Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies käy joka päivä ulkona lounaalla

Vierailija
26.05.2020 |

Siis johonkin on pakko päästä purkamaan, mitä voin enää tehdä? Tilanne on siis se, että käymme molemmat töissä. Olemme molemmat ulosotossa eli rahaa ei juurikaan ylimääräistä ole. Teen itselleni sekä miehelle eväät töihin. Mies ei suostu syömään minun tekemiä eväitä koska muutkin hänen työkaverit käyvät lounaalla joka päivä. Näinollen mies käyttää joka päivä 10-15e lounaaseensa rahaa, viikkotasolla summa nousee siis 50-75 euroon, kuukausitasolla 200-300e menee pelkästään miehen lounaisiin.

Hän on lukuisia kertoja luvannut, ettei käy enää lounailla mutta kappas kummaa kun tiliotteesta selviää että joka päivä näkyy veloituksia subwayhyn jne. Miehellä on peliongelma, jonka takia hänen palkkansa on jouduttu ohjaamaan minun tilille. Hänellä on aiemminkin ollut impulsiivista rahankäyttöä (ei välitä vaikka olisi laskutmaksamatta ja palkkapäivään 3 viikkoa, ei ymmärrä että ruoka maksaa jne.)

Alan olla jo niin turhautunut etten tiedä mitä tehdä. Tekisi mieli itkeä ja raivota, miten voi olla aikuinen ihminen noin ITSEKÄS? Täytyykö 30-vuotiaalta ihmiseltä ottaa kortti pois vai mitä tässä enää voi tehdä. Ei meillä ole varaa maksaa hänen lounaista 200 euroa kuukaudessa ja kaikenlisäksi se on todella epäreilua minua kohtaan. Tienataan about saman verran jos joku sitä ihmettelee.

Haluaisin olla puoliso, en joka rusahdusta kontrolloiva äiti.

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ap olisi tarvinut enää puhua miehen kanssa. Tottakai hän yrittää saada sinut epävarmaksi haukkumalla sinua. kun olet tarpeeksi heikko, niin et uskalla lähteä, ja kuka silloin kustantaa miehelle asumisen, ruoat, bensat, huvit... laittaa ruoat... Siivoaa ja ostaa siivousaineet...

Vierailija
142/145 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille soitettu torstaina ja oksennettu koko 4.5 vuotta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Hän auttaa minut pois mistä olen enemmän kuin kiitollinen. Ensi viikosta pitäisi selvitä yhden kiinnostavan asunnon kohtalo. Tunteet heittelee ihan laidasta laitaan edelleen ja on ihan älyttömän raskasta. Olen jo hieman siivoillut ja tehnyt pieniä järjestelyjä muuton eteen. Muutamille ystäville puhuttu myös ja saatu älyttömästi tukea. Elämä voittaa vielä.

Suosittelen lukemaan kirjan sinä selviät kyllä - kaikille eroa miettiville / samanlaista kamppailua käyville tai jos on jo ero takana ja kaipaa näkökulmia asiaan. Sain teoksesta paljon lohtua. Raportoin taas tänne kun jotain käänteitä tapahtuu, tästäkin tullut yllättävän tärkeä kanava. Toivottavasti joku saa tästä apua omaan kamppailuunsa tai muuten vain on kiinnostunut miten minun tässä taistelussa käy! Olen miettinyt että olisi kiinnostavaa melkein koota jonkinlainen teos henkisestä väkivallasta ja siitä selviämisestä...

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidille soitettu torstaina ja oksennettu koko 4.5 vuotta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Hän auttaa minut pois mistä olen enemmän kuin kiitollinen. Ensi viikosta pitäisi selvitä yhden kiinnostavan asunnon kohtalo. Tunteet heittelee ihan laidasta laitaan edelleen ja on ihan älyttömän raskasta. Olen jo hieman siivoillut ja tehnyt pieniä järjestelyjä muuton eteen. Muutamille ystäville puhuttu myös ja saatu älyttömästi tukea. Elämä voittaa vielä.

Suosittelen lukemaan kirjan sinä selviät kyllä - kaikille eroa miettiville / samanlaista kamppailua käyville tai jos on jo ero takana ja kaipaa näkökulmia asiaan. Sain teoksesta paljon lohtua. Raportoin taas tänne kun jotain käänteitä tapahtuu, tästäkin tullut yllättävän tärkeä kanava. Toivottavasti joku saa tästä apua omaan kamppailuunsa tai muuten vain on kiinnostunut miten minun tässä taistelussa käy! Olen miettinyt että olisi kiinnostavaa melkein koota jonkinlainen teos henkisestä väkivallasta ja siitä selviämisestä...

-AP

Hyvä hyvä!

Vierailija
144/145 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein unohdin tulla tänne kirjoittamaan lopputuleman! Viikonloppuna muutin uuteen kotiini ja tänään lähdin ensimmäistä kertaa töihin uudesta osoitteesta. Olo on ihan uskomaton ja varmaan en vielä ihan täysin käsitä tätä todeksi. Veikkaan, että jonkinlainen romahdus on edessä, kunhan tämä iskee tajuntaan mutta en jaksa murehtia asiaa nyt kun vielä hyvälle tuntuu (tosin en tiedä onko tunteiden "siirtokaan" kovin hyvä idea). Miehen kanssa ollaan hyvissä väleissä, ollaan käyty tätä juttua läpi ja ei hän edelleenkään oikein itsessään mitään vikaa näe mutta onneksi se ei ole enää minun ongelmani. Ystävinä voin hänen kanssaan jatkaa vaikka veikkaan, että sekin tulee tämän alun irrottautumisen jälkeen hiipumaan kun molemmat tottuu olemaan yksin. 

Kaikille, jotka käy samanlaista taloudellista väkivaltaa läpi: Lähtekää. Apua tulee kyllä lähipiiristä ja muualta kun vain uskallatte pyytää. Kaikki asiat järjestyy, vaikka pelottaakin ja tuntuu alkuun että ei. Kun uskaltaa pitää itsestään huolta ja omia puoliaan, se avaa paljon uusia ovia ja mahdollisuuksia elämässä. Kenenkään ei tarvitse tuhlata ainutlaatuista elämää toisen orjana tai pahan olon purkukuppina. Ihanaa kesän jatkoa jokaikiselle, ketjua seuranneille ja myöhemmin tänne eksyville. Ette ole yksin. 

- AP

Vierailija
145/145 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on kulunut. Miten sulla menee nyt?