IS: Joonaksella on seksiä puolisonsa kanssa kaksi kertaa kuukaudessa – ”hyvällä tuurilla”.
– Se riippuu omasta jaksamisesta ja mielenkiinnosta, että jaksanko lähteä yrittämään vai toteanko vain, että on helpompi käydä nukkumaan.
Miten tällainen parisuhde voi toimia?
Kommentit (779)
Vierailija kirjoitti:
Huh kun seksikielteistä puhetta täällä. Aivain kuin olisi väärin haluta puolisoaan ja seksiä parisuhteeseen.
Lisäksi 2x kuukaudessa on monien mielestä aika paljon?
Kyllä se oikeasti sattuu jos toinen haluaa ja tulee useimmiten ilman syytä torjutuksi. Monille on tärkeä asia että toinen näkee haluttavana ja haluaa ainakin tehdä asioita yhteisen nautinnon eteen vaikka halut eivät nyt niin suuret olisikaan. Jos tietää olevansa tällainen ihminen joka haluaa noin kerran kuussa eikä asiasta saisi ikinä keskustella yhtään koska se olisi painostamista, tulisi se mielestäni tehdä jo heti alussa selväksi eikä huijata toista.
Onhan siinä selkeä syy miksi vonkaaja tulee torjutuksi. Toinen ei halua seksiä. Se on täysin pätevä syy olla seksimättä. Jokainen sentään parisuhteessakin saa päättää itse, mitä tekee ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on vastuussa omasta orgasmistaan. En kattelisi naista, joka ei kanna itse vastuutaan saamisestaan vaan vaatii mieheltä aina sen toteutumista.
Hankala on itseään nuolla ja vieläpä nauttia siitä. Ja jos taas hankin sen itse sormettamalla, niin mihin miestä edes tarvitsisin?
Sama pätee myös toisin päin. Miksi mies olisi naisen kanssa, joka ei ole valmis tekemään mitään seksin eteen, vaan sälyttää sekä miehen, että oman orgasminsa miehen vastuulle?
En minä tiedä miksi. Itselleni on itsestäänselvää, että minä tarjoan miehelle nautintoa ja hän minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on vastuussa omasta orgasmistaan. En kattelisi naista, joka ei kanna itse vastuutaan saamisestaan vaan vaatii mieheltä aina sen toteutumista.
Hankala on itseään nuolla ja vieläpä nauttia siitä. Ja jos taas hankin sen itse sormettamalla, niin mihin miestä edes tarvitsisin?
Sama pätee myös toisin päin. Miksi mies olisi naisen kanssa, joka ei ole valmis tekemään mitään seksin eteen, vaan sälyttää sekä miehen, että oman orgasminsa miehen vastuulle?
Sitähän tässä ihmetellään, miksi miehet vonkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh kun seksikielteistä puhetta täällä. Aivain kuin olisi väärin haluta puolisoaan ja seksiä parisuhteeseen.
Kyllä se oikeasti sattuu jos toinen haluaa ja tulee useimmiten ilman syytä torjutuksi. Monille on tärkeä asia että toinen näkee haluttavana ja haluaa ainakin tehdä asioita yhteisen nautinnon eteen vaikka halut eivät nyt niin suuret olisikaan. Jos tietää olevansa tällainen ihminen joka haluaa noin kerran kuussa eikä asiasta saisi ikinä keskustella yhtään koska se olisi painostamista, tulisi se mielestäni tehdä jo heti alussa selväksi eikä huijata toista.
Onhan siinä selkeä syy miksi vonkaaja tulee torjutuksi. Toinen ei halua seksiä. Se on täysin pätevä syy olla seksimättä. Jokainen sentään parisuhteessakin saa päättää itse, mitä tekee ja milloin.
Paitsi se joka haluaa seksiä.
Mutta tuohon on ratkaisu, eroaminen. Kunhan toinen vaan tietää että seksiä ei ole eikä tule, niin voi tehdä omia päätöksiään millasessa suhteessa haluaa olla.
Varmasti just te olette onnellisia yhdessä, en sitä väitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parisuhde on tavallaan lupaus myös seksistä. Muuten kyseessä on kämppäkaveruus. Siksi seksiä ei aina voi olla vain silloin, kun itseä tosi paljon haluttaisi.
Jokaisen halut on omalla vastuulla. Omille haluilleen voi tehdä jotain, jos haluaa. Itseään voi sytytellä eri tavoin, ei haluttomuuteen tarvitse jäädä olemaan. Ei se kuitenkaan ole ihmisen normaali olotila.
Muuten tietysti haluja on joskus enemmän, joskus vähemmän. Meillä välillä mies ehdottelee enemmän, välillä itse. Yritetään olla sanomatta ei, pikapanot käy silloin.
- yli 20 vuotta yhdessä
Miksi haluttomuudelleen pitäisi tehdä mitään jos ei nää koko touhua tarpeellisena? Tässäkin ajatellaan, että haluttomassa on jotain vikaa, joka pitää korjata. Eikö siinä seksissä ja sen tarjoajassa ole enemmän vikaa jos siinä ei ole mitään haluttavaa? Korjausta kaipaa se vonkaaja.
No kyllä seksuaalisuus on iso osa ihmistä. Ei haluttomuus ole ihmisen normaali tila, jotain on silloin vähän pielessä. Ei haluton usein ymmärräkään, että jotain vialla, mutta kun haluja löytyy, niin tajuaa seksin olevan elämän suurimpia nautintoja ja parisuhteen liima. Ja jos puolisostaan välittää, niin pitäisi omat halut hoitaa kyllä kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kannattaa etsiä kumppani jonka kanssa ajatukset seksin määrästä kohtaa. Ei ole oikeaa määrää seksiä.
Kyllä 2 krt viikossa on ehdoton minimi.
Sulle. Tämä on juurikin ongelma alku ja juuri. Määrätään joku määrä seksiä joka täytyy olla ja jos näin ei ole olet huono ihminen. Minkä seurauksena ihmiset yrittää survoa itseään muotteihin joihin ei sovi ja sitten tulee pettymyksiä, sen sijaan että kaikki lähtisivät alun pitäen itsensä hyväksyen etsimään määrältään ja tyyliltään sopivaa seksiä.
Mitäs kun toinen muuttaa tahtia kahdeksan vuoden jälkeen? Ennen oli 2 kertaa viikossa ja nyt 2 kertaa kuukaudessa. Itse kuitenkin haluaisin edelleen saman verran kuin ennenkin. Kumppania ei toki voi pakottaa seksiin koska ei se olisi edes kivaa. Miksi en voi käydä vieraissa jos vaimoa ei haluta? Miksi se sitä haittaa jos panen jotain toista välillä? Eihän se ole siltä pois kun itse ei kerran halua lknua.
Hämmentävää, jos naisen halut laskee, kun mies suhtautuu seksiin asenteella "sama se mitä tai kenen reikää lykin, eihän sillä ole väliä kunhan lastit saa tyhjennettyä".
Niin, halut tuossa yllä olevassa laski ensin josta seuraa se että alkaa miettimään vaihtoehtoja. Nainenkin voi puhua siitä miksei halua. Ja jos siitä seuraa ero, niin se on vaan hyvä vaihtoehto, molemmat ovat onnellisia tavallaan sitten.
Entäs kun ei ole selkää syytä haluttomuuteen? Seksi vaan tuntuu täysin turhalta. Miten tämä asiaa jauhamalla parenee.
Tietääkö toinen puoliso asian just näillä sanoilla? Jos se hälle on sitten ongelma jonka kanssa ei voi elää niin sitten se on varmaan päästettävä vapaaksi. Eihän se tosiaan jauhamalla parane.
