Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Joonaksella on seksiä puolisonsa kanssa kaksi kertaa kuukaudessa – ”hyvällä tuurilla”.

Vierailija
24.05.2020 |

– Se riippuu omasta jaksamisesta ja mielenkiinnosta, että jaksanko lähteä yrittämään vai toteanko vain, että on helpompi käydä nukkumaan.
Miten tällainen parisuhde voi toimia?

Kommentit (779)

Vierailija
121/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että miksi ei voi keskustella aiheesta haluttoman kumppanin kanssa. Että mikä mättää. En itse katselisi jatkuvasti kieltäytyvää puolisoa kovin pitkään. Kyllä siinä pian tulisi kysyttyä, että mikä häntä vaivaa ja voiko asialle tehdä jotain. Ja "väsyttää" ei riitä vastaukseksi.

Itse kieltäydyn tosi usein, välillä tuntuu, että jatkuvasti. Johtuu siitä, että mies a) yleensä ehdottelee päivittäin useamman kerran, b) hänellä on tapana ehdottaa aikavälillä aamu-myöhäinen iltapäivä, kun taas itse olen iltapainotteinen ja c) ehdottaa usein juuri, kun olen tekemässä esim kotitöitä ja kaikki lapset ovat yhtä aikaa ulkona, itse haluaisin silloin keskittyä siihen, mitä olin tekemässä ja d) mistään pikaseksistä pyykkikoneen päältä en itse saa niin paljoa.

Tämähän se on, että miehellä ei ole mitään tajua koska sitä seksiä kannattaa vongata. Ennenminkin kannattaisi helliä ja lämmitellä päivän mittaan niin illalla lasten nukahdettua voisi lykästää. Itse olen aamu-uninen niin on aivan turha yrittää kello 5,30. En heräö ja jos heräänkin olen äärimmäisen kiukkuinen.

Tämähän se on.

Naiset eivät yleensä osaa kommunikoida seksiin liittyvissä asioissa (jos muutenkaan).

Teidän miehillänne ei ole mitään tajua, koska ette ole oppineet puhumaan näistä asioista. Kyllä normaalijärjellä varustettu mieshenkilö ymmärtää toimia, jos keskustelette ja kerrotte asioista, ja ennen kaikkea riittävän suoraan ja selkeästi.

Naisten valitukset ymmärtämättömistä miehistä hoituisivat yleensä sillä, kun he oppisivat keskustelemaan miestensä kanssa.

Heh, olen kyllä puhunut, kertonut, opastanut, kehottanut ja joskus suuttunutkin. Mun mies vain kaikesta älykkyydessään (ja ehkä juuri siksi) on aika onneton sosiaalisten tilanteiden tulkitsija tai omien tapojensa muuttaja. On se tosi ihana, mutta innostuu niin herkästi seksistä, ettei vain tajua pitää sormiaan musta erossa, vaikka mitään vihjettä sopivaan hetkeen en olisi antanut.

Kun suhteessa on kaksi ihmistä, kenen toiveiden mukaisesti seksiä aletaan kehittelemään? 

Yksi tarvitsee jotain syttyäkseen - toinen mukautuu tähän. Toinen tarvitsee jotain muuta - toinen mukailee tätä puolestaan, eikö? 

Jos toinen osapuoli haluaa aloittaa seksin nopealla toiminnalla, ja toinen hitaalla niin kumman mukaisesti useimmiten mennään? Jos osapuolet ei lähene yhtään, niin sitten tietysti seksiä ei ole. 

Meillä mennään niin, että molemmista tuntuu hyvältä. Sitten välillä, jos itsellä on pieni kipinä johonkin, mistä tavallisesti ei tykkää, niin edes yritetään toisen vuoksi tehdä jotain.

Seksi on kyllä siinä mielessä aika vaikea asia, että siinä ei voi tulla kovin paljoa toista vastaan tai muuten itsestä alkaa tuntua pahalle. Puhuminen ei välttämättä auta, koska ei se saa pitämään esim itseäni pikaseksistä yhtään sen enempää. Siksi meillä on sitä paljon vähemmän kuin mitä mies toivoisi. Pidemmällä aikavälillä on myös miehen etu, että kieltäydyn seksissä sellaisesta, mikä ei tunnu hyvältä tai mistä en pidä. Niin mielikuvani seksistä pysyvät hyvinä ja sitä kautta haluan seksiä enemmän.

Minusta pikaseksi on ihanan helppoa, sen kun avaa jalat vain :D Saa hyvällä omallatunnolla lahnailla.

Kun mentiin naimisiin, oltiin naiiveina tehty seksisopimus. Seksiä 3 x viikossa, joista max. 1 x pikaa. Nyt reilu 20v (ja monet vaiheet, kuivatkin on nähty) päästä ollaan sovittu, että seksiä on kerran viikosta. Toimii meillä ihan tosi hyvin. Ei tartte miettiä enempiä, kun tietää et sitä on säännöllisesti.

Vierailija
122/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että miksi ei voi keskustella aiheesta haluttoman kumppanin kanssa. Että mikä mättää. En itse katselisi jatkuvasti kieltäytyvää puolisoa kovin pitkään. Kyllä siinä pian tulisi kysyttyä, että mikä häntä vaivaa ja voiko asialle tehdä jotain. Ja "väsyttää" ei riitä vastaukseksi.

Yleensähän näissä on syynä se, että se vonkaava puoliso on niin surkea seksissä. Muuten hyvä tyyppi, mutta ei vaan osaa tyydyttää kumppanisan. Eikä opi vaikka tekisi mitä. Kun tämä tuntuu käyvän kovasti miesten itsetunnon päälle, asiasta ei pystytä rehellisesti puhumaan. Kun seksistä ei saa mitään itselleen, ei sitä viitsi tehdä.

Miksi olette sellaisen miehen kanssa joka ei pysty puhumaan asioista normaalisti? Seksistäkin. 

Itse olen mies ja se seksuaalisesti aktiivisempi ja myös valmiimpi puhumaan ongelmista jos niitä on. Ja seksi on huippua, siitä ei ole kysymys. Nainen sanoo että haluaisi haluta, mutta kun seksi ei ole hänelle niin iso juttu kuin mulle. Ja toisen mieliksi ei koskaan saa alkaa paneskeleen, sen pitäis olla kaikille selvää jo tässä neljänkympin vaiheilla. 

Niin ei tässä jää oikein muuta kuin että libidot on erilaisia, ja valintavaiheessa pitää olla tarkkana siis. 

Mut aikaisemminkin tähän ketjuun kirjoittaneena toistan sen, että mitä voi tehdä sille että aktiiviset pari vuotta uuden onnen kanssa ei kerro mitään siitä mitä on kuuden vuoden jälkeen. 

Tässäkin tapauksessa seksi on huippua vain sinulle. Naiset ovat kohteliaita ja eivät halua pahottaa kumppaninsa mieltä. On kohteliaampaa sanoa ettei seksi ole itselle tärkeää kuin että sinä et tyydytä minua. Itsekin olen feikannut samasta syystä 35 vuotta. Rehellisesti en tiedä, miten saisin miehen kanssa ja mitä pitäisi muuttaa. Mies on hyvä ja yrittää kaikkensa, mutta kun ei toimi niin ei toimi. Yksin onnistuu helposti. Minullekaan seksi ei ole niin tärkeää.

No ei. Emme olisi vaihtaneet tähän suhteeseen jos tärkeissä asioissa valehdeltaisiin. Miksi kukaan tekisi niin, oma itsekunnioitushan siinä vaan menee. 

Seksi on huippua molemmista ja se on sanottu moneen kertaan. Samaan hengenvetoon on todettu noilla sun sanoillasi että harmi kun halutaa tätä vain harvoin. 

Ja uskon että aika monella on ongelma just tuossa missä sanoit. Toinen ei pidä sitä niin tärkeänä. Sitten on eri asia jos feikkaa, eihän sellasta kannata tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saiskin seksiä kaks kertaa kuussa. Olis luksusta. Nyt saan ehkä kerran 2-3kk:ssa. Välillä tauko on jopa 10kk. Joonasta itkettää kun ei saa kun pain viikon välein. Olen nainen ja meillä pihtari on mies. Ero on monesti käynyt mielessä, mutta muuten meillä menee hyvin ja tuntuu jotenkin väärältä pistää lapset tämän takia kulkemaan kahden kodin väliä. Ja ilman seksiä mä eronkin jälkeen olisin.

