Mitä pahaa on "kaveripanoissa" jotka jotku nuoret harrastavat?
Toisessa ketjussa toiminta tuomittaan sairaaksi, säälittäväksi eikä yhtään normaaliksi.
Otetaan hypoteettinen esimerkki: Taina ja Joonas ovat nuoria luokilaisia tai AMKK /yliopisto-opiskelijoita ja kavereita pitkän ajan takaa. He eivät ole rakastuneita eivät seurustele, tuntevat toisensa naapuruston ja hengailuporukoiden kautta.
He harrastavat kaveriseksiä, tutus ihmisen kanssa nu**iskelevat ja tyydyttävät toisiaan. Sillä tavalla kaveripohjalta, ilman romanttisia tunnelmia. Onhan se kivempaa kun toinen ihminen koskee sukuelimeen kuin itse vaikka kyseessä ei olekaan ns. rakkaus- ja tunneseksi ja yhdyntä.
Hajottavatko he sisintään ja seksuaalisuuttaan? Vääristyykö tällaisten nuorten käsitys parisuhteesta, rakkaudesta, vaadittavasti kemiasta ja omasta seksuaalisuudesta? Kun toisen sukuelimiä kopeloidaan ns. ystäväpohjalta?
Kommentit (49)
sekoitanpakkaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kertoo moraalin rappeutumisesta. Ei tee hyvää kenellekään. Luotettavassa parisuhteessa seksi on niinkuin kuuluukin olla.
heti kun joku puhuu moraalista se saa alapeukkuja. minä olen niin siveästi elä itsekään mutta totuus on se että Herra käski jotenkin näin "siveästi ja hurskaasti elämään" eiköhän taas alapeukkuja tipu.
-ps. miksei tosiasioita voi tunnustaa ihminen on ihminen mutta silti..voisi edes tunnustaa miten pitäisi elää..vai onko raamattu ja Jumala ihan outoja sanoja...
Mitä ihmeen ”tosiasioita”?
Kyse on sinun henkilökohtaisesta uskostasi, ei mistään tosiasioista.
Minulle Jumalaa ei ole olemassa muutoin kuin uskovaisten tarinoissa kiertävänä hahmona, ja Raamattua pidän aikalaisena kuvauksena Lähi-Idän ihmisten elämästä ja kulttuurista.
Toki esim. 10 käskyä on hyvä ohjenuora elämään tänäkin päivänä, ei siinä.
Olen siis lukenut Raamatun, enkä kokenut mitään yhteyttä mihinkään.
Olen hyvin henkinen ihminen ja kommunikoin paljon sellaisen kanssa mitä ei ihmissilmä näe, enkä ole koskaan saanut minkäänlaista merkkiä mistään Jumalasta.
Minulle uskonnot ovat muutenkin tasavertaisia keskenään, kristinuskolla ei ole mitään erityisasemaa.
Olen tutustunut moniin uskontoihin ja niiden suuntauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei niissä mitään pahaa ole.
Itse olen vaan huomannut, että miehet ihastuu ja alkaa elättelemään toiveita vakavammasta, joten en ole vuosiin harrastanut mitään fuckbuddyjuttuja kenenkään kanssa.
Tämä on kyllä totta.
Silti minulla rakastajat (tai FWB:t). Toimii. N50+
Jos kummallekin osapuolelle selvät sävelet, eli kyse vain seksistä kavereiden kesken, on se noiden kaverusten keskinäinen asia, enkä näe tarvetta tuomita.
Vaikka itse en moista voisi edes kuvitella. Itselläni sekä mies- että naispuolisia ystäviä, eikä tulisi mieleenkään yhdistää seksiä ja kaveruutta. Tutut kaverit tuntuu kuin veljiltä :D jotenkin näen sen niin, että seksin jälkeen ei se kaverisuhdekaan olisi enää kunnon kaverisuhde.
Ei siinä ole tietenkään mitään pahaa. Minusta seksi ilman ihastumisen tunteita on aika ikävän tuntuista, että siksi en sitä enää harrasta. Kaverin paneminen aiheuttaa myös rakastumisen tunteita monilla. Kokemukseni mukaan aina jos ottaa mieheltä suihin, se rakastuu tai ainakin luulee rakastuvansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole tietenkään mitään pahaa. Minusta seksi ilman ihastumisen tunteita on aika ikävän tuntuista, että siksi en sitä enää harrasta. Kaverin paneminen aiheuttaa myös rakastumisen tunteita monilla. Kokemukseni mukaan aina jos ottaa mieheltä suihin, se rakastuu tai ainakin luulee rakastuvansa.
