Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

29-vuotias ja vain epäonnea deittimarkkinoilla

Vierailija
27.05.2020 |

Oon seurustellut aikuisiällä vakavasti kahdesti, ja kummatkin suhteet päättyivät miehen pettämiseen.

Oon deittaillut vain vähän, ja nekin miehet, joista olen ollut kiinnostunut, eivät ole olleet kiinnostuneita minusta.

Biologinen kello soi jo kovasti. En haluaisi ekan vastaantulijan kanssa tehdä lasta, mutta voiko tässä iässä enää etsiä sitä oikeaa muutamaa vuotta ja sen jälkeen seurustella vielä pari vuotta ennen lapsenteon yrittämistä.

Asun isossa kaupungissa, oon mielestäni hauska, nätti, iloinen (helposti lähestyttävä), rento, urheilullinen, luotettava. Oon käynyt amk:n ja oon hyvissä töissä.
Mieskriteerit: luotettava, hauska, hyvännäköinen "tavallinen" mies, ei todellakaan tarvi olla malli tms. Urheilullinen, haluaa lapsia.

Mielestäni en halua kuuta taivaalta, mutta en tunnu löytävän ketään. Baareilut eivät ole kiinnostaneet pitkään aikaan. Mistä löytäisin samanhenkisen miehen? Molemmat eksät löysin tinderistä, mutta sekään ei innosta enää. Edellinen suhde loppui noin 2 vuotta sitten.

Kommentit (583)

Vierailija
121/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä tähän "hyvännäköinen tavismies" kohtaan.

Tottakai miehen täytyy olla silmissäni viehättävä. Miesmakuja on kuitenkin yhtä monta kuin heteronaisia. (Kavereideni poikäystävät eivät ole mielestäni erityisen kuumia, ja mulle maailman hoteimmat eksäni ovat olleet kavereideni mielestä mehh tai ok.)

Etsin urheilullista miestä, koska oon itse urheilullinen ja haluan parisuhteessa olevan samoja kiinnostuksia, esim urheiluun ja ulkoiluun.

Oon nätti/kaunis mutten VS-malli. Siksi en halua mitään mallipoikaystävää/fitnesskundia, itsetuntoni ei välttämättä riittäisi siihen. Haluan hyvännäköisen tavismiehen.

Jos miesmakuja on yhtä monta kuin heteronaisia, niin miksi joitain miehiä isketään päivittäin ja joitain ei koskaan?

Koska osa miehistä ei ole "markkinoilla". He ovat vauvalehden keskustelupalstalla valittamassa, miksi heitä ei isketä.

Vierailija
122/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu miesvaltaiselle alalle ;) tai hanki harrastukset joissa on paljon miehiä (esim. Metsästys, ammunta) tai muuta pienempään (pohjoisempaan) kuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tosi vaikea löytää miestä, kun ei käy baareissa tai ole someissa. Opinnot opiskeltu, töissä ei ole sopivia/vapaita miehiä, harrastuksissa ei ole miehiä.

On aika turha valittaa jos kuitenkin selvästi tietää että missä niitä miehiä olisi tarjolla.

Mutta kun en yksinkertaisesti viihdy baareissa, toki olen pari kertaa käynyt, mutta huonolla menestyksellä. En usko että minun tyyppiseni mieskään jaksaisi siellä selvinpäin kauheasti notkua. Ja someista seuraa löytää lähinnä ne jotka ovat kauniita ja jotka ovat siellä omalla nimellä ja naamalla, mitä en halua tehdä.

En itse tykkää kauheasti baareista. Silti tapasin juuri baarissa miehen joka ei hänkään juuri baareissa viihdy. Mutta molemmat kävimme niissä koska ne nyt vain ovat paikkoja joissa tapaa ihmisiä. Nyt voimme sitten olla yhdessä menemättä baareihin... 

Miksi pitäisi ehdoin tahdoin mennä paikkaan, jossa ei viihdy? Itse en ainakaan halua kumppania, joka ramppaa baareissa etsimässä kumppania itselleen. Sama koskee myös Tinderiä ym panosovelluksia.

-sivusta

Koska se saattaa olla se paikka josta silti sen kumppanin löydät. Jos et ole valmis uhraamaan mitään niin et halua sitä kumppania tarpeeksi. Voit toki nirsoilla miten et halua sitä tai tätä mutta sitten saatat joutua olemaan ilman. Niin se vain menee.

Ja edelleen baareista löytyy ihan kaikenlaisia ihmisiä, jopa absolutisteja.

