Miksi pettäminen muka on niin kauhea asia?
Mua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa vaikka toi mun mies vähän antais munaa jollekin toiselle naiselle. Sehän on vaan seksiä ja useimmiten se ei (ainakaan miehelle) merkitse mitään kassien tyhjennystä kummempaa. Miksi mun pitäisi se henkilökohtaisesti ottaa olettaen, että mies haluaa jatkaa parisuhteessa mun kanssa eikä se pettäminen ole niin usein toistuvaa, että se muhun tai meidän suhteeseen vaikuttaisi? En tosiaan osaa nähdä yksittäistä pettämiskertaa parisuhteen turmiona. Ja kun tietenkin mietitte, niin ei, en ole pettänyt itse eikä mieli teekään. Mutta tosiaan, kertokaa toki miksi annatte suhteenne kuolla pettämiseen.
Kommentit (77)
Ap, onko taudit ja miehen siittämät lehtolapset ok myös, joita helposti tuollaisesta holtittomuudesta seuraa? Ja entä sitten miehen maksamat elatusmaksut lehtolapsista sinne ja tänne? Ne rahathan on teidän taloudesta pois, joten luulisi kiinnostavan?
Tuo käytös tuo ikäviä lieveilmiöitä helposti mukanaan, vaikka tunteet pystyisitkin hommasta erottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmärtänyt uskollisuuden tärkeyttä.
Olen pettänyt molemmissa avioliitoissani, enkä kadu.Hetkinen. Olet tietoisesti loukannut toista ihmistä, jonka pitäisi olla sinulle tärkeä?
Ei se pettäminen tee omasta puolisosta yhtään vähemmän tärkeää. On mahdollista rakastaa ja haluta useampaa ihmistä yhtäaikaa.
Eri
Ei ole mahdollista.
Rakkauden määritelmä on se, että tahtoo toiselle pelkkää hyvää.
Jos tietää pettämisen loukkaavan, ja silti pettää, niin toiselle ei tahdo pelkkää hyvää. Eli ei rakasta.Näytätkö vielä että missä rakkaus on määritelty yksiselitteisesti noin? Minä rakastan pizzaa, mutta en minä sille mitään hyvää tahdo, vaan syödä sen.
Ei sitä yksiselitteisesti noin määritellä, mutta tuo määritelmä sisältyy yhtenä osana rakkauden määritelmään. Varmaan löytyy korinttolaiskirjeestäkin, jos sen osaa.
Ei ihme, että pettäminen on ok, jos sitä pizzan syöntiin verrataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pettänyt molemmissa avioliitoissani, enkä kadu.Hetkinen. Olet tietoisesti loukannut toista ihmistä, jonka pitäisi olla sinulle tärkeä?
Ketään ei loukata kunhan ei kerro sitä.
Häh? Toiselle saa tehdä mitä tahansa, jos vain ei kerro..???
Pettäjillä on narsistisia piirteitä. Itsekkyyteen perustuu koko juttu. Paras kommentti oli eksältäni "En ole pettänyt" sen jälkeen kun oli viestiltelty naisille, laitettu treffi-ilmoitukset tulille ja tavattukin naisia + valehdeltu. Tosi jännä juttu, tätäkö et mies näe petoksena koska et ole jäänyt kiinni housut nilkoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pettäminen tee omasta puolisosta yhtään vähemmän tärkeää. On mahdollista rakastaa ja haluta useampaa ihmistä yhtäaikaa.
Eri
Ei ole mahdollista.
Rakkauden määritelmä on se, että tahtoo toiselle pelkkää hyvää.
Jos tietää pettämisen loukkaavan, ja silti pettää, niin toiselle ei tahdo pelkkää hyvää. Eli ei rakasta.Totta kai haluan toiselle pelkkää hyvää, mutta en oman onneni kustannuksella. Samoin myös rakastan toista, mutta rakastan itseäni enemmän. Jokainen rakastaa viime kädessä itseään enemmän kuin puolisoaan, ja niin sen pitää ollakin.
No sitten sä voit olla rehellinen. Itsellesi ja muille. Nimittäin valehteleminen ei tuo viime kädessä onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein pettäminen ei tule ilmi?
Ja pystytkö oikeasti elämään toisen ihmisen kanssa tietäen, että jos hän saisi selville, se loukkaisi tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jos en tiedä jostain, niin se ei minua satuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pystytkö oikeasti elämään toisen ihmisen kanssa tietäen, että jos hän saisi selville, se loukkaisi tätä?
Pettäminen ei tule koskaan ilmi jos sen tekee järkevästi. Ja totta kai pystyn, koska tiedän että hän ei saa sitä koskaan selville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen ei tule koskaan ilmi jos sen tekee järkevästi. Ja totta kai pystyn, koska tiedän että hän ei saa sitä koskaan selville.
No onnea valitemallasi tiellä.
Oon aina miettinyt samaa 😄 hittoako se mulle kuuluu jos mies käy pettämässä. Ei ketään voi omistaa. Tietenkään tauteja ei saa tuoda kotiin. Eikä se pettäminen saa mitenkään vaikuttaa meidän väliseen parisuhteeseen. Mutta satunnainen pettäminen kondomin kanssa, mitä sitten. Varsinkin jos suhteessa on kuiva kausi menossa ja kyseessä joku 40 vuoden avioliitto, niin pettäminen on mielestäni enemmän kuin ymmärrettävää. Silti itse en haluaisi pettää. Mut ei haittaa yhtään jos mies pettää, jos edellä mainitut asiat on kunnossa. En tosin tällä hetkellä ole parisuhteessa. Ajatukset saattaa muuttua kun rakastuu.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen sitä mieltä, että liian moni hyvä parisuhde lopetetaan ihan turhaan pettämisen tultua ilmi. Meidän kulttuuri opettaa meille tosi ahdasta kuvaa rakkaudesta. Pitäisi olla vain ja ainoastaan yksi kumppani, jota palvotaan ja joka palvoo meitä. Tunteet jotka kohdistuvat muihin pyritään tukahduttaa ja siinä sitä kitkutellaan hautaan saakka. Tai sitten jompikumpi päätyy vieraaseen sänkyyn ja siitäkös helvetti repeää. Sivusuhteetkin on niin moneen kertaan demonisoituja, ettei nähdä, haluta nähdä, että niissäkin voisi olla jotain kaunista. Miksi kaunis on kivuliasta? Miksi on helpompaa ajatella, että sivusuhde on ollut pelkkää tunteetonta jyystöä, eikä vaikkapa ystävyyden ja rakkauden kokemista?
Elämä on lyhyt. Olen sanonut puolisolleni, että jos hän haluaa joskus seikkailla niin siitä vaan. En halua estää häntä kokemasta harvinaisia huuman hetkiä. Saman hän on sanonut mulle.
Sivusuhteet voi normalisoida ilman sitä, että pettäminen normalisoitaisiin. Muuten olen kanssasi samaa mieltä siitä, että nykyisessä suhdekulttuurissa on vallalla turhan vahvasti se, että odotetaan yhden kumppanin täyttävän kaikki tarpeet. Mielestäni edelleen pysytään kuitenkin liian paljon paskoissa suhteissa, joten en halua kenenkään sietävän sellaisia yhtään enempää. Valehtelu ja salailu on näitä huonon suhteen merkkejä, mielestäni. Pettämisen sietämisen sijaan pitäisi tuoda esille enemmän sitä, että kommunikaatio -- joka on vielä todella monelta hukassa -- on suhteelle elintärkeää ja sitä lisäämällä sivusuhteet voisivat tulla mahdollisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Oon aina miettinyt samaa 😄 hittoako se mulle kuuluu jos mies käy pettämässä. Ei ketään voi omistaa. Tietenkään tauteja ei saa tuoda kotiin. Eikä se pettäminen saa mitenkään vaikuttaa meidän väliseen parisuhteeseen. Mutta satunnainen pettäminen kondomin kanssa, mitä sitten. Varsinkin jos suhteessa on kuiva kausi menossa ja kyseessä joku 40 vuoden avioliitto, niin pettäminen on mielestäni enemmän kuin ymmärrettävää. Silti itse en haluaisi pettää. Mut ei haittaa yhtään jos mies pettää, jos edellä mainitut asiat on kunnossa. En tosin tällä hetkellä ole parisuhteessa. Ajatukset saattaa muuttua kun rakastuu.
Ei tuo ole pettämistä vaan avoin suhde, jossa on don't ask, don't tell -mentaliteetti. Edelleenkin, sallitut sivusuhteet on eri asia kuin pettäminen.
Jos mies haluaa olla suhteessa minun kanssa niin sitten ei muita käydä painamassa ja piste. Tai sitten ensin ero. Jos seksi on pelkkää seksiä niin miksi sitä muualta pitää hakea kun kotoakin saa? Ellei sitten halua loukata
Vierailija kirjoitti:
Jos mies haluaa olla suhteessa minun kanssa niin sitten ei muita käydä painamassa ja piste. Tai sitten ensin ero. Jos seksi on pelkkää seksiä niin miksi sitä muualta pitää hakea kun kotoakin saa? Ellei sitten halua loukata
Miksei siinä suhteen ulkopuolisessa seksissä saisi olla tunteita mukana? Millä tavalla se on sinulta pois?
Itse olen kahden miehen kanssa, ja rakastan molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jos en tiedä jostain, niin se ei minua satuta.
Onnea rikollisella tiellä. Voit tehdä ihan mitä vain, kunhan kukaan ei saa tietää. Olethan jo kavaltanut jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei siinä suhteen ulkopuolisessa seksissä saisi olla tunteita mukana? Millä tavalla se on sinulta pois?
Itse olen kahden miehen kanssa, ja rakastan molempia.
Eri suhdemuodot toimii eri ihmisille. Sinun suhdemuotosi ei ole ainoa oikea.
eri
Tältä ei kyllä nykyisessä seksimaanisessa ilmapiirissä tunnu. Seksiin ei haluta liittää enää mitään intiimiä, haavoittuvaa tai herkkää, sellaiselle jopa osa naureksii. Pääasia on oma nautinto ja orgastinen iloittelu. Mua oikeasti etoo, miten latteaa seksistä on tullut sen seurauksena. Seksi on ennenkaikkea läsnäoloa, herkkyyttä ja heittäytymistä, ja parhaimmillaan arvostavassa parisuhteessa. Se ei ole peli, kilpailu, suoritus tai sessio, vaan rakastelua. Sellaisena minä haluan sen pitää. Ja tähän tarvitaan kummankin panos.