Miksi olet työtön?
Kommentit (68)
Määräaikainen työsuhde päättyi ja en ole vielä löytänyt uutta työtä.
Te toimistolla olisi täydet valtuudet "patistella" työttömiä töihin, mutta he eivät tee sitä
Vierailija kirjoitti:
Te toimistolla olisi täydet valtuudet "patistella" työttömiä töihin, mutta he eivät tee sitä
Kyllä työssäoloehdon asettaminen saa työttömän niveliin liikettä
Olin joskus töissä siivoojana mutta ansioni eivät nousseet käytännössä lainkaan verrattuna tukiin ja tämän lisäksi jouduin käyttämään joka viikko uli 40 tuntia tuohon (työ ja matkat). Eli siis ei mitään järkeä mennä töihin. Jos olisi koulutus johonkin paremmin maksavaan työhön niin sitten ehkä menisin mutta en voi opiskella koska tuet loppuisivat siihen
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus töissä siivoojana mutta ansioni eivät nousseet käytännössä lainkaan verrattuna tukiin ja tämän lisäksi jouduin käyttämään joka viikko uli 40 tuntia tuohon (työ ja matkat). Eli siis ei mitään järkeä mennä töihin. Jos olisi koulutus johonkin paremmin maksavaan työhön niin sitten ehkä menisin mutta en voi opiskella koska tuet loppuisivat siihen
Ne työttämät jotka saa anssia tienaa enemmän kuin työssäkäyvä siivooja
Kaikki muut noista syistä paitsi terveys. Ei tietenkään samaan aikaan. Nyt olen äitiyslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Mites tää "En halua töitä" -porukka? Eikö tule karensseja?
Ei tule. TE-toimistosta saattaa silloin tällöin tulla käsky hakea jotain työpaikkaa, mutta sillä pääsee siitä että kirjoittaa mahdollisimman surkean työhakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ota töihin ihmistä joka ei ei työtä halua. Siksi patistelu ja pakottaminen on turhaa.
Ei kiinnosta sillä tulen vähällä toimeen.
Verojen jälkeen tilille tupsahtaa noin 540€, asumistuen jälkeen maksettavaksi jääpi 79€ (sis veden), sähkölasku yleensä 14€, puh lasku 9,90€ näin ollen omaan käyttöön jääpi 420-450€ kuukaudessa. Sinkkumies pärjää tuolla jos ei ryypiskele, säästöönkin kertyy jonkin verran.
Suomessahan köyhyysraja lienee jossain 1000€ käyttörahan tienoilla? Olen siis megaköyhä vaikka ei siltä tunnu.
Sinkkumies34v kirjoitti:
Ei kiinnosta sillä tulen vähällä toimeen.
Verojen jälkeen tilille tupsahtaa noin 540€, asumistuen jälkeen maksettavaksi jääpi 79€ (sis veden), sähkölasku yleensä 14€, puh lasku 9,90€ näin ollen omaan käyttöön jääpi 420-450€ kuukaudessa. Sinkkumies pärjää tuolla jos ei ryypiskele, säästöönkin kertyy jonkin verran.
Suomessahan köyhyysraja lienee jossain 1000€ käyttörahan tienoilla? Olen siis megaköyhä vaikka ei siltä tunnu.
No jos saisit anssi, niin tulosi olisivat parhaimmillaan 2200 eur + asumistuki
En tiedä. Pääsen usein haastatteluun ja yleensä toiselle kierroksellekin, mutta en tule valituksi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Pääsen usein haastatteluun ja yleensä toiselle kierroksellekin, mutta en tule valituksi.
Sinulla ei ole työkokemusta
Vakavan rikoksen uhri. En saanut apua, joten toimintakyky mennyt lähes täysin.
Just nyt "lomailen", kun keikkarintamalla on hiljaista. Sit taas duuniin ku löytyy keikkaa yli 1400e brutto kuussa, niin ei tule tukia.
Muuten vaan kesäkuun alusta max 500 brutto keikkaa, niin ei vaikuta tukiin.
Kaikki tossa välissä on talkoo työtä, jossa palkka leikkaa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian vanha, 60 v.
50 kun napsahtaa täyteen, niin tässä työttömyysaallossa olet jo useless.
Päänsisäisten ongelmien takia en ole pystynyt opiskelemaan tai hankkimaan pysyvää työpaikkaa, olin vuosikausia työttömänä. Nyt kyllä jo kuntoutustuella, joka toivottavasti muuttuu pysyväksi eläkkeeksi joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua töitä, mieluummin matkustelen ja elän.
Toimeentulotuella?
Jos asuminen ei maksa, silloin tuo saattaa ehkä onnistua. Ja paremmalla ansiosidonnaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen liian vanha, 60 v.
50 kun napsahtaa täyteen, niin tässä työttömyysaallossa olet jo useless.
Paitsi hoiva-ala.
Ensin olin kotona lapsen kanssa, sitten korona siirsi töiden alkua. Ensi kuussa pääsen töihin 😊 sitten aloitankin opiskelut syksyllä, nyt se kannattaa, kun lapsi on päiväkoti-iässä.