Pihistelisitkö, jos olisit sijassani?
Meillä on häät tulossa keväällä eikä säästöjä ole vielä paljon mitään. Menoja kylläkin- auton korjausta, lääkärilaskuja ym. Toinen meistä on töissä vain puolipäiväisesti, toisen työsopimus loppuu elokuun lopussa.
Kesälomani alkaa ensi viikolla, miehen loma on myöhemmin. Mieleni tekisi tehdä jotain kivaa lomallani, matkustaa vaikka viikonloppumatkalle johonkin (matkustelemme silloin tällöin eriksemme jos toinen ei pääse lomailemaan yhtä aikaa) mutta itsestäni tuntuu etten voi nyt tuhlata rahaa itseeni, kun joka lantti tarvitaan häitä varten.
Miehen lapset tulevat meille kolmeksi viikoksi miehen loman aikana ja tiedän, että silloin rahaa kuluu. Lapsia kuskataan kavereilleen ympäri Suomea (!-6 tunnin ajomatkojen päähän ainakin neljään eri kaupunkiin), lisäksi käydään Linnanmäellä ja luultavasti Korkeasaaressa. Jätskillä ja Mäkkärissä ja maauimalassa täytyy tietenkin käydä useamman kerran. Ja ostaa lehtiä, kirjoja, leluja... Toki, ymmärränhän minä sen ja haluan itsekin lapsia hemmotella.
Mutta mutta... onko järkevää että minä en tee lomallani mitään, mihin kuluisi rahaa (ajatusmallini on se että tälläkin rahalla saisin kutsuttua jo yhden vieraan) säästääkseni häitä varten ja mies taas kuluttaa mielin määrin, kun lapset ovat meillä...
MIelipiteitä?
ps. Aikomukseni ei ole millään tavalla puuttua miehen rahankäyttöön tai kieltää häntä vaan enemmän mietin, olisiko minun syytä käyttää vähän itseenikin, tehdä esim. matka jonnekin.
mutta toiki sinä ap olet lomasi ja hemmottelusi ansainnut. mene vaikka tallinnaan ystäviesi kanssa ja varaa hoitoja jne. eivät ole kauhean kalliita. kyllä te vajaassa vuodessa ehditte säästää häihinkin rahaa, eivätkä ne häät yhteen tallinnan (tms) reissuun kaadu. ja varmaan kyllä saatte vielä töitäkin.