IS: Joonaksella on seksiä puolisonsa kanssa kaksi kertaa kuukaudessa – ”hyvällä tuurilla”.
– Se riippuu omasta jaksamisesta ja mielenkiinnosta, että jaksanko lähteä yrittämään vai toteanko vain, että on helpompi käydä nukkumaan.
Miten tällainen parisuhde voi toimia?
Kommentit (779)
Vierailija kirjoitti:
Kai muuten olette nyt painottamassa miehen OMAa vastuuta hänen OMASTA seksuaalisuudesta? Aina kun nainen ei tyydyty, painotetaan naisen omaa vastuuta. Aina kun mies ei saa mitä haluaa, saa naisia olla kiristämässä ja painostamassa. Myös miehiä tulee kannustaa luopumaan eduista ja nautinnosta, kuten naisetkin tekee. Nainen luopuu nimestään, nainen ottaa silikonit miehen takia, nainen kestää kipua ja nöyryytystä pitääkseen miehen. Opetelkaa miehet tekemään sama. Ei maailmassa voi saada kaikkea mitä haluaa. Miehet ei itse voi ostaa naiselle sidepakettia, eli ei ole naisen tehtävä olla miehelle mieliksi. Miettikää sitä.
Eipä kukaan uhkaile miestä jos tämä ei harrasta naisen kanssa seksiä. Miehet on itsekkäitä. Myös nainen saa olla itsekäs. Myös miehiä tulee painostaa alistumaan naisen tahtoon.
Miten ihmeessä voi kirjoittaa noinkin pitkän vastauksen ilman, että yksikään fakta osuu kohdalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempien keskustelujen perusteella monilla on sama ongelma kuin meidän parisuhteessa, mies ei halunnut ymmärtää tai ei piitannut siitä että nainen kaipaa hellyyttä seksinharrastamisen välillä. Niin että jos mies torstaina halaa kaiken kiireen keskellä rakastavasti ja sanoo kulta, ilman mitään tissien tai takapuolen kourimisia samalla, se näkyy suoraan lauantaina makuuhuoneessa. Yritin nuorempana itse järjestää näitä hetkiä mutta lopetin kun siitä seurasi kourimisia tai pakko harrastaa seksiä vaikka olisin halunnut vain rakkautta ja halauksen. Mutta kun miehen munia rupes niin pakottamaan... Lähimmäs mies pääsi sillä lailla että kun tuli seksi mieleen niin sitten tökerösti yritti jotain halausta paria tuntia ennen kuin ehdotti. Hellyyttä oli tarjolla vain seksin jälkeen. Tämä on luonnon oma ehkäisymenetelmä. Nainen tarvitsee hellyyttä halutakseen seksiä, mies antaa hellyyttä vasta seksin jälkeen. Tämä siitä huolimatta että monta kertaa nätisti puhuin asiasta.
Kuulostaa hyvin tutulta.. Mies perustelee jatkuvaa kourimistaan sillä, että olen niin hirveän seksikäs, ettei mahda sille mitään, että vieressä istuminen aiheuttaa seisokin. Nuorempana kuvittelin sen kohteliaisuudeksi, mutta sittemmin tajusin sen vain taas yhdeksi tekosyyksi. Toinen seksiin liittyvä, miehen mielestä hyvä selitys on se, että jos emme harrasta seksiä tarpeeksi usein, hän kokee, etten rakasta/arvosta/välitä. Tarpeeksi usein tarkoittaa tässä tapauksessa vähintään joka toinen päivä, mieluiten joka päivä. Jos taukoa on liian monta päivää, mies muuttuu etäiseksi ja kylmäksi, antaa kotitöiden kasautua minulle. Hän on ehdollistanut minut tähän pikkuhiljaa, mitään suoria uhkauksia hän ei sano ääneen.
Seksin harrastaminen tuntuu kuin yhdeltä kotityötä, ja se vaivaa minua. Olen yrittänyt ottaa asian esille keskustelemalla nätisti, mutta mies vain loukkaantuu ja alkaa murjottaa. En tiedä enää milloin minua itseäni haluttaa tai mistä ylipäätään pidän. Olin nuorempana hyvin halukas ja tuntui, että seksi on ihanaa. Tämän parisuhteen aikana olen kadottanut itseni ja seksuaalisuuteni täysin.