Vierailija
124/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu miesvaltaiselle alalle ;) tai hanki harrastukset joissa on paljon miehiä (esim. Metsästys, ammunta) tai muuta pienempään (pohjoisempaan) kuntaan.

Näissä on vain se vika, että yhden mukavan miehen lisäksi saat kuunnella kuvottavia ehdotuksia ja hätistellä ovelta innokkaimpia yksilöitä.

Vierailija
125/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai miehen täytyy olla silmissäni viehättävä. Miesmakuja on kuitenkin yhtä monta kuin heteronaisia. (Kavereideni poikäystävät eivät ole mielestäni erityisen kuumia, ja mulle maailman hoteimmat eksäni ovat olleet kavereideni mielestä mehh tai ok.)

Etsin urheilullista miestä, koska oon itse urheilullinen ja haluan parisuhteessa olevan samoja kiinnostuksia, esim urheiluun ja ulkoiluun.

Oon nätti/kaunis mutten VS-malli. Siksi en halua mitään mallipoikaystävää/fitnesskundia, itsetuntoni ei välttämättä riittäisi siihen. Haluan hyvännäköisen tavismiehen.

Jostain instasta/facesta tuollaisia luulisi löytyvän.

Facesta puheen ollen: miksi niin moni mies torppaa mahdollisuutensa tutustua FB-ryhmien kautta naisiin käyttäytymällä tökerösti? Kerroin jo aikaisemmin viikko-pari sitten, kuinka eräässä ryhmässä (en kerro ryhmän nimeä mutta se on tarkoitettu ihmisille, jotka eivät ole kovin ulospäinsuuntautuneita) erään miehen kommentit herättivät kiinnostukseni siinä määrin, että menin katsomaan hänen profiiliaan. Siellä hän poseerasi kameralle ylävartalo paljaana itse kotona sisätiloissa otetussa kuvassa. Loppui mielenkiinto välittömästi.

Kuluneella viikolla vaihdoin pari kommenttia eräässä toisessa ryhmässä (liittyy tiettyyn kiinnostuksen kohteeseen, mikä sekin on aika yksinäistä puuhaa) miehen kanssa, joka jälleen vaikutti kiinnostavalta. Profiilissa oli paljon kuvia ja siitä kävi ilmi, että hän harrastaa ko. lajia ja enimmäkseen yksin. Ennen kuin ehdin laittaa hänelle yksityisviestiä tietyn kysymyksen varjolla, hän mokasi kaiken postittamalla eilen kyseiseen ryhmään seksistisen, sovinistisen kuvan. En kerro senkään tarkempaa sisältöä. Kuva poistettiin, jonka jälkeen hän oli vielä kirjoittanut kommentin kukkahattutäteilystä.

Koska joku nyt valittaa kuinka miehet ei saa sitä tai tätä vaikka naiset saa, niin ihan muistutukseksi: kenestäkään ei ole pakko kiinnostua. SAA laittaa yläosattomia kuvia, SAA postailla seksistisiä "vitsejä", mutta se voi vähentää kiinnostuneiden naisten määrää.

Mun frendi avautui eilen vastaavasta. Lisäsi tähän perään havainneensa porukan laiskistuneen varsinkin sellaisilla sivustoilla missä voit avata keskustelun painamalla ''say hello'' nappulaa. Kertoi monien painavan tuota naviskaa jättämällä asian siihen. Jotenkin tuntuu Tinderin tyhmentäneen isoa osaa deittailijoista kerta maksimitaso alkaa olla tuota luokkaa, jos vieläpä itse sivusto tarjoaa siihen mahdollisuuden.

Vierailija
126/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pitäisi olla ensimmäinen kriteeri, koska usein on niin, että se tavalliselta näyttävä mies alkaa näyttää omissa silmissä varsin mukiinmenevältä, kun häneen on tutustunut ja ihastunut.

Missä vaiheessa oon sanonut ulkonäön olevan ensimmäinen kriteeri? En missään.

Jos tuntuu että oikein missään ei näy itselle sopivia miehiä joiden kanssa pääsisi edes puheisiin niin silloin on lähes varmaa että ulkonäkö on liiaksi ensimmäinen kriteeri.

Vierailija
127/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohda hauskat miehet.

Mee ettimään mies jostain kirjastosta tai tilitoimistosta. Joku kuuma mutta ärtyisä ja niuho tilintarkastaja tai tai lakimies puku päällä. Jos mies ei oo mikään naistennaurattaja niin sillä ei oo tilaisuutta pettää joka käänteessä.

Tämä. Hauskat miehet ovat pääsääntöisesti kovia naistennaurattajia ja haksahtavat helposti myös aidan toiselle puolelle. Sama juttu tuon hyvännäköisyyden kanssa. Naisia hyörii kimpussa ja tyypin pitää omata poikkeuksellisen korkea moraali, ettei lipsahda välillä kokeilemaan muitakin.

Olen yli nelikymppinen ja pitkällä elämänkokemuksella ymmärsin muokata kriteerejä sellaiseksi, että suhde onnistuu pitkällä tähtäimellä. Pari vuotta sitten olin sinkkumarkkinoilla ja aloin etsimään rauhallista, kunnollista. liikunnallista ja fiksua miestä. Koska ymmärrän, että jo nämä vaatimukset pudottavat suurimman osan vapailla markkinoilla olevista miehistä pois, niin tingin ulkonäkövaatimuksistani. Aktiivisen etsimisen jälkeen onnistuin lopulta löytämään maailman ihanimman miehen, jonka kanssa ollaan rakentamassa loppuelämän suhdetta. Komeaksi miestä ei voi sanoa parhaalla tahdollakaan, eikä edes tavikseksi, mutta muut ominaisuudet korvaavat 1000-kertaisesti ulkonäössä olevat puutteet. t. rakastunut nainen

Surullista miehen kannalta, ettei hän saa koskaan kokea sitä, kuinka nainen katsoo häntä haluten, ihaillen, nauttien hänen näkemisestään. En olisi ikimaailmassa voinut mennä parisuhteeseen miehen kanssa, jota en koe haluttavaksi eli puoleensavetäväksi ja komeaksi. Jota en haluaisi katsella ja kosketella.

Vierailija
128/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pitäisi olla ensimmäinen kriteeri, koska usein on niin, että se tavalliselta näyttävä mies alkaa näyttää omissa silmissä varsin mukiinmenevältä, kun häneen on tutustunut ja ihastunut.

Ei ala. Ihastumista ei pääse syntymään, jos ulkonäkö ei viehätä, ainakaan minulla. Jos etsinnässäni on parisuhde, en näe mitään ideaa alkaa tutustumaan mieheen, joka ei ole jo ulkonäöllään herättänyt kiinnostusta ja jota en koe puoleensavetäväksi. Miellyttävä ulkonäkö on nimenomaan se ensimmäinen asia minkä pitää olla kohdillaan, sen jälkeen vasta alan ottamaan selvää muista asioista.

Itselläni pelkkä ulkonäkö ei riitä. Sadasta naisesta ehkä 40 voisi ulkonäkönsä puolesta olla mieluisia, mutta tarvitaan jotain enemmän, sisäistä kauneutta myös. Tällaisia on todella harvassa, eikä sellaiset välttämättä ole siinä 40 joukossa edes. Hankalaksi menee.

-ihan sivusuunnasta

Vierailija
129/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä on vain se vika, että yhden mukavan miehen lisäksi saat kuunnella kuvottavia ehdotuksia ja hätistellä ovelta innokkaimpia yksilöitä.

Monissa paikoissa on vikoja. Mutta jos et ole valmis kestämään yhtään epämukavuutta niin et halua sitä kumppania tarpeeksi. Monien haluamiensa asioiden eteen pitää nähdä vähän vaivaa ja kestää epämukavuuttakin. Se kasvattaa luonnetta vaikka ei aina onnistuisikaan.

Vierailija
130/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko niitä miehiä lähestyä ravintolassa vähän rennommin, ilman että yrittää etukäteen miettiä kuka olisi kiinnostava? Kun menee yksin ravintolaan, niin yrittää katseellaan löytää sellaisen seurueen, jolla näyttää olevan mukavaa. Menee sitten niiden luokse ja kysyy, voiko tulla seuran jatkoksi kun on yksin liikenteessä. Niiden kanssa voi sitten vapaasti jutustella kaikenlaista ja ehkä joku heistä osoittautuu kiinnostavaksi tai sitten ei. Ihan hyvin voi kertoa, että on etsimässä miestä ja ehkä jollain heistä on tuttava, joka on hyvä tyyppi mutta jota on vaikea saada mukaan baarikierrokselle. Kun vähän pidempään istutaan ja jutellaan, niin molemmin puolin voi sitä kiinnostusta syntyä, vaikka alkuun ei ehkä vaikuttaisi siltä, että joku heistä kolahtaa kunnolla.

Itse uskon että ihan varmasti on olemassa hyviä ja kunnollisia miehiä, jotka haluaisivat perheen, mutta eivät he välttämättä baareissa pyöri, eivätkä halua puolisoksikaan mitään pubiruusua. Mutta tällaisillakin miehillä on kavereita, jotka käy siellä baareissa ja heidän kautta näihin kunnollisiin miehiin voisi saada yhteyden. Tämä on vähän niin kuin piilotyöpaikan etsimistä. 

Onhan tämä ohje tarkoitettu myös sille 130 kg kouvolatukalle, joka on lähtenyt yksin baariin, kun on saanut lapselle hoitajan?

Vierailija
131/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä lisätä, että aikamoista kärjistystä täällä. Kun kehotan arvioimaan omaa pinnallisuuttaan vähän kriittisemmin, otetaan täällä heti esille ne kaikista äärimmäisimmät esimerkit, "150kg kouvulatukka" jne. Pysyn edelleen kannassani, että monella tiedostamattoman tiukat ulkonäkövaatimukset rajaavat potentiaalisten kumppanien määrää enemmän kuin halutaan myöntää. Kuitenkin ollaan samalla valmiita joustamaan niistä "oikeasti tärkeistä asioista", kuten luottamuksesta, tasa-arvoisesta panostuksesta suhteen eteen jne. -78

Ehkä kärjistetty joo, mutta tuo oli sillä tavalla helppo esimerkki, että jokainen varmasti tajuaa mitä tässä haetaan. Monelle se ylipaino kun on ylitsepääsemätön turn off. Mutta ihan samalla tavalla mikä tahansa muukin ominaisuus voi olla jollekin ylitsepääsemätön, esimerkiksi miehen pienikokoisuus, silmien väri, mikä ikinä. Kaikista ei vain voi eikä tarvitsekaan kiinnostua.

Vierailija
132/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tosi vaikea löytää miestä, kun ei käy baareissa tai ole someissa. Opinnot opiskeltu, töissä ei ole sopivia/vapaita miehiä, harrastuksissa ei ole miehiä.

On aika turha valittaa jos kuitenkin selvästi tietää että missä niitä miehiä olisi tarjolla.

Mutta kun en yksinkertaisesti viihdy baareissa, toki olen pari kertaa käynyt, mutta huonolla menestyksellä. En usko että minun tyyppiseni mieskään jaksaisi siellä selvinpäin kauheasti notkua. Ja someista seuraa löytää lähinnä ne jotka ovat kauniita ja jotka ovat siellä omalla nimellä ja naamalla, mitä en halua tehdä.

En itse tykkää kauheasti baareista. Silti tapasin juuri baarissa miehen joka ei hänkään juuri baareissa viihdy. Mutta molemmat kävimme niissä koska ne nyt vain ovat paikkoja joissa tapaa ihmisiä. Nyt voimme sitten olla yhdessä menemättä baareihin... 

Miksi pitäisi ehdoin tahdoin mennä paikkaan, jossa ei viihdy? Itse en ainakaan halua kumppania, joka ramppaa baareissa etsimässä kumppania itselleen. Sama koskee myös Tinderiä ym panosovelluksia.

-sivusta

Koska se saattaa olla se paikka josta silti sen kumppanin löydät. Jos et ole valmis uhraamaan mitään niin et halua sitä kumppania tarpeeksi. Voit toki nirsoilla miten et halua sitä tai tätä mutta sitten saatat joutua olemaan ilman. Niin se vain menee.

Ja edelleen baareista löytyy ihan kaikenlaisia ihmisiä, jopa absolutisteja.

Sehän siinä, kun ei ole epätoivoinen eikä epätoivoiset kiinnosta. Mieluummin yksin sitten.

Vierailija
133/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä lisätä, että aikamoista kärjistystä täällä. Kun kehotan arvioimaan omaa pinnallisuuttaan vähän kriittisemmin, otetaan täällä heti esille ne kaikista äärimmäisimmät esimerkit, "150kg kouvulatukka" jne. Pysyn edelleen kannassani, että monella tiedostamattoman tiukat ulkonäkövaatimukset rajaavat potentiaalisten kumppanien määrää enemmän kuin halutaan myöntää. Kuitenkin ollaan samalla valmiita joustamaan niistä "oikeasti tärkeistä asioista", kuten luottamuksesta, tasa-arvoisesta panostuksesta suhteen eteen jne. -78

En todellakaan ollut valmis joustamaan. En etsinyt tinderin tai netin kautta, mutta oli itsestäänselvää, että miehen pitää näyttää puoleensavetävältä, jotta haluan tutustua häneen. En ollut hakemassa ystävää vaan myös seksikumppania. Sen jälkeen tutustuin luonteeseen ja jos mies olisi osoittautunut epäluotettavaksi, sivistymättömäksi tms. niin tutustuminen olisi loppunut siihen. Mutta löysin onnekseni miehen, joka on haluttava, hauskannäköinen, puoleensavetävä, älykäs, koulutettu, sivistynyt, huolehtivainen, luotettava ja paljon muuta.

Vierailija
134/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ala. Ihastumista ei pääse syntymään, jos ulkonäkö ei viehätä, ainakaan minulla. Jos etsinnässäni on parisuhde, en näe mitään ideaa alkaa tutustumaan mieheen, joka ei ole jo ulkonäöllään herättänyt kiinnostusta ja jota en koe puoleensavetäväksi. Miellyttävä ulkonäkö on nimenomaan se ensimmäinen asia minkä pitää olla kohdillaan, sen jälkeen vasta alan ottamaan selvää muista asioista.

Itselläni pelkkä ulkonäkö ei riitä. Sadasta naisesta ehkä 40 voisi ulkonäkönsä puolesta olla mieluisia, mutta tarvitaan jotain enemmän, sisäistä kauneutta myös. Tällaisia on todella harvassa, eikä sellaiset välttämättä ole siinä 40 joukossa edes. Hankalaksi menee.

-ihan sivusuunnasta

Ei se riitä minullakaan mutta on pakollinen edellytys.

- Se edellinen

Vierailija
135/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ihan sivusuunnasta

Ajankuluksi suositan pelaamaan deittibingoa. Jäin ite koukkuun tähän peliin, vaikka en olekaan vailla mitään seuraa. Parasta tässä on just se ettei tarvi kirjautua sisään nähdäkseen ehdokkaita: https://www.rosebrides.com/search/

Vierailija
136/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelmat. 😁

Vierailija
137/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuitenkin kirjoituksistasi saanut sen käsityksen, että ulkonäkö on poissulkeva kriteeri. Jos mies ei miellytä silmää, niin ei pääse jatkoon.

Vierailija
138/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kehittää itseäsi siihe suuntaan, että miehet haluavat suhteen kanssasi. Voisit esimerkiksi lisätä liikuntaa ( hyvä ulkonäkö on pariutumisessa tärkeintä, eikä koskaan voi olla liian laiha tai liian rikas), mieti pukeutumistyyliä (jos harmaa tai liian peittävä niin persoonallisuutta ja vähän seksikkyyttä mukaan), ole avoin ja nauravainen asiallisia miehiä kohtaan (naisellinen), älä väkisin haasta riitaa tietämyksilläsi (ns. päde pätemisen vuoksi) ja yritä uskaltaa tehdä aloite itsekin välillä. Tsemppiä!

Mies 31v

Tässä on paljon viisautta. Vähän pelkään, että ap ei edes yritä lähestyä haluamiaan miehiä, vaan näiden miesten pitäisi jotenkin osata arvata. Baarit ja tinder oli poissuljettu, joten tavoitteeseen pääseminen on aika vaikeaa.

Yksi neuvo naisille. Ole kaikille miehille hurmaava ja mukava, ei vain niille joista olet kiinnostonut. Hio tapaa, jolla annat pakit. Miehelle voi antaa niin miellyttävät pakit, että miehellä jää siitä hyvä mieli.

Ei ole naisten asia lähestyä miehiä. Miestä ei kiinnosta jollei hän saa saalistaa.

Nämä saalistajajutut ovat olleet jo ainakin 25 vuotta vain huumorimielessä heitettyä läppää. Jos kirjoittaja oikeasti on tuota mieltä, niin kuka haluaa henkisesti kivikaudella elävän naisen?

Vierailija
139/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuitenkin kirjoituksistasi saanut sen käsityksen, että ulkonäkö on poissulkeva kriteeri. Jos mies ei miellytä silmää, niin ei pääse jatkoon.

Kelpaako sinulle nainen, joka ei miellytä silmääsi?

Vierailija
140/583 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miesmakuja on yhtä monta kuin heteronaisia, niin miksi joitain miehiä isketään päivittäin ja joitain ei koskaan?

Koska osa miehistä ei ole "markkinoilla". He ovat vauvalehden keskustelupalstalla valittamassa, miksi heitä ei isketä.

Vauvalehden keskustelupalstalla on näemmä kyky vaikuttaa asioihin ennen olemassaoloaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi