Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täällä pilkataan jos ei osaa täydellistä suomenkieltä

Vierailija
27.05.2020 |

Ei suomalainen ole välttämättä syntynyt suomessa. Miksi pilkaatte.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "suomen kieltä".

Vierailija
2/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten mielestä on äärimmäisen tärkeää ettei puheessa ole ulkomaalaista korostusta. Luulevat että muissakin maissa ajatellaan näin, joten eivät uskalla itse puhua mitään muuta kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdys sana virheet on Noloja. Kertoo amistaustasta tai elämänkoululaisuudesta. Ulkkarit on asia erikseen...

Vierailija
4/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käytetään aina kun oma argumentointikyky loppuu.

Vierailija
5/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu yleissivistykseen osata kirjoittaa suomen kieltä, jos on käynyt peruskoulun Suomessa. Puhumisesta en niinkään "sakottaisi" jos ei mene täydellisesti. Mutta noin muuten, toisen pilkkaaminen mistä tahansa asiasta on junttimaista ja typerää. 

Vierailija
6/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan luusereilla ole mitään muuta millä päteä. Ymmärtäisit tämän jos olisit itse ruma läski mielialalääkityksellä ja ilman ystäviä.

Vierailija
7/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täysin varma että kirjoitusvirheistä huomauttamisen motiivi on aina halu pilkata. Voi olla myös niin, että ihminen, joka olen keskimääräistä neuroottisempi (neutraali asia, tähän ei voi itse vaikuttaa), kokee sisäisen harmoniansa rikkoutuvan jos hän lukee tekstiä, jossa on kirjoitusvirheitä. Hän voi ajatella tekevänsä palveluksen kirjoittajalle. Hänelle voi syntyä esim ärsyyntymisen tunne sisäisen harmonian rikkoutumisen seurauksena. Hän ajattelee, että jos kirjoittaja korjaa tekstinsä miellyttävämmäksi lukea, kirjoittajan tekstiin suhtaudutaan jatkossa myönteisemmin. Hän siis haluaa olla avulias.

Vierailija
8/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaa se juttu missä pohdittiin millaiset ihmiset huomauttele ekirjoitusvirheistä....

se kertoo tarpeeksi. googlella löytyy.

Vierailija
9/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan luusereilla ole mitään muuta millä päteä. Ymmärtäisit tämän jos olisit itse ruma läski mielialalääkityksellä ja ilman ystäviä.

Huhhuh.

Jopas latelet.

Mikä tai kuka sinä oikein olet?

Vierailija
10/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kutsui?

Vierailija
11/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomen kielen  yhdys sanojen oiken kirjoittaminen ole AV-mammojen  mielestä niinkään tärkeää, kunhan englannin kieltä osaa ääntää oikein, natiivien lailla.

AV-mammat myötähäpeävät toisia suomalaisia ulkomailla kuullessaan kanssasisaren puhuvan englantia  ralli-/tankero-korostuksella. Pitäisi osata britti-englantia, texasinmurretta tai homohtavaa New England- ääntämystä, tai vaihtaa lennosta aussi-ääntämykseen tai buuri-englantiin. Itse eivät osaa puhua edes Savoakaan kunnolla.

Vierailija
12/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi Lionsien tai Rotarien vaihto-oppilaana jenkeissä ei tee suomalaisesta amerikkalaista. Edes ääntämyksen tai intonaation osalta. Mielipiteet on asia erikseen.

Vrt. Paleface

Vierailija
13/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä niitä pilkunnussijoita, jotka pätevät itse olevansa parempia.

Tulikohan tuokin oikeikirjoittteua tuli varraamaan väääärin?

Nämä pätevät ihmiset haluavat vain olla viisaampia, mitä ovat. Älkää olko moksiskaan koko väestä ja kirjoittakaa miten haluatte, koska suurin osin meistä ymmärtää koko sisällön. Nämä pilkunnussijat eivät ymmärrä itse asian sisältöä, vaan tuijottavat, mihin lauseeseen pilkku tulee tai tuliko suomi, joulu, uusivuosi, äitienpäivä jne. isolla kirjaimella vai pienellä kirjaimella. 

HUOM! turpa kiinni pikku nippottajat, koska täällä haluaa monikin kirjoittaa omia asioita!! Ei se ole niin nuukaa, missä se pilkku on.

N 65v.

Vierailija
14/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät enää osaa suomea. Sanojen taivutukset mitä sattuu. En kykennyt tehdä... Kissa makaa jalkoitteni päällä... Syön kaalta illalla... Juon viineä ja katson tähtä taivaalla...

Vierailija
15/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pistäähä se vittuttamaan kielioppi bodareita kun joku kansakoulupohjalla käärii miljoonaomaisuuden. Minun ei ole tarvinnu päteä äidinkielen opeilla kun rahaa on ajettu mehtästä ja taloja ja mökkejä on rakennettu käteisellä.

Vierailija
16/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä pätevät ihmiset haluavat vain olla viisaampia, mitä ovat. Älkää olko moksiskaan koko väestä ja kirjoittakaa miten haluatte, koska suurin osin meistä ymmärtää koko sisällön. Nämä pilkunnussijat eivät ymmärrä itse asian sisältöä, vaan tuijottavat, mihin lauseeseen pilkku tulee tai tuliko suomi, joulu, uusivuosi, äitienpäivä jne. isolla kirjaimella vai pienellä kirjaimella. 

HUOM! turpa kiinni pikku nippottajat, koska täällä haluaa monikin kirjoittaa omia asioita!! Ei se ole niin nuukaa, missä se pilkku on.

N 65v.

Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että kirjoitusvirheillä halutaan tahallaan ärsyttää muita ihmisiä. Kaikki me ollaan saatu saman verran äidinkielen opetusta.

Vierailija
17/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla vaivalla, kun kirjoittaa väärin, voi kirjoittaa myös oikein. En usko, että kyse on tyhmyydestä vaan välinpitämättömyydestä.

Vierailija
18/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 65v.

Mitä 65v tekee VAUVA- palstalla

Vierailija
19/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin joskus facebookissa ryhmään nimeltä "Yhdyssana on yhdyssana". Aluksi ajattelin, että ryhmä olisi humoristinen. Osittain kyllä. Jotkut tuntuivat tosin pilaavan päivänsä jonkin kielioppivirheen takia, minkä vuoksi lähdin ryhmästä.

Osa ihmisistä ovat lukihäiriöisiä. Minua ei haittaa, vaikka kaikki ei ole kieliopillisesti oikein, kunhan viesti on muuten ymmärrettävä.

Vierailija
20/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, kyllä täällä pilkataan ihan tasapuolisesti kaikesta mahdollisesta mistä voi pilkata.