Voih, kirjoittelin jo tuolla aiemmin, että minä puolestani haluaisin just sitä että vieressä istuminen aiheuttaa miehelle seisokin. Sellainen saa minut syttymään. Nyt seksiä ei ole, koska en koe olevani haluttu ja himoittu ja aloitteet jäävät molemmilta tekemättä.
Helppo sanoa kun et ole kokenut. Töissä on ollut kamala päivä ja olet superväsynyt ja haluaisit vaan käpertyä rakkaan kainaloon mutta et voi koska sen jälkeen on PAKKO suostua asioihin joihin ei ole halua eikä virtaa. Koska blue balls. Se syö naista, se syö luottamusta kumppaniin, eroosio pahenee kerta kerralta kunnes lopulta alat pitämään mieheen hajurakoa. - Eri - .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempien keskustelujen perusteella monilla on sama ongelma kuin meidän parisuhteessa, mies ei halunnut ymmärtää tai ei piitannut siitä että nainen kaipaa hellyyttä seksinharrastamisen välillä. Niin että jos mies torstaina halaa kaiken kiireen keskellä rakastavasti ja sanoo kulta, ilman mitään tissien tai takapuolen kourimisia samalla, se näkyy suoraan lauantaina makuuhuoneessa. Yritin nuorempana itse järjestää näitä hetkiä mutta lopetin kun siitä seurasi kourimisia tai pakko harrastaa seksiä vaikka olisin halunnut vain rakkautta ja halauksen. Mutta kun miehen munia rupes niin pakottamaan... Lähimmäs mies pääsi sillä lailla että kun tuli seksi mieleen niin sitten tökerösti yritti jotain halausta paria tuntia ennen kuin ehdotti. Hellyyttä oli tarjolla vain seksin jälkeen. Tämä on luonnon oma ehkäisymenetelmä. Nainen tarvitsee hellyyttä halutakseen seksiä, mies antaa hellyyttä vasta seksin jälkeen. Tämä siitä huolimatta että monta kertaa nätisti puhuin asiasta.
Kuulostaa hyvin tutulta.. Mies perustelee jatkuvaa kourimistaan sillä, että olen niin hirveän seksikäs, ettei mahda sille mitään, että vieressä istuminen aiheuttaa seisokin. Nuorempana kuvittelin sen kohteliaisuudeksi, mutta sittemmin tajusin sen vain taas yhdeksi tekosyyksi. Toinen seksiin liittyvä, miehen mielestä hyvä selitys on se, että jos emme harrasta seksiä tarpeeksi usein, hän kokee, etten rakasta/arvosta/välitä. Tarpeeksi usein tarkoittaa tässä tapauksessa vähintään joka toinen päivä, mieluiten joka päivä. Jos taukoa on liian monta päivää, mies muuttuu etäiseksi ja kylmäksi, antaa kotitöiden kasautua minulle. Hän on ehdollistanut minut tähän pikkuhiljaa, mitään suoria uhkauksia hän ei sano ääneen.
Seksin harrastaminen tuntuu kuin yhdeltä kotityötä, ja se vaivaa minua. Olen yrittänyt ottaa asian esille keskustelemalla nätisti, mutta mies vain loukkaantuu ja alkaa murjottaa. En tiedä enää milloin minua itseäni haluttaa tai mistä ylipäätään pidän. Olin nuorempana hyvin halukas ja tuntui, että seksi on ihanaa. Tämän parisuhteen aikana olen kadottanut itseni ja seksuaalisuuteni täysin.
Voih, kirjoittelin jo tuolla aiemmin, että minä puolestani haluaisin just sitä että vieressä istuminen aiheuttaa miehelle seisokin. Sellainen saa minut syttymään. Nyt seksiä ei ole, koska en koe olevani haluttu ja himoittu ja aloitteet jäävät molemmilta tekemättä.
Kuten sanoin, ajattelin itsekin ennen, että vau, onpa kivaa olla haluttu. Kuitenkin myöhemmin tajusin ettei kyse ole siitä, että mies haluaa minua, vaan hän haluaa seksiä. En usko, että sillä loppupelissä on merkitystä, istuuko vieressä minä vai lähes tulkoon kuka tahansa muu nainen. Se nyt vain satun olemaan minä. Olemme keskustelleet siitä, mikä parisuhteessa on tärkeää, ja mielestäni seksi on yksi erittäin tärkeä osanen, mutta nimenomaan osanen, ei koko parisuhde. Mies taas painottaa, että seksi on ehdottomasti kaikkein tärkeintä parisuhteessa ja rakkaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaverisuhde, jossa seksioptio.
Itse lähden ainakin siitä lähtökohdasta liikkeelle, että nimenomaan puoliso on se paras kaveri.
Kyllähän säännöllinen seksi on iso erottaja parisuhteen ja kaveritoverikumppanikämppis suhteen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kannattaa etsiä kumppani jonka kanssa ajatukset seksin määrästä kohtaa. Ei ole oikeaa määrää seksiä.
Niinhän artikkelin mies tekikin.
Ongelma on että naiset elävät elämänsä todella vaiheittaisesti. On juoksukausi, pupukausi ja arkikausi jolloin seksin saanti loppuu kuin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seksiä 1-4 kertaa kuussa keskimäärin. Ollaan molemmat sellaisia, että stressi ja hektisyys vie halut. Mies tykkää vielä, että tunnelman on oltava kohdallaan ja minäkin pidän siitä tyylistä. Illalla rättiväsyneenä päivän jälkeen ei paljon seksi ole mielessä.
Lomilla harrastetaan enemmän seksiä, koska ei ole kiire ja olo on muutenkin rentoutunut. Oikeaa seksimäärää ei ole, jokainen pari määrittää sen itse.
Kirjoitit, että "Mies tykkää vielä, että tunnelman on oltava kohdallaan."
Mitä tuo merkitsee? Mikä ihmeen tunnelma? Kynttilöitä ja samppanjaako? Ei meillä tarvitse tunnelmia ainakaan olla, vaan saatamme vaikka yöllä herättää toisen jos itseä panettaa. Toinen lähtee siihen kyllä varmasti mukaan ja hymy on herkässä pitkään päivälläkin. Ei seksi ole niin vaikeaa ja hankalaa aloittaa, aloittaa vaan ja antaa tilanteen viedä. Jos siinä alkaa odottelemaan oikeaa tunnelmaa ja olotilaa, niin sellaista saa odottaa. Olemme olleet miehen kanssa yhdessä melkein 25 vuotta ja meillä se "tunnelma" saattaa tulla vaikka saunan jälkeen vierekkäin pyyhe päällä istuessa tiistai-iltana. Katsomme toisiamme ja siinä on tunnelmaa tarpeeksi. En osaa ottaa seksiä kovin vakavasti, vaan se voi olla mukavaa leikittelyä ja hauskaa höpötystä, jossa loppu on vähän totisempaa, mutta orkkujen jälkeen tilanne taas kevenee. Ja kyllä jaksan hyvin seksiä, vaikka olisin ollut 10 h töissä, samoin mies. Ehkä me vain sovimme toisillemme jo senkin takia niin täydellisesti. Vakka on kantensa valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kannattaa etsiä kumppani jonka kanssa ajatukset seksin määrästä kohtaa. Ei ole oikeaa määrää seksiä.
Ongelma on että naiset elävät elämänsä todella vaiheittaisesti. On juoksukausi, pupukausi ja arkikausi jolloin seksin saanti loppuu kuin seinään.
Puhutkö äidistäsi? Kaikista naisista et ainakaan puhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on seksiä 1-4 kertaa kuussa keskimäärin. Ollaan molemmat sellaisia, että stressi ja hektisyys vie halut. Mies tykkää vielä, että tunnelman on oltava kohdallaan ja minäkin pidän siitä tyylistä. Illalla rättiväsyneenä päivän jälkeen ei paljon seksi ole mielessä.
Lomilla harrastetaan enemmän seksiä, koska ei ole kiire ja olo on muutenkin rentoutunut. Oikeaa seksimäärää ei ole, jokainen pari määrittää sen itse.
Kirjoitit, että "Mies tykkää vielä, että tunnelman on oltava kohdallaan."