Juuri näin, ei voi olettaa että toinen riutuu loppuelämän vierellä, "kun mua nyt ei vaan satu kiinnostaan toisen halut". Karua. Seksihän se on joka erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Toki jos kumpikin on haluton niin kai se silloin toimii ilmankin. Omilla vanhemmilla oli seksielämää yli kuudenkympin ja todellakin pyrin samaan, jos vaan sopiva mies löytyy :)
Vierailija kirjoitti:
No itse kyllä hoitelen miehen vastavuoroisesti usein myös, käsin tai suulla... Ja mies takaa kyllä itselleni aina orgasmin, jos vaan olen tuulella. Vaatii sen verran omia haluja ja keskittymistä, että joinakin päivinä päätän nauttia seksistä ilman orgasmia. Mutta kyllä hyvä seksi on sitä, että molemmat hoitaa myös toisiaan, eikä vaan mieti itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi ei voi keskustella aiheesta haluttoman kumppanin kanssa. Että mikä mättää. En itse katselisi jatkuvasti kieltäytyvää puolisoa kovin pitkään. Kyllä siinä pian tulisi kysyttyä, että mikä häntä vaivaa ja voiko asialle tehdä jotain. Ja "väsyttää" ei riitä vastaukseksi.
Yleensähän näissä on syynä se, että se vonkaava puoliso on niin surkea seksissä. Muuten hyvä tyyppi, mutta ei vaan osaa tyydyttää kumppanisan. Eikä opi vaikka tekisi mitä. Kun tämä tuntuu käyvän kovasti miesten itsetunnon päälle, asiasta ei pystytä rehellisesti puhumaan. Kun seksistä ei saa mitään itselleen, ei sitä viitsi tehdä.
Miksi olette sellaisen miehen kanssa joka ei pysty puhumaan asioista normaalisti? Seksistäkin.
Itse olen mies ja se seksuaalisesti aktiivisempi ja myös valmiimpi puhumaan ongelmista jos niitä on. Ja seksi on huippua, siitä ei ole kysymys. Nainen sanoo että haluaisi haluta, mutta kun seksi ei ole hänelle niin iso juttu kuin mulle. Ja toisen mieliksi ei koskaan saa alkaa paneskeleen, sen pitäis olla kaikille selvää jo tässä neljänkympin vaiheilla.
Niin ei tässä jää oikein muuta kuin että libidot on erilaisia, ja valintavaiheessa pitää olla tarkkana siis.
Mut aikaisemminkin tähän ketjuun kirjoittaneena toistan sen, että mitä voi tehdä sille että aktiiviset pari vuotta uuden onnen kanssa ei kerro mitään siitä mitä on kuuden vuoden jälkeen.
Tällaisen miehen kanssa ollaan ,koska muuten hän on täydellinen kumppani. Rakastava, huomaavainen ja hellä. Hyvä isä lapsille ja luotettava kumppani. Elämä on rakennettu yhdessä ja tämä kaikki muu on tärkeämpää kuin seksi. Itselle seksi ei merkitse mitään, se on kuin mikä tahansa hieman ikävä huushollihomma joka on aika ajoin hoideltava.
Onko kaikki muu kuin seksi tärkeämpää kuin kumppanillesi? Sinua ei yhtään haittaa, että tilanteenne tuo puolisollesi tuskaa? Ei kovin rakastavalta suhteelta kuulosta.
Miksi mies tuntisi tuskaa? Hänellä on hyvä kumppani ja seksiäkin silloin tällöin. Minullahan se ongelma on kun en saa seksistä itselleni mitään muuta kuin parisuhteen ja läheisyyttä.
Mitä sä haluaisit saada seksistä sitten? Ja uskooko kukaan että mies on onnellinen - jos nyt kukaan kokonaan onnellinen voi olla. Aina ei kaikki mene tasan.
En tiedä. Jos seksistä voi jotain saada niin minä en saa mitään. Seksi tuntuu täysin turhalta toiminnalta, enkä tajua miksi varsinkin miehet on niin sen perään.
Anteeksi intiimi kysymys, mutta oletko ikinä saanut seksin aikana? Tai ylipäätään saanut?
Seksissä miehen kanssa en ole saanut ikinä, mikäli en itse hoitele samalla itseäni. Tällöinkin harvoin. Masturboimalla saan helposti ja olen saanut n. 12 v lähtien. Mies on siis lähinnä haitaksi. Alkuun seksiä oli toki enemmän koska olin uteluasiasias ja elin toivossa, että siinä jotain vielä koen. Se oli turha toivo. En syytä miestä enkä itseäni tästä. Näin se vaan on mennyt. Mies on huomaavainen ja hyvinvarusteltu sekä yleisesti varmaan komeana pidetty. Eli syy ei ole miehen itsekkyys, yrityksen puute, laitteiston koko tai tyytyminen. Itse en ole tuntenut koskaan halua häneen, mutta toisaalta muihin vielä vähemmän. Näillä mennään.
Aika harva nainen saa ilman käsien käyttöä. Ja sehän nyt vaan johtuu siitä et klitoris ei saa tarpeeksi hinkkausta jne. Mut ei kai se ole ongelma enää kellään?
Mitä sä ajattelet kun hoitelet itsesi yksin? Tai ei sun tarvi sitä tässä kertoa, mutta mieti. Kivoja juttuja on olemassa kyllä, tärkeintä että sä nautit.
M45
En ajattele yhtään mitään. Länäolollaan mies häiritsee keskittymistä ja huomaan suunnittelevani työ-ja ostoslistoja seksin aikana.
Miten mies voi olla seksissä ylimääräinen...? Sori, mutta nyt ei oma mielikuvitus enää riitä :D.
Suosittelen harjoittelemaan keskittymistä ja läsnäoloa. Seksin aikana ei mietitä muuta, kuin itse seksiä. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä olet parisuhteessa, mitä sä siitä saat itse? Ja onko se sun kumppanisi onnellinen kun sä olet päättänyt että noin toimitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi ei voi keskustella aiheesta haluttoman kumppanin kanssa. Että mikä mättää. En itse katselisi jatkuvasti kieltäytyvää puolisoa kovin pitkään. Kyllä siinä pian tulisi kysyttyä, että mikä häntä vaivaa ja voiko asialle tehdä jotain. Ja "väsyttää" ei riitä vastaukseksi.
Yleensähän näissä on syynä se, että se vonkaava puoliso on niin surkea seksissä. Muuten hyvä tyyppi, mutta ei vaan osaa tyydyttää kumppanisan. Eikä opi vaikka tekisi mitä. Kun tämä tuntuu käyvän kovasti miesten itsetunnon päälle, asiasta ei pystytä rehellisesti puhumaan. Kun seksistä ei saa mitään itselleen, ei sitä viitsi tehdä.
Miksi olette sellaisen miehen kanssa joka ei pysty puhumaan asioista normaalisti? Seksistäkin.
Itse olen mies ja se seksuaalisesti aktiivisempi ja myös valmiimpi puhumaan ongelmista jos niitä on. Ja seksi on huippua, siitä ei ole kysymys. Nainen sanoo että haluaisi haluta, mutta kun seksi ei ole hänelle niin iso juttu kuin mulle. Ja toisen mieliksi ei koskaan saa alkaa paneskeleen, sen pitäis olla kaikille selvää jo tässä neljänkympin vaiheilla.
Niin ei tässä jää oikein muuta kuin että libidot on erilaisia, ja valintavaiheessa pitää olla tarkkana siis.
Mut aikaisemminkin tähän ketjuun kirjoittaneena toistan sen, että mitä voi tehdä sille että aktiiviset pari vuotta uuden onnen kanssa ei kerro mitään siitä mitä on kuuden vuoden jälkeen.
Tällaisen miehen kanssa ollaan ,koska muuten hän on täydellinen kumppani. Rakastava, huomaavainen ja hellä. Hyvä isä lapsille ja luotettava kumppani. Elämä on rakennettu yhdessä ja tämä kaikki muu on tärkeämpää kuin seksi. Itselle seksi ei merkitse mitään, se on kuin mikä tahansa hieman ikävä huushollihomma joka on aika ajoin hoideltava.
Onko kaikki muu kuin seksi tärkeämpää kuin kumppanillesi? Sinua ei yhtään haittaa, että tilanteenne tuo puolisollesi tuskaa? Ei kovin rakastavalta suhteelta kuulosta.
Miksi mies tuntisi tuskaa? Hänellä on hyvä kumppani ja seksiäkin silloin tällöin. Minullahan se ongelma on kun en saa seksistä itselleni mitään muuta kuin parisuhteen ja läheisyyttä.
Mitä sä haluaisit saada seksistä sitten? Ja uskooko kukaan että mies on onnellinen - jos nyt kukaan kokonaan onnellinen voi olla. Aina ei kaikki mene tasan.
En tiedä. Jos seksistä voi jotain saada niin minä en saa mitään. Seksi tuntuu täysin turhalta toiminnalta, enkä tajua miksi varsinkin miehet on niin sen perään.
Seksistä saa mielihyvähormoneita, itse huomaan sen ihan selkeästi useammankin päivän piristyneenä mielialana. Ja onhan toisen kosketus muutenkin voimaa antavaa ja ihanaa :)
Seksittömään suhteeseen en enää lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parisuhde on tavallaan lupaus myös seksistä. Muuten kyseessä on kämppäkaveruus. Siksi seksiä ei aina voi olla vain silloin, kun itseä tosi paljon haluttaisi.
Jokaisen halut on omalla vastuulla. Omille haluilleen voi tehdä jotain, jos haluaa. Itseään voi sytytellä eri tavoin, ei haluttomuuteen tarvitse jäädä olemaan. Ei se kuitenkaan ole ihmisen normaali olotila.
Muuten tietysti haluja on joskus enemmän, joskus vähemmän. Meillä välillä mies ehdottelee enemmän, välillä itse. Yritetään olla sanomatta ei, pikapanot käy silloin.
- yli 20 vuotta yhdessä
Miksi haluttomuudelleen pitäisi tehdä mitään jos ei nää koko touhua tarpeellisena? Tässäkin ajatellaan, että haluttomassa on jotain vikaa, joka pitää korjata. Eikö siinä seksissä ja sen tarjoajassa ole enemmän vikaa jos siinä ei ole mitään haluttavaa? Korjausta kaipaa se vonkaaja.
No kyllä seksuaalisuus on iso osa ihmistä. Ei haluttomuus ole ihmisen normaali tila, jotain on silloin vähän pielessä. Ei haluton usein ymmärräkään, että jotain vialla, mutta kun haluja löytyy, niin tajuaa seksin olevan elämän suurimpia nautintoja ja parisuhteen liima. Ja jos puolisostaan välittää, niin pitäisi omat halut hoitaa kyllä kuntoon.
Tässäkin suhteessa ihmiset ovat erilaisia. Toisilla haluttomuus on normaalia ja seksi ei vaan kiinnosta. Minä taas en voi ymmärtää miksi kaikki siitä niin vouhottaa.
Meillä ei ole seksiä ollenkaan koska en halua enempää lapsia, hormonaalinen ehkäisy ei sovi, en halua steriä koska se on melko iso toimenpide, mies ei halua käyttää kortsua eikä suostu steriin. Joten vaihtoehdot on vähän vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kannattaa etsiä kumppani jonka kanssa ajatukset seksin määrästä kohtaa. Ei ole oikeaa määrää seksiä.
Kyllä 2 krt viikossa on ehdoton minimi.
Sulle. Tämä on juurikin ongelma alku ja juuri. Määrätään joku määrä seksiä joka täytyy olla ja jos näin ei ole olet huono ihminen. Minkä seurauksena ihmiset yrittää survoa itseään muotteihin joihin ei sovi ja sitten tulee pettymyksiä, sen sijaan että kaikki lähtisivät alun pitäen itsensä hyväksyen etsimään määrältään ja tyyliltään sopivaa seksiä.
Mitäs kun toinen muuttaa tahtia kahdeksan vuoden jälkeen? Ennen oli 2 kertaa viikossa ja nyt 2 kertaa kuukaudessa. Itse kuitenkin haluaisin edelleen saman verran kuin ennenkin. Kumppania ei toki voi pakottaa seksiin koska ei se olisi edes kivaa. Miksi en voi käydä vieraissa jos vaimoa ei haluta? Miksi se sitä haittaa jos panen jotain toista välillä? Eihän se ole siltä pois kun itse ei kerran halua lknua.
Hämmentävää, jos naisen halut laskee, kun mies suhtautuu seksiin asenteella "sama se mitä tai kenen reikää lykin, eihän sillä ole väliä kunhan lastit saa tyhjennettyä".
Niin, halut tuossa yllä olevassa laski ensin josta seuraa se että alkaa miettimään vaihtoehtoja. Nainenkin voi puhua siitä miksei halua. Ja jos siitä seuraa ero, niin se on vaan hyvä vaihtoehto, molemmat ovat onnellisia tavallaan sitten.
Entäs kun ei ole selkää syytä haluttomuuteen? Seksi vaan tuntuu täysin turhalta. Miten tämä asiaa jauhamalla parenee.
Tietääkö toinen puoliso asian just näillä sanoilla? Jos se hälle on sitten ongelma jonka kanssa ei voi elää niin sitten se on varmaan päästettävä vapaaksi. Eihän se tosiaan jauhamalla parane.
Juuri näin, ei voi olettaa että toinen riutuu loppuelämän vierellä, "kun mua nyt ei vaan satu kiinnostaan toisen halut". Karua. Seksihän se on joka erottaa parisuhteen muista ihmissuhteista. Toki jos kumpikin on haluton niin kai se silloin toimii ilmankin. Omilla vanhemmilla oli seksielämää yli kuudenkympin ja todellakin pyrin samaan, jos vaan sopiva mies löytyy :)
Ei ole varmaan ongelmaa löytää hyvää miestä kun ajatusmalli on tuollanen. :)
Mutta joo. Seksi erottaa sen tärkeimmän ihmissuhteen muista. Tollanen nainen olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, ettei Joonaksen nainen halua kertoa oikeaa syytä haluttomuuteen. Joonas ei ole enää haluttava.
Vastauksesi tiivistää ahdistavan ongelman: jos mies ei halua, syytetään kaikkialla naisen ulkonäköä ja lihomista. Naisen vika kun on niin ruma. Jos nainen ei halua, syy voi olla mitä vaan (mutta aina väärä ja huono syy!). Ehkä tässä syy miksi nainen ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä olet parisuhteessa, mitä sä siitä saat itse? Ja onko se sun kumppanisi onnellinen kun sä olet päättänyt että noin toimitaan?
Luepa uudelleen mitä kirjoitin. Kirjoitin että jokainen saa sentään itse päättää harrastaako seksiä vai ei. Olipa parisuhteessa tai ei. Missään kohtaa en puhut omasta suhteestani tai kumppanistani yhtään mitään. Ihan vain totesin että torjumiseen on aina syy ja täysin pätevä syy on ettei halua seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi intiimi kysymys, mutta oletko ikinä saanut seksin aikana? Tai ylipäätään saanut?
Seksissä miehen kanssa en ole saanut ikinä, mikäli en itse hoitele samalla itseäni. Tällöinkin harvoin. Masturboimalla saan helposti ja olen saanut n. 12 v lähtien. Mies on siis lähinnä haitaksi. Alkuun seksiä oli toki enemmän koska olin uteluasiasias ja elin toivossa, että siinä jotain vielä koen. Se oli turha toivo. En syytä miestä enkä itseäni tästä. Näin se vaan on mennyt. Mies on huomaavainen ja hyvinvarusteltu sekä yleisesti varmaan komeana pidetty. Eli syy ei ole miehen itsekkyys, yrityksen puute, laitteiston koko tai tyytyminen. Itse en ole tuntenut koskaan halua häneen, mutta toisaalta muihin vielä vähemmän. Näillä mennään.
Aika harva nainen saa ilman käsien käyttöä. Ja sehän nyt vaan johtuu siitä et klitoris ei saa tarpeeksi hinkkausta jne. Mut ei kai se ole ongelma enää kellään?
Mitä sä ajattelet kun hoitelet itsesi yksin? Tai ei sun tarvi sitä tässä kertoa, mutta mieti. Kivoja juttuja on olemassa kyllä, tärkeintä että sä nautit.
M45
En ajattele yhtään mitään. Länäolollaan mies häiritsee keskittymistä ja huomaan suunnittelevani työ-ja ostoslistoja seksin aikana.
Miten mies voi olla seksissä ylimääräinen...? Sori, mutta nyt ei oma mielikuvitus enää riitä :D.
Suosittelen harjoittelemaan keskittymistä ja läsnäoloa. Seksin aikana ei mietitä muuta, kuin itse seksiä. Piste.
Mies on seksissä ylimääräinen koska seksi hänen kanssaan on siinä mielessä turhaa, että siitä jotain itse saisin. Jos tahtoo orgasmin se on helpompi hankkia yksin, ilman että joku toinen sitä häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa ymmärtää tämän palstan seksivastaisuutta. Tässäkin ketjussa on mennyt pointti ohi useimmilta, eli että artikkelin Joonas EI ole tyytyväinen tilanteeseen, jossa häntä torjutaan ja siksi hän on lakannut tekemästä aloitteita.
Alapeukuista ja yläpeukuista näkee huolestuttavalla tavalla sen, että tähän ketjuun kommentoineet menevät puolustuskannalle omasta haluttomuudestaan. Totuus on kuitenkin se, että parisuhteessa on ongelmia, jos seksi on sen puutteen vuoksi puheenaiheena ja toinen osapuoli torjuu ja puolustautuu, kun toinen tekee aloitteita ja yrittää puhua seksin puutteesta.
Parisuhteet hajoavat pyhän kolminaisuuden takia 99% ajasta: lapset, raha, seksi. Ja jos ei hajoa, niin ei se ainakaan hyvä parisuhde ole. On uskomattoman kapeakatseista kuvitella, että oma haluttomuus on jotenkin yhdentekevää ja että on toisen osapuolen vika, että ei itseään haluta. Haluttomuus on yhteinen ongelma.
Kaksi kertaa kuukaudessa jos on Joonakselle liian vähän, niin hänen ehdottomasti kannattaa etsiä itselleen uusi parisuhde, jossa toinen osapuoli haluaa yhtä usein kuin hän itse. Selvästi hänen nykyinen naisensa ei ole kykenevä rakentamaan yhdessä molempia tyydyttävää parisuhdetta.
Eli halukkaammalla on valta toisen ihmisen yli niin että haluttoman pitää haluta vaikkei halua ja tarvitse? Todennäköisesti haluttomuus ei ole tälle naiselle mikään ongelma vaan luonnollinen olotila. Miksi se on väärin ja jatkuva kiima on oikein? Koska mies on tässä se joka haluaa? Jos Jonne ei ole tyytyväinen suhteeseensa niin sitten sen täytyy lopettaa se ja hakea parempi. Hölmöintä on yrittää pakottaa toista.
No eihän halua voi pakottaa mutta kyllä parisuhtessa pitäisi yrittää jonkin verran tulla sitä toista vastaan. Melko usein se haluttomuus on vain sitä että on ikäänkuin unohtanut ja sammuttanut itsestään sen puolen arjen kiireissä ja pitkän parisuhteen puuduttamana. Jos se sama ihminen eroaisi ja löytäisi uuden kumppannin niin äkkiä niitä haluja olisikin. Eli voisiko niitä haluja yrittää herätellä jo siinä vanhassakin suhteessa vaikka niin että ei vain ajattelisi että "en halua" vaan antaisi sille halulle mahdollisuuden ja alkaisi aktiivisesti etsiä taas itsestään sitä seksuaalisuutta?
Miksi herättelisi yhtään mitään, mikäli seksi ja seksuaalisuus ei merkitse itselle mitään. Jos tuntee itsensä ilman seksiä vapaaksi ja tyytyväiseksi kun ikävä vonkaus on loppunut? Monet ihmiset eivät kaipaa seksiä ollenkaan vaan läheisyys ja kumppanuus on se juttu. Ikävä kyllä miehet pystyy huonosti näitä antamaan ilman seksiä. On se ihme, että yleinen mielipide on, että kaikkien pitää seksiä harrastaa vaikka hampaat irvessä, muuten on ongelma.
Onko sut kenties kasvatettu siihen kliseeseen että miehet haluaa aina ja sen takia olet toppuutellut itsesi "järjen ääneksi" joka ei ole himojen vietävissä kuten eläimelliset miehet?
Voin sanoa että tässä asiassa on turha erotella sukupuolia, itse hyvinkin aktiivisena naisena, exänä totaalisen haluton mies. Jos seksi ei tosiaan kiinnosta niin on parempi olla sinkku jollei löydä yhtä halutonta kumppania. Turha pihtaamisella on kumppania kiusata.
Vierailija kirjoitti:
M_39 kirjoitti:
Keskustelun seksivastaisuus kyllä hämmentää.
Jotenkin tuntuu siltä, että enemmän haluavalla ei olisi oikeutta tuntea pettymyksen, hylätyksi tulemisen ja rakkaudettomuuden tunteita, jos tulee jatkuvasti torjutuksi.
Miesten kasvatus monissa kulttuureissa (ei vähiten Suomessa) on jättänyt usein heidät vaille tunnetaitoja, joihin kuuluu mm. rakkauden osoittaminen. Jos tunnetaitoja ei ole eikä ihminen tunnista eroa omien tunteidensa ja tarpeidensa välillä, johtaa tällainen tilanne usein siihen, että kaikki rakkauden osoittaminen kanavoituu seksuaalisuuteen. Tämän asian minulle on moni miespuoleinen kaveri myöntänyt - etteivät he osaa pukea sanoiksi, kertoa tunteistaan tai ilmaista niitä muulla tavalla kuin seksin kautta.
Tällaisessa tilanteessa on minusta aika putkinäköistä syytellä etenkin miehiä siitä, kuinka he eivät osaa ilmaista tunteitaan muulla tavalla kuin seksiehdotuksilla.
Miten olisi, jos ennemminkin pyrkisitte korjaamaan tilannetta syyttelyn sijaan?
Koska miehet nyt vaan on tällaisia seksiä on tiputtava? Mies ei sitten voi kehittää muita tunnetaitojaan? Naisen nyt vaan on sitä piparia annettava, jotta mies voi osoittaa "rakkautensa".
Luetunymmärtäminen on taitolaji.
Tietenkin monien miesten tunnetaitoja täytyisi kehittää. Sehän on asia, joka olisi monessa parisuhteessa (ja mm. työelämässä) ratkaisevan tärkeää, muutenkin kuin seksin kannalta.
Miesten toiminnan ymmärtäminen ja hyväksyminen on kaksi eri asiaa. Jos ymmärrämme, miksi jotkut toimivat niin kuin toimivat, edesauttaa sitä, kuinka voisimme muuttaa heidän käytöstään ja auttaa heitä. Tämä ei ole kuitenkaan sama asia kuin hyväksyminen.
Jos mies (tai nainen tai muu) oppisi parempia tunnetaitoja, voisi tapahtua kaksi asiaa: parisuhteessa se toinen ihminen tulisi kohdatuksi kokonaisuutena, eikä ainoastaan himojen kohteena, ja saisi itsekin tilaa tuntea halua toista osapuolta kohtaan. Lisäksi seksiä "vonkaava" (mies)osapuoli oppisi käsittelemään ja ilmaisemaan tunteitaan muullakin tavoin, ja huomaisi pian, että tunteiden ilmaisemiseen ei tarvitakaan seksiä - eikä toistuvaa seksin "vonkausta", ja paineet seksiaktiin vähenisivät huomattavasti.
Tietysti voi vain uhriutua ja todeta, että "miehet on Marsista ja naiset Venuksesta" (tms. latteuksia), erota ja etsiä "parempaa", tai katkeroitua piparia vonkaaville turjakkeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- yli 20 vuotta yhdessä
Seksualisuus vaan on paljon muutakin kuin se seksi.
Se on itsensä tuntemista viehättäväksi, henkistä hyvinvointia, haaveilua, fantasiointia, läheisyyttä mitä nyt kenellekin. Suurimpaan osaan seksualisuutta ei edes välttämättä liity toinen ihminen mitenkään. Se fyysinen toimitus itsessään on vain todella pieni seksualisuuden ilmentymä.