Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa on "kaveripanoissa" jotka jotku nuoret harrastavat?

Vierailija
27.05.2020 |

Toisessa ketjussa toiminta tuomittaan sairaaksi, säälittäväksi eikä yhtään normaaliksi.

Otetaan hypoteettinen esimerkki: Taina ja Joonas ovat nuoria luokilaisia tai AMKK /yliopisto-opiskelijoita ja kavereita pitkän ajan takaa. He eivät ole rakastuneita eivät seurustele, tuntevat toisensa naapuruston ja hengailuporukoiden kautta.
He harrastavat kaveriseksiä, tutus ihmisen kanssa nu**iskelevat ja tyydyttävät toisiaan. Sillä tavalla kaveripohjalta, ilman romanttisia tunnelmia. Onhan se kivempaa kun toinen ihminen koskee sukuelimeen kuin itse vaikka kyseessä ei olekaan ns. rakkaus- ja tunneseksi ja yhdyntä.

Hajottavatko he sisintään ja seksuaalisuuttaan? Vääristyykö tällaisten nuorten käsitys parisuhteesta, rakkaudesta, vaadittavasti kemiasta ja omasta seksuaalisuudesta? Kun toisen sukuelimiä kopeloidaan ns. ystäväpohjalta?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta tulee ongelma, jos uusi kumppani saa tietää kaverien nussiskelleen. Tuskin hyväksyy ystävyyttä sen jälkeen.

Jos tällainen "uusi kumppani" ei hyväksy ystävyyttä, ei hänen varmaan tarvitse seurustella tämän ihmisen kanssa? Itselläni ei ainakaan ole ollut tapana antaa uusien seurustelukumppanien määritellä, kenen kanssa saan olla ystävä. Onko sinulla?

Ei ole tapana, mutta on varsin luonnollista, että tieto seksistä herättää mustasukkaisuutta. Eikö muka sinua yhtään epäilyttäisi, kun sinun kumppanisi lähtisi entisen seksikaverinsa kanssa baariin? Jos seksi kuuluu siihen ystävyyteen, niin mistä tietää, ettei se enää jatku? 

Minä olen se hyväuskoinen tollo joka ajatteli ettei se enää kuuluis.

Vierailija
42/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuosta tulee ongelma, jos uusi kumppani saa tietää kaverien nussiskelleen. Tuskin hyväksyy ystävyyttä sen jälkeen.

Jos tällainen "uusi kumppani" ei hyväksy ystävyyttä, ei hänen varmaan tarvitse seurustella tämän ihmisen kanssa? Itselläni ei ainakaan ole ollut tapana antaa uusien seurustelukumppanien määritellä, kenen kanssa saan olla ystävä. Onko sinulla?

Ei ole tapana, mutta on varsin luonnollista, että tieto seksistä herättää mustasukkaisuutta. Eikö muka sinua yhtään epäilyttäisi, kun sinun kumppanisi lähtisi entisen seksikaverinsa kanssa baariin? Jos seksi kuuluu siihen ystävyyteen, niin mistä tietää, ettei se enää jatku? 

En juurikaan koe mustasukkaisuuden tunteita, ja jos en pystyisi luottamaan kumppaniini, en seurustelisi hänen kanssaan. Ei ketään voi kuitenkaan estää harrastamasta seksiä muiden kanssa vastoin yhteistä sopimusta, jos hän on niin päättänyt tehdä, joten mitä siitä turhaan vainoharhailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihanaa, jos kavereiden kesken voisi vapaasti halailla, pussailla ja harrastaa seksiäkin. Minusta seksi on mutkatonta ja kivaa puuhaa, josta tulee hyvä olo ja joka lähentää ihmisiä keskenään.

Täsmälleen samaa mieltä.

Vierailija
44/49 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on yksinkertaista. Jos tiedät, että pääsi kestää tällaisen niin anna mennä, jos ei niin jätä väliin. Mutta jotta näistä kaveruuden jatkuessa ei tulisi ristiriitoja esim. Tulevien kumppanien kanssa, niin pidä asiat omana tietonasi.

Aikuisena on tullut pantua lähinnä muutaman läheisen työkaverin kanssa. Olen huomannut, että päällikkötasolla homma toimii, koska nämä ihmiset ovat yleensä tehneet urallaan kovia päätöksiä ja sitä myöten osaavat toimia rationaalisesti. Tunnekylmää taatusti, mutta niin pirun toimivaa.

