Kannattaako uudelle miehelle kertoa että ex oli väkivaltainen?
Onko virhe jos kertoo? Tuntuu kauhealta taakalta pitää sisällä se kun aika isosta asiasta kyse... 😥
Kommentit (229)
Riippuu vähän tilanteesta. Jos on päässyt eksästä yli eikä asia ns vaivaa enää niin mitä niitä vanhoja asioita kaivelemaan. Minä en ole nykyiselle miehelleni kertonut esim masennuksesta ja syömishäiriöstä kun en koe että olisi tarpeen vatvoa vanhoja asioita, ne ei vaikuta elämääni enää tänä päivänä. En tullut silloin alkuun kertoneeksi, ei tullut edes mieleen ja kun aikaa on kulunut niin tuntuu hullulta että alkaisin niistä kertomaan nyt vuosien jälkeen. Ihan miltä itsestä tuntuu siis. Jos eksän tekemiset vaikuttaa edelleen elämään, on esim pelkoja tms niin kertoisin kyllä..
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin ainakin tietää uudesta kumppanista tuollaisen asian.
Mitä sinä sillä tiedolla teet????
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskaltaisi kertoa. Jos valitan eksästä, olen sympatiapisteitä kalasteleva narsisti, joka yrittää uhriutua sillä että viime puoliso oli väkivaltainen ja hyväksikäyttäjä. Tai että itse peittelen väkivaltaisuuttani ja hyväksikäyttäjyyttäni sillä että syytän eksää vioista jotka ovat oikeasti omiani. Eksän väkivaltaisuus voi olla ollut minun syytäni, niin parempi pysyä kokonaan poissa deittimarkkinoilta etten joko 1) muuta seurustelukumppaniani väkivaltaiseksi hulluksi tai 2) altista seurustelukumppaniani väkivallalle, jos itse olinkin se suhteen hullu ja narsisti.
Oma ratkaisuni on ollut pysyä kokonaan poissa deittimarkkinoilta. Ei tarvitse selittää menneisyyttä kenellekään, ottaa riskiä että uusikin mies on väkivaltainen, tai että viime suhteen väkivaltaisuus johtuikin minusta ja se tulisi toistumaan uudessakin suhteessa.
Tämä.
Jos kertoisin kielteisiä asioita, se olisi epäilyttävää. Koska ylipäätään exän haukkuminen tai negatiivisten asioiden esilleotto on arveluttavaa, eihän kuulija tiedä asioiden laitaa. Vaihtoehdot on juuri ne, että jos asia on totta niin miksi joku on ollut moisessa suhteessa (on itse typerys/ongelmainen) tai jos exästä ei ole muuta kerrottavaa kuin pahaa, niin saattaako olla niin, että kertoja on sellainen, joka ei näe itsessään vikaa vaan on sellainen, joka syyttää värikkäästi muita?
Vierailija kirjoitti:
ei kannata, mies tajuaa että olet joku nalkuttaja johon menee aina lopulta hermot
Kaikki naiset nalkuttaa ja niihin menee lopulta hermot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko luottamus, avoimmuus ja rehellisyys sinulle tuttuja käsitteitä????
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää uuden kumppanin väkivaltaisesta menneisyydestä.
M32
Miksi?
Olen ollut itse suhteissa tuon väkivaltaisen suhteen jälkeen. Siinä oli monta vuotta välissä vielä, ennen kuin suhde alkoi tuon huonon suhteen päätyttyä. Niin todellakin mennyt oli mennyttä.
t: se huonon suhteen asiat käsitellyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lojaalius ex-kumppania kohtaan sinulle tuttu käsite??? Uudelle kumppanille ei kuulu vanhan suhteen asiat
Miehenä haluaisin kyllä kuulla tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä haluaisin kyllä kuulla tuollaisesta.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lojaalius ex-kumppania kohtaan sinulle tuttu käsite??? Uudelle kumppanille ei kuulu vanhan suhteen asiat
Lojaalius on ansaittava. Se ei tapahdu nyrkejä heiluttamalla. Eikä se menneisyys ole vain sen exän asia. Ihan on minunkin elämääni ollut se aika.
Heräisi kyllä kysymys, mitähän muuta salaisuuksia löytyy, jos noin isoa asiaa ei voi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenhakkaajalle ei tarvitse olla lojaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on siitä jännä parisuhde, että emme salaile toisiltamme asioita. Lojaalius exää kohtaa katsoi sillä sekunnilla kun nyrkki osui ensimmäisen kerran silmäkulmaan. Miksi tuollaista pitäisi suojella painamalla teot villasella?
Tuohan on yksityisasia, joka liittyy edelliseen suhteeseen eikä nykyiseen. Ei ole mitään velvollisuutta ainakaan kertoa.
Vierailija kirjoitti:
ei kannata, mies tajuaa että olet joku nalkuttaja johon menee aina lopulta hermot
Sait sitten käännettyä exän väkivaltaisuuden naisen syyksi? Väkivaltaisuus ei ole koskaan kenenkään muun syy kuin väkivaltaisen itsensä.
Olisi turn off jos paljastuisi että uusi nainen on ollut kynnysmatto.
Aiheeseen liittyen: toivottavasti jokainen teistä fyysistä väkivaltaa kokeneista on tehnyt rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on yksityisasia, joka liittyy edelliseen suhteeseen eikä nykyiseen. Ei ole mitään velvollisuutta ainakaan kertoa.
Aika paljon ne vaikutukset saattavat näkyä vielä siinä nykyisessäkin. Siksi on hyvä kertoa, ettei uusi kumppani ihmettele, miksi toinen pelkää riitatilanteita tms. Tietenkään ei ole pakko kertoa, mutta normaaliin suhteeseen kuuluu asioiden jakaminen ja se, että toista yritetään ymmärtää.
En usko, että suhde jossa on salaisuuksia toimisi. Kertoisin.