Mieheni haluaa minun olevan kotiäiti
Mieheni haluaa, että minä olisin kotiäiti. Kun olen nyt raskaana, mieheni haluaa minun lopettavan asiakaspalvelijan työn ja jäisin kotiin lapsen koko iäksi. Kannattaako?
Mieheni palkka on iso, raha riittäisi elättämään koko perheen kyllä. Ajatteleeko tuleva lapsi minun olevan juntti, jos en mene töihin vaan jäisin kotiin?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi kantasuomalainen?
Kyllä on, niinkuin minäkin. Ap.
Paljonko tämä porvoolainen mies tienaa kuussa, että voi elättää aloittajaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuukaudessa 19 000€ suunnilleen, tietääkseni.
Hänen mukaansa se riittää, en itse ole laskenut. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukaudessa 19 000€ suunnilleen, tietääkseni.
Hänen mukaansa se riittää, en itse ole laskenut. Ap.
Sellainen trolli siellä sitten. Jatkakaa
Joillekin kotiäitiys sopii kuin nenä päähän, jotkut menettävät mielenterveytensä. Itse olen ollut 7 vuotta kotiäitinä ja minulle tämä sopii mainiosti, mutta tiedän, että kaikille ei sovi ollenkaan. Eikä ehkä kannata vielä löydä naulaa siihen arkkuun, että olet kotiäitinä lapsen koko lapsuuden, vaan sopia esim, että olet kotiäitinä niin kauan kunnes lapsi menee kouluun ja sitten joko palaat töihin/opiskelemaan tai mahdollisesti jatkat kotiäitiyttä. Oma suunnitelmani on jatkaa kotiäitinä olemista siihen asti, että nuorin menee kouluun ja sen jälkeen tehdä pari vuotta osa-aikatöitä ja sen jälkeen sitten palata töihin koko-aikaisesti. On myös todella vaikeaa tehdä noin pitkän ajan päätöksiä siinä vaiheessa kun on vasta raskaana. Kaikki voi muuttua lapsen synnyttyä/parin ensimmäisen vuoden aikana. Siinä sen vasta näkee kun tilanne on ns. päällä. Tsemppiä vauva-arkeen!
Tuskin tarvitsee ihmetellä syntyvyyden laskua kun tätä ketjua lukee :D,
Pyydät miestäsi sijoittaamaan sinun omiin nimiisi 500 euroa kuukaudessa kymmenen vuoden ajan. 10 vuoden päästä sinulla on 8%:n markkinatuotolla laskettuna 93 000 euron sijoitusalkku. 20 vuoden jälkeen sinulla 200 000, vaikka mies antoi sinulle rahaa vain ekat 10 vuotta.
Ei kukaan tee noin.