Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKÄ TEINEJÄ VAIVAA??

Vierailija
25.05.2020 |

Minulla on nyt tässä kolme teiniä, 11v, 13v ja 16v. Mutta luulin, että elämä äitinä olisi jotenkin helppoa! No ei, vaikka isäkin on ja huolehtii, NÄMÄ TEINIT EIVÄT OPI MITÄÄN!!

Ensinnäkin nää teinit ovat huoneissaan aina. MIKSI hitossa? Mikä siellä kännykässä on niin hienoa, että pitää koko päivä huoneessa sitä näprätä??

Jos käsken ulos, he "eivät jaksa" tai on "huono sää". Jos otan puhelimet pois, olen "idiootti" ja "maailman tyhmin äiti". Sitten he mököttävät ja inisevät eivätkä mene ulos, joten annan puhelimet takaisin säälistä, kun eivät keksi parempaa tekemistä. Hitto noiden kanssa.

Kun joskus sattuvat keittiöön, vilkaisevat jääkaappiin ja sanovat "ei ruokaa", vaikka se on täynnä. Sitten he vaan lähtevät takaisin kännyköille omiin huoneisiin.

Jos joskus sattuvat puhumaan minulle jotain ja en ymmärrä jotain, olen taas "tyhmä".

Mikä teinejä vaivaa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kyllä oli videot ja pelit ja kyllä väistämättä alkoi tympäisemään ja jotakin muuta kaipasi toimintaa.Nyt nuoret välttämättä huomaa miten hoopoa on tuo pakonomainen kännykän vilkuilu kaikenaikaa nenä kiinni ja mitään muuta oikein elämässä.

Vierailija
42/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse teet päivät pitkät? Etteivät olisi kuitenkaan tullut äitiin ja isään...

Itse ainakin luen keittiössä lehtiä, jotka ovat vasta tulleet. Sitten teinit aina ihmettelevät, miten ihmeessä jaksan katella lehtiä. Kysyin, heiltä samaa kännyköistä, olin tietty "boomer", kun en ymmärtänyt.

Sitten teen ruoan, mutta ei kukaan huomaa minun osuutta asiasta. Siivoan kotia. Se on minulle ilo, mutta ei kukaan muu sitä huomaa, ehkä mies ja vieraat vain.

Puhelinta käytän vain soittoihin, joita yleensä saan vain harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat introvertteja, viihtyvät parhaiten omissa oloissaan.

Tyypillinen ekstrovertti eivoi tätä tietenkään hyväksyä!

Vierailija
44/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien kiukuttelu ja vihaisuus vanhempia kohtaan on luonnollinen irtautumisen vaihe ihmisen kehityksessä. Kaikki mitä vanhemmat on, ärsyttää ja nolottaa. Teini alkaa hakea muita esikuvia kuin vanhemmat, joita siihen asti on tullut katsottua vain ylöspäin. 18v ikään mennessä ihminen tajuaa että vanhemmat on vain ihmisiä siinä missä muutkin, erehtyväisiä ja heissä on vikansa. Lopulta asian kanssa on sujut ja välit vanhempiin palautuu jälleen sellaiseksi että vanhemman neuvoa ja tukea arvostetaan ja oikein halutaan. Tämä vasn edellyttää sotä että vanhempi antaa lapsensa rauhassa irtaantua itsestään teininä ja on silti aina tukena kun sitä tarvitaan. Vanhempi ei voi ottaa teinin kiukuttelu henkilökohtaisesti, ihan samallalailla kun ei ota sitäkään kun 3 vuotias kiukuttelee.

Vierailija
45/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMS85 kirjoitti:

Ovat introvertteja, viihtyvät parhaiten omissa oloissaan.

Tyypillinen ekstrovertti eivoi tätä tietenkään hyväksyä!

Multivertti monimentaali minimieliä on tutkimusten mukaan jo 71,4%

Ota siis kanisi hatusta, täytä se peellä ja pistele poskeesi, sillä lokerointi on kuin söisi hatullisen peetä.

Vierailija
46/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri muutti nuorinkin omaan asuntoon. Saimme kasvattaa vielä lapsemme juuri ja juuri ennen tätä Some-aikaa, mistä olen onnellinen. Onko nykyvanhemmilla tarpeeksi tietoa ja taitoa kuinka suhtautua lasten ja nuorten kännykkäriippuvuuteen.? Miten paljon perhe-elämä onkaan muuttunut! Onko kaikki vielä hukassa?

Täällä myös täysi-ikäiset lapset. Sain heidät todella nuorena, jolloin oma nuoruus meni vaippoja vaihtaessa, kun kaverit biletti ja vietti nuoruusvuosia. Silloin harmitti, mutta nyt olen todella kiitollinen siitä, että ei tarvitse näinä aikoina kasvattaa lapsia / teiniä. Kun katsoo vierestä oman ikäisiä kavereita, jotka kamppailee kasvatus ongelmien kanssa, en muuttaisi mitään elämästä. Vieläkin voisin saada lapsia, mutta nautin nyt vapaudesta. Ihanaa.

Vierailija
47/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua vaivaa?

Anna niiden teinien olla rauhassa.

Vierailija
48/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa?

Anna niiden teinien olla rauhassa.

Älä motkota syyttömälle.

Et edes lukenut noita kirjoittamiani viestejä.

Vierailija
49/50 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ja tiedostan ap:n mielipiteen.

Lapsettomana elämä olisi aikalailla helpompaa ja miellyttävämpää.

Aika menee tyhjänpäiväisten asioitten kanssa vääntäessä ihan hukkaan ja sittenkin saat kuulla olevasi sitä ja tätä, mutta kuitenkaan et mitään positiivista.

Siitä huolimatta vaikka olet parhaasi tehnyt, että lapsilla olisi hyvä ja asiat hoituisivat.

Itse olen ajatellut eroon päästyäni myös pitää kunnon etäisyyden noihin kersoihin. On niin mitta täynnä.

Vierailija
50/50 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta :D Kumpikin möllöttää  omissa huoneissa kännykät kiinni käteen liimaantuneina ja keittiöstä kuuluu päivittäin "miksei oo mitään ruokaa" tarkoittaen, ettei ole mitään mieluista ruokaa  ja sitten vingutaan rahaa mäkkärille tai  heseen. Poika on 12 ja  tyttö 14.

Miten kaipaankaan niitä aikoja, kun käytiin kirjastossa tai leikkipuistossa ja sitten lapset söi hyvällä ruokahalulla makaronilaatikkoa tai mitä sitten olinkaan tehnyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi