Muita, joille kerääntyy rasva/läski todella epätasaisesti kehoon?
Halusin vain tietää, onko muita joilla on sama vika :D olen siis kropaltani todella epätasaisen mallinen, hyvin kapeat ranteet, hartiat, nilkat jne.. luustoltani siis melko siro ja pienikokoinen, mutta kuitenkin melko herkästi lihon ja joka ikinen ylimääräinen gramma jämähtää suoraan lanteille. Eli jenkkakahvaa ja mahamakkaraa löytyy. muuten näytän tosi hyvältä, mutta näitä "ongelmakohtia" saa aina peitellä pukeutumisella ja varsinkin hyviä uikkareita on todella vaikea löytää. Painolla ei oikeastaan ole edes vaikutusta, nuorempana syömishäiriöisenä olin todella alipainoinen, ja silti se mahamakkara vain oli ja pysyi, narukädet vain sen kuin kuihtuivat entisestään :D olen aina kadehtinut salaa niitä ihmisiä, joilla rasva kertyy tasaisen kauniisti kaikkialle kehoon, varsinkin joillain naisilla on sellainen pehmeä ja kaunis, tasainen keho vaikka painaisivat mitä, esim. monet plus mallit edustavat sellaista vartalomallia.
no joo, tälle ei varmaan mitään voi, mutta halusin tietää onko jollain muulla teistä samanlainen ruumiinrakenne, ja miten olette oppineet elämään sen kanssa?
Kommentit (44)
Tunnistan oikeastaan kaikki viestit omikseni, joissa on siro ruumiinrakenne muuten, mutta vyötärö ei ole normaalipainon alarajallakaan kapea. Aika sellainen poikatyttö-kroppa, jonka lantiota raskaudet hieman levensivät, mutta edelleen lättänä takamus, hoikka yläkroppa sekä se pullisteleva vyötärönseutu.
Jotenkin kävi ärsyttämään terkkarin vino hymykin, kun vyötärönympärys oli lähes 80 cm, ja mulla kuitenkin on refluksitauti, ärtynyt suoli ja kilpirauhasen vajaatoiminta riesanani. Ehkä jos jaksaisin eliminoida vatsalleni täydellisen ruokavalion, en koskaan stressaisi mistään enkä kärsisi unihäiriöitä, niin mahakin rauhoittuisi ja olisi mieluummin silkkaa rehellistä läskiä. Anteeksi, lähti hieman aiheen vierestä.
Jos lohduttaa, niin en näe ympärilläni yhtään niin kauheita normaalipainoisia kroppia kuin omani on. Eikä mua haittaa sekään, jos joku tykkää olla pyöreämpi, joillekin se sopii. Kaikilla on kuitenkin joku kohta vartalossa, joka on kaunis, vaikkei kokonaisuus täysi kymppi olisikaan. Ja voisiko ajatella jotenkin niin , että virheet tekevät ihmisestä täydellisen?
Täällä. Minitissit, lättäpeppu ja VALTAVA vatsa. Olen jo 40 ja luovuttanut, että saisin joskus kokonaisuuteen paremmin sopivat isot rinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omenavartalo. Tuohon voi tepsiä muistaakseni myös omaa hormonituotantoa vahvistavat lisäravinteet, reipas liikunta & kuntosalitreeni ja alkoholin välttely sekä proteiinipitoinen ruoka.
mitä ne sellaiset lisäravinteet ovat? :0
ap
DHEA ja Asetyyli-l-karnitiini ym. sekä erilaiset energianpolttoa tehostavat kuntosalitreenaajien ravintolisät.
Vierailija kirjoitti:
Täällä. Minitissit, lättäpeppu ja VALTAVA vatsa. Olen jo 40 ja luovuttanut, että saisin joskus kokonaisuuteen paremmin sopivat isot rinnat.
Yleensä tuollaisen vartalomallin omistajilla on todella nätit ja siropiirteiset kasvot.
Minulla kertyy rasvaa "sairaalloisesti" keskivartaloon - rakenteeltani olen erittäin sopusuhtainen (170 cm ja normaalipaino noin 58 kg). 56-kiloisena oli edelleen törkeä vatsamakkara, vaikka rinnatkin jo suli melkein pois! Kävin poistattamassa rasvaa keskivartalosta (maksoi muistaakseni 4500 euroa, kun en ottanut yleisanestesiaa. Tosin tästä on jo 5 vuotta. Varmasti olisi halvemmallakin saanut, kun olisin neuvotellut toisen hoitajista pois, ja sanonut etten tarvitse toipumishuonetta). Olisi kyllä kannattanut tehdä se pulskempana, tai sanoa että rasvaa saa ottaa pois ulkonäön kustannuksella ja siten huomioida lihomisvara. Ihoa ei tarvinnut leikata ollenkaan. Vanhemmille yleensä tarvii.
Vatsaan kertyy kaikki rasva. Muuten "normaali" kroppa ylipainoiseksi, mutta valtava vatsa. Ja nimenomaan kovaa rasvaa, ei mitään pehmeää.
Jep. Kaikki valuu alaspäin. Siis vielä alemmas kuin lanteille: reisiin, polvitaipeisiin ja pohkeisiin. Minulla on niin paksut pohkeet että kumisaappaidenkin löytäminen on vaikeaa. Pohkeet on paljon kaulaa paksummat. Kaula on kapea ja posket lommolla, ranteet ihan sirot, vyötärö löytyy. Terveyden kannalta toki parempi että näin päin, mutta toivoisin tasaisempaa jakaumaa.
Rintoihin ei kerry lisää rasvaa sitten millään, mutta kaikkialle muualle kyllä, jopa selkään että joudun kuitenkin ostamaan uusia liivejä.
Suosittelen kryoterapiaa. Ei ole hirveän kallista, toimii hyvin ja sillä saa täsmäpoistettua niitä ärsyttäviä kohtia jotka eivät millään jumpalla tai dieetillä lähde. Eli coolsculpting.
Mulla on todella laihat jalat. Kaikki ylimääräinen kertyy ylävartaloon. Oon kuin tikkari tai helium ilmapallo :(
Miksi jotkut naiset näyttää naamasta erittäin lihavilta, vaikka loppujen lopuksi kehoa katsoen painoindeksi on varmasti normaalipainon puolella?
En ole havainnut tällaista ilmiötä miehillä.
Omenavartaloon ei auta muu kuin treenaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut naiset näyttää naamasta erittäin lihavilta, vaikka loppujen lopuksi kehoa katsoen painoindeksi on varmasti normaalipainon puolella?
Tällaisille naisille tuntuu muodostuvan monesti myös jokin syömishäiriö. Uskovat olevansa lihavia kun naama näyttää vähän pullealta vaikka kroppa olisi laiha kuin mikä.
Hoikkanakin mulla on ollut paksuhkot käsivarret ja isohkot rinnat ja pieni maha, takapuoli melko pieni, lantio kuitenkaan ei ole kapea, vaan normaali. Nyt lihavana maha ja rinnat ovat isot, käsivarret paksut, takapuoli suhteessa pienehkö. Rinnanympärys on selkeästi isompi kuin vyötärönympärys (n. 20 cm isompi). Kasvoihin mulla ei hirveästi kerry rasvaa, ei ole kaksoisleukaa, vaikka kaula onkin paksumpi kuin hoikkana. Näin se nyt vain on, toki haluisin olla hoikempi, mutta silti en haluaisi omistaa a-mallin vartaloa. Olin hoikkana x-mallia tai kaareva h, tuntuisi oudolta omistaa iso, leveä takapuoli ja tuhdit reidet (voisi kyllä osa rasvoista kertyä mieluummin takamukseen kuin mahaan). Olen tottunut olemaan tällainen, lihavuuteen en ole täysin tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen, mutta mulla on kaksoisleuka. Joillakin nyt vaan on näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole havainnut tällaista ilmiötä miehillä.Olen normaalipainoinen, mutta mulla on kaksoisleuka. Joillakin nyt vaan on näin.
Onko kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Hoikkanakin mulla on ollut paksuhkot käsivarret ja isohkot rinnat ja pieni maha, takapuoli melko pieni, lantio kuitenkaan ei ole kapea, vaan normaali. Nyt lihavana maha ja rinnat ovat isot, käsivarret paksut, takapuoli suhteessa pienehkö. Rinnanympärys on selkeästi isompi kuin vyötärönympärys (n. 20 cm isompi). Kasvoihin mulla ei hirveästi kerry rasvaa, ei ole kaksoisleukaa, vaikka kaula onkin paksumpi kuin hoikkana. Näin se nyt vain on, toki haluisin olla hoikempi, mutta silti en haluaisi omistaa a-mallin vartaloa. Olin hoikkana x-mallia tai kaareva h, tuntuisi oudolta omistaa iso, leveä takapuoli ja tuhdit reidet (voisi kyllä osa rasvoista kertyä mieluummin takamukseen kuin mahaan). Olen tottunut olemaan tällainen, lihavuuteen en ole täysin tottunut.
Olen aina miettinyt miltä isoperseisistä naisista tuntuu fyysisesti iso perse. Näin tiukkapeppuisena miehenä perseeni on kooltaan ehkä 10% isopersenaisen perseestä.
Mulla kertyy kaikki mahaan. Laihat ja luisevat jalat, poikamainen lantio ja tissit kokoa a.
Vierailija kirjoitti:
No mulla taas on ylä- ja alaruumis eriparia, ja siihen ei laihduttaminen auta kun ruumiinrakenne vaan on sellainen. Eli kädet ja ranteet on tosi ohuet, mutta jalat ja nilkat on paksut. Ottaisin mielummin ton sun ongelman.
Sama. Nuorena oli paidat xs ja housut s, nyt paidat s ja housut m/l. Olen kyllä oppinut ihan tykkäämäänkin kropasta, mutta olen koitaanut treenata tasapainoisemmaksi, huomaa meinaan urheiluharrastuksessa että yläkropassa ei ole yhtään voimaa mutta jaloissa riittää.
Onko se nyt joku lohdutus, että on kyllä läski mutta ainakin tasaisesti joka paikasta.