Mitä tuo merkitsee? Mikä ihmeen tunnelma? Kynttilöitä ja samppanjaako? Ei meillä tarvitse tunnelmia ainakaan olla, vaan saatamme vaikka yöllä herättää toisen jos itseä panettaa. Toinen lähtee siihen kyllä varmasti mukaan ja hymy on herkässä pitkään päivälläkin. Ei seksi ole niin vaikeaa ja hankalaa aloittaa, aloittaa vaan ja antaa tilanteen viedä. Jos siinä alkaa odottelemaan oikeaa tunnelmaa ja olotilaa, niin sellaista saa odottaa. Olemme olleet miehen kanssa yhdessä melkein 25 vuotta ja meillä se "tunnelma" saattaa tulla vaikka saunan jälkeen vierekkäin pyyhe päällä istuessa tiistai-iltana. Katsomme toisiamme ja siinä on tunnelmaa tarpeeksi. En osaa ottaa seksiä kovin vakavasti, vaan se voi olla mukavaa leikittelyä ja hauskaa höpötystä, jossa loppu on vähän totisempaa, mutta orkkujen jälkeen tilanne taas kevenee. Ja kyllä jaksan hyvin seksiä, vaikka olisin ollut 10 h töissä, samoin mies. Ehkä me vain sovimme toisillemme jo senkin takia niin täydellisesti. Vakka on kantensa valinnut.
Toi on kyllä upeeta. Pitäkää huolta toisistanne. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän huushollin naisella riitti haluja siihen asti kunnes lapset ja OK oli saatu. Sen jälkeen max kerran kuussa, vuodessa 6-8 krt.
Ja joskus minulla oöi nainen jonka kanssa tusina varvia pe-su oli "keskimääräinen suoritus".
Miksi et ole sen tusinavarvinaisen kanssa?
Oli varmaan liian huorahtava. Palstan miesten mielestä naisen ei kuulu haluta seksiä paitsi silloin kun mies sanoo että nyt saa haluta. Jos on ikinä halunnut jonkun muun kanssa on pilalla. Etsivät himokkaita ikineitsyitä.
Että sellaiset miesvihat taas
Tätähän täällä on kuitenkin solkenaan. Naisen seksihistoria on tongittava välittömästi, pitäisi olla samanaikaisesti naiivin viaton ja kokematon naapurintyttö, instapyllykkä ja himokas lunttu, näitä siis miehen mieleisesti pyörittäen. Kyllä nämä teidän mielihalunne jo täällä ulkoa tunnetaan.
Lycka till vaan sen unelmienne naisen etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mielestäsi sillä parisuhteen miehellä ei ole osaa eikä arpaa näihin muutoksiin?
Vierailija kirjoitti:
Mistähän itse löytäisin aktiivisen miehen? Minulla ei ole haluja vienyt hormoniehkäisyt eikä pikkulapsivuodet, enkä ihan resahtanutkaan ole. Parissa pitkässä suhteessa ollut matalalibidoiset miehet ja olen vain ihmeissäni kuunnellut tarinoita aloitteellisista parisuhdemiehistä. En nyt tietenkään mitään "joka-ilta-pimeässä-peiton-alla-yhdessä-asennossa-jyystöä" kaipaa, mutta kyllä seksiä on suhteessa oltava aika runsaasti tai sitten ei ole järkeä olla parisuhteessa.
Pohdintasi ainakin auttaa ymmärtämään, miksi miehet ei sinua halua. Susta kuulee niin selvästi, että sulle kysymys on vaan seksin saamisesta -ei niin väliä keneltä sitä saa. Luulen, että miehet aistii kyllä tämän ja se loukkaa heitä. Villi veikkaus, että hän haluaisi tuntea olevansa sinun silmissäsi rakastettu ja haluttu, eikä tuntea, että seksin hänen kanssaan voit korvata jollain muulla panolla. Mahtaa olla yksinäinen ja arvoton olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mielestäsi sillä parisuhteen miehellä ei ole osaa eikä arpaa näihin muutoksiin?
Tietysti on. Ensin se on j ä n n ä m i e s jolla on osa
sitten mies vaihtuu ja se on lapsen siittäjä (tai sellaiseksi väitetty, 15% tosin on käenpoikasia)
lopulta mies on elareiden maksaja
Vierailija kirjoitti:
Ehkä parisuhde ei ole meidän muiden mielestä kummoinen, mutta ehkä se on heille ihan ok. Ehkä he ovat ihan tyytyväisiä asumisjärjestelyihinsä ja kaikkeen ja heidän välinen suhde on vankemmalla pohjalla, kun se on kaverillinen. Sitä paitsi kaksi kertaa kuukaudessa on aika usein.
Mutta eihän Joonas ole tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän seksi vähenee jokaisessa suhteessa ajanmyötä
mies52v
Missä vaiheessa tämä tapahtuu? Näin 23 vuoden yhdessä olon jälkeen ei vielä ainakaan havaittavissa moista..
Sitten kun ollaan 80v?
Et nyt tajunnut... näin uskotellaan itselle, että seksin kuuluukin loppua, kun ollaan siinä tilanteessa eikä haluta myöntää a) omaa vastuuta tai b) kyvyttömyyttä lähteä toimimattomasta suhteesta 😄
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa kuussa on ihan normaalia, eikä mitenkään vähän. Olennaista on, että parisuhteessa se on molemmille hyvä määrä. Tavallisessa pitkässä parisuhteessa tulee ja menee kausia, kun seksiä on enemmän ja vähemmän.
Jos on vasta parisuhteen alussa, voi tulla tunne että seksiä pitää olla jatkuvasti, mutta pidemmässä parisuhteessa seksin merkitys ei enää ole niin iso vaan ihan muut asiat.
Mistä tulee tämä väärinkäsitys ja vastakkainasettelu, seksi TAI muut asiat? Eiväthän ne sulje toisiaan pois, päinvastoin! Meidän suhteessamme seksi on tärkeää, niin on myös muu yhdessäoleminen ja tekeminen, syvälliset keskustelut, täydellinen luottamus, muut harrastukset, perhe, jne... Seksi on täydellinen psykofyysinen kokemus, kun henkinen yhteys ja rakkaus kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti on. Ensin se on j ä n n ä m i e s jolla on osa
sitten mies vaihtuu ja se on lapsen siittäjä (tai sellaiseksi väitetty, 15% tosin on käenpoikasia)
lopulta mies on elareiden maksaja
Höpöhöpö. Kannattaa ryömiä takaisin sinne kivenkoloon mistä ryömitkin taas esille.
Mieheni on tolkuttanut että kaksi kertaa kuussa on normaalia. Ilmeisesti onkin vähän, enkä olekaan outo nymfomaani kun pari kertaa viikossa tekisi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän huushollin naisella riitti haluja siihen asti kunnes lapset ja OK oli saatu. Sen jälkeen max kerran kuussa, vuodessa 6-8 krt.
Ja joskus minulla oöi nainen jonka kanssa tusina varvia pe-su oli "keskimääräinen suoritus".
Miksi et ole sen tusinavarvinaisen kanssa?
Oli varmaan liian huorahtava. Palstan miesten mielestä naisen ei kuulu haluta seksiä paitsi silloin kun mies sanoo että nyt saa haluta. Jos on ikinä halunnut jonkun muun kanssa on pilalla. Etsivät himokkaita ikineitsyitä.
Että sellaiset miesvihat taas
Tätähän täällä on kuitenkin solkenaan. Naisen seksihistoria on tongittava välittömästi, pitäisi olla samanaikaisesti naiivin viaton ja kokematon naapurintyttö, instapyllykkä ja himokas lunttu, näitä siis miehen mieleisesti pyörittäen. Kyllä nämä teidän mielihalunne jo täällä ulkoa tunnetaan.
Lycka till vaan sen unelmienne naisen etsintään.
Luultavasti kuolet ilman että kukaan edes huomaa asiaa
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on tolkuttanut että kaksi kertaa kuussa on normaalia. Ilmeisesti onkin vähän, enkä olekaan outo nymfomaani kun pari kertaa viikossa tekisi mieli.
Saahan sitä tehdä mieli vaikka joka päivä, mutta ei ole miehen velvollisuus täyttää halujasi
Saat jos kaikki on läpi keskusteltu eikä muuta yhteistä ratkaisua löydy. Turhaa ainutkertaista elämäänsä on tuhlata vääriin ihmisiin.