Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni haluaa minun olevan kotiäiti

Vierailija
24.05.2020 |

Mieheni haluaa, että minä olisin kotiäiti. Kun olen nyt raskaana, mieheni haluaa minun lopettavan asiakaspalvelijan työn ja jäisin kotiin lapsen koko iäksi. Kannattaako?

Mieheni palkka on iso, raha riittäisi elättämään koko perheen kyllä. Ajatteleeko tuleva lapsi minun olevan juntti, jos en mene töihin vaan jäisin kotiin?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisko yksikään mies siihen että hoitaa 20 vuotta kaikki perheen juoksevat asiat ja kodinhoidon ilman palkkaa tai eläketurvaa ja ilman mitään turvaa sen varalle että joku kaunis päivä nainen löytää uuden ja heittää miehen pihalle ilman rahaa, ammattia ja 20 vuoden aukko CV:ssä?

Vierailija
22/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies -aloitus, oliko suomalainen mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hoitaa eläkemaksut ja sinulla on käytössä rahaa millä voit tehdä mitä haluat.

Vierailija
24/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nämä naiset on, jotka vaativat kotiäitiydestä PALKKAA?

Kertokaa itsestänne. Aloittajakaan tuskin on loppuikäänsä kotona, vai onko? 

Varmaan näitä sitoutumiskyvyttömiä kaikkimullehetinyt-tyyppisiä.

Vierailija
25/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki miten pitkästä kotiäitiydestä on kyse, mutta asiassa on eläkevaikutuksensa. Toisaalta suurimmalle osalle ihmisistä kotivanhemmuudessa kyse jostain muusta kuin tienaamisesta. Taloudellisia puolia olisi helppo tasata perheen varoista osan laittamisesta vapaaehtoiseen eläkesäästämiseen kotiin jäävän vanhemman eduksi.

Suomessa yleensä naiset ovat enemmän kotona ja hekin sen 1-2 vuotta per lapsi.

Vierailija
26/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onx kaikki inkkarit kanootissa? kirjoitti:

Miehesi haluaa itselleen kotiapulaisen ja piian. Helppo tapa syyllistää sinua tekemättömista asioista ja arjen pyörittämisestä. Mieti tarkkaan, haluatko todella kantaa kaiken vastuun kodista, ruokahuollosta, lapsista, siivoamisesta (tulevaisuudessa myös lasten harrastuksista, koulusta ja aikatauluista)? Ne kaatuvat kaikki sinun niskaasi.

Harkitse nyt vielä!

No virallisen kotiapulaisen paikkaahan täällä moni suosittelee työsopimuksineen ja palkkatoiveineen :D

Kannattaaa lukea miehen laatima sopimus tarkkaan, ettei mene allekirjoittamaan mitään huuhaata. Pitää myös neuvotella tarkkaan ylityöt, loma-ajat ja korvaukset.  :D

Vierailija
27/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala ajatuskin, mutta jos aiot jäädä, niin

- huolehdi, että kaikki omaisuus hankitaan molempien nimiin (avauksesta ei käy ilmi, oletteko naimisissa vai avoliitossa)

- ei tietenkään avioehtoa

- mies siirtää sinun henkilökohtaiselle tilillesi kuukausittain sovitun summan omaa rahaa, josta et ole hänelle tilivelvollinen Jos joskus haluat esim. lähteä ystävän kanssa matkalle, hänellä ei ole siihen mitään sanomista. (itse en suostuisi alle 1000 e/kk sopimukseen)

- sinulle hankitaan hyvä yksityinen eläkevakuutus

Monesko liitto menossa?

Vierailija
28/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja ilmeisesti on sitä mieltä, että mikäli naisen tulevaisuudesta huolehditaan, kyseessä ei voi olla rakkausliitto. Kyllä voi ja silloin se juuri sitä onkin. Jos mies viittaa kintaalla näille asioille, rakastaako hän puolisoaan lainkaan??

Tässä vielä puoliso haluaa naisen olevan pitkään kotona. Ei toki tarkoita, etteikö nainen voi vielä myöhemmin uraa tehdä, mutta kyllä siinä eläkekertymä jää pieneksi. Miksi naisen kotona tekemää työtä ei saisi arvostaa varmistamalla ettei jää tyhjän päälle jos jotain sattuu.

Rakastaa voi täysillä ja olla silti järkevä, ei ne toisiaan sulje pois.

Vierailija
29/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia nämä miehet on, jotka haluaa ottaa itselleen kotiapulaisen ja kotiorjan nälkäpalkalla miettimättä lainkaan mitä tapahtuu jos sukset menee ristiin.

Tuo on ihan oman sairaan pääsi sisällä oleva mielikuva. Suomessa nainen ihan itse valitsee sen jääkö kotiin vai tienaako omat rahansa. Mistä sinun sairas katkeruutesi juontaa juurensa? Olet palstan vakiomiesvihaaja, sinut tunnistaa kyllä jokaisessa ketjussa. 

Vierailija
30/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pieni palkka, 2200 e/kk nettona. Yksinkertaistan laskuoppia olettamalla, että palkka ja rahan arvo pysyisivät samana: Vuosinettoni on 27 500.

18 vuodessa eli ajassa, jonka lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi vie (ja nyt puhutaan vain yhdestä lapsesta) menettäisin siis palkkatuloja noin puoli miljoonaa. Miksi suostuisin siihen? Miksi minun pitäisi uhrautua yhteisen lapsen takia? 18 vuoden jälkeen minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia työllistyä edes tälle pienipalkkaiselle alalle, saati että ehtisin vielä edetä urallani niin, että ansioni kasvaisivat merkittävästi.

Vierailija
31/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksut jotka tietää, että itseään pitää myös ajatella. Yhteenkään ihmiseen ei pidä elämässään täysin luottaa. Moni nainen on jäänyt tyhjänpäälle ja lopuksi ikää köyhyyteen kun ei ole turvannut selustaansa. Ja ap jos olette naimisissa niin avioehto, että puolet avioliiton aikana hankitusta omaisuudesta ja omaisuuden tuotosta on sinun.

Vierailija
32/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisko yksikään mies siihen että hoitaa 20 vuotta kaikki perheen juoksevat asiat ja kodinhoidon ilman palkkaa tai eläketurvaa ja ilman mitään turvaa sen varalle että joku kaunis päivä nainen löytää uuden ja heittää miehen pihalle ilman rahaa, ammattia ja 20 vuoden aukko CV:ssä?

20 vuotta miehen lompakolla makaamista. Kuka makaa kotona 20 vuotta? 

Vierailija
33/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Sinun tulee myös itse haluta olla kotiäiti. Toisen halusta et sitä voi olla.

2) Jos sinä haluat olla kotiäiti ja mieskin niin (tai siis nimenomaan mies) haluaa, tulee teidän sopia raha-asioista: Miehen tulee sitten hyväksyä se, että miehen tienesti on tasapuolisesti myös sinun. Ei niin, että omaisuutta kertyy vain hänelle tai että vain hän päättää rahoista. Sinun ei kuulu sitten kysellä lupia rahan käyttöön.

3) Kuinka sitten kävisi erossa a) jo kerätylle omaisuudelle ja b) sinun urallesi, joka voi kuivua alta pois. Kuinka sitten eläisit.

Vierailija
34/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olisi järkevämpää palkata vaikka kotiapulainen

Vierailija
35/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala ajatuskin, mutta jos aiot jäädä, niin

- huolehdi, että kaikki omaisuus hankitaan molempien nimiin (avauksesta ei käy ilmi, oletteko naimisissa vai avoliitossa)

- ei tietenkään avioehtoa

- mies siirtää sinun henkilökohtaiselle tilillesi kuukausittain sovitun summan omaa rahaa, josta et ole hänelle tilivelvollinen Jos joskus haluat esim. lähteä ystävän kanssa matkalle, hänellä ei ole siihen mitään sanomista. (itse en suostuisi alle 1000 e/kk sopimukseen)

- sinulle hankitaan hyvä yksityinen eläkevakuutus

Monesko liitto menossa?

Toinen. Nuorena solmitun avioliiton erostani oli lähes 30 vuotta ennen kuin tämän solmin. Siinä tein sen virheen, että oli yhteiset rahat ja minä jäin 1,5 vuodeksi kokonaan kotiin ja sen jälkeen olin toiset 1,5 vuotta pienipalkkaisessa osa-aikatyössä. Mies siis toi huomattavasti isomman summan rahaa ja hän piti myös huolen siitä, että sain kuulla siitä koko ajan ja hänellä oli päätösvalta.

Nykyisessä liitossa erilliset rahat ovat itsestäänselvyys.

Vierailija
36/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut jotka tietää, että itseään pitää myös ajatella. Yhteenkään ihmiseen ei pidä elämässään täysin luottaa. Moni nainen on jäänyt tyhjänpäälle ja lopuksi ikää köyhyyteen kun ei ole turvannut selustaansa. Ja ap jos olette naimisissa niin avioehto, että puolet avioliiton aikana hankitusta omaisuudesta ja omaisuuden tuotosta on sinun.

Sellaiset uhriuttamiset sieltä sitten. Miksi nainen ei tee omaisuuttaan itse? 

Elätkö sinäkin vain miehen rahoilla? 

Vierailija
37/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen mies vaatii, että nainen jää kotiin lapsen koko iäksi? Suomessa ei ole tapana maksaa elatusapua ex-puolisolle kuten muissa maissa, joten kotiin jäävän toimeentulo on huomioitava myös siinä tapauksessa, että liitto päättyy eroon tai mies kuolee. Toimeentulon on katettava koko loppuelämä, sillä 18 vuoden kotiäitiyden jälkeen ansaintamahdollisuudet ovat rajalliset.

Vierailija
38/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pieni palkka, 2200 e/kk nettona. Yksinkertaistan laskuoppia olettamalla, että palkka ja rahan arvo pysyisivät samana: Vuosinettoni on 27 500.

18 vuodessa eli ajassa, jonka lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi vie (ja nyt puhutaan vain yhdestä lapsesta) menettäisin siis palkkatuloja noin puoli miljoonaa. Miksi suostuisin siihen? Miksi minun pitäisi uhrautua yhteisen lapsen takia? 18 vuoden jälkeen minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia työllistyä edes tälle pienipalkkaiselle alalle, saati että ehtisin vielä edetä urallani niin, että ansioni kasvaisivat merkittävästi.

Niinpä. Moniko mies suostuisi menettämään yhdenkään lapsensa takia puolta milliä tai miljoonaa, mutta naiselta sitä näköjään on ok vaatia. Kiva sitten elää pienellä kansaneläkkeellä lopun ikäänsä rutiköyhänä.

Vierailija
39/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset uhriuttamiset sieltä sitten. Miksi nainen ei tee omaisuuttaan itse? 

Elätkö sinäkin vain miehen rahoilla? 

Eikö tässä juuri kerrota ap:lle ettei pidä ikinä jäädä miehen rahoille vaan tehdä omaisuutensa itse?

Vierailija
40/69 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKA MAKAA 18 VUOTTA KOTONA? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi