uskoa, että hän olisi oikeasti kiinnostunut minusta. On vaikea päästä tästä kelpaamattomuuden tunteesta yli.

Tuo kelpaamattomuuden tunne on niin tuttu. Olen joskus kieltäytynyt treffikutsuista, sillä olen uskonut, että saisin pakit kuitenkin, joten olen katsonut paremmaksi säästää itseäni ja olla menemättä. Siltikin treffeillä on tullut käytyä suhteellisen paljon ja paskaa on tullut niskaan siinä määrin, että itsetunto on ollut koetuksella monesti, ja on tälläkin hetkellä.

M31

Pidä hyvä ihminen taukoa, unohda se vastapuoli.

Mene frendies kaa Mummotunneliin (jos avautuu), ottakaa hilpeät humalat, aina sieltä joku suttura mukaan lähtee.

Vierailija
291/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että missit eivät voi olla fiksuja. Mutta ainakin omasta kokemuksestani miesten kohdalla tämä on lähes aina totta. Tai jos siis puhutaan vain minun kokemuksistani, niin 100% totta. Eli urheilullinen ja hyväkroppainen mies ei voi olla fiksu ja fiksu ei koskaan ikinä ole sellainen sporttinen tyyppi. Se on aina joko-tai. Ja tämä pätenee vain sinkkumiehiin, sillä tiedän parikin varattua fiksua, jotka ovat hyvin urheilullisia. Ilmeisesti ne ovat niin kysyttyjä, ettei niitä siksi sinkkuna pyöri.

Ja ettei nyt väärin ymmärrettäisi, niin en tarkoita että sporttiset miehet ovat tyhmiä. Mutta sellaisia hönöjä ja vähän hönttejä. Vitsit ei oikein putoa ja keskustelut mistä tahansa aiheesta jäävät pintapuolisiksi, jos edes haluavat keskustella oikein mistään. En myöskään tarkoita sitä, että fiksut miehet olisivat über plösöjä. Mutta vatsaa aivan selvästi on, sormet turvonneet ja kaulaa pitää hieman etsiä... ja juttelun tiimoilta tulee toki esiin, että urheilu ei oikein kiinnosta ja jaksa innostaa.

Vierailija
292/580 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Pidä hyvä ihminen taukoa, unohda se vastapuoli.

Mene frendies kaa Mummotunneliin (jos avautuu), ottakaa hilpeät humalat, aina sieltä joku suttura mukaan lähtee.

Olet tarjoavinasi hyviä neuvoja ja loukkaat samalla. Julkeaa käytöstä.

M31

Vierailija
293/580 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluaa vaan niitä nuoria instapyllyilijöitä

Pitävät naista vanhana kun täyttää 25. Lisäksi kysytään kaikkeen seksiin liittyvää heti ja tosiaankin pitäisi heti kertoa vaikka ei ole tavannut vielä livenä onko valmis parisuhteeseen, jos vastaa että ei olla vielä tavattu, niin jo tulee haukkuja👍 eli pitäisi kertoa heti ekan kirjoituksen perusteella onko valmis parisuhteen

Vierailija
294/580 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat yllättävän ilkeitä kuten täälläkin saa huomata, loukkaavaat ja sanovat että ovat vaan "rehellisiä", nainen ei saisi syödä paljon mitään ja naisen on juostava kymmenen kilsan lenkkejä joka päivä

Vierailija
295/580 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet miehet ovat ilkeitä ja loukkaavat ja sanovat sen jälkeen että ovat "rehellisiä"

Vierailija
296/580 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etsinyt itsestäni riippumattomasta syystä vakavaa parisuhdetta.

Sellainen osoittautunut sietämättömän vaikeaksi.

Olen itse 54 vuotias, hyvä kuntoinen katseen kestävä mies.

Tapaamiani naispuolisia henkilöitä olen jotunut toteamaan että jäljellä olevat henkilöt osoittatuneet moniaongelmaisiksi.

Seuraavassa luetteloa:

- mielenterveysongelma, epävakaa käytön ja pelottavakin

- joku fyysinen sairaus josta jäämässä tai jäänyt eläkkeelle, kunnoton

- ylipaino

- päihdeongelma niin paha että ei elämänhallintaa

- käsittelemätön aiempi suhde

- partnerin kunnioituksen puute

- jatkuvat irto suhteet

-tupakkaa / nuuskaa menee tolkuttomasti

Mikä eteen mistä löytyy tavallinen suomalainen nainen jolla ei yllä olevia ongelmia?

Vai on fyysinen sairaus moniongelma.

Vierailija
297/580 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli yllätyksenä dicpicit.

Siis että nelikymppinen nainen katsotaan oivalliseksi kohteeksi esileikille joka perustuu lihaisille kuville.

Kyllä olen seuraa etsimässä ja tiedän mitä aikuisten välillä tapahtuu, mutta luulisi ikäiseni miehenkin jo tietävän ettei se kaiken paljastaminen välttämättä edistä sitä että pääsee vehjettä käyttämäänkin.

Nämä kikkelis- ja hauiskuvat ovat kyllä sellainen turn-off! Miksi, oi miksi, miehet kuvittelevat, että naiset innostuisivat niistä? Vai innostuuko kukaan nainen? Käsi ylös, eli peukutus, jos tykkäät ko. kuvista!

Vierailija
298/580 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuinka moni nainen lähes loukkaantuu jos yrittää olla kohtelias ja tarjota vaikka juoman. Mikä siinä on niin kauheaa jos mies tarjoaa juoman? Vai olenko törmännyt vain äärifeministeihin jotka ei hyväksy mitään apua miehiltä?

Vierailija
299/580 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuinka moni nainen lähes loukkaantuu jos yrittää olla kohtelias ja tarjota vaikka juoman. Mikä siinä on niin kauheaa jos mies tarjoaa juoman? Vai olenko törmännyt vain äärifeministeihin jotka ei hyväksy mitään apua miehiltä?

Miksi tarjoaisit juoman? Se on moukkamaista. En minä ole koskaan tarjonnut mitään juomia. Nykynaisilla on rahaa ostaa itselle mitä haluavat.

Vierailija
300/580 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviin tapoihin kuuluu, että se juoma nautitaan tarjoajan seurassa. Älä ihan ensimmäisenä tarjoa juomaa, vaan esittäydy tms. juttele ensin mukavia jonkin aikaa. Sitten, jos näyttää siltä, että tulette juttuun niin sitten vasta kysy saatko tarjota jotain.  Ja tarjottu juoma ei oikeuta mihinkään muuhun kuin kohteliaaseen kiitokseen ja siihen, että juoma nautitaan sinun seurassasi.