Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työttömät pakotetaan leipomaan pullaa ja askartelemaan?

Vierailija
25.05.2020 |

Elämme sivistysvaltiossa!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne ei suostu töihin, niin jotenkin niitä pitää aktivoida,

Vierailija
2/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakoteta. Kaikki on etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä hyvä esimerkki miten pihalla moni on asioista. Ei jokaisen kohdalla kyse ole siitä ettei halua töihin vaan kun töitä ei ole kaikille halukkaille.

Itse teen joka toinen viikko osa-aikatöitä 10h mistä saan työantajan maksamaa palkkaa. OLen tehnyt jo 4 vuotta samaa työtä samassa paikassa. Ihanaa kun saa olla rauhassa työkkäriltä=) joka toinen viikko lomailen. Mulle riittää elämiseen hyvin ne rahat mitä nyt saan kuussa. Jotkut vetää tästäkin herneet nenään mut siinähän vetää. Ei voisi vähempää kiinnostaa =)

Vierailija
4/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Miten askartelu ja leipominen auttaa työpaikan saannissa?

Moniko rekryää henkilön, jolla on cv:ssä merkintä kuntouttavasta työtoiminnasta, hm?

Vierailija
5/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuu, PALKALLA

Vierailija
6/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty leipomaan enkä askartelemaan vaikean nivelrikon vuoksi että toivottavasti en ikinä joudu mihinkään kuntouttavaan.

Vierailija
7/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parantaa elämänhallintaa ja palauttaa syrjäytyneet yksilöt valtioon osallisiksi."

Simputusta.

Vierailija
8/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä 5v ja en ole kertaakaan leiponut.

Vierailija
9/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska työssäkäymisen pitää olla houkuttelevampaa kuin tuilla elämisen. Muuten ei riitä työssäkäyviä veroja maksamaan.

Ero näiden elämäntyylien houkuttelevuudessa voidaan savuttaa joko

a) tekemällä työssäkäynnistä houkuttelevampaa, esimerkiksi lieventämällä tuloverotuksen progressiota niin, että mitä enemmän töitä tekisi, sitä paremman elintason saisi, tai

b) tekemällä tuilla elämisestä epämiellyttävää, esimerkiksi niin että joutuu näkemään vaivaa, raportoimaan tekemisistään, käymään turhauttavilla kursseilla tms.

Vaihtoehtoa a) ei Suomessa haluta ajaa koska se on hyvinvointiyhteiskuntaideologian vastaista.

Vierailija
10/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkomaksut.

Vierailija
11/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan joutunut, enkä kuullut kenenkään joutuneen. Panepa ap linkki jonnekin, missä moisesta aktivoinnista kerrotaan, niin ei mene trolliosastolle tuo sun aloitus.

Pitkäaikaistyötön

Vierailija
12/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaabeeeceeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä hyvä esimerkki miten pihalla moni on asioista. Ei jokaisen kohdalla kyse ole siitä ettei halua töihin vaan kun töitä ei ole kaikille halukkaille.

Itse teen joka toinen viikko osa-aikatöitä 10h mistä saan työantajan maksamaa palkkaa. OLen tehnyt jo 4 vuotta samaa työtä samassa paikassa. Ihanaa kun saa olla rauhassa työkkäriltä=) joka toinen viikko lomailen. Mulle riittää elämiseen hyvin ne rahat mitä nyt saan kuussa. Jotkut vetää tästäkin herneet nenään mut siinähän vetää. Ei voisi vähempää kiinnostaa =)

Kiitos yksien maailman joustamattomampien työmarkkinoiden, meillä ei ole töitä kaikille. On poliittinen valinta, että AY-liike kontrolloi Suomessa työn määrää ja Suomessa mieluummin maksetaan ihmisille siitä, että he ovat kotona sohvalla, kuin työelämässä, jos saatavilla oleavat työt ei täytä AY-liikkeen määritelmää riittävän tuottavasta työstä. Myös halu pitää työnantajamaksut ja verot korkealla rahoittaa työpaikkojen määrää, toisaalta korkeita maksuja tarvitaan että voidaan maksaa työttömille sinne sohvalle.

Lähtökohtaisesti jokaisen pitäisi elättää itse itsensä ja jos se ei onnistu, niin ihmistä voidaan sitten tukea siihen yrittämisen päälle. Kotona makaaminen ja rahojen odottelu ei ole yrittämistä.

Vierailija
13/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tarvitse osallistua nihinkään yhteiskunnan järjestämään toimintaan. Kartanolla voi istuskella katsomassa Netflixiä ihan niin paljon kuin haluaa. Omilla rahoilla tietenkin.

Vierailija
14/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostuu, PALKALLA

Paskapuhetta, on suomalaiset harvassa vaikka paikkoja auki millä mitalla: https://dynamic.hs.fi/a/2020/suljetunmaanmansikkaa/

Vierailija
15/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mielummin rehellisesti työtön ja sivistän/kehitän itseäni. Nuo työttömien askartelu ja leipomisjutut on ihan pelleilyä, itse en ota osaa. Ja hei kaikki työlliset nillittäjät, näyttäkää työpaikka niin menen mielelläni. Toki haluan palkan työstäni, ihan niinkuin tekin saatte.

työharjoittelukullttuuri pitäisi lopettaa suomessa, sitä käytetään niin häikäilemättömästi hyväksi.

Toinen on vuokrafirmat, ne pitäisi lailla kieltää siitä syystä että kukaan ei ota vastuuta työntekijästä. Minun mielestäni on hyvin sanottu vuokrafirmoista että sinun pitää sitoutua firmaan mutta firman ei sinuun, aika tekopyhää minusta.

Vierailija
16/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullan leipominen on kivaa. Kyllähän tuota mielellään tekee.

Vierailija
17/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä 5v ja en ole kertaakaan leiponut.

Ehkä tässä on yhteys. Leivos jotain, jos töitäkin alkaisi löytymään.

Vierailija
18/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavan työtoiminnan on tarkoitus kuntouttaa.

Lainsäätäjän mielestä pitkäaikaistyötön on kuin vammautunut tai sairas, joka tarvitsee kuntoutusta.

Vierailija
19/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ne pullat itselleen vai menevätkö ohjaajien kahvipöytään?

Vierailija
20/26 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo. Mulla on pikku kittari ja iltaisin kauppa-auto. Syksyllä mustikan poiminta. Väliaikoina avoimien työpaikkojen utelu puhelimitse.