Vierailija
45/49 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen syvällä rintaäänellä: parisuhde ei tykkää, jos nämä ovat kavereita vielä jälkeenpäin.

Vierailija
46/49 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin fwb kuin yhden illan ihmeitä joista ei jää muuta näin naisen näkökulmasta kuin likaiset lakanat. Itsellä on ollut sinkkuaikoina fwb-suhteita 6 kpl eri aikaan, joista 4 loppui muutamassa kuukaudessa milloin mistäkin syystä ja 2 toimi mahtavasti. Toinen kesti 4v ja loppui kun toinen muutti työn perässä ulkomaille ja toinen 2v kestänyt päättyi kun aloin seurustella vakavasti.

Suhteet ovat olleet aina parisuhteiden aikana täysin tauolla joitain onnitteluja ja toivotuksia lukuun ottamatta ja viriää uudestaan jos molemmilla elämäntilanne sallii.

Sääntöinä on ettei ihastua saa, ehkäisystä ei lipsuta ja julkisilla paikoilla käyttäydytään kuten kaverit käyttäytyy, eli muille ei kerrota järjestelystä. Parasta noissa on kielletyn hedelmän maku kun kukaan ei osaa epäillä mitään, joka sitten palkitaan ruhtinaallisesti ku päästään vihdoin kahden kesken. ;)

Vierailija
47/49 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi perustason kunnioitus toisen tunteita kohtaan? Lopulta valintakysymys. Itse en haluaisi kumppaniksi ihmistä, joka olisi valmis laittamaan menneet nykyisen edelle.

Itse en haluaisi kumppanikseni ihmistä, joka yrittäisi rajoittaa, kenen kanssa voin olla ystävä, tai joka paheksuisi sitä, että olen harrastanut seksiä kavereideni kanssa. Ihmisen täytyy kyllä olla aivan tavattoman epätoivoinen ja tarvitseva, jos alkaa etääntyä kavereistaan jonkin kuukauden vanhan suhteen vuoksi.

Eiköhän tässä tilanne vaikuta myös. Mun miehellä oli FWB ennen kuin tavattiin. Pienet piirit, tunsin naisen. Mies jatkoi kaveripanoja vaikka me jo tapailtiin, sanansa mukaan lopetti kun alettiin virallisesti seurustelemaan. Tekeekö tämä musta nyt "tarvitsevan" ja "tavattoman epätoivoisen" jos mun mielestä miehen ei tartte tätä ex-panoaan enää tapailla kun meillä on vakava seurustelusuhde?

Vierailija
48/49 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä tilanne vaikuta myös. Mun miehellä oli FWB ennen kuin tavattiin. Pienet piirit, tunsin naisen. Mies jatkoi kaveripanoja vaikka me jo tapailtiin, sanansa mukaan lopetti kun alettiin virallisesti seurustelemaan. Tekeekö tämä musta nyt "tarvitsevan" ja "tavattoman epätoivoisen" jos mun mielestä miehen ei tartte tätä ex-panoaan enää tapailla kun meillä on vakava seurustelusuhde?

Omakin tyttöystävä halusi säästää ja syödä kakun. Ja auttaa kaveria, kurjaahan se on tietysti jos ei saa pusseja tyhjentää. Logiikka oli siis että jos minä en sitä tiedä niin tuskin tuo haittaakaan jos auttaa kaveria purkamaan paineita. Kun " ei se mistään baareista kuitenkaan seuraa saa"

Vierailija
49/49 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi perustason kunnioitus toisen tunteita kohtaan? Lopulta valintakysymys. Itse en haluaisi kumppaniksi ihmistä, joka olisi valmis laittamaan menneet nykyisen edelle.

Itse en haluaisi kumppanikseni ihmistä, joka yrittäisi rajoittaa, kenen kanssa voin olla ystävä, tai joka paheksuisi sitä, että olen harrastanut seksiä kavereideni kanssa. Ihmisen täytyy kyllä olla aivan tavattoman epätoivoinen ja tarvitseva, jos alkaa etääntyä kavereistaan jonkin kuukauden vanhan suhteen vuoksi.

Kunhan annat miehesi itse päättää, jatkaako hän tämän kaverinsa tapaamista vai ei, kunnioitat hänen päätöstään, ja teet sen perusteella omat johtopäätöksesi, et ole tarvitseva. Jos alat marisemalla tai syyllistämällä saada hänet unohtamaan tuo kaverisuhde, olet tarvitseva.

Tämä ei ole minusta mitenkään monimutkainen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi