Mitkä asiat ovat tulleet sinulle yllätyksenä deittimaailmassa?
En olisi uskonut, että miten paljon moniongelmaisia ihmisiä on tarjolla siellä..
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Se että niin moni mies kuvittelee että joku "huumorikuva" toimii. Tinderissä on varmaan joka kolmannella joku pelleperuukki, itse photosopattu "hauska" kuva vaikka jostain oravasta, jokin kaljapullo ja oon hirveessä jurrissa -kommentti, keskisormi pystyssä, rööki huulessa, muka kauhee meno päällä, kärrynpyörä.
Tai sitten moottoripyörä, kalastuskuva, jokin maisema.
Itse haluaisin vain nähdä noin 5-6 kasvokuvaa ja ehkä kropankin mutta ei ilman paitaa.
Ai että, 35v mies bisse kädessä näyttää keskaria kameralle. Tai sit joka kuvassa on joku irvistys tai "hassun hauska" ilme. Millaiseen kohderyhmään he oikein yrittävät vedota?
Minut on yllättänyt se, miten harva mies hymyilee kuvissa. Monilla miehillä on suorastaan tuima ilme jokaisessa kuvassa, mikä saa ainakin minut epäröimään, koska toivoisin, että miehen kanssa voisi vitsailla ja hassutella. Hymyilevä mies on minusta selvästi kiinnostavampi kuin kasvot peruslukemilla oleva mies.
Vierailija kirjoitti:
Minut on yllättänyt se, miten harva mies hymyilee kuvissa. Monilla miehillä on suorastaan tuima ilme jokaisessa kuvassa, mikä saa ainakin minut epäröimään, koska toivoisin, että miehen kanssa voisi vitsailla ja hassutella. Hymyilevä mies on minusta selvästi kiinnostavampi kuin kasvot peruslukemilla oleva mies.
No siis miehethän ei muutenkaan hymyile kuvissa. Katso jotain bändikuvia kuinka totisia kaikki ovat. Tai mainoksia, ei miehet hymyile. Ja silloin kun kuvataan jotain fiksua ja älykästä naista niin tämäkään ei koskaan hymyile. Ilmeisesti hymy edustaa siis monille jotain lapsellista vaikka se on todella viehättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea kuinka vääristyneitä mielipiteitä porukalle syntyy, kun käyttävät pelkästään tinderin ja näkevät vain murto-osan porukasta... Menkää hyvät ihmiset niihin muihin ja parempiin palveluihin.
Mitä sitten suosittelisit? Kun kukaan ei tee muuta kuin haukkuu tinderiä, mutta ei kerro mikä olisi parempi...
OkCupid
Kiire. Siis niin minne? Pakko heti tavata vaikka tietää toisesta iän ja nimen eikä muuta. Nämä kaiketi niitä joille treffeillä käyminen pelkkä harrastus mutta se miten paljon näitä oikeasti on yllätti.
Vierailija kirjoitti:
Kiire. Siis niin minne? Pakko heti tavata vaikka tietää toisesta iän ja nimen eikä muuta. Nämä kaiketi niitä joille treffeillä käyminen pelkkä harrastus mutta se miten paljon näitä oikeasti on yllätti.
Äkkiä vaan treffit aikaiseksi, kirjekaveruus vaan johtaa harhaan.
No se että lihavat naiset laittaa ei ons😆. Ihan niinku joku lylleröä haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kannattanut sittenkin opiskella yliopistossa ja valmistua. Ihan hyvin olen elämässä pärjännyt ilmankin akateemista tittelia mut naisille se on kynnyskysymys tänä päivänä.
M35
Toivottavasti vain niille naisille, jotka ovat itsekin akateemisesti koulutettuja. Ei kai kukaan lähäri voi vaatia toista olemaan esim. DI tai lääkäri?
Mies tarvitsee molemmat. Jos on yliopistotutkinto, mutta vakaat ja keskitasoa korkeammat tulot puuttuvat, ei pääse puusta pitkään.
Poikkeuksen tekee se, jos titteli on alhainen, mutta tulot sitten SELVÄSTI yli sen keskitason.
🙄🤦🏻♂️
Vierailija kirjoitti:
Ai sun mielestä on parempi lähetellä satunnaisia viestejä muutaman kuukauden ajan, ja sit alkaa miettimään josko jaksaisi tavata? Miksi sä edes olet siellä? Itse en viihdy Tinderissä. Olen siellä ainoastaan päästäkseni sieltä pois. En etsi kirjekaveria. En jaksa alkaa mihinkään etenemättömään ikuiseen viestittelyyn, vaan haluan muutaman päivän sisällä saada selville onko tyyppi oikeasti kiinostava vai meneekö poistopinkkaan. Mun mielenkiinto loppuu hyvin nopeasti, eli jos homma ei mene eteenpäin, niin sit mä vaan unohdan koko ihmisen. Jos se sit viikon päästä heittää taas viestillä, niin en mä enää muista mikä se oli ja miksi mä pyyhkäisin sen oikealle. En mä siinä vaiheessa jaksa enää viritellä keskustelua. Jos aloitat keskustelun, niin keskustele sit kans. Jos et jaksa vaivautua, niin älä pistä viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties sinulla on halua tavata ihmisiä joista ei ole mitään viitteitä kiinnostavatko he sinua missään mielessä siksi että se on sinulle harrastus. Näillä ihmisillä ei ole aikomistakaan tutustua siihen toiseen vaan äkkiä taas vaan uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis miehethän ei muutenkaan hymyile kuvissa. Katso jotain bändikuvia kuinka totisia kaikki ovat. Tai mainoksia, ei miehet hymyile. Ja silloin kun kuvataan jotain fiksua ja älykästä naista niin tämäkään ei koskaan hymyile. Ilmeisesti hymy edustaa siis monille jotain lapsellista vaikka se on todella viehättävää.
