Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen tietokonenurkka sotkee sisustus-flown :(

Vierailija
27.05.2020 |

Onko muilla ongelmaa? Olen koittanut sisustaa kodistamme harmonista vaaleaa, modernia. Mutta yksi eye-sore on miehen tietokonenurkka. Iso musta laatikko pöydän alla, musta ruma näyttö. Lapsen turvaistuimelta näyttävä räikeä "pelituoli"..

Onko vinkkejä miten tuosta saisi flowhun sopivan? Olen ehdottanut että tietokoneen voisi esim. maalata tai koristella, mutta vastaus on aina "ei".

Kommentit (919)

Vierailija
81/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kommentteja, onko tää vinkki tullut jo, mutta meillä ongelma ratkesi niin että ostettiin ikeasta hemnes -kirjoituslipasto. :D näytön saa siis piiloon sinne sisään ja kaappiin mahtuu kyllä kone kun siirreltävät hyllyt. Kaikki luukut vaan auki kun mies pelaa ja sitten koko helap** piiloon kun ei käytetä. :D näytön koko on rajallinen kyllä ja tuoliksi joku normaali hieno.

Vierailija
82/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä miestäsi vaihtamaan Applen laitteisiin. Ne on design tuotteita.

Halvemmaksi tulee vaihtaa se sopivanväriseksi maalattuun puupölkkyyn. Ja ihan yhtä hyödyllinenkin tuollainen puupölkky on kuin joku omppukone. Okei, korjaus, hyödyllisempi, puupölkky ei spontaanisti kuumene ja toisaalta sen päällä voi vaikka istua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle?

Vierailija
84/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kommentteja, onko tää vinkki tullut jo, mutta meillä ongelma ratkesi niin että ostettiin ikeasta hemnes -kirjoituslipasto. :D näytön saa siis piiloon sinne sisään ja kaappiin mahtuu kyllä kone kun siirreltävät hyllyt. Kaikki luukut vaan auki kun mies pelaa ja sitten koko helap** piiloon kun ei käytetä. :D näytön koko on rajallinen kyllä ja tuoliksi joku normaali hieno.

Saako mieskin tuunata sinun meikki- ja muut voidepurnukkasi pois kylppärin feng-shuita häiritsemästä vaikka kellarikomeroon?

Vierailija
85/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä tasa-arvoa että nainen päättää koko kämpän sisustuksen, mutta mies ei saa päättää edes yhdestä tietokonenurkkauksesta.

Vierailija
86/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama ongelma, vaikka ei minua kyllä sen itse koneen ulkonäkö voisi vähempää kiinnostaa, elektroniikka nyt on yleensä aina rumaa. Sen sijaan tuo kirsikanvärisen, aina sotkuisen tietokonepöydän ja ikivanhan perseenhajuisen pelituolin haluaisin saada pois silmistäni. Valitettavasti rahaa uusiin ei ole, ja lisäksi samalla tavalla mies joutuu katsomaan omaa kaikkialle leviävää "työpistettäni", jossa on läppärini lisäksi epämääräinen kasa opiskeluun liittyviä kirjoja ja papereita sekä taidetarvikkeita. Ihanteellisessa tilanteessa molemmilla olisi omat huoneensa, jolloin mies saisi pelat rauhassa ja minä saisin levitellä taidetarvikkeitani miten tahdon ja työskennellä rauhassa. Meillä ei nyt kuitenkaan ole varaa kuin kaksioon, niin tällä mennään ainakin toistaiseksi. Onneksi kumpanakaan ei sekaisuus ihan hirveästi häiritse.

Vierailija
87/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako mieskin tuunata sinun meikki- ja muut voidepurnukkasi pois kylppärin feng-shuita häiritsemästä vaikka kellarikomeroon?

Ei minun miestä ole haitannut purnukat järjestyksessä kaapissa ja hyvin hänenkin tavarat sinne kaappiin mahtuu. Miksi veisin omani kellariin?

Vierailija
88/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet pelaa ja teini-ikäisen tasolle jääneet. En tunne yhtään normaalia aikuista miestä, joka pelaisi. Kaikki ovat jotenkin outoja, vähän lapsekkaita.

