Käytättekö mekkojen kanssa sukkahousuja kesällä?
Kommentit (30)
Joo, käytän, vielä todella paksuja sellaisia, koska siirtolapuutarhamökki & punkit ja mulla on myös vitiligo.
En missään nimessä. Odotan aina koko muun synkän vuoden, että tulisi jo kesä, ettei tarvitse sukkahousuja. Vihaan niitä, kun taas mekkoja ja hameita rakastan. En varmasti laita sukkiksia jalkaani ennen syyskuuta.
Vierailija kirjoitti:
Luin että menkkojen. Pitäisiköhän mennä nukkumaan.
Mä luen joka kerta väärin😂 Mutta joo käytän sukkiksia. Jotenkin selkäytimeen iskostettu, että mekon kanssa kuuluu sukkikset. Tosin mekkoilen lähinnä juhlissa joten etikettiin kai ne kuuluneekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos musta mekko niin minkä väiset sukkikset? Mustat vai ruskeat? Monen denin?
Entä jos tennarit, voiko niiden kanssa pitää?
Kesällä käytetään ihonvärisiä sukkahousuja, EI koskaan mustia (paitsi korkeintaan hautajaisissa). Mustia käytetään syyskuusta huhtikuuhun.
Nyt tietysti kaikki tyylitiedottomat av-mammat syöksyvät alapeukuttamaan tätä ohjetta, mutta ennen sitä kannattaa kiinnittää huomiota siihen miten oikeasti tyylikkäät ihmiset pukeutuvat, eli esim- ranskalaiset ja italialialaiset. Italiaissa ihmiset katsovat kieroon, ja saattavat jopa kommentoida, jos päällä on vuodenaikaan nähden väärän väriset sukkikset. Tämä on osunut omallekin kohdalleni, nyt tiedän paremmin.
Käytän stay uppeja tai polvenylisukkia lyhyiden mekkojen tai hameiden kera. Mies varsinkin tykkää, kun laitan polvenylisukat jalkaan ja miksikäs en laittaisi 😉
Hameen kanssa sukkahousut. Tänä iltana farkkuhame ja mustat sukkahousut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos musta mekko niin minkä väiset sukkikset? Mustat vai ruskeat? Monen denin?
Entä jos tennarit, voiko niiden kanssa pitää?
Kesällä käytetään ihonvärisiä sukkahousuja, EI koskaan mustia (paitsi korkeintaan hautajaisissa). Mustia käytetään syyskuusta huhtikuuhun.
Nyt tietysti kaikki tyylitiedottomat av-mammat syöksyvät alapeukuttamaan tätä ohjetta, mutta ennen sitä kannattaa kiinnittää huomiota siihen miten oikeasti tyylikkäät ihmiset pukeutuvat, eli esim- ranskalaiset ja italialialaiset. Italiaissa ihmiset katsovat kieroon, ja saattavat jopa kommentoida, jos päällä on vuodenaikaan nähden väärän väriset sukkikset. Tämä on osunut omallekin kohdalleni, nyt tiedän paremmin.
Kyllä minä olen kuullut myös suomalaisista, jotka ottavat asiakseen kommentoida toisten ihmisten sukkahousujen väriä.
Oikeasti hyväkäytöksiset ihmiset pitävät tuollaiset mölyt mahassaan, maasta riippumatta.
Helteellä en käytä, mutta vähän viileämmällä säällä voi olla ohuet sukkahousut hameen tai mekon kanssa. Jos kesäinen värikäs mekko, niin sukkikset ihon väriset tai hieman vaaleammat.
Mustat sukkikset sopii yleensä yhteen mustan hameen kanssa, mutta joskus myös ihan valkoisen juhlamekon kanssa. Itselläni oli esim. isoisäni hautajaisissa koko valkoinen juhlamekko jonka kanssa mustat sukkahousut ja korkokengät. Olin silloin tosin vasta 18 v., joten minulta ei ikäni takia edellytetty koko mustaa asua, niinkuin vanhemmilta hautajaisvierailta.
Asialliseen pukeutumiseen hameen kanssa kuuluu yleensä sukkahousut ja korkokengät, joskin vapaallahan kukin voi soveltaa ties mitä tennari-kesämekko-yhdistelmiä sukilla tai ilman.
En, ihan sama miltä näyttää. Juhliin ehkä, jos on pakko eli jotkut viralliset juhlat. Perhejuhliin oma perheen parissa jonkun kotona tai puutarhassa en laita.