Kerätään Pieni talo preerialla-sarjan järjettömyyksiä/epäloogisuuksia
-Vitivalkoiset silitetyt paidat tilanteessa kuin tilanteessa -Koulu ja kirkko ovat sama rakennus, kuitenkin kirkossa sunnuntaina on vain muutama perhe vrt. koulun oppilaisiin -Tulipalossa pikkulapsen voi laskea puroon turvaan, josta tämä löytyy samasta kohtaan Jatkakaa!
Kommentit (3159)
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei pysy naama peruslukemilla ku Kuplan Mulligan jaksossa mukana 😁😁
Ai siitäkö se olikin tuttu... mietin koko jakson, että tuon olen nähnyt varmaan jossain komediassa, kun ei sovi yhtään tuollaiseen vakavaan rooliin. 😁
Epäloogisuuksia on kyllä paljon tässä sarjassa. Se Hansonin talo paloi silloin kun se oli sokeittein kouluna jossa mm. Maryn vauva kuoli. Nyt viimeisellä kaudella kun Olesonit siivoavat sitä myydäkseen talon niin kas kummaa siellähän se kököttää täysin ehjänä.
Lääkäri Baker tuntuu olevan edellä aikaansa hygienian ja tietämyksensä suhteen.
Minua yököttää se kun Laura kaveeraa vanhojen miesten kanssa. Voi tietysti olla että minulla on jotenkin sairas mielikuvitus ja ennakkoluuloja. Suhtautuminen alkoholiin myös kummastuttaa, ihan kuin joku käsittelisi traumojaan sarjan juomareiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Minua yököttää se kun Laura kaveeraa vanhojen miesten kanssa. Voi tietysti olla että minulla on jotenkin sairas mielikuvitus ja ennakkoluuloja. Suhtautuminen alkoholiin myös kummastuttaa, ihan kuin joku käsittelisi traumojaan sarjan juomareiden avulla.
Olen lukenut, että sarjaa tehdessä ei kuvausryhmässä alkoholia säästelty. Ehkä se näkyy juonessakin oudosti. Muutkin joi kuin vain Michael Landon vaikka hänen juominen nyt nousi otsikoihin.
Ihmetyttää, kun koko kylän asukkaat lähtivät pois, satojen epäonnistuttua. Jopa kauppias Oleson perheineen. Ingallsin perhe oli hotellissa töissä, kuitenkin palasivat Walnut Groveen ja laittoivat yhdessä jaksossa koko kylän toimimaan, muutaman perheen voimin. Kirkonmenot näyttivät olleen tärkeintä heille.
Vierailija kirjoitti:
Epäloogisuus on, että he ovat viljelijöitä ja lähes kaikki kuvaukset ovat kesäaikaa. Juuri loskan ei näytetä valmista satoa.
Käypä joskus vaikka Oklahomassa katsomassa talvella, miten siellä vedetään 7 kuukautta lonkkaa, kun on niin paljon lunta.
Katsoin juuri jakson, jossa Charlesin isä vietti Charlesin luona vuoden. Sitten hän päätti palata kotiin.
Minne hän palasi, kun talonsa paloi juuri ennen charlesille menoa ja hän oli menettänyt aiemmin tilansakin köyhyyttään. Sitä surkutteli edelleen niin paljon, että Charlesin veli ei häntä sietänyt.
Hygieniasta huolehtiminen retuperällä. Ohut hiki päällä jokaisella. Siltikään ei suihkussa käydä eikä huolehdita puhtaudesta. Varmaan pirun kitkerä hiki haisee koko ajan. Naisilla tuherot hikoaa varmasti,eikä miestenkään munakarvat varmaan kuivina tuolla pysy. Vai ovatko sheivanneet karvat veke?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että sarjaa tehdessä ei kuvausryhmässä alkoholia säästelty. Ehkä se näkyy juonessakin oudosti. Muutkin joi kuin vain Michael Landon vaikka hänen juominen nyt nousi otsikoihin.
Ainakin Isak Edwardsille ja tohtori Bakerille kuppi maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäloogisuus on, että he ovat viljelijöitä ja lähes kaikki kuvaukset ovat kesäaikaa. Juuri loskan ei näytetä valmista satoa.
Käypä joskus vaikka Oklahomassa katsomassa talvella, miten siellä vedetään 7 kuukautta lonkkaa, kun on niin paljon lunta.
Olishan siinä Charlesille vähän lisää särvintä leivän päälle,kun tekis lumitöitä. Kävis pukkimassa kolalla ihmisten pihoja puhtaaks lumesta. Eiks je?
Vierailija kirjoitti:
ketjun aloittaja kirjoitti:
Pitäisikö alkaa suunnittelemaan ryhmämatkaa Walnut Groveen? Kuka ottaa kopin?
Se joka ehdottaa, ottaa kopin.
Siellä ei ole enää mitään jäljellä, kaikki talot tuhottiin kuvausten jälkeen. Maasto, lampi, ja jotkut puut siellä on muistuttamassa menneestä. Silti lähtisin heti jos pääsisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ketjun aloittaja kirjoitti:
Pitäisikö alkaa suunnittelemaan ryhmämatkaa Walnut Groveen? Kuka ottaa kopin?
Se joka ehdottaa, ottaa kopin.
Siellä ei ole enää mitään jäljellä, kaikki talot tuhottiin kuvausten jälkeen. Maasto, lampi, ja jotkut puut siellä on muistuttamassa menneestä. Silti lähtisin heti jos pääsisi
Viimeisessä jaksossa ei räjäytetty kaikki taloja.
Mutta jollei niitä ole ylläpidetty, kaikki ovat lahonneet.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri jakson, jossa Charlesin isä vietti Charlesin luona vuoden. Sitten hän päätti palata kotiin.
Minne hän palasi, kun talonsa paloi juuri ennen charlesille menoa ja hän oli menettänyt aiemmin tilansakin köyhyyttään. Sitä surkutteli edelleen niin paljon, että Charlesin veli ei häntä sietänyt.
Mitä tapahtui Charlesin isän kotieläimille. Niitä ei näytetty, muta kyllä jokaisella köyhällä maalla asuvalle oli kotieläimiä.
Muutenkin sarjassa näytetään lähtemisiä, mutt ei sitä, mitä kotieläimille käy.
Miten uskaltavat ratsastaa täyttä laukkaa preerialla, jossa kasvaa villiä heinää.
Hevonen voi astua kivenlohkareeseen ja kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Hygieniasta huolehtiminen retuperällä. Ohut hiki päällä jokaisella. Siltikään ei suihkussa käydä eikä huolehdita puhtaudesta. Varmaan pirun kitkerä hiki haisee koko ajan. Naisilla tuherot hikoaa varmasti,eikä miestenkään munakarvat varmaan kuivina tuolla pysy. Vai ovatko sheivanneet karvat veke?
Tämä on siis sarjan järjettömyyksiä/epäloogisuuksia mielestäsi?
Että 1800-luvulla ei onnistunut hygieniasta huolehtiminen yhtä helposti kuin nykyään?
Minulla on käsitys, että kuvaukset tehtiin pääasiassa Californiassa. Sarjaa on kritisoitu siitä, että maisemat eivät vastaa Minnesotan maisemia. Talven ankaruus kuvastuu hyvin vähän. Aina ollaan kesässä tai sadonkorjuussa.
Lars Hanson oli oikeasti Walnut Groven perustaja, muistokyltti on vieläkin. Minnesotaan meni paljon suomalaisia. Olisivat voineet ottaa sarjaan jonkun, jolla on suomalainen sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Lars Hanson oli oikeasti Walnut Groven perustaja, muistokyltti on vieläkin. Minnesotaan meni paljon suomalaisia. Olisivat voineet ottaa sarjaan jonkun, jolla on suomalainen sukunimi.
Ruotsalainen sarjasta löytyy (änkyttävä Anna. Hänen äitinsä puhuu vain ruotsia). Se on amerikkalaisen mittapuun mukaan oikeastaan sama asia (suomalainen ja ruotsalainen siis).
Kyllä pysyy.