Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet työtön?

Vierailija
24.05.2020 |

Galluppia työttömyyden syistä

Miksi olet työtön?

Vaihtoehdot

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita syitä.

-koulutus puuttuu

-liian vähän työkokemusta

-liikaa ikää

-tyhjä CV

Sen verran olen hakemuksia tehnyt, että tiedän, että en saa töitä kuin tuurilla. Tiedän, että monessa hommassa ja paikassa olisin hyvä ja tuottava työntekijä, mutta sitä on hankala todistaa, kun ei pääse edes haastatteluun. Nuoremmat ja houkuttelevamman taustan omaavat hakijat menevät ohi molemmilta sivuilta. Puhelinmyyjäksi en ole hakenut, mutta kaikenlaisiin muihin hommiin kyllä ja vastaus on aina sama.

Vierailija
62/68 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 v. Irtisanouduin pari vuotta sitten terveyssyistä (ei mielenterveyssyistä). Osin stressistä aiheutuva sairauteni aiheutti niin paljon poissaoloja, ettei tuuraukseni ollut reilua työkavereille. Itse työstä pidin, samoin työkavereista, mutta pomona pilkunviilaaja nainen. Töitä olen hakenut, mutta aika turhaa touhua tämän ikäisenä. En ole päätöstäni katunut, elän laadukasta, tietenkin köyhempää elämää, mutta en ole tilivelvollinen kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verosuunnittelu. Verosuunnittelu ei ole pelkästään rikkaiden etuoikeus. Pimeitä hommia työttömyyskorvauksen päälle.

Vierailija
64/68 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useita syitä.

-koulutus puuttuu

-liian vähän työkokemusta

-liikaa ikää

-tyhjä CV

Sen verran olen hakemuksia tehnyt, että tiedän, että en saa töitä kuin tuurilla. Tiedän, että monessa hommassa ja paikassa olisin hyvä ja tuottava työntekijä, mutta sitä on hankala todistaa, kun ei pääse edes haastatteluun. Nuoremmat ja houkuttelevamman taustan omaavat hakijat menevät ohi molemmilta sivuilta. Puhelinmyyjäksi en ole hakenut, mutta kaikenlaisiin muihin hommiin kyllä ja vastaus on aina sama.

Tästähän kannattaa tehdä johtopäätös, että hakeminen on ajanhukkaa ja kannattaa käyttää se aika vaikka kouluttautumiseen. Jos ansioluettelossa ei ole mitään koulutusta on se nykyään este lähes kaikkien työpaikkojen kohdalla.

Vierailija
65/68 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös useita syitä työttömyyteeni:

- korkeakoulutus puuttuu

- liian vähän työkokemusta ikääni nähden

- liikaa ikää

- aukkoja CV:ssä

Töitä saa enimmäkseen suhteilla. Lisäksi nuoremmat maisterit ja DI:t menevät ohitseni.

Viimeksi oli erääseen työpaikkaan ollut vain 15 hakijaa enkä silti päässyt edes haastatteluun asti.

Vierailija
66/68 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin liki kuusikymppinen kun minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Alani työpaikkoja on kohtuullisesti ja olen niihin hakenutkin ahkerasti. Ei kukaan ota enää tämän ikäistä töihin kun nuorempiakin on tarjolla, ei auta koulutus ja kokemus. Onneksi olen vielä ansiosidonnaisella mutta kun se loppuu... sitten on pärjättävä monta vuotta työmarkkinatuella kunnes eläkeikä koittaa.

Sama täällä. Ensi vuonna tosin pääsen eläkkeelle. 41v työuraa takana.

Vierailija
67/68 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies34v kirjoitti:

Ei kiinnosta sillä tulen vähällä toimeen.

Verojen jälkeen tilille tupsahtaa noin 540€, asumistuen jälkeen maksettavaksi jääpi 79€ (sis veden), sähkölasku yleensä 14€, puh lasku 9,90€ näin ollen omaan käyttöön jääpi 420-450€ kuukaudessa. Sinkkumies pärjää tuolla jos ei ryypiskele, säästöönkin kertyy jonkin verran.

Suomessahan köyhyysraja lienee jossain 1000€ käyttörahan tienoilla? Olen siis megaköyhä vaikka ei siltä tunnu.

Ei se lasketa että käyttörahaa pitäisi jäädä noin paljon, vaan ihan yleensä rahaa kaikkiin kuluihin. Se kun on laskettu prosenttiosuus siitä mitä ihmiset tienaa keskimäärin. Sitähän ei voi laskea mitä ihmiset kuluttaa keskimäärin tai mitä asuminen maksaa keskimäärin siihen laskelmaan joka kertoo köyhyysrajan.

Vierailija
68/68 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra firmasta Jani Petteri soitteli ja kysyi haastattelussa että miksi olen ollut niin pitkään työttömänä? Kerroin etten ole saanut työtä. Jälkeen päin sähköpostiin tuli viesti "valitettavasti emme valinneet juuri sinua."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä