Mieheni haluaa minun olevan kotiäiti
Mieheni haluaa, että minä olisin kotiäiti. Kun olen nyt raskaana, mieheni haluaa minun lopettavan asiakaspalvelijan työn ja jäisin kotiin lapsen koko iäksi. Kannattaako?
Mieheni palkka on iso, raha riittäisi elättämään koko perheen kyllä. Ajatteleeko tuleva lapsi minun olevan juntti, jos en mene töihin vaan jäisin kotiin?
Kommentit (69)
Huolehtikaa tulevaisuudestasi eli ottakaa sulle vapaaehtoinen eläkevakuutus tms ainakin, ettet jää tyhjän päälle sitten joskus.
Miksei - jos itse haluat ja mies elattaa perheen. Ja maksaa myos sinulle jonkinlaista elaketurvaa.
Nim. puolet avioliitoista paatyy eroon
Tee miehen kanssa työsopimus, jossa hän maksaa sinulle palkkaa esim. 4800 e/kk (ja tietenkin siitä sivukulut, eläkkeen, vakuutuksen jne.) ja että palkka on sidottu jonkun alan korotuksiin, jolloin se nousee ajan myötä. Sitten voit jäädä kotiin lapsen tai lasten kanssa, koska olet virallisesti töissä, eläke kertyy ja mahdollisessa erossa etä jää puille paljaille, sinullahan on palkka sijoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi suostuu maksamaan sinulle ”palkkaa” kotona olosta ja itse viihdyt kotona niin mikäs siinä.
Mutta varmista tosiaan että mies maksaa siitä isosta palkastaan sinulle vapaaehtoista eläkettä ja teillä on tarkat sopimukset (kirjallisesti) sekä tästä eläkkeen maksusta että käyttörahasta jonka saat itsellesi (ja jota saat niin paljon että saat laitettua siitä myös säästöön).
Jos mies ei näihin suostu niin älä hyvä nainen vaan lopeta töiden tekoa ja oman talouden turvaamista.
Teillähän on oikein rakkausliitto kun kaikki pitää säätää kirjallisena. Kas kun ei vielä juristien kanssa :D
Anna kun arvaan, kaikki bensakulut ja ravintolalaskutkin jaetaan sentilleen tai syttyy sota.
Luulen, että lapsille on ihan sama. Tee, mitä parhaaksi näät.
Älä hyvä nainen. Tuskin miehesi niin paljon ansaitsee että pystyy tai suostuu maksamaan sinulle asiallista palkkaa. Ja sitten jos aikanaan tulee ero, jäät pahimmillaan ihan tyhjän päälle. Ei työkokemusta, ammattitaito vanhentunut jos sitä on ollut. Lisäksi, kaikista hyvistä aikomuksista huolimatta, miehelläs tulee olemaan sinuun yliote. Älä.
Vain jos eläkkeesi kertyminen turvataan kotona olosi aikana. Etkä joudu kerjäläisen asemaan perheen rahankäytössä, eli sinulla on rahaa käytettävänä omiin asioihisi eikä elintasosi poikkea miehesi elintasosta huonompaan suuntaan. Muuten sulaa hulluutta.
Millainen ihminen suostuu naimisiin sellaisen kanssa, joka näkee yhdessäolon ja perhe-elämänä palkkatyönä???
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen suostuu naimisiin sellaisen kanssa, joka näkee yhdessäolon ja perhe-elämänä palkkatyönä???
Siitä ei ole kyse. Vaan siitä että 15 vuoden päästä mies löytää itselleen uuden naisen ja ap löytää itsensä yksiöstä ja leipäjonosta jollei asiaan varauduta etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei - jos itse haluat ja mies elattaa perheen. Ja maksaa myos sinulle jonkinlaista elaketurvaa.
Nim. puolet avioliitoista paatyy eroon
No ei kyllä mikään ihme että päätyy kun tässäkin ketjussa suurin osa on naimisissa rahan eikä rakkauden takia.
Millaisia nämä naiset on, jotka vaativat kotiäitiydestä PALKKAA?
Kertokaa itsestänne. Aloittajakaan tuskin on loppuikäänsä kotona, vai onko?
Kotiäitiys on ihan parasta! Mutta vaikka teillä on kuinka rakkausliitto niin kannattaa sopia etukäteen tarkkaan mitä se tarkoittaa, mistä kaikesta olet kotiäitinä vastuussa. Oletko esim myös samalla remonttimies ja talonmies. Ja kuten edellä moni jo totesi, eläkemaksuista kannattaa huolehtia.
Itse olen kotiäiti jo kymmenettä vuotta, avioliittomme ei ole koskaan voinut näin hyvin ja olemme koko perhe erittäin tyytyväisiä tähän järjestelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi suostuu maksamaan sinulle ”palkkaa” kotona olosta ja itse viihdyt kotona niin mikäs siinä.
Mutta varmista tosiaan että mies maksaa siitä isosta palkastaan sinulle vapaaehtoista eläkettä ja teillä on tarkat sopimukset (kirjallisesti) sekä tästä eläkkeen maksusta että käyttörahasta jonka saat itsellesi (ja jota saat niin paljon että saat laitettua siitä myös säästöön).
Jos mies ei näihin suostu niin älä hyvä nainen vaan lopeta töiden tekoa ja oman talouden turvaamista.
Teillähän on oikein rakkausliitto kun kaikki pitää säätää kirjallisena. Kas kun ei vielä juristien kanssa :D
Anna kun arvaan, kaikki bensakulut ja ravintolalaskutkin jaetaan sentilleen tai syttyy sota.
Oma taloudellinen turva ja eläke on isoja asioita. Ei niitä kannata sopia suullisesti kun muuten siinä häviää se kotiäiti erotilanteessa aina. Joillekin bensakuluille ihan sama, sehän on ihan peanuts eläkekertymän rinnalla (ja mieshän sen maksaa mikäli toinen on kotirouva). Et taida olla penaalin terävin kynä.
Miehesi haluaa itselleen kotiapulaisen ja piian. Helppo tapa syyllistää sinua tekemättömista asioista ja arjen pyörittämisestä. Mieti tarkkaan, haluatko todella kantaa kaiken vastuun kodista, ruokahuollosta, lapsista, siivoamisesta (tulevaisuudessa myös lasten harrastuksista, koulusta ja aikatauluista)? Ne kaatuvat kaikki sinun niskaasi.
Harkitse nyt vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei ole kyse. Vaan siitä että 15 vuoden päästä mies löytää itselleen uuden naisen ja ap löytää itsensä yksiöstä ja leipäjonosta jollei asiaan varauduta etukäteen.
Noo tota eipä se ennuste voi kovin hyvä olla jos jo heti alusta lähtien pitää valmistautua siihen että kohta tulee ero... Ennemmin kannattaisi miettiä kannattaako edes mennä naimisiin sellaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia nämä naiset on, jotka vaativat kotiäitiydestä PALKKAA?
Kertokaa itsestänne. Aloittajakaan tuskin on loppuikäänsä kotona, vai onko?
Minkälaisia nämä miehet on, jotka haluaa ottaa itselleen kotiapulaisen ja kotiorjan nälkäpalkalla miettimättä lainkaan mitä tapahtuu jos sukset menee ristiin.
onx kaikki inkkarit kanootissa? kirjoitti:
Miehesi haluaa itselleen kotiapulaisen ja piian. Helppo tapa syyllistää sinua tekemättömista asioista ja arjen pyörittämisestä. Mieti tarkkaan, haluatko todella kantaa kaiken vastuun kodista, ruokahuollosta, lapsista, siivoamisesta (tulevaisuudessa myös lasten harrastuksista, koulusta ja aikatauluista)? Ne kaatuvat kaikki sinun niskaasi.
Harkitse nyt vielä!
No virallisen kotiapulaisen paikkaahan täällä moni suosittelee työsopimuksineen ja palkkatoiveineen :D
Kamala ajatuskin, mutta jos aiot jäädä, niin
- huolehdi, että kaikki omaisuus hankitaan molempien nimiin (avauksesta ei käy ilmi, oletteko naimisissa vai avoliitossa)
- ei tietenkään avioehtoa
- mies siirtää sinun henkilökohtaiselle tilillesi kuukausittain sovitun summan omaa rahaa, josta et ole hänelle tilivelvollinen Jos joskus haluat esim. lähteä ystävän kanssa matkalle, hänellä ei ole siihen mitään sanomista. (itse en suostuisi alle 1000 e/kk sopimukseen)
- sinulle hankitaan hyvä yksityinen eläkevakuutus
Vierailija kirjoitti:
Kamala ajatuskin, mutta jos aiot jäädä, niin
- huolehdi, että kaikki omaisuus hankitaan molempien nimiin (avauksesta ei käy ilmi, oletteko naimisissa vai avoliitossa)
- ei tietenkään avioehtoa
- mies siirtää sinun henkilökohtaiselle tilillesi kuukausittain sovitun summan omaa rahaa, josta et ole hänelle tilivelvollinen Jos joskus haluat esim. lähteä ystävän kanssa matkalle, hänellä ei ole siihen mitään sanomista. (itse en suostuisi alle 1000 e/kk sopimukseen)
- sinulle hankitaan hyvä yksityinen eläkevakuutus
Niin ja teillä on jo etukäteen sopimus, että ostatte ulkopuolista lastenhoitoapua x tuntia/viikko, jotta pääset omiin harrastuksiin. Nämä maksetaan yhteisistä rahoista.