Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan kyylä kiertää Koronan aikana kyttäämässä, mitä ihmiset puuhaa etätöissä

Vierailija
27.05.2020 |

Olin eilen takapihalla palaverissa ruudun välityksellä. Uskomatonta kyllä: työpaikan pahin kyylä kulki meidän takapihan ohi! Ei asu täällä päinkään, tietääkseni 4-5 km päässä. Kun huomasi minun katsovan, kääntyi nopeasti toiseen suuntaan. Tiedän hänen olevan vuosilomalla tämän viikon. Kollegani kertoi, että kun hän oli saikulla kotona, tämä täti oli joka iltapäivä kulkenut niiden ohi, tuijotellen ikkunoita. Kun kollegani oli nousemassa autoonsa, oli taas tämä työkaveri kulkenut ohi. Olivat vaihtaneet tervehdyksetkin. Kas kummaa, esimies seuraavalla viikolla muistutteli, että sairausloma on vain suositus ja töihin voi palata aiemminkin, jos vointi sallii. Tuskinpa oli sattumaa. Uskomatonta kyttäämistä!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseeta ahdistelua! Kotirauha pitäisi saada.

Vierailija
2/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en kerro kenellekään työpaikalla kotiosoitetta tai edes aluetta, millä asun. Olin aikoinaan 2000-luvun alussa töissä tehtaassa, jossa oli noita kyttääjiä. Yksi muija juoksi työnjohtajan toimistolla lavertelemassa, mitä ihmiset tekee vapaa-aikanaan. Kaikki sen tavat tiesi. Yksikin työmies joutui työnjohtajan hiillostukseen, onko tullut krapulassa töihin, koska se muija oli nähnyt kyseisen työmiehen juhlissa. Kun pitää kytätä, missä juhlitaan ja ketä siellä käy (esim. pihalla tupakalla). ja seuraavana aamuna pakkomielle juosta työnjohtajan toimistoon juoruamaan. Ainut vaan että sillä kertaa se työmies oli ollut kuskina ja selvin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en kerro kenellekään työpaikalla kotiosoitetta tai edes aluetta, millä asun. Olin aikoinaan 2000-luvun alussa töissä tehtaassa, jossa oli noita kyttääjiä. Yksi muija juoksi työnjohtajan toimistolla lavertelemassa, mitä ihmiset tekee vapaa-aikanaan. Kaikki sen tavat tiesi. Yksikin työmies joutui työnjohtajan hiillostukseen, onko tullut krapulassa töihin, koska se muija oli nähnyt kyseisen työmiehen juhlissa. Kun pitää kytätä, missä juhlitaan ja ketä siellä käy (esim. pihalla tupakalla). ja seuraavana aamuna pakkomielle juosta työnjohtajan toimistoon juoruamaan. Ainut vaan että sillä kertaa se työmies oli ollut kuskina ja selvin päin.

Olen aina ollut siinä käsityksessäsi, että töihin on pakko kertoa oma kotiosoite. Sehän on usein työsopimuksessakin?

Vierailija
4/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut siinä käsityksessäsi, että töihin on pakko kertoa oma kotiosoite. Sehän on usein työsopimuksessakin?

Kollegoille sitä ei kuitenkaan tarvitse kertoa. Kyylä tosin pystyy selvittämään osoitteen auton rekkarin perusteella, jos omistaja ei ole tajunnut kieltää osoitteen luovutusta.

Vierailija
5/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen välillä päivällä lenkillä tai lapsen kanssa pihalla, koska se virkistää ja pystyn sen jälkeen taas keskittymään. Mutta sitten teen aamulla, illalla tai viikonloppuna, eli saman verran teen töitä kuin konttorillakin, mutta vähän eri aikoihin. Oon joskus jopa sanonut pomolle, että oota soitan sulle takaisin kun saan takin päälle, jotta voin puhelun ajan kävellä ulkona.

Vierailija
6/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ei muuta tapojaan.

Mulla oli naapuri joka seisoi kerrostalon ulko-oven edessä tupakalla, ja häneltä piti pyytää että pääseekö tästä. Järkyttävä kyylä tuli toisten vuorolla muka vahingossa tasopesulaan. Kun lähdin etuovesta, tai takapihan ovesta roskia viemään, kyylä oli aina ovella. Aina. Jossain vaiheessa huomasin että ei ahdista enää. Myöhemmin kuulin että oli kuollut syöpään.

Vierailija
7/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälisin vain tuollaista ihmistä. Miettikää, että ei mitään muuta elämää. Ei kestä edes itse itseään, kun on niin paha ja ilkeä sielu.

