Miksi "lehmä" on haukkumasana?
Lehmät ovat arvokkaita, sympaattisia ja tuottavat kotimaista ravintoa. Minä arvostan lehmiä suuresti.
Kommentit (19)
Aivan. Lehmän kylki on lämmin ja rauhoittava. Terveisin maatalon tyttö, nykyään Stadin friidu
Vierailija kirjoitti:
Minustakin lehmät ovat kauniita. Niillä on ihanat silmät. Lapsena mummon luona tykkäsin harjata niitä ja silitellä niiden pehmeitä korvia ja turpaa. Niitä oli mukava halata ja ne tuoksuivat hyvältä. Ne olivat myös fiksuja, oppivat esimerkiksi nopeasti, missä taskussa oli herkkupaloja (kuivaa leipää).
Lehmä on ollut arvokas tuotantoeläin siitä asti kun se kesytettiin.
Luulen, että lehmä haukkumasanana perustuu siihen, että halutaan nolata isorintaisia naisia, tai redusoida nainen rinnoiksi/lisääntyjäksi.
Tai koska lehmät ovat muihin tuotantoeläimiin nähden isoja ja kömpelöitä, voidaan lehmää käyttää kun halutaan haukkua naista lihavaksi.Mutta, kuten sanottu, lehmät on ihania, joten jos joku minua lehmäksi haukkuu, kiitän.
Lehmät <3
miksi sika on haukkumasana samasta syystä trolli 0/5
Ap, mitä tuumaisit, jos sinua alettaisiin kutsua sonniksi? Ei kovin mairittelevaa.
Lehmä ei ole arvokas eikä sympaattinen. Se tuottaa hiilijalanjälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä tuumaisit, jos sinua alettaisiin kutsua sonniksi? Ei kovin mairittelevaa.
Useimmat miehet ottaisivat kehuna
Itseäni on usein haukuttu stanan lehmäksi. Olen aina kiittänyt ja sanonut että kiitos kehuista, lehmä on varsin sympaattinen eläin.
Vierailija kirjoitti:
Onko pukki, pässi, ori tai kolli sitten hienompia ilmaisuja kuin sonni? Härkä olisi loukkaavampi ilmaus sillä silloin kyseessä on kuohittu urosnauta aivan kuten ruuna on kuohittu ori.
Aasi se vasta ihana eläin on! Miksi se on haukkumasana tyhmästä ihmisestä?
Vaikka kuinka pitäisi lehmistä, niin ei se tarkoita, että lehmämäisyys ihmisessä olisi myös hyvä asia.
Ihminen ei halveksu mitään niin paljon kuin sellaista olentoa, jota käyttää hyväksi ja satuttaa. Mitä päähänpotkitumpi ryhmä, sitä rumemmat sävyt mihin tahansa heille annettuun nimeen ajan mittaan kehittyy. Ihmisillä on tuotantoeläimiinsä todella väkivaltainen suhde. Ihmiset, jotka väittävät että kotieläimiä kohdeltiin entisaikaan pientiloilla hyvin valehtelevat itselleen, koska heillä on asiassa oma lehmä ojassa. Ei tuotantoeläintä ole mahdollista pitää kannattavasti kohtelematta sitä julmasti.
Jos ihminen on aina kontallaan, märehtii 24/7 ja pätee pelkästään utareillaan, se on hiukan negatiivisempi juttu kuin se, että lehmä on oma itsensä.
Minun käy lehmiä sääliksi. Siksi lakkasin syömästä niitä vuosia sitten.
Haahka, kana, kalkkuna ja munahaukka ovat myös kovin symppiksiä.
Tulee lehmästö mieleen uhkea ja hedelmällinen nainen. Erityisesti siitoslehmä on hyvä ilmaus.
Vierailija kirjoitti:
Tulee lehmästö mieleen uhkea ja hedelmällinen nainen. Erityisesti siitoslehmä on hyvä ilmaus.
Hyi helvetti.
Miksi ylipäätään miksikään eläimeksi haukkuminen on pahasta?
Naistenhuoneella hoetaan "jätä se sika" jatkuvasti. Siat on siistejä ja älykkäitä eläimiä, ei siis lainkaan miehiin verrattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Aasi se vasta ihana eläin on! Miksi se on haukkumasana tyhmästä ihmisestä?
Koska ne itseasiassa ovat varsin fiksuja ja siksi eivät orjallisesti tee niinkuin ihminen tahtoisi niiden tekevän.
On ihmisen egolle ollut helpompi sanoa, että eläin on tyhmä ja jääräpäinen, kuin myöntää, että pyysi eläintä tekemään typeriä asioita ja se oli liian fiksu tehdäkseen. :)
Ihmisapinatutkimuksessa gorilloita pidettiin pitkään aika tyhminä kunnes tajuttiin, että ne eivät osallistu kokeisiin tai vastaavat mitä sattuu, koska niiden mielestä toistokokeet olivat tylsiä.(tieteellisessä, älyä tutkivissa kokeissa pitäisi saada monta toistoa samalle testille, että voitaisiin sanoa varmasti onko käytös esim. sattumanvaraista vai onko eläin fiksu.)
Minustakin lehmät ovat kauniita. Niillä on ihanat silmät. Lapsena mummon luona tykkäsin harjata niitä ja silitellä niiden pehmeitä korvia ja turpaa. Niitä oli mukava halata ja ne tuoksuivat hyvältä. Ne olivat myös fiksuja, oppivat esimerkiksi nopeasti, missä taskussa oli herkkupaloja (kuivaa leipää).
Lehmä on ollut arvokas tuotantoeläin siitä asti kun se kesytettiin.
Luulen, että lehmä haukkumasanana perustuu siihen, että halutaan nolata isorintaisia naisia, tai redusoida nainen rinnoiksi/lisääntyjäksi.
Tai koska lehmät ovat muihin tuotantoeläimiin nähden isoja ja kömpelöitä, voidaan lehmää käyttää kun halutaan haukkua naista lihavaksi.
Mutta, kuten sanottu, lehmät on ihania, joten jos joku minua lehmäksi haukkuu, kiitän.