Eipäs ole näin. Tutkittu juttu:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/between-the-lines/201105/study-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenties sinulla on halua tavata ihmisiä joista ei ole mitään viitteitä kiinnostavatko he sinua missään mielessä siksi että se on sinulle harrastus. Näillä ihmisillä ei ole aikomistakaan tutustua siihen toiseen vaan äkkiä taas vaan uutta.
Niinpä niin...
Siinä tavatessahan se selviää, että jatketaanko tutustumista vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sun mielestä on parempi lähetellä satunnaisia viestejä muutaman kuukauden ajan, ja sit alkaa miettimään josko jaksaisi tavata? Miksi sä edes olet siellä? Itse en viihdy Tinderissä. Olen siellä ainoastaan päästäkseni sieltä pois. En etsi kirjekaveria. En jaksa alkaa mihinkään etenemättömään ikuiseen viestittelyyn, vaan haluan muutaman päivän sisällä saada selville onko tyyppi oikeasti kiinostava vai meneekö poistopinkkaan. Mun mielenkiinto loppuu hyvin nopeasti, eli jos homma ei mene eteenpäin, niin sit mä vaan unohdan koko ihmisen. Jos se sit viikon päästä heittää taas viestillä, niin en mä enää muista mikä se oli ja miksi mä pyyhkäisin sen oikealle. En mä siinä vaiheessa jaksa enää viritellä keskustelua. Jos aloitat keskustelun, niin keskustele sit kans. Jos et jaksa vaivautua, niin älä pistä viestiä.
Muutamakin päivä riittää jos siinä ajassa toinen alkaa vaikuttaa siltä että kannattaa nähdä. Minun mielenkiintoni loppuu heti kun täysin tuntematon juttelemisen sijaan haluaa heti jonnekin kahville. Mitä me siellä tehdään jos ei kuunteleminen kanssani kiinnosta?
Pelkästään pinnan perässä tai harrastusdeittailija jolle en ala harrastusvälineeksi koska aikaani arvostan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin...
Siinä tavatessahan se selviää, että jatketaanko tutustumista vai ei.
Esiasteen saa selville viesteillä ilman että tarvitsee käyttää turhan ihmisen tapaamiseen aikaa. Tietysti jos se tuntemattomien tapaaminen on sinulle tapa viettää aikaa niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus puolisen vuotta eräällä sivustolla. Yllätti:
- 50+ nainen on todella haluttu
- kaikille naisille tulee älyttömän paljon viestejä
- miehet ei lukeneet profiilia lainkaan
- että jopa parikymppiset ja alle haluaisi seksiä isoäitinsä ikäisen kanssa, miksi helvetissä?
- miehille ei kelvannutkaan pelkkä hyvä seksisuhde, vaan hyvin äkkiä ihastuttiin ja / tai piti yhdessä käydä kaupassa, syödä siivota, pyykätä
- valtavasti varattuja miehiä pettämässä (ensin muka sinkkuja)
- että yh-isät on surkeimpia deittailijoita
- kuinka surkeilla kuvilla miehet siellä oli
-kuinka monella miehellä oli alkoholiongelma
- kuinka tylsiä viestejä miehet laittoi. En osaa sanoa, onko pelkkä "Moi" tylsin vai "Mitä sun iltaas"? Pahimpia aloituksia: Annatko percettä?
-kuinka moni ei uskonut, etten ollut kiinnostunut
- kuinka moni ei ikinä oikeasti uskaltautunut ikinä tapaamiseen asti
- kuinka kivasti sujunut keskustelu "fiksun miehen" kanssa päättyi, kun mies ei millään suostunut laittaan kuvaansa! Olisi pitänyt mennä sokkona vain tapaamaan
- ghostaamiset, benchaamiset
- että sieltä voi löytää helmen sikojen joukosta :)
Vastaavia kokemuksia paljon, mutta löytyi sieltä sikojen seasta ihmisiäkin. Deittailin paljon, koska tarjontaa riitti (ja testasin kaikki potentiaaliset ehdokkaat). "Se ainoa oikea" löytyi, lisäksi jäi monta kaverisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Valitettavasti voit kirjoitella jonkun kanssa vaikka vuosikymmenen, mutta sä tutustut siihen vasta kun te tapaatte. Ensinnäkin, toisella voi olla eri kuvat tai valehdeltu ikä tms. Toisaalta se voi olla ihan profiilin mukainen ja näköinen, mutta sit livenä ei vain natsaa millään. Pelkästään jo toisen ominaishajulla, katseella, tavalla puhua ja liikkua jne. on suuri osuus siinä kuinka puoleensavetävänä joku toinen hänet kokee.
Tärkein juttu on kuitenkin siinä, että mitä kauemmin sä kirjoittelet jonkun kanssa, sitä paremmin sä kuvittelet tuntevasi hänet. Sitä alkaa luomaan mielikuvia ja odotuksia, jotka hyvin suurella todennäköisyydellä eivät ole täysin osuvia. On huomattavasti vaikeampaa jatkaa juttua jos käy ilmi, että toinen ei vastaakaan omia odotuksia kuin jos odotuksia ei ole vielä ehtinyt kunnolla muodostua. Siksi tapaaminen heti ja odotukset ja mielikuvat vasta sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se että ottaa selvää mikä toinen on ihmisiään on sinulle kirjekaveruutta niin mitä teet siellä treffeillä? Kun ensimmäisten viestien joukossa on "koska kahville" niin en todellakaan lähde. Miksi sinne menisin?
Kyllä minä ainakin tarvitsen jotain muutakin kuin iän ja nimen että alan tapaamaan. Noilla spkseillä kukaan kun ei voi olla kiinnostunut siitä toisesta ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Statuksen suuri merkitys naisille on ollut kieltämättä yllätys minulle. Ehkä olin myös asian suhteen hieman naiivi ja kuvittelin, että nykyajan tasa-arvoisessa yhteiskunnassa sillä ei enää olisi juurikaan painoarvoa.
Olin ennen johtotehtävissä kansainvälisen yrityksen markkinoinnin parissa, mutta en ikinä tuntenut sitä omakseni ja lopulta menetin kiinnostukseni siihen täysin. Tällöin katosivat kuin taikaiskusta myös minusta kiinnostuneet naiset, ja nykyään kun kerron etten ole aktiivisesti työelämässä (teen kyllä paljon muuta kuten vapaaehtoistöitä), niin keskustelu loppuu kuin seinään.
Tukia en ole nostanut elämässäni lainkaan yliopistoajan opintotukea lukuunottamatta, ja pärjään varsin hyvin omilla säästöilläni. Kunnianhimoni ja kiinnostuksen kohteeni ovat vain nykyään täysin muualla kuin oravanpyörässä pyörimisessä.
Säästöillä eläminen tuskin voi jatkua ikuisesti, varsinkin jos suunnittelee perheen hankkimista, tai muuten vaan elämisen tason nostamista. Tasainen rahavirta kun tuo turvaa. Kenties sinulla on vaikka sijoituksia jotka poikivat rahaa jatkuvasti tai jokin muu järjestelmä joka takaa sinulle hyvän tulevaisuuden. Silloin sinun tulisi mainita tästä tapailemillesi naisille.
Minulla on varallisuutta runsaasti, mutta en missään tapauksessa sitä paljasta ennen kuin olen varma, että minusta on kiinnostuttu aivan muista syistä. En missään nimessä haluaisi rahan ja statuksen perässä juoksevaa, vaikken ole pihi.
-eri
Suosittelisin "oravanpyörästä heittäytyneitä" kertomaan yksinkertaisesti, että tulevat omillansa toimeen, ja tarkentamaan etteivät tarkoita sillä tukien nostamista.
Työssäkäyvät naiset pelkäävät joutuvansa elättämään elämäntapatyötöntä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Valitettavasti voit kirjoitella jonkun kanssa vaikka vuosikymmenen, mutta sä tutustut siihen vasta kun te tapaatte. Ensinnäkin, toisella voi olla eri kuvat tai valehdeltu ikä tms. Toisaalta se voi olla ihan profiilin mukainen ja näköinen, mutta sit livenä ei vain natsaa millään. Pelkästään jo toisen ominaishajulla, katseella, tavalla puhua ja liikkua jne. on suuri osuus siinä kuinka puoleensavetävänä joku toinen hänet kokee.
Tärkein juttu on kuitenkin siinä, että mitä kauemmin sä kirjoittelet jonkun kanssa, sitä paremmin sä kuvittelet tuntevasi hänet. Sitä alkaa luomaan mielikuvia ja odotuksia, jotka hyvin suurella todennäköisyydellä eivät ole täysin osuvia. On huomattavasti vaikeampaa jatkaa juttua jos käy ilmi, että toinen ei vastaakaan omia odotuksia kuin jos odotuksia ei ole vielä ehtinyt kunnolla muodostua. Siksi tapaaminen heti ja odotukset ja mielikuvat vasta sen jälkeen.
Ehkä sinä olet näitä harrastelijoita kun kerta tapailet ihmisiä jotka ei sinua kiinnosta. Siltä tämä kovasti kuulostaa.
Mies tarvitsee molemmat. Jos on yliopistotutkinto, mutta vakaat ja keskitasoa korkeammat tulot puuttuvat, ei pääse puusta pitkään.
Poikkeuksen tekee se, jos titteli on alhainen, mutta tulot sitten SELVÄSTI yli sen keskitason.