Vierailija
8/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuohon hommaan tarvita kollegoja, kun esimies hoitaa kyttäykset. Ei tule kyllä ikkunan taakse, vaan soittaa pari kertaa etäpäivän aikana ja aloittaa "ootsä koneen ääressä, voitsä kattoo mulle yhen jutun". Jos vahingossa sanoo, että "oota hetki, meen tohon koneelle", niin narahtaa.

Ja juttu on sellainen, että hän voisi sen katsoa itsekin. Eikä hän koskaan tee tätä toimistolla. Mutta kunhan tsekkaa, että sulla on tietokone auki ja olet korkeintaan 5m etäisyydellä siitä.

Vierailija
9/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

P r o v o

Vierailija
10/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverille ei tartte kertoa osoitetta.

Vierailija
11/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tuohon hommaan tarvita kollegoja, kun esimies hoitaa kyttäykset. Ei tule kyllä ikkunan taakse, vaan soittaa pari kertaa etäpäivän aikana ja aloittaa "ootsä koneen ääressä, voitsä kattoo mulle yhen jutun". Jos vahingossa sanoo, että "oota hetki, meen tohon koneelle", niin narahtaa.

Ja juttu on sellainen, että hän voisi sen katsoa itsekin. Eikä hän koskaan tee tätä toimistolla. Mutta kunhan tsekkaa, että sulla on tietokone auki ja olet korkeintaan 5m etäisyydellä siitä.

Tästä syystä en koskaan vastaa puhelimeen. Jos on asiaa, laita meiliä.

Vierailija
12/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko kaikki jossain slummissa, jossa kuka vain voi kurkkia ikkunoista? Meillä pitää vieraan ensin ajaan 1 km verran koivukujaa ennen kuin on edes näköetäisyydellä.

Vierailija
13/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta työkavereilleen ei ole pakko kertoa.

Vierailija
14/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellottaako työntekijöiden taukoja ja vessankäyntejäkin?

Vierailija
15/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltämättä kyllä alkanut vähän epäillä että monet käyttää etätyöpäiviänsä suurilta osin asioiden hoiteluun ja ulkona oleskeluun. Sen verran paljon on ihmisiä ollut viime aikoina liikenteessä päiväsaikaan!

Vierailija
16/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko kaikki jossain slummissa, jossa kuka vain voi kurkkia ikkunoista? Meillä pitää vieraan ensin ajaan 1 km verran koivukujaa ennen kuin on edes näköetäisyydellä.

Eiköhän Suomessa suurin osa omakotilähiöistäkin ole sellaisia, että tieltä näkee suoraan pihalle.

Vierailija
17/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kaikki? Joo, keskimäärin huomattavasti enemmän suomalaisia asuu kaupungeissa kuin niin harvaan asutulla maaseudulla, jossa pitää ensin ajaa kilometri koivukujaa. Olen syntyisin maalta pikkukylästä, ja kyllä meidän talon kulmalta silloinkin kulki kylänraitti ja sielläkin oli kylän omat kyttääjät.

Vierailija
18/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on myös ”käräyttänyt” oma työkaveri aikoinaan esimiehelle. Sain suullisen varoituksen, koska en ollut työpäivän aikana siellä missä piti. Olin aloittanut työpäiväni etuajassa, että pääsen livahtamaan omille asioille keskellä päivää, mikä oli kiellettyä etätöissä. Työkaveri sattui samaan paikkaan ja oli kertonut esimiehelle.

Vierailija
19/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ei ole yhtään mitään. Minun ex-työkaverini kävi lukemassa minun salassa pidettäviä potilastietojani. Uteliaisuuttaan. Lisäksi hän oli sieltä lukemaansa tietoa levittänyt työyhteisössä tyyliin: voisikohan sillä olla migreeni, kun on niin usein poissa. Hän siis tiesi, mikä minulla on ollut ja esitti työyhteisössä, että pelkästään arvailee sairauksiani.

Vierailija
20/50 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kieltämättä kyllä alkanut vähän epäillä että monet käyttää etätyöpäiviänsä suurilta osin asioiden hoiteluun ja ulkona oleskeluun. Sen verran paljon on ihmisiä ollut viime aikoina liikenteessä päiväsaikaan!

Kuten minä. Tosin herään tekemään töitä 04 jotta voin suoraan asioida Tokion toimistomme kanssa, pidän taukoa päivällä, iltapäivällä ja illalla teen eurooppaa sekä jenkkilää.