Vierailija
124/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän näissä on syynä se, että se vonkaava puoliso on niin surkea seksissä. Muuten hyvä tyyppi, mutta ei vaan osaa tyydyttää kumppanisan. Eikä opi vaikka tekisi mitä. Kun tämä tuntuu käyvän kovasti miesten itsetunnon päälle, asiasta ei pystytä rehellisesti puhumaan. Kun seksistä ei saa mitään itselleen, ei sitä viitsi tehdä.

Anna kun arvaan: sinun roolisi seksissä on maata lahnana ja valittaa sitten jälkeenpäin netissä kun mies ei osannut tehdä sitä ja tätä?

Väärin arvattu. Osaan osallistua ja miehestä seksi on taivaallista ja huippua. Itse en vaan saa siitä yhtään mitään muuta kuin läheisyyttä, hikijumpan ja tyytyväisen miehen.

Ehkä mies vaan sanoo noin sun mieliksesi? 

Vierailija
125/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette sellaisen miehen kanssa joka ei pysty puhumaan asioista normaalisti? Seksistäkin. 

Itse olen mies ja se seksuaalisesti aktiivisempi ja myös valmiimpi puhumaan ongelmista jos niitä on. Ja seksi on huippua, siitä ei ole kysymys. Nainen sanoo että haluaisi haluta, mutta kun seksi ei ole hänelle niin iso juttu kuin mulle. Ja toisen mieliksi ei koskaan saa alkaa paneskeleen, sen pitäis olla kaikille selvää jo tässä neljänkympin vaiheilla. 

Niin ei tässä jää oikein muuta kuin että libidot on erilaisia, ja valintavaiheessa pitää olla tarkkana siis. 

Mut aikaisemminkin tähän ketjuun kirjoittaneena toistan sen, että mitä voi tehdä sille että aktiiviset pari vuotta uuden onnen kanssa ei kerro mitään siitä mitä on kuuden vuoden jälkeen. 

Tällaisen miehen kanssa ollaan ,koska muuten hän on täydellinen kumppani. Rakastava, huomaavainen ja hellä. Hyvä isä lapsille ja luotettava kumppani. Elämä on rakennettu yhdessä ja tämä kaikki muu on tärkeämpää kuin seksi. Itselle seksi ei merkitse mitään, se on kuin mikä tahansa hieman ikävä huushollihomma joka on aika ajoin hoideltava.

Kuulostat aika kurjalta kumppanilta.

Miksi? Rakastan miestäni ja tuen häntä kaikessa. Vietämme paljon aikaa yhdessä ja perhe ja yritys on kasvatettu yhdessä. Olen uskollinen ja luotettava. Meillä on oikein mukavaa yhdessä. Ikinä en ole edes ihastunut kehenkään toiseen, puhumattakaan ,että olisin halunnut ketään toista. Itselleni seksi ei merkitse mitään, mutta ei se estä silloin tällöin sitä harrastamasta. Mies on aivan tyytyväinen seksielämäämme.

Vierailija
126/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kannattaa etsiä kumppani jonka kanssa ajatukset seksin määrästä kohtaa. Ei ole oikeaa määrää seksiä.

Kyllä 2 krt viikossa on ehdoton minimi.

Sulle. Tämä on juurikin ongelma alku ja juuri. Määrätään joku määrä seksiä joka täytyy olla ja jos näin ei ole olet huono ihminen. Minkä seurauksena ihmiset yrittää survoa itseään muotteihin joihin ei sovi ja sitten tulee pettymyksiä, sen sijaan että kaikki lähtisivät alun pitäen itsensä hyväksyen etsimään määrältään ja tyyliltään sopivaa seksiä.

Mitäs kun toinen muuttaa tahtia kahdeksan vuoden jälkeen? Ennen oli 2 kertaa viikossa ja nyt 2 kertaa kuukaudessa. Itse kuitenkin haluaisin edelleen saman verran kuin ennenkin. Kumppania ei toki voi pakottaa seksiin koska ei se olisi edes kivaa. Miksi en voi käydä vieraissa jos vaimoa ei haluta? Miksi se sitä haittaa jos panen jotain toista välillä? Eihän se ole siltä pois kun itse ei kerran halua lknua.

Hämmentävää, jos naisen halut laskee, kun mies suhtautuu seksiin asenteella "sama se mitä tai kenen reikää lykin, eihän sillä ole väliä kunhan lastit saa tyhjennettyä".

Vierailija
127/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan: sinun roolisi seksissä on maata lahnana ja valittaa sitten jälkeenpäin netissä kun mies ei osannut tehdä sitä ja tätä?

Väärin arvattu. Osaan osallistua ja miehestä seksi on taivaallista ja huippua. Itse en vaan saa siitä yhtään mitään muuta kuin läheisyyttä, hikijumpan ja tyytyväisen miehen.

Jos se ei häntä miellyttäisi niin miksi hän sitten haluaisi sitä kokoajan lisää?

Vierailija
128/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikuttaa siltä, että naisen halut voivat vähentyä suhteen edetessä vaikka mitään vikaa tai syytä ei olisi. Voiks tämä olla oikeasti totta, kuten se että hiukset harmaantuu tietyssä iässä tms?  

Helpottaisi meinaan monen pariskunnan elämää paljon jos tuollainen mekanismi löydettäisiin ja todettaisiin. Tosiasioihin olisi helpompi puuttua, ei tarvitsisi syytellä ketään.  

Yleisesti varmaan noin, yksittäisillä ihmisillä sitten voi olla erilaisia syitä takana tietysti. Ja voi ne halut vähentyä miehilläkin.

Vierailija
129/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vakituisissa suhteissa seksiä runsaasti, päivittäin ja useampikin kerta päivässä.

Taukoa menkkojen aikaan. Uskoisin että keskimäärin 10 krt/viikossa on totuudenmukainen.

Vierailija
130/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei häntä miellyttäisi niin miksi hän sitten haluaisi sitä kokoajan lisää?

Yleisemmin, onko siis aina vika miehessä jos naista ei seksi kiinnosta? Koska aika moni on sanonut että suhde on hyvä mutta seksi on vain turhaa toimintaa ja mielenkiintoisempaa tekemistäkin olisi. 

Tämä antaa ymmärtää että ongelmaa ei ole, on vain ominaisuus. Seksi ei kiinnosta. Ja tota voi olla vaikea sanoa nykyään julkisesti, koska ollaan niin seksikeskeisiä muuten. 

Vierailija
131/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän huushollin naisella riitti haluja siihen asti kunnes lapset ja OK oli saatu. Sen jälkeen max kerran kuussa, vuodessa 6-8 krt.

Ja joskus minulla oöi nainen jonka kanssa tusina varvia pe-su oli "keskimääräinen suoritus".

No miksi et pitänyt kiinni suhteesta, jossa oli seksiä mielestäsi tarpeeksi? Oma valinta.

No kun seksipositiivinen nainen ei ole vaimomatskuu... Kannattaisiko miesten ihan oman hyvinvointinsa kannalta unohtaa tämä kalkkeutunut uskomus.

Vierailija
132/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko että mies voi ajatella samoin jostain sinulle tärkeästä tekemisestä? 

Mitä väliä jos saan mitä haluan? Tällaista se parisuhde on, huomioidaan kumppanin toiveita ja tarpeita vaikkei itse kyseisistä asioista välittäisikään.

Vierailija
133/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta ja näiden vuosien aikana on ollut paljon erilaisia tilanteita. Ensimmäisten vuosien aikana meillä oli seksiä ainakin joka toinen päivä, välillä pari kertaa päivässäkin ja molempien aloitteesta. Sitten mukaan tulivat raskaudet, imetykset, pikkulapsiajat ja myös miehen vaativa työ työmatkoineen ja samaan syssyyn myös omakotitalon rakentaminen, joten seksi väheni molempien toiveesta ja myös käytännön syistä. Rakkaus jatkui kuitenkin ja asiasta ei todellakaan otettu mitään paineita tai kertoja laskettu, vaan riitti, että toinen on siinä.

Tähän väliin tuli minun haluttomuus. Ei tehnyt mieli ollenkaan, ei sitten tippaakaan. Mieheni kainalossa tykkäsin kuitenkin olla ja vaikka ei haluttanutkaan, niin en siitä meteliä nostanut, vaan lähdin mukaan seksin ja ehdotin sitä itsekin miehelle kerran pari viikossa. Rakkaus jatkui luonnollisesti vieläkin, vaikka molemmilla oli töissä kiirettä ja arki kaikkineen oli aika vauhdikasta. Ehkäisynä oli hormonaalinen ehkäisy, eli minä popsin pillereitä, välillä oli laastareita ja myös renkaita. Oikeaa tapa ei oikein löytynyt siihenkään ja vihdoin sain vonguttua itselleni julkiselta puolelta steriloinnin. Sain hormonaalisen ehkäisyn pois ja maailma kirkastui hetkessä. Minua halutti todella ensimmäistä kertaa vuosiin. Mies olisi varmasti ollut tästä haltioisaan muuten, mittaa siihen saumaan osui hänellä matalat testosteroniarvot ja miestä ei haluttanut pätkääkään. Hän oli äreä, väsynyt ja vatsanröllykkää yritti kasvaa eteen. Onneksi lääkäri tajusi tämän asian ja asia järjestyi. Kuukausia siihen kaikkeen kuitenkin meni, mutta rakkaus säilyi.

Sen jälkeen tuli vielä työstressiä, masennusta ja kaikkea ikävää, jolloin halut olivat aika vähissä, mutta nyt nekin asiat on voitettu ja rakkautta riittää niin sängyssä kuin muutenkin. Noin 1-2 kertaa viikossa on meille sopiva tahti.

Vierailija
134/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut seksiä muistaakseni noin viiteen vuoteen. Olen 45-vuotias nainen. Kerran tuossa alkuvuodesta halusin sitä miehelle ehdottaa, mutta homma tyssäsi jälleen lerpahtamiseen.

En enää tiedä miksi edes asun samassa talossa: Korona-tilanteen laannuttua aion lähteä.

Mies on vuosikausia ollut kykenemätön minkäänlaisiin alotteisiin seksin saralla. Selitykset vain muuttuvat. Milloin on liian myöhä, milloin liian varhaista, milloin on paha mieli riidoista tai nalkuttamisesta. Suhteemme alussa meillä oli ehkä puolisen vuotta seksiä, kunnes tajusin että aloittwen tein aina vain minä. Oli erektiohäiriötä joka latisti tunnelmaa, mies suostui sille asialle tekemään jotoan vasta vuosien vaatimisen jälkeen, itseään asia ei tuntunut niin vaivaavan. Kun fyysinen haitta sitten hoitui, kertaakaan seksiä ei edelleenkään saanut.

En tiedä miksi mies roikkuu samassa taloudessa. En tiedä mikä on hänen todellinen seksuaalisuutensa, onko miehiin päin vai mitä ihmettä. Ei kykene puhumaan asiasta eikä halua. Alotteita ei tee koskaan. Päätin aikanani että en viitsi enää yksin yrittää asialle mitään. Olen niin turhautunut, pettynyt, vihainen ja surullinen, että en kykene puhumaan asiasta kellekään ja puran vihani sisäänpäin. Miehelle olen tyly ja katkera, kommunikaatio ei pelaa millään tasolla, riitelemme joka asiasta. Tietty passiivisuus ja aloitekyvyttömyys vaivaa ja leimaa kaikkea joka päivä, olen kuormittunut enkä saa apua.

Pariterapiaan mies ei ole lämminnyt ehdotuksistani huolimatta. Kun kysyn, mitä hän tällaisesta elämästä saa, hän sanoo vihaisena "En kuule itsekään tiedä!". Silti hän ei tee elettäkään muuttakseen mitään, suuttuu uhkaavasti kun sanon että talo myyntiin ja minä lähden. Olen pettynyt itseeni, elämääni ja valintaani. En olisi uskonut että tällaisia miehiä voi edes olla olemassa. Ja ei, hän ei käy vieraissa. Kävisipä edes joskus jossain edes talon ulkopuolella...

Vierailija
135/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä on aina suhtauduttu parisuhteemme seksielämään aika käytännönläheisesti. On ollut molemmille itsestäänselvää että seksiä pitää olle edes jonkin verran jos edes toinen sitä haluaa. Otammehan muutenkin toistemme tarpeet ja halut huomioon mahdollisimman hyvin kaikessa elämässä.

Toisaalta on myös selvää että väkisin ei mitään tehdä. Eli jos toista ei kerta kaikkiaan haluta niin sitten ei ja siitä ei urputeta. Mutta ei myöskään pidä vaatia että aina tähdet ja kuu olisivat molempien mielestä otollisessa asennossa. Kyllä sille toiselle pitää antaa mahdollisuus sytyttää se halu vaikka alunperin vähän väsyttäisi, laiskottaisi tai muuten vain ajatukset muualla. Ja kyllä se meillä onneksi useimmiten meneekin niin että sen toisen saa mukaan kun vain tietää mistä napista painaa ja lopulta molemmilla on oikein kivaa.