Vierailija
89/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota miehellesi, että rakentaa uuden koneen ja katselkaa yhdessä sisustukseen sopivia koteloita. Minulla on valkoinen ja yksinkertainen kotelo, valkomusta näppäimistö, valkoinen ruokapöytä tietokonepöytänä, valkoiset kaiuttimet ja valkoinen siisti työtuoli. Vinkkinä myös jos tietokone on lattialla, sen voi laittaa pienen ikean kenkätelineen päälle. Sen alta on helpompi siivota koneen alta. Kannattaa myös kiinnittää huomiota johtojen siistiksi laittamiseen, niin ilme piristyy jo sillä ettei johdot ole roikkumassa keräämässä pölyä.

Minulla on mieheni kanssa myös ongelmana, että hänen pelinurkkauksensa ei kestä katseita. Hirveän iso musta työpöytä ja pelituoli, joka on aivan riekaleina. Mies ei vain halua hankkia väliaikaista halvempaa työtuolia joka kumminkin olisi ehjä, ennen kuin saa rahat johonkin 300€ pelituoliin vaikkei hänellä sellaisia rahoja edes olisi tuhlattavaksi tuoliin. Onneksi asumme kolmiossa ja ylimääräinen huone on miehen pelihuoneena.

Sinäkö sitten maksat nuo uudet hankinnat, esim pelkkä mekaaninen näppis on helposti vähintään toista sataa?

Paskat ole, minun mekaaninen thermaltaken näppäimistöni oli n. 60€.

Mutta ainakin meillä on miehellä jo muutenkin tarkoituksena uusia tietokoneensa tämän vuoden puolella ja on ruvennut säästämään siihen rahaa.

Ja jos komponentit ovat "rumassa" koneessa vielä uudet, niin voihan sen pelkän kopankin ostaa ja kasata vanhoilla komponenteilla. Siistit kopat ilman mitään härpäkkeitä ja valoja maksaa 50€-100€ ja siistimmät työpöydätkään ei ole mitään kalliita ja jyskistä valkoinen tekonahkainen työtuoli ei ole myöskään erityisen kallis.

"Helposti toista sataa" ei tarkoita etteikö halvempiakin olisi. Useat vaan ovat rutkasti kalliimpia. Jos miehellä on vaikka nyt se 150e maksava näppis niin tuskin kelpuuttaisin vaimon ostamaa 60e näppistä vain jotta se olisi oikean värinen. En minä ainakaan.

Vierailija
90/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnet pelaa ja teini-ikäisen tasolle jääneet. En tunne yhtään normaalia aikuista miestä, joka pelaisi. Kaikki ovat jotenkin outoja, vähän lapsekkaita.

Tai ehkä et vaan tiedä että harrastavat pelaamista koska ovat normaaleja eivätkä sovi sinun pelinörtti-stereotypiaasi.

Vierailija
91/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen, montakin. Oma on tosiaan 43. Ja nyt, kun lapsi on maailmalla, ei enää tarvitse olla niin kauhean aikuinen ja on aikaa harrastaa. Sateiden mentyä lähdetään kalaan.

Vierailija
92/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pitäisin mun 52-vuotiasta miestä ihan normaalina, vastuullisena aikuisena. Tässä kohtaa elämää alkaa palkkakin olla jo kohdillaan (10k€/kk) ja varallisuuttakin kertynyt, joten tuollaiset sisustushommat ja uudet osat tietokoneeseen hoituu ilman hammasten kiristelyä. Nuo sisustusongelmat koskevat enemmän nuoria, jotka asuvat ahtaasti ja joilla ei ole varaa shoppailla Vepsäläisellä ja Ergoforumissa.

Vierailija
93/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas näitä suomalaisten ongelmia.

Vierailija
94/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota miehellesi, että rakentaa uuden koneen ja katselkaa yhdessä sisustukseen sopivia koteloita. Minulla on valkoinen ja yksinkertainen kotelo, valkomusta näppäimistö, valkoinen ruokapöytä tietokonepöytänä, valkoiset kaiuttimet ja valkoinen siisti työtuoli. Vinkkinä myös jos tietokone on lattialla, sen voi laittaa pienen ikean kenkätelineen päälle. Sen alta on helpompi siivota koneen alta. Kannattaa myös kiinnittää huomiota johtojen siistiksi laittamiseen, niin ilme piristyy jo sillä ettei johdot ole roikkumassa keräämässä pölyä.

Minulla on mieheni kanssa myös ongelmana, että hänen pelinurkkauksensa ei kestä katseita. Hirveän iso musta työpöytä ja pelituoli, joka on aivan riekaleina. Mies ei vain halua hankkia väliaikaista halvempaa työtuolia joka kumminkin olisi ehjä, ennen kuin saa rahat johonkin 300€ pelituoliin vaikkei hänellä sellaisia rahoja edes olisi tuhlattavaksi tuoliin. Onneksi asumme kolmiossa ja ylimääräinen huone on miehen pelihuoneena.

Sinäkö sitten maksat nuo uudet hankinnat, esim pelkkä mekaaninen näppis on helposti vähintään toista sataa?

Paskat ole, minun mekaaninen thermaltaken näppäimistöni oli n. 60€.

Mutta ainakin meillä on miehellä jo muutenkin tarkoituksena uusia tietokoneensa tämän vuoden puolella ja on ruvennut säästämään siihen rahaa.

Ja jos komponentit ovat "rumassa" koneessa vielä uudet, niin voihan sen pelkän kopankin ostaa ja kasata vanhoilla komponenteilla. Siistit kopat ilman mitään härpäkkeitä ja valoja maksaa 50€-100€ ja siistimmät työpöydätkään ei ole mitään kalliita ja jyskistä valkoinen tekonahkainen työtuoli ei ole myöskään erityisen kallis.

"Helposti toista sataa" ei tarkoita etteikö halvempiakin olisi. Useat vaan ovat rutkasti kalliimpia. Jos miehellä on vaikka nyt se 150e maksava näppis niin tuskin kelpuuttaisin vaimon ostamaa 60e näppistä vain jotta se olisi oikean värinen. En minä ainakaan.

Voihan mekaaniseen vaihtaa itse ne painikleet vaikka cherry switcheihin niin ei ulkonäöllä ole väliä suorituskykyyn

Vierailija
95/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se on olohuoneessa? Jos ei muka muualle mahdu niin sitte kynnyksen yli. Yksinkertasta.

Vierailija
96/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä tuoliin lappu: "Live, love, laugh".

Vierailija
97/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkone kierrätykseen/SER:iin ja Macbook pro tilalle.

Olen ehdottanut mutta ei pyöri kuulemma pelit samalla lailla.

AP

No ei pyörikkään. Ei pyöri nimittäin ollenkaan. Miehes tekis oikein kun hommais oman asunnon jossa saa olla rauhassa sun feng shuiltas. Jos ihminen pelaa, sillä on oltava siihen oikeat vehkeet. Nalkuttava eukko ei kuulu niihin laitteisiin.

Vierailija
98/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehelle oma huone. Mieluiten sellainen, jonka ovessa on lukko.

Vierailija
99/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne "pelituolit" on kyllä helvetin rumia ja noloja. Jotain sporttisia logoja ja muuta roskaa kun pelaajat uskottelee harrastavansa e-urheilua. XD

Itsellä ainakin kipeytyy selkä normi työtuolissa. Pelituoli taas tukee joka paikasta.

Kas kun ei toimistotyöntekijöillä kipeydy. Niitä löytyy selälle sopivia mukavia tuoleja muitakin kuin niitä oksennuksen näköisiä "pelituoleja".

Vierailija
100/919 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap ei tule ikinä olemaan tyytyväinen sisutukseensa. Aina tulee jotain, joka rikkoo flown ja viimeistään sitten, kun sisutus on "täydellinen" se onkin pois muodista ja pitää suunnitella uudestaan alusta asti kaikki vanha ensin hävittäen.