Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaadan omenapuun. Kuinka kauan puun olttamisene menee aikaa.

26.05.2020 |

Kärsin fyysisestä pahoinvoinnista kun omenapuun harvat kukat haisee pitkälle ja niissä pörräävien pölyttäjien pörinä kuuluu vielä kauemmaksi joten ainut vaihtoehto on kaataa puu.
Ilmeisesti omenapuu palaa huonosti joten kauan tuollaisen satavuotiaan puun polttamiseen menee aikaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko omenapuun kukat jollekin?

Vierailija
22/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan raivoaa. On raivonnut milloin mistäkin vuosia.

Turha vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada päälle kanisterillinen bensiiniä ja tuikkaa tuleen, niin kuivuu saman tien. Et joudu odottamaan vuotta klapien kuivumista.

Vierailija
24/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella paska roolihahmo, ap. Tee parempi.

Ei auta, ne on kaikki samanlaisia.

Vierailija
25/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käväisin tuossa parisen kuukautta sitten Tongassa ennen tätä korona hässäkkää. Tonga oli miellyttävin kokemus kaikista maista, joissa olen käynyt. Thaimaa on seuraavana suunnitelmissa.  Botswanassakin olen käynyt. Se oli likainen paikka. Matkustuskohteistani hyvä kakkonen oli Ruanda. Ruandassa minä sain kaikesta alennusta. Lennotkin olivat uskomattoman edulliset. Sain alennusta jopa myyjän mukaan 10 000 euroa  maksavasta (ruandan frangeista muunnettuna) viinikarahvista. Sain sen vain kymmenellä eurolla. Uskoisin että Thaimaassa olisi samanlainen meininki. Olen myös tutustunut Meksikon kulttuuriin ja elämäntapaan. Onhan sekin mielenkiintoinen, mutta Burundin kulttuurin rinnalla se ei oli mitään.  ( Menkä btw seuraamaan Andrés Manuel López Obradorin yt kanava ( Hän on Meksikon presidentti) ) Vanuatussa en viihtynyt alkuunsakkaan. Siellä taksini kuljetti minut täysin väärään paikkaan ja veloitti minua siitä 50 000 Vanuatun Vatua (noin 382 euroa euroiksi muunnettuna.

Vierailija
26/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösilö

Vierailija
27/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on parempi lämpöarvo kuin koivulla, ellet tee polttopuuksi itse, niin anna naapurille. Nyt on niin kuivaakin, ettei mihinkään pellolle kokkoja kasata.

Höylällä kannattaa myös tehdä lastua ja käyttää savustamiseen.

Vierailija
28/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenapuusta saa vahvan hyönteishotellin tai lintupöntön.

29/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiseeko omenapuun kukat jollekin?

Haisee aivan kammottavalle ainakin tässä puussa. 

En pysty sanomaan että haiseeko nuo Hankkialta, Kodin terrasta jne saatavien omenapuiden kukat jollekkin en ole niitä haistellut. 

30/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on parempi lämpöarvo kuin koivulla, ellet tee polttopuuksi itse, niin anna naapurille. Nyt on niin kuivaakin, ettei mihinkään pellolle kokkoja kasata.

Höylällä kannattaa myös tehdä lastua ja käyttää savustamiseen.

En anna naapurille mitään kun ei se tuosta mitään maksakkaan. Meillä ei savusteta mitään. Mies, isänsä ja veljensä saa pahan migreenin lämminsavu kalasa ja lihasta. 

Vierailija
31/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitää kaataa? Ihan turhaa vaivaa, kun sen voi polttaa pystyynkin.

Vierailija
32/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan sinun on olla. Itse saan fyysisiä oireitä sekä omenapuun kukkien hajusta että puun luomasta sähkökentästä.

Vierailija
33/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaada pois. Omenapuun rungosta saa hyvää lautaa nikkarointiin.

Tee vaikka pieni pöytä tai seinähylly.

Omenapuusta on valmistettu myös dildoja. 1800-l suosittu oli malli, jonka päähän oli upotettu mielitietyn valokuva pienen lasin alle. Kellon lasi oli tähän sopiva. Samaan pakkaukseen kuului pieni käsipeili, josta tätä kuvaa saattoi katsella yksinäisinä nautinnon hetkinä.

Satavuotiaasta omenapuusta saa huomattavan määrän dildoja. Jos olet käsistäsi kätevä, voit lyödä rahoiksi! Jalostusarvoa parhaimmillaan.

Vierailija
34/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattamaseen se aika menee, märkänä polttamiseen menee järkyttävä määrä polttonesteistä, tulee kalliiksi. Kuivana palaa hienosti.

35/36 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivattamaseen se aika menee, märkänä polttamiseen menee järkyttävä määrä polttonesteistä, tulee kalliiksi. Kuivana palaa hienosti.

Ei ole mahdollisuutta kuivattamiseen.

Vierailija
36/36 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten omenapuun kanssa kävi?

Minua kiinnostaisi ostaa tuo runko, jos sen saa helpolla kuljetettua.