Tällä on menty nyt yli 20 vuotta ja tyytyväisiä on oltu. Koskaan ei ole ollut mitään isoja taukoja, ei edes kun lapset pieniä tai muuten elämä kiireistä. Nykyisin seksiä keskimäärin kerran viikossa, loma-aikoina sitten vähän useammin. 

Vierailija
136/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää tämän palstan seksivastaisuutta. Tässäkin ketjussa on mennyt pointti ohi useimmilta, eli että artikkelin Joonas EI ole tyytyväinen tilanteeseen, jossa häntä torjutaan ja siksi hän on lakannut tekemästä aloitteita.

Alapeukuista ja yläpeukuista näkee huolestuttavalla tavalla sen, että tähän ketjuun kommentoineet menevät puolustuskannalle omasta haluttomuudestaan. Totuus on kuitenkin se, että parisuhteessa on ongelmia, jos seksi on sen puutteen vuoksi puheenaiheena ja toinen osapuoli torjuu ja puolustautuu, kun toinen tekee aloitteita ja yrittää puhua seksin puutteesta.

Parisuhteet hajoavat pyhän kolminaisuuden takia 99% ajasta: lapset, raha, seksi. Ja jos ei hajoa, niin ei se ainakaan hyvä parisuhde ole. On uskomattoman kapeakatseista kuvitella, että oma haluttomuus on jotenkin yhdentekevää ja että on toisen osapuolen vika, että ei itseään haluta. Haluttomuus on yhteinen ongelma. 

Kaksi kertaa kuukaudessa jos on Joonakselle liian vähän, niin hänen ehdottomasti kannattaa etsiä itselleen uusi parisuhde, jossa toinen osapuoli haluaa yhtä usein kuin hän itse. Selvästi hänen nykyinen naisensa ei ole kykenevä rakentamaan yhdessä molempia tyydyttävää parisuhdetta.

Vierailija
137/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saiskin seksiä kaks kertaa kuussa. Olis luksusta. Nyt saan ehkä kerran 2-3kk:ssa. Välillä tauko on jopa 10kk. Joonasta itkettää kun ei saa kun pain viikon välein. Olen nainen ja meillä pihtari on mies. Ero on monesti käynyt mielessä, mutta muuten meillä menee hyvin ja tuntuu jotenkin väärältä pistää lapset tämän takia kulkemaan kahden kodin väliä. Ja ilman seksiä mä eronkin jälkeen olisin.

Oletko varma ettei mies käy vieraissa...

Ja miten tiedät että eron jälkeen olisit ilman, itse ainakin olen saanut paljon paremman seksielämän erottuani lasten haluttomasta isästä.

Vierailija
138/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi tuntuu paremmalta, jos sitä saa liian harvoin.

-eri

Vierailija
139/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kieltäydyn tosi usein, välillä tuntuu, että jatkuvasti. Johtuu siitä, että mies a) yleensä ehdottelee päivittäin useamman kerran, b) hänellä on tapana ehdottaa aikavälillä aamu-myöhäinen iltapäivä, kun taas itse olen iltapainotteinen ja c) ehdottaa usein juuri, kun olen tekemässä esim kotitöitä ja kaikki lapset ovat yhtä aikaa ulkona, itse haluaisin silloin keskittyä siihen, mitä olin tekemässä ja d) mistään pikaseksistä pyykkikoneen päältä en itse saa niin paljoa.

Tämähän se on, että miehellä ei ole mitään tajua koska sitä seksiä kannattaa vongata. Ennenminkin kannattaisi helliä ja lämmitellä päivän mittaan niin illalla lasten nukahdettua voisi lykästää. Itse olen aamu-uninen niin on aivan turha yrittää kello 5,30. En heräö ja jos heräänkin olen äärimmäisen kiukkuinen.

Tämähän se on.

Naiset eivät yleensä osaa kommunikoida seksiin liittyvissä asioissa (jos muutenkaan).

Teidän miehillänne ei ole mitään tajua, koska ette ole oppineet puhumaan näistä asioista. Kyllä normaalijärjellä varustettu mieshenkilö ymmärtää toimia, jos keskustelette ja kerrotte asioista, ja ennen kaikkea riittävän suoraan ja selkeästi.