Miehet rakastavat sitä kun niiltä otetaan suihin, mutta harva mies rakastuu siihen suihinottajaan suihinoton takia. Jos on oikein hyvä suihinottaja, niin saattaa kyllä rakastua siihen ihanaan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet rakastavat sitä kun niiltä otetaan suihin, mutta harva mies rakastuu siihen suihinottajaan suihinoton takia. Jos on oikein hyvä suihinottaja, niin saattaa kyllä rakastua siihen ihanaan suuhun.
Joka kerran kun olen ottanut joltain mieheltä suihin niin on ruvettu sopertelemaan että rakastaa ja haluttu alkaa seurustella. En ole eritellyt sitä että onko rakastunut sieluun vain siihen suuhun, mutta joka tapauksessa niistä miehistä saa pysyvän riesan ja entinen kaveruus muuttuu koiranpennun katseiksi ja lääppimiseksi. Sen vuoksi harrastan seksiä vain sellaisten miesten kanssa, joihin on kunnon kipinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerran kun olen ottanut joltain mieheltä suihin niin on ruvettu sopertelemaan että rakastaa ja haluttu alkaa seurustella. En ole eritellyt sitä että onko rakastunut sieluun vain siihen suuhun, mutta joka tapauksessa niistä miehistä saa pysyvän riesan ja entinen kaveruus muuttuu koiranpennun katseiksi ja lääppimiseksi. Sen vuoksi harrastan seksiä vain sellaisten miesten kanssa, joihin on kunnon kipinä.
Yhden luokkakaveripanon kanssa seksi oli aina sitä, että ensin panin häntä, hän laukesi, ja tämän jälkeen hän hoiteli mut suullaan. Tätä jatkui koko lukion ajan alkaen toiselta luokalta. Tyttö otti niin huumaavan hyvin suihin, että en ole myöhemmin vastaavaa kokenut. Rakastin nimenomaan sitä kun hän otti suihin, ja minua ei lainkaan häirinnyt, että hänellä oli noihin aikoihin muitakin kaveripanoja. Lukion lopussa kuvioon tuli poikaystäväkin, ja siihen valitettavasti loppui antoisa kaveriseksi.
Suurimpana vaarana kaveripanoissa on se, että toisella alkaa tulla tunteet peliin, ja silloin hommasta voi tulla raastavaa kummallekin osapuolelle. Mutta muuten nuorella iällä kaveripanot ovat parasta mitä nuorella voi olla. Kavereiden kanssa ei ole sellaisia suorituspaineita mitä romanttisessa suhteessa saattaa olla. Kavereille voi sanoa helpommin suoraan mitä haluaa, ja oppii sekä oman seksuaalisuutensa, että mistä vastakkainen sukupuoli nauttii. Tai vaikka samakin sukupuoli, ei sen puolen.
Kyllä tuosta tulee ongelma, jos uusi kumppani saa tietää kaverien nussiskelleen. Tuskin hyväksyy ystävyyttä sen jälkeen.
Tuo kulostaa aivan mahtavalta. Jos minulla olisi kavereita, joiden kanssa voisi mutkattomasti harrastaa seksiä, pussailla ja sylitellä, kun siltä tuntuu, en varmasti olisi koskaan ladannut Tinderiä ja alkanut etsiä itselleni parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuosta tulee ongelma, jos uusi kumppani saa tietää kaverien nussiskelleen. Tuskin hyväksyy ystävyyttä sen jälkeen.
Jos tällainen "uusi kumppani" ei hyväksy ystävyyttä, ei hänen varmaan tarvitse seurustella tämän ihmisen kanssa? Itselläni ei ainakaan ole ollut tapana antaa uusien seurustelukumppanien määritellä, kenen kanssa saan olla ystävä. Onko sinulla?
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. En ainakaan haluaisi olla tilanteessa jossa kumppani lähtisi vaikkapa iltaa viettämään ex panokamunsa kanssa. Jos alkaa kavereiden kanssa panemaan niin kannattaa varautua siihen että kaveruus ei ikinä enää ole sama asia sen jälkeen.
Helpompaa olisi löytää se panokamu jostain muualta kuin jo olemassa olevasta kaveripiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Suurimpana vaarana kaveripanoissa on se, että toisella alkaa tulla tunteet peliin, ja silloin hommasta voi tulla raastavaa kummallekin osapuolelle. Mutta muuten nuorella iällä kaveripanot ovat parasta mitä nuorella voi olla. Kavereiden kanssa ei ole sellaisia suorituspaineita mitä romanttisessa suhteessa saattaa olla. Kavereille voi sanoa helpommin suoraan mitä haluaa, ja oppii sekä oman seksuaalisuutensa, että mistä vastakkainen sukupuoli nauttii. Tai vaikka samakin sukupuoli, ei sen puolen.
Tunteethan ovat paras osa seksin harrastamista. Miksi niitä pitäisi varoa? Jos nyt tunteekin lämpimiä tunteita kuten arvostusta, halua ja rakkautta seksikumppaniaan kohtaan, sehän on ihan normaalia eikä tarkoita, että pitäisi alkaa suhteeseen kyseisen tyypin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen "uusi kumppani" ei hyväksy ystävyyttä, ei hänen varmaan tarvitse seurustella tämän ihmisen kanssa? Itselläni ei ainakaan ole ollut tapana antaa uusien seurustelukumppanien määritellä, kenen kanssa saan olla ystävä. Onko sinulla?
Miten olisi perustason kunnioitus toisen tunteita kohtaan? Lopulta valintakysymys. Itse en haluaisi kumppaniksi ihmistä, joka olisi valmis laittamaan menneet nykyisen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tämä on? Kyllä niistä tunteista voi nauttia ihan siinä missä fyysistä tuntemuksistakin. Ei niiden kokeminen tarkoita, että pitäisi alkaa seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi perustason kunnioitus toisen tunteita kohtaan? Lopulta valintakysymys. Itse en haluaisi kumppaniksi ihmistä, joka olisi valmis laittamaan menneet nykyisen edelle.
Itse en haluaisi kumppanikseni ihmistä, joka yrittäisi rajoittaa, kenen kanssa voin olla ystävä, tai joka paheksuisi sitä, että olen harrastanut seksiä kavereideni kanssa. Ihmisen täytyy kyllä olla aivan tavattoman epätoivoinen ja tarvitseva, jos alkaa etääntyä kavereistaan jonkin kuukauden vanhan suhteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. En ainakaan haluaisi olla tilanteessa jossa kumppani lähtisi vaikkapa iltaa viettämään ex panokamunsa kanssa. Jos alkaa kavereiden kanssa panemaan niin kannattaa varautua siihen että kaveruus ei ikinä enää ole sama asia sen jälkeen.
Helpompaa olisi löytää se panokamu jostain muualta kuin jo olemassa olevasta kaveripiiristä.
Olen samoilla linjoilla. Mulla oli fwb suhde yhteen tuttuun muutama vuosi sitten, eikä siis oltu samassa ydinkaveripiirissä vaikka tunnettiinkin entuudestaan. Suhde kesti vaan alle 4kk ja sitten aloin seurustelemaan nykyiseni kanssa. En ole kuitenkaan sittemmin halunnut pahemmin nähdä tätä mun fuckbuddya (esim bileissä joihin molemmat kutsuttu) vaikka ihan hyvissä tunnelmissa päätimmekin suhteen. Jotenkin ajatus ei vaan ole tuntunut mukavalta (eikä myöskään nyksän puolelta). Valitettavasti tästä syystä meni välit kummankin yhteiseen kaveriin mutta se onkin sitten toinen juttu..
Minusta olisi ihanaa, jos kavereiden kesken voisi vapaasti halailla, pussailla ja harrastaa seksiäkin. Minusta seksi on mutkatonta ja kivaa puuhaa, josta tulee hyvä olo ja joka lähentää ihmisiä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana, mutta on varsin luonnollista, että tieto seksistä herättää mustasukkaisuutta. Eikö muka sinua yhtään epäilyttäisi, kun sinun kumppanisi lähtisi entisen seksikaverinsa kanssa baariin? Jos seksi kuuluu siihen ystävyyteen, niin mistä tietää, ettei se enää jatku?
sama jatkuu avioliitossa ja perheelämässä,joo ei mitään pahaa ole, erot, suhteet kaatuu. lapset voi huonosti. huostaanotot. nämähän on juuri aikuisten typeryyksistä