Naisten valitukset ymmärtämättömistä miehistä hoituisivat yleensä sillä, kun he oppisivat keskustelemaan miestensä kanssa.

Heh, olen kyllä puhunut, kertonut, opastanut, kehottanut ja joskus suuttunutkin. Mun mies vain kaikesta älykkyydessään (ja ehkä juuri siksi) on aika onneton sosiaalisten tilanteiden tulkitsija tai omien tapojensa muuttaja. On se tosi ihana, mutta innostuu niin herkästi seksistä, ettei vain tajua pitää sormiaan musta erossa, vaikka mitään vihjettä sopivaan hetkeen en olisi antanut.

Kun suhteessa on kaksi ihmistä, kenen toiveiden mukaisesti seksiä aletaan kehittelemään? 

Yksi tarvitsee jotain syttyäkseen - toinen mukautuu tähän. Toinen tarvitsee jotain muuta - toinen mukailee tätä puolestaan, eikö? 

Jos toinen osapuoli haluaa aloittaa seksin nopealla toiminnalla, ja toinen hitaalla niin kumman mukaisesti useimmiten mennään? Jos osapuolet ei lähene yhtään, niin sitten tietysti seksiä ei ole. 

Meillä mennään niin, että molemmista tuntuu hyvältä. Sitten välillä, jos itsellä on pieni kipinä johonkin, mistä tavallisesti ei tykkää, niin edes yritetään toisen vuoksi tehdä jotain.

Seksi on kyllä siinä mielessä aika vaikea asia, että siinä ei voi tulla kovin paljoa toista vastaan tai muuten itsestä alkaa tuntua pahalle. Puhuminen ei välttämättä auta, koska ei se saa pitämään esim itseäni pikaseksistä yhtään sen enempää. Siksi meillä on sitä paljon vähemmän kuin mitä mies toivoisi. Pidemmällä aikavälillä on myös miehen etu, että kieltäydyn seksissä sellaisesta, mikä ei tunnu hyvältä tai mistä en pidä. Niin mielikuvani seksistä pysyvät hyvinä ja sitä kautta haluan seksiä enemmän.

Minusta pikaseksi on ihanan helppoa, sen kun avaa jalat vain :D Saa hyvällä omallatunnolla lahnailla.

Kun mentiin naimisiin, oltiin naiiveina tehty seksisopimus. Seksiä 3 x viikossa, joista max. 1 x pikaa. Nyt reilu 20v (ja monet vaiheet, kuivatkin on nähty) päästä ollaan sovittu, että seksiä on kerran viikosta. Toimii meillä ihan tosi hyvin. Ei tartte miettiä enempiä, kun tietää et sitä on säännöllisesti.

Aika toimiva järjestely teillä! Kuulostaa arvostavalta parisuhteelta.

Vierailija
140/779 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa ymmärtää tämän palstan seksivastaisuutta. Tässäkin ketjussa on mennyt pointti ohi useimmilta, eli että artikkelin Joonas EI ole tyytyväinen tilanteeseen, jossa häntä torjutaan ja siksi hän on lakannut tekemästä aloitteita.

Alapeukuista ja yläpeukuista näkee huolestuttavalla tavalla sen, että tähän ketjuun kommentoineet menevät puolustuskannalle omasta haluttomuudestaan. Totuus on kuitenkin se, että parisuhteessa on ongelmia, jos seksi on sen puutteen vuoksi puheenaiheena ja toinen osapuoli torjuu ja puolustautuu, kun toinen tekee aloitteita ja yrittää puhua seksin puutteesta.

Parisuhteet hajoavat pyhän kolminaisuuden takia 99% ajasta: lapset, raha, seksi. Ja jos ei hajoa, niin ei se ainakaan hyvä parisuhde ole. On uskomattoman kapeakatseista kuvitella, että oma haluttomuus on jotenkin yhdentekevää ja että on toisen osapuolen vika, että ei itseään haluta. Haluttomuus on yhteinen ongelma. 

Kaksi kertaa kuukaudessa jos on Joonakselle liian vähän, niin hänen ehdottomasti kannattaa etsiä itselleen uusi parisuhde, jossa toinen osapuoli haluaa yhtä usein kuin hän itse. Selvästi hänen nykyinen naisensa ei ole kykenevä rakentamaan yhdessä molempia tyydyttävää parisuhdetta.

Tähän on vaikeeta